
Μία «κόντρα» μεταξύ συνδικαλιστικών ναυτεργατικών οργανώσεων και ακτοπλοϊκών εταιρειών βρίσκεται σε εξέλιξη με αφορμή τις συνθέσεις πληρωμάτων των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων.
Η καθόλα νόμιμη απόφαση της ΑΝΕΚ να ζητήσει από το Υπουργείο Ναυτιλίας να εγκρίνει το κλείσιμο ενός αριθμού καμπινών σε πλοία της οι οποίες λόγω της περιορισμένης κίνησης δεν χρησιμοποιούνται, μειώνοντας ανάλογα και το προσωπικό των θαλαμηπόλων προκάλεσε τη αντίδραση των 13 ναυτεργατικών οργανώσεων, που κάνουν λόγο για αντεργατικές μεθοδεύσεις.
Ωστόσο η ΑΝΕΚ με δυο ανακοινώσεις της επισημαίνει ότι καμία «αυθαιρεσία», «παρατυπία», «ναυτεργατική μεθόδευση» δεν έχει γίνει από μέρους της αναφορικά με τη θερινή σύνθεση, ούτε η ΑΝΕΚ είναι η πρώτη ή η μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία που εφαρμόζει τον νόμο αναφορικά με το μειωμένο πρωτόκολλο επιβατών με τις απαιτούμενες εγκρίσεις των αρμοδίων φορέων.
Η χανιώτικη εταιρεία υπενθυμίζει ότι τον Μάιο του 2020, μεγάλη ακτοπλοϊκή νόμιμα μείωσε τις κλίνες από 758 σε 324 σε πλοίο εσωτερικού. «Είναι άξιο απορίας γιατί οι διοικήσεις των 13 Ναυτεργατικών Σωματείων δεν εξέφρασαν τότε την παραμικρή διαμαρτυρία, ούτε νοιάστηκαν για τους συναδέλφους τους ναυτεργάτες που απασχολούνταν σε ένα δρομολογημένο πλοίο, που συνεχίζει όμως να βρίσκεται εκτός δρομολογίων από τον Οκτώβριο του 2020», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Τα ναυτεργατικά σωματεία από την πλευρά τους επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «είναι προκλητικό από την πλευρά της (σ.σ. της ΑΝΕΚ) να αναζητά στην αυθαιρεσία της αναγνώριση ότι η πράξη είναι νόμιμη ή νομιμοφανής, λες και η ουσία είναι εάν είχε προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες προς τις υπηρεσίες του ΥΕΝ (για το κλείσιμο των καμπινών) και όχι αυτή καθαυτή, δηλαδή ο σχεδιασμός να θέσει εκτός των πλοίων της το ξενοδοχειακό προσωπικό που έπρεπε να βάλει από την 1η Απρίλη 2021».
Στο όλο θέμα έχει παρέμβει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ο οποίος με ανακοίνωση του έχει επισημάνει ότι «ζητάμε και δημοσίως από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων για την ενίσχυση του Κλάδου, μεταξύ των οποίων και την εφαρμογή των χειμερινών συνθέσεων όπως εφαρμόστηκαν και την αντίστοιχη περίοδο του 2020, όταν επικρατούσαν οι ίδιες ακριβώς συνθήκες σε ότι αφορά τους περιορισμούς στις μετακινήσεις, και για την οποία ο Σύνδεσμός μας έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση η οποία διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων με τον ίδιο τρόπο που διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Δεν είναι δυνατόν όταν τα πρωτόκολλα των πλοίων είναι μειωμένα κατά 50% και όταν ισχύει απαγόρευση των θαλάσσιων μετακινήσεων, να επιδιώκουμε τον διπλασιασμό των μελών του πληρώματος του ξενοδοχειακού τμήματος των πλοίων. Ούτε είναι δυνατόν να απαιτούμε την αύξηση των συνθέσεων των πληρωμάτων βασισμένη σε πρωτόκολλα επιβατών που δεν ισχύουν και καμπίνες οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται».
Τέλος να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες από σήμερα και άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία θα προχωρήσει σε κλείσιμο καμπινών σε πλοία της με στόχο την μείωση και του αριθμού των απασχολούμενου προσωπικού στο ξενοδοχειακό τομέα τοων πλοίων.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις