
Οι ναυλώσεις για VLGC (Very Large Gas Carrier) είναι πιθανό να διατηρηθούν πάνω από τα 30.000 δολ την ημέρα ή υψηλότερα όλο το έτος, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Poten & Partners.
Κατά τη διάρκεια διαδικτυακού σεμιναρίου, ο σύμβουλος του Poten LPG, Shantanu Bhushan, εντόπισε τρεις παράγοντες που απασχολούν τους εφοπλιστές και άλλους ενδιαφερόμενους.
Τους ανέφερε με σειρά προτεραιότητας, τις ανησυχίες για την παραγωγή των ΗΠΑ, το πόσο γρήγορα ο OPEC σκοπεύει να μειώσει την παραγωγή – όπου τα περισσότερα φορτία μεταξύ Μέση Ανατολής – Ασίας από αυτά ΗΠΑ – Ασίας θα μειώσουν το κόστος μεταφοράς ανά τόνομίλι και τα 16 νεότευκτα VLGC που πρόκειται να παραδοθούν έως τον Δεκέμβριο .
Ωστόσο, ο Bhushan είπε: «Οι δυσλειτουργίες από την πλευρά της προσφοράς πιθανότατα θα διατηρήσουν τις αγορές φορτίων σταθερές».
Είπε ότι τα ημερήσια κέρδη της αγοράς VLGC που υπολογίζονται με σημερινές τιμές καυσίμων θα είναι πιθανότατα πάνω από 30.000 δολ ανά ημέρα ή υψηλότερα φέτος, ακόμη και με την πρόβλεψη κάποιας καθυστέρησης το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο πριν σταθεροποιηθούν προς το τέλος του έτους.
Σκαμπανεβάσματα
Η χρονιά μέχρι στιγμής παρομοιάζει τραινάκι του λούνα παρκ για τις τιμές στην αγορά VLGC.
Ο Bhushan ανέφερε ότι σύμφωνα με το Baltic Exchange ο δείκτης BLPG1 έπεσε από 119 δολ ανά τόνο, στις 11 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, σε χαμηλό 28 δολ ανά τόνο στις 5 Μαρτίου. Ωστόσο, από τότε έχει ανακάμψει στα 52 δολ ανά τόνο (από 9 Απριλίου).
Αναφέρθηκε επίσης στις σχετικές με τον καιρό διαταραχές στον Κόλπο του Μεξικού τον Φεβρουάριο και στις αρχές Μαρτίου σε συνδυασμό με τις ισχυρότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων που ενίσχυσαν τη διαθεσιμότητα υγραερίου στην Άπω Ανατολή. Κάποιο μεγαλύτερο πρόγραμμα επανάκαμψης τον Απρίλιο στις ΗΠΑ βοήθησε στην απορρόφηση της χωρητικότητας, πρόσθεσε.
Στη Μέση Ανατολή, οι παραγωγοί υδρογονανθράκων όπως η Saudi Aramco διέθεσαν περισσότερα φορτία για μεταφορά τον Απρίλιο, είπε, και η κινεζική ζήτηση υγραερίου αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Η ζήτηση υγραερίου στην Ευρώπη έχει επίσης αυξηθεί λόγω της αυξημένης χειμερινής ζήτησης.
Το διατλαντικό εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης αναμένεται να αυξηθεί τον Μάιο, και αυτό θα στηρίξει τους ναύλους, πρόσθεσε ο αναλυτής του Poten & Partners..
Ο ίδιος αναλυτής δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο σημειώθηκε επίσης σταδιακή αύξηση της ζήτησης από τους αγοραστές της Άπω Ανατολής τον Μάρτιο.
Ο αποκλεισμός του Σουέζ από το containerships Ever Given είχε μικρό αντίκτυπο στα δρομολογια VLGC, τα οποία κινούνται περισσότερο μέσω Παναμά, αλλά οι λίγες εκτροπές βοήθησαν στην ενίσχυση της αγοράς για λίγο. Παρακολουθώντας χρονικά τις κινήσεις του arbitrage για τον κλάδο, ο μεσίτης της Poten LPG, Stuart Chalmers, δήλωσε ότι «δεν υπάρχει ποτέ μια βαρετή στιγμή» στην αγορά υγραερίου.
Ο Chalmers παρέπεμψε στην αυξανόμενη συμφόρηση στον Παναμά, τον Απρίλιο, πράγμα το οποίο δεν διευκολύνει τον περιορισμό των κανονισμών. Ο κορυφαίος αναλυτής της αγοράς υγροποιημένων υδρογονανθράκων Zahid Afzal είπε ότι η Poten αναμένει ότι οι εξαγωγές υγραερίου των ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 2% φέτος και 5% το 2022.
Σε αντίστοιχη ανακοίνωση , ο Afzal δήλωσε, επίσης , ότι η παραγωγή Μέσης Ανατολής ανακάμπτει, ενώ οι εξαγωγές αναμένεται επίσης να αυξηθούν κατά 2% το 2021.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία