Μία «κόντρα» μεταξύ συνδικαλιστικών ναυτεργατικών οργανώσεων και ακτοπλοϊκών εταιρειών βρίσκεται σε εξέλιξη με αφορμή τις συνθέσεις πληρωμάτων των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων.
Η καθόλα νόμιμη απόφαση της ΑΝΕΚ να ζητήσει από το Υπουργείο Ναυτιλίας να εγκρίνει το κλείσιμο ενός αριθμού καμπινών σε πλοία της οι οποίες λόγω της περιορισμένης κίνησης δεν χρησιμοποιούνται, μειώνοντας ανάλογα και το προσωπικό των θαλαμηπόλων προκάλεσε τη αντίδραση των 13 ναυτεργατικών οργανώσεων, που κάνουν λόγο για αντεργατικές μεθοδεύσεις.
Ωστόσο η ΑΝΕΚ με δυο ανακοινώσεις της επισημαίνει ότι καμία «αυθαιρεσία», «παρατυπία», «ναυτεργατική μεθόδευση» δεν έχει γίνει από μέρους της αναφορικά με τη θερινή σύνθεση, ούτε η ΑΝΕΚ είναι η πρώτη ή η μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία που εφαρμόζει τον νόμο αναφορικά με το μειωμένο πρωτόκολλο επιβατών με τις απαιτούμενες εγκρίσεις των αρμοδίων φορέων.
Η χανιώτικη εταιρεία υπενθυμίζει ότι τον Μάιο του 2020, μεγάλη ακτοπλοϊκή νόμιμα μείωσε τις κλίνες από 758 σε 324 σε πλοίο εσωτερικού. «Είναι άξιο απορίας γιατί οι διοικήσεις των 13 Ναυτεργατικών Σωματείων δεν εξέφρασαν τότε την παραμικρή διαμαρτυρία, ούτε νοιάστηκαν για τους συναδέλφους τους ναυτεργάτες που απασχολούνταν σε ένα δρομολογημένο πλοίο, που συνεχίζει όμως να βρίσκεται εκτός δρομολογίων από τον Οκτώβριο του 2020», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Τα ναυτεργατικά σωματεία από την πλευρά τους επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «είναι προκλητικό από την πλευρά της (σ.σ. της ΑΝΕΚ) να αναζητά στην αυθαιρεσία της αναγνώριση ότι η πράξη είναι νόμιμη ή νομιμοφανής, λες και η ουσία είναι εάν είχε προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες προς τις υπηρεσίες του ΥΕΝ (για το κλείσιμο των καμπινών) και όχι αυτή καθαυτή, δηλαδή ο σχεδιασμός να θέσει εκτός των πλοίων της το ξενοδοχειακό προσωπικό που έπρεπε να βάλει από την 1η Απρίλη 2021».
Στο όλο θέμα έχει παρέμβει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ο οποίος με ανακοίνωση του έχει επισημάνει ότι «ζητάμε και δημοσίως από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων για την ενίσχυση του Κλάδου, μεταξύ των οποίων και την εφαρμογή των χειμερινών συνθέσεων όπως εφαρμόστηκαν και την αντίστοιχη περίοδο του 2020, όταν επικρατούσαν οι ίδιες ακριβώς συνθήκες σε ότι αφορά τους περιορισμούς στις μετακινήσεις, και για την οποία ο Σύνδεσμός μας έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση η οποία διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων με τον ίδιο τρόπο που διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Δεν είναι δυνατόν όταν τα πρωτόκολλα των πλοίων είναι μειωμένα κατά 50% και όταν ισχύει απαγόρευση των θαλάσσιων μετακινήσεων, να επιδιώκουμε τον διπλασιασμό των μελών του πληρώματος του ξενοδοχειακού τμήματος των πλοίων. Ούτε είναι δυνατόν να απαιτούμε την αύξηση των συνθέσεων των πληρωμάτων βασισμένη σε πρωτόκολλα επιβατών που δεν ισχύουν και καμπίνες οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται».
Τέλος να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες από σήμερα και άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία θα προχωρήσει σε κλείσιμο καμπινών σε πλοία της με στόχο την μείωση και του αριθμού των απασχολούμενου προσωπικού στο ξενοδοχειακό τομέα τοων πλοίων.
Latest News
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος