![ReCAAP : Μειώθηκαν οι πειρατείες και οι ένοπλες ληστείες σε πλοία το πρώτο τρίμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/13155452_med.jpg)
Μείωση της τάξης του 39% καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του έτους στις ένοπλες ληστείες και πειρατείες εναντίον πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery (ReCAAP ISC). Ειδικότερα, καταγράφηκαν 17 επεισόδια, τα οποία όλα αφορούσαν ένοπλες ληστείες και όχι πειρατεία, έναντι 28 περιστατικών το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η μείωση των περιστατικών ήταν ιδιαίτερα αισθητή σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές, όπου δεν συνέβη κανένα περιστατικό σε σύγκριση με δύο το προηγούμενο έτος, καθώς και στην Ινδία, όπου αναφέρθηκε μόνο μία επίθεση σε σύγκριση με έξι. Αντίθετα, οι επιθέσεις στο Βιετνάμ αυξήθηκαν από κανένα περιστατικό το 2020 σε δύο φέτος.
Όλα τα περιστατικά που σημειώθηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες εμπίπτουν στις κατηγορίες CAT 3 και CAT 4, οι οποίες χρησιμοποιούνται από την ReCAAP για να αξιολογήσουν τη σοβαρότητα των επεισοδίων.
Το CAT 3 περιγράφει καταστάσεις που περιλαμβάνουν έναν έως έξι δράστες, μερικές φορές οπλισμένους. Σε περιπτώσεις CAT 3, το πλήρωμα δεν τραυματίζεται και τίποτα δεν έχει κλαπεί. Σε περιπτώσεις CAT 4, οι δράστες δεν είναι οπλισμένοι και το πλήρωμα δεν βλάπτεται.
Η έκθεση επισημαίνει επίσης επτά περιστατικά στα Στενά της Σιγκαπούρης τους τελευταίους τρεις μήνες. Παρόλο που αυτά θα μπορούσαν να φανούν καλά νέα σε σύγκριση με τα εννέα περιστατικά που σημειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020, το Στενό της Σιγκαπούρης εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία.
Τα τελευταία δύο χρόνια, συνολικά 65 περιστατικά αναφέρθηκαν στην περιοχή.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/tanker_ship_ploio_naytilia_shutterstock-768x480-600x375.jpg)
Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλία
Τι έδειξε έκθεση της διεθνούς πρωτοβουλίας για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία μετά από έρευνα δύο ετών
![Containers: Κρεσέντο αυξήσεων από 270% μέχρι και 450%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/orange-black-loaded-container-ship-harbour-1-600x450.jpg)
Containers: Κρεσέντο αυξήσεων από 270% μέχρι και 450%
Η δραματική άνοδος στους ναύλους των containers που μεταφέρουν από την Ασία στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ κάθε είδους καταναλωτικά προϊόντα συνεχίζεται και τον Ιούλιο
![LNG: Θετικές προοπτικές για τα LNG Carriers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/thumbnail_19νοε2023plwti-monada-lng-600x600.jpg)
Θετικές προοπτικές για τα LNG Carriers
Ο διεθνής οργανισμός ενέργειας Allied προβλέπει αύξηση της τάξης του 2,3% στην παγκόσμια ζήτηση LNG για το 2024
![Ναυτιλία: Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου – Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ploio-pontoporos-nautilia-600x375.jpg)
Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου - Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι
Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική δυναμική κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών
![Ναυτιλία: Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/container-ship-6631117_1280-600x400.jpg)
Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container
Το 2022 η απόδοση του κεφαλαίου των ναυτιλιακών εταιρειών ξεπέρασε το 40%