Η ιαπωνική Mitsui OSK Lines προχώρησε στη μετατροπή της υπο ναυπήγησης Q-Max-sized πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) σε πλοίο μεταφοράς υγροποιμένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) μετά την ανακοίνωση από τη ναυλώτριά της εταιρεία Uniper ότι στις λιμενικές εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της γερμανικής Κάτω Σαξονίας αποφάσισε να δραστηριοποιείται περισσότερο στην εμπορία υδρογόνου, παρά στην εμπορία υγροποιημένου αερίου (LNG).
Τα ναυπηγεία Daewoo της Νότιας Κορέας (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering ή DSME) ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι το συμβόλαιο κατασκευής της χωρητικότητας 263.000 κυβικών μέτρων FSRU τροποποιήθηκε και ότι η συνολική αξία των 410,6 δισ. γουόν Νότιας Κορέας (368,6 εκατ. δολ.) για την κατασκευή του έργου, μειώνεται κατά το ήμισυ. Τα ναυπηγεία ανακοίνωσαν ότι, βάσει της αναθεωρημένης σύμβασης, θα χτίσουν ένα πλοίο μεταφοράς LNG αξίας 226 δισ. γουόν (168,8 εκατ. δολ.). Το νέος σκάφος θα παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2023.
Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering δεν ανακοίνωσε το συμβαλλόμενο μέρος.
Σύμφωνα με το TradeWinds το εν λόγω συμβόλαιο – η μοναδική ιδιοκτησία SFRU της DSME – αφορά τη μονάδα για την οποία έχει συνάψει συμφωνία η MOL το Μάιο του 2020.
Στα ναυπηγεία DSME η MOL κατασκευάζει τώρα ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG. Δεν είναι σαφές αν αυτό θα ναυλωθεί στη Uniper με την οποία η ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει συνεργαστεί παλαιότερα για τη μεταφορά LNG.
Κόμβος υδρογόνου
Η αρχική συμφωνία για την υπερμεγέθη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης FSRU υπεγράφη από την ιαπωνική ιδιοκτήτρια ως συνέχεια ενός ναυλωτηρίου με τη γερμανική θυγατρική της Uniper, LNG Terminal Wilhelmshaven, έπειτα από μακρά, επί σειρά ετών μελέτη του έργου.
Αλλά το ναυπηγείο διευκρίνισε ότι η τελική υπογραφή στο συμβόλαιο θα πέσει όταν θα έχει αποκρυσταλλωθεί η τελική επενδυτική απόφαση για το σχέδιο.
Τον Ιανουάριο η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών για την δημιουργία της FSRU πάγωσε εξαιτίας της αναθεώρησης της στρατηγικής μεταφοράς ενέργειας από τη Uniper.
Την εβδομάδα αυτή η Uniper, η οποία σχεδιάζει να μετατρέψει έως το 2035 τις ευρωπαϊκές ενεργειακές δραστηριότητές της σε κλάδο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ανακοίνωσε ότι ξεκινά μια μελέτη σκοπιμότητας για να αναπτύξει έναν κόμβο (hub) μεταφοράς υδρογόνου στις εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της βόρειας Γερμανίας.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να συμπεριλάβει στις εγκαταστάσεις την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού για την εισαγωγή πράσινης αμμωνίας καθώς και μια γεννήτρια υδρογόνου (ammonia cracker).
Η εταιρεία σημείωσε ότι η ανάθεση για την κατασκευή του νέου τέρμιναλ πρόκειται να γίνει το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας που διανύουμε.
Η Uniper μελετά επίσης την χρήση πράσινης μεθανόλης ως καύσιμο για τη ναυσιπλοΐα.
Latest News
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου