![VLGC : Πρόβλεψη Poten & Partners για διατήρηση των τιμών ναυλώσεων όλο το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/to-ploio-captain-markos-nl-tis-dorian-lpg.jpg)
Οι ναυλώσεις για VLGC (Very Large Gas Carrier) είναι πιθανό να διατηρηθούν πάνω από τα 30.000 δολ την ημέρα ή υψηλότερα όλο το έτος, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Poten & Partners.
Κατά τη διάρκεια διαδικτυακού σεμιναρίου, ο σύμβουλος του Poten LPG, Shantanu Bhushan, εντόπισε τρεις παράγοντες που απασχολούν τους εφοπλιστές και άλλους ενδιαφερόμενους.
Τους ανέφερε με σειρά προτεραιότητας, τις ανησυχίες για την παραγωγή των ΗΠΑ, το πόσο γρήγορα ο OPEC σκοπεύει να μειώσει την παραγωγή – όπου τα περισσότερα φορτία μεταξύ Μέση Ανατολής – Ασίας από αυτά ΗΠΑ – Ασίας θα μειώσουν το κόστος μεταφοράς ανά τόνομίλι και τα 16 νεότευκτα VLGC που πρόκειται να παραδοθούν έως τον Δεκέμβριο .
Ωστόσο, ο Bhushan είπε: «Οι δυσλειτουργίες από την πλευρά της προσφοράς πιθανότατα θα διατηρήσουν τις αγορές φορτίων σταθερές».
Είπε ότι τα ημερήσια κέρδη της αγοράς VLGC που υπολογίζονται με σημερινές τιμές καυσίμων θα είναι πιθανότατα πάνω από 30.000 δολ ανά ημέρα ή υψηλότερα φέτος, ακόμη και με την πρόβλεψη κάποιας καθυστέρησης το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο πριν σταθεροποιηθούν προς το τέλος του έτους.
Σκαμπανεβάσματα
Η χρονιά μέχρι στιγμής παρομοιάζει τραινάκι του λούνα παρκ για τις τιμές στην αγορά VLGC.
Ο Bhushan ανέφερε ότι σύμφωνα με το Baltic Exchange ο δείκτης BLPG1 έπεσε από 119 δολ ανά τόνο, στις 11 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, σε χαμηλό 28 δολ ανά τόνο στις 5 Μαρτίου. Ωστόσο, από τότε έχει ανακάμψει στα 52 δολ ανά τόνο (από 9 Απριλίου).
Αναφέρθηκε επίσης στις σχετικές με τον καιρό διαταραχές στον Κόλπο του Μεξικού τον Φεβρουάριο και στις αρχές Μαρτίου σε συνδυασμό με τις ισχυρότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων που ενίσχυσαν τη διαθεσιμότητα υγραερίου στην Άπω Ανατολή. Κάποιο μεγαλύτερο πρόγραμμα επανάκαμψης τον Απρίλιο στις ΗΠΑ βοήθησε στην απορρόφηση της χωρητικότητας, πρόσθεσε.
Στη Μέση Ανατολή, οι παραγωγοί υδρογονανθράκων όπως η Saudi Aramco διέθεσαν περισσότερα φορτία για μεταφορά τον Απρίλιο, είπε, και η κινεζική ζήτηση υγραερίου αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Η ζήτηση υγραερίου στην Ευρώπη έχει επίσης αυξηθεί λόγω της αυξημένης χειμερινής ζήτησης.
Το διατλαντικό εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης αναμένεται να αυξηθεί τον Μάιο, και αυτό θα στηρίξει τους ναύλους, πρόσθεσε ο αναλυτής του Poten & Partners..
Ο ίδιος αναλυτής δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο σημειώθηκε επίσης σταδιακή αύξηση της ζήτησης από τους αγοραστές της Άπω Ανατολής τον Μάρτιο.
Ο αποκλεισμός του Σουέζ από το containerships Ever Given είχε μικρό αντίκτυπο στα δρομολογια VLGC, τα οποία κινούνται περισσότερο μέσω Παναμά, αλλά οι λίγες εκτροπές βοήθησαν στην ενίσχυση της αγοράς για λίγο. Παρακολουθώντας χρονικά τις κινήσεις του arbitrage για τον κλάδο, ο μεσίτης της Poten LPG, Stuart Chalmers, δήλωσε ότι «δεν υπάρχει ποτέ μια βαρετή στιγμή» στην αγορά υγραερίου.
Ο Chalmers παρέπεμψε στην αυξανόμενη συμφόρηση στον Παναμά, τον Απρίλιο, πράγμα το οποίο δεν διευκολύνει τον περιορισμό των κανονισμών. Ο κορυφαίος αναλυτής της αγοράς υγροποιημένων υδρογονανθράκων Zahid Afzal είπε ότι η Poten αναμένει ότι οι εξαγωγές υγραερίου των ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 2% φέτος και 5% το 2022.
Σε αντίστοιχη ανακοίνωση , ο Afzal δήλωσε, επίσης , ότι η παραγωγή Μέσης Ανατολής ανακάμπτει, ενώ οι εξαγωγές αναμένεται επίσης να αυξηθούν κατά 2% το 2021.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κρουαζιέρα: Άνω κάτω ο Πειραιάς με πρόταση της Ε.Ε. για τον νέο προβλήτα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/396121953_881827319967534_9198009856198617419_n-1024x793-1024x793-1-600x465.jpg)
Κρουαζιέρα: Άνω κάτω ο Πειραιάς με πρόταση της Ε.Ε. για τον νέο προβλήτα
Παρέμβαση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη στον ΟΤ, ζητώντας να μην υποβαθμιστεί η πόλη ως βάση κρουαζιέρας.
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο