![VLGC : Πρόβλεψη Poten & Partners για διατήρηση των τιμών ναυλώσεων όλο το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/to-ploio-captain-markos-nl-tis-dorian-lpg.jpg)
Οι ναυλώσεις για VLGC (Very Large Gas Carrier) είναι πιθανό να διατηρηθούν πάνω από τα 30.000 δολ την ημέρα ή υψηλότερα όλο το έτος, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Poten & Partners.
Κατά τη διάρκεια διαδικτυακού σεμιναρίου, ο σύμβουλος του Poten LPG, Shantanu Bhushan, εντόπισε τρεις παράγοντες που απασχολούν τους εφοπλιστές και άλλους ενδιαφερόμενους.
Τους ανέφερε με σειρά προτεραιότητας, τις ανησυχίες για την παραγωγή των ΗΠΑ, το πόσο γρήγορα ο OPEC σκοπεύει να μειώσει την παραγωγή – όπου τα περισσότερα φορτία μεταξύ Μέση Ανατολής – Ασίας από αυτά ΗΠΑ – Ασίας θα μειώσουν το κόστος μεταφοράς ανά τόνομίλι και τα 16 νεότευκτα VLGC που πρόκειται να παραδοθούν έως τον Δεκέμβριο .
Ωστόσο, ο Bhushan είπε: «Οι δυσλειτουργίες από την πλευρά της προσφοράς πιθανότατα θα διατηρήσουν τις αγορές φορτίων σταθερές».
Είπε ότι τα ημερήσια κέρδη της αγοράς VLGC που υπολογίζονται με σημερινές τιμές καυσίμων θα είναι πιθανότατα πάνω από 30.000 δολ ανά ημέρα ή υψηλότερα φέτος, ακόμη και με την πρόβλεψη κάποιας καθυστέρησης το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο πριν σταθεροποιηθούν προς το τέλος του έτους.
Σκαμπανεβάσματα
Η χρονιά μέχρι στιγμής παρομοιάζει τραινάκι του λούνα παρκ για τις τιμές στην αγορά VLGC.
Ο Bhushan ανέφερε ότι σύμφωνα με το Baltic Exchange ο δείκτης BLPG1 έπεσε από 119 δολ ανά τόνο, στις 11 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, σε χαμηλό 28 δολ ανά τόνο στις 5 Μαρτίου. Ωστόσο, από τότε έχει ανακάμψει στα 52 δολ ανά τόνο (από 9 Απριλίου).
Αναφέρθηκε επίσης στις σχετικές με τον καιρό διαταραχές στον Κόλπο του Μεξικού τον Φεβρουάριο και στις αρχές Μαρτίου σε συνδυασμό με τις ισχυρότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων που ενίσχυσαν τη διαθεσιμότητα υγραερίου στην Άπω Ανατολή. Κάποιο μεγαλύτερο πρόγραμμα επανάκαμψης τον Απρίλιο στις ΗΠΑ βοήθησε στην απορρόφηση της χωρητικότητας, πρόσθεσε.
Στη Μέση Ανατολή, οι παραγωγοί υδρογονανθράκων όπως η Saudi Aramco διέθεσαν περισσότερα φορτία για μεταφορά τον Απρίλιο, είπε, και η κινεζική ζήτηση υγραερίου αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Η ζήτηση υγραερίου στην Ευρώπη έχει επίσης αυξηθεί λόγω της αυξημένης χειμερινής ζήτησης.
Το διατλαντικό εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης αναμένεται να αυξηθεί τον Μάιο, και αυτό θα στηρίξει τους ναύλους, πρόσθεσε ο αναλυτής του Poten & Partners..
Ο ίδιος αναλυτής δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο σημειώθηκε επίσης σταδιακή αύξηση της ζήτησης από τους αγοραστές της Άπω Ανατολής τον Μάρτιο.
Ο αποκλεισμός του Σουέζ από το containerships Ever Given είχε μικρό αντίκτυπο στα δρομολογια VLGC, τα οποία κινούνται περισσότερο μέσω Παναμά, αλλά οι λίγες εκτροπές βοήθησαν στην ενίσχυση της αγοράς για λίγο. Παρακολουθώντας χρονικά τις κινήσεις του arbitrage για τον κλάδο, ο μεσίτης της Poten LPG, Stuart Chalmers, δήλωσε ότι «δεν υπάρχει ποτέ μια βαρετή στιγμή» στην αγορά υγραερίου.
Ο Chalmers παρέπεμψε στην αυξανόμενη συμφόρηση στον Παναμά, τον Απρίλιο, πράγμα το οποίο δεν διευκολύνει τον περιορισμό των κανονισμών. Ο κορυφαίος αναλυτής της αγοράς υγροποιημένων υδρογονανθράκων Zahid Afzal είπε ότι η Poten αναμένει ότι οι εξαγωγές υγραερίου των ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 2% φέτος και 5% το 2022.
Σε αντίστοιχη ανακοίνωση , ο Afzal δήλωσε, επίσης , ότι η παραγωγή Μέσης Ανατολής ανακάμπτει, ενώ οι εξαγωγές αναμένεται επίσης να αυξηθούν κατά 2% το 2021.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του
![ΣΕΕΝ: Επανεξελέγη πρόεδρος ο Διονύσης Θεοδωράτος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Dionisis-Theodoratos-e1709826911754-768x470-1-600x367.jpeg)
Επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΕΕΝ ο Διονύσης Θεοδωράτος
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Διονύσιος Θεοδωράτος δήλωσε πως η επανεκλογή ρου στη θέση του Προέδρου αποτελεί μία μεγάλη τιμή