![Πώς η ΜOL αλλάζει σχέδια από την στροφή της ναυλώτριάς της Uniper στο υδρογόνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/one_alliance.16.9.jpg)
Η ιαπωνική Mitsui OSK Lines προχώρησε στη μετατροπή της υπο ναυπήγησης Q-Max-sized πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) σε πλοίο μεταφοράς υγροποιμένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) μετά την ανακοίνωση από τη ναυλώτριά της εταιρεία Uniper ότι στις λιμενικές εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της γερμανικής Κάτω Σαξονίας αποφάσισε να δραστηριοποιείται περισσότερο στην εμπορία υδρογόνου, παρά στην εμπορία υγροποιημένου αερίου (LNG).
Τα ναυπηγεία Daewoo της Νότιας Κορέας (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering ή DSME) ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι το συμβόλαιο κατασκευής της χωρητικότητας 263.000 κυβικών μέτρων FSRU τροποποιήθηκε και ότι η συνολική αξία των 410,6 δισ. γουόν Νότιας Κορέας (368,6 εκατ. δολ.) για την κατασκευή του έργου, μειώνεται κατά το ήμισυ. Τα ναυπηγεία ανακοίνωσαν ότι, βάσει της αναθεωρημένης σύμβασης, θα χτίσουν ένα πλοίο μεταφοράς LNG αξίας 226 δισ. γουόν (168,8 εκατ. δολ.). Το νέος σκάφος θα παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2023.
Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering δεν ανακοίνωσε το συμβαλλόμενο μέρος.
Σύμφωνα με το TradeWinds το εν λόγω συμβόλαιο – η μοναδική ιδιοκτησία SFRU της DSME – αφορά τη μονάδα για την οποία έχει συνάψει συμφωνία η MOL το Μάιο του 2020.
Στα ναυπηγεία DSME η MOL κατασκευάζει τώρα ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG. Δεν είναι σαφές αν αυτό θα ναυλωθεί στη Uniper με την οποία η ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει συνεργαστεί παλαιότερα για τη μεταφορά LNG.
Κόμβος υδρογόνου
Η αρχική συμφωνία για την υπερμεγέθη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης FSRU υπεγράφη από την ιαπωνική ιδιοκτήτρια ως συνέχεια ενός ναυλωτηρίου με τη γερμανική θυγατρική της Uniper, LNG Terminal Wilhelmshaven, έπειτα από μακρά, επί σειρά ετών μελέτη του έργου.
Αλλά το ναυπηγείο διευκρίνισε ότι η τελική υπογραφή στο συμβόλαιο θα πέσει όταν θα έχει αποκρυσταλλωθεί η τελική επενδυτική απόφαση για το σχέδιο.
Τον Ιανουάριο η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών για την δημιουργία της FSRU πάγωσε εξαιτίας της αναθεώρησης της στρατηγικής μεταφοράς ενέργειας από τη Uniper.
Την εβδομάδα αυτή η Uniper, η οποία σχεδιάζει να μετατρέψει έως το 2035 τις ευρωπαϊκές ενεργειακές δραστηριότητές της σε κλάδο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ανακοίνωσε ότι ξεκινά μια μελέτη σκοπιμότητας για να αναπτύξει έναν κόμβο (hub) μεταφοράς υδρογόνου στις εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της βόρειας Γερμανίας.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να συμπεριλάβει στις εγκαταστάσεις την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού για την εισαγωγή πράσινης αμμωνίας καθώς και μια γεννήτρια υδρογόνου (ammonia cracker).
Η εταιρεία σημείωσε ότι η ανάθεση για την κατασκευή του νέου τέρμιναλ πρόκειται να γίνει το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας που διανύουμε.
Η Uniper μελετά επίσης την χρήση πράσινης μεθανόλης ως καύσιμο για τη ναυσιπλοΐα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets