Μείωση της τάξης του 39% καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του έτους στις ένοπλες ληστείες και πειρατείες εναντίον πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery (ReCAAP ISC). Ειδικότερα, καταγράφηκαν 17 επεισόδια, τα οποία όλα αφορούσαν ένοπλες ληστείες και όχι πειρατεία, έναντι 28 περιστατικών το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η μείωση των περιστατικών ήταν ιδιαίτερα αισθητή σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές, όπου δεν συνέβη κανένα περιστατικό σε σύγκριση με δύο το προηγούμενο έτος, καθώς και στην Ινδία, όπου αναφέρθηκε μόνο μία επίθεση σε σύγκριση με έξι. Αντίθετα, οι επιθέσεις στο Βιετνάμ αυξήθηκαν από κανένα περιστατικό το 2020 σε δύο φέτος.
Όλα τα περιστατικά που σημειώθηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες εμπίπτουν στις κατηγορίες CAT 3 και CAT 4, οι οποίες χρησιμοποιούνται από την ReCAAP για να αξιολογήσουν τη σοβαρότητα των επεισοδίων.
Το CAT 3 περιγράφει καταστάσεις που περιλαμβάνουν έναν έως έξι δράστες, μερικές φορές οπλισμένους. Σε περιπτώσεις CAT 3, το πλήρωμα δεν τραυματίζεται και τίποτα δεν έχει κλαπεί. Σε περιπτώσεις CAT 4, οι δράστες δεν είναι οπλισμένοι και το πλήρωμα δεν βλάπτεται.
Η έκθεση επισημαίνει επίσης επτά περιστατικά στα Στενά της Σιγκαπούρης τους τελευταίους τρεις μήνες. Παρόλο που αυτά θα μπορούσαν να φανούν καλά νέα σε σύγκριση με τα εννέα περιστατικά που σημειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020, το Στενό της Σιγκαπούρης εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία.
Τα τελευταία δύο χρόνια, συνολικά 65 περιστατικά αναφέρθηκαν στην περιοχή.
Latest News
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ