Μία «κόντρα» μεταξύ συνδικαλιστικών ναυτεργατικών οργανώσεων και ακτοπλοϊκών εταιρειών βρίσκεται σε εξέλιξη με αφορμή τις συνθέσεις πληρωμάτων των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων.
Η καθόλα νόμιμη απόφαση της ΑΝΕΚ να ζητήσει από το Υπουργείο Ναυτιλίας να εγκρίνει το κλείσιμο ενός αριθμού καμπινών σε πλοία της οι οποίες λόγω της περιορισμένης κίνησης δεν χρησιμοποιούνται, μειώνοντας ανάλογα και το προσωπικό των θαλαμηπόλων προκάλεσε τη αντίδραση των 13 ναυτεργατικών οργανώσεων, που κάνουν λόγο για αντεργατικές μεθοδεύσεις.
Ωστόσο η ΑΝΕΚ με δυο ανακοινώσεις της επισημαίνει ότι καμία «αυθαιρεσία», «παρατυπία», «ναυτεργατική μεθόδευση» δεν έχει γίνει από μέρους της αναφορικά με τη θερινή σύνθεση, ούτε η ΑΝΕΚ είναι η πρώτη ή η μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία που εφαρμόζει τον νόμο αναφορικά με το μειωμένο πρωτόκολλο επιβατών με τις απαιτούμενες εγκρίσεις των αρμοδίων φορέων.
Η χανιώτικη εταιρεία υπενθυμίζει ότι τον Μάιο του 2020, μεγάλη ακτοπλοϊκή νόμιμα μείωσε τις κλίνες από 758 σε 324 σε πλοίο εσωτερικού. «Είναι άξιο απορίας γιατί οι διοικήσεις των 13 Ναυτεργατικών Σωματείων δεν εξέφρασαν τότε την παραμικρή διαμαρτυρία, ούτε νοιάστηκαν για τους συναδέλφους τους ναυτεργάτες που απασχολούνταν σε ένα δρομολογημένο πλοίο, που συνεχίζει όμως να βρίσκεται εκτός δρομολογίων από τον Οκτώβριο του 2020», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Τα ναυτεργατικά σωματεία από την πλευρά τους επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «είναι προκλητικό από την πλευρά της (σ.σ. της ΑΝΕΚ) να αναζητά στην αυθαιρεσία της αναγνώριση ότι η πράξη είναι νόμιμη ή νομιμοφανής, λες και η ουσία είναι εάν είχε προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες προς τις υπηρεσίες του ΥΕΝ (για το κλείσιμο των καμπινών) και όχι αυτή καθαυτή, δηλαδή ο σχεδιασμός να θέσει εκτός των πλοίων της το ξενοδοχειακό προσωπικό που έπρεπε να βάλει από την 1η Απρίλη 2021».
Στο όλο θέμα έχει παρέμβει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ο οποίος με ανακοίνωση του έχει επισημάνει ότι «ζητάμε και δημοσίως από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων για την ενίσχυση του Κλάδου, μεταξύ των οποίων και την εφαρμογή των χειμερινών συνθέσεων όπως εφαρμόστηκαν και την αντίστοιχη περίοδο του 2020, όταν επικρατούσαν οι ίδιες ακριβώς συνθήκες σε ότι αφορά τους περιορισμούς στις μετακινήσεις, και για την οποία ο Σύνδεσμός μας έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση η οποία διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων με τον ίδιο τρόπο που διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Δεν είναι δυνατόν όταν τα πρωτόκολλα των πλοίων είναι μειωμένα κατά 50% και όταν ισχύει απαγόρευση των θαλάσσιων μετακινήσεων, να επιδιώκουμε τον διπλασιασμό των μελών του πληρώματος του ξενοδοχειακού τμήματος των πλοίων. Ούτε είναι δυνατόν να απαιτούμε την αύξηση των συνθέσεων των πληρωμάτων βασισμένη σε πρωτόκολλα επιβατών που δεν ισχύουν και καμπίνες οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται».
Τέλος να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες από σήμερα και άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία θα προχωρήσει σε κλείσιμο καμπινών σε πλοία της με στόχο την μείωση και του αριθμού των απασχολούμενου προσωπικού στο ξενοδοχειακό τομέα τοων πλοίων.
Latest News
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες