
Η ιαπωνική Mitsui OSK Lines προχώρησε στη μετατροπή της υπο ναυπήγησης Q-Max-sized πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) σε πλοίο μεταφοράς υγροποιμένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) μετά την ανακοίνωση από τη ναυλώτριά της εταιρεία Uniper ότι στις λιμενικές εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της γερμανικής Κάτω Σαξονίας αποφάσισε να δραστηριοποιείται περισσότερο στην εμπορία υδρογόνου, παρά στην εμπορία υγροποιημένου αερίου (LNG).
Τα ναυπηγεία Daewoo της Νότιας Κορέας (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering ή DSME) ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι το συμβόλαιο κατασκευής της χωρητικότητας 263.000 κυβικών μέτρων FSRU τροποποιήθηκε και ότι η συνολική αξία των 410,6 δισ. γουόν Νότιας Κορέας (368,6 εκατ. δολ.) για την κατασκευή του έργου, μειώνεται κατά το ήμισυ. Τα ναυπηγεία ανακοίνωσαν ότι, βάσει της αναθεωρημένης σύμβασης, θα χτίσουν ένα πλοίο μεταφοράς LNG αξίας 226 δισ. γουόν (168,8 εκατ. δολ.). Το νέος σκάφος θα παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2023.
Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering δεν ανακοίνωσε το συμβαλλόμενο μέρος.
Σύμφωνα με το TradeWinds το εν λόγω συμβόλαιο – η μοναδική ιδιοκτησία SFRU της DSME – αφορά τη μονάδα για την οποία έχει συνάψει συμφωνία η MOL το Μάιο του 2020.
Στα ναυπηγεία DSME η MOL κατασκευάζει τώρα ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG. Δεν είναι σαφές αν αυτό θα ναυλωθεί στη Uniper με την οποία η ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει συνεργαστεί παλαιότερα για τη μεταφορά LNG.
Κόμβος υδρογόνου
Η αρχική συμφωνία για την υπερμεγέθη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης FSRU υπεγράφη από την ιαπωνική ιδιοκτήτρια ως συνέχεια ενός ναυλωτηρίου με τη γερμανική θυγατρική της Uniper, LNG Terminal Wilhelmshaven, έπειτα από μακρά, επί σειρά ετών μελέτη του έργου.
Αλλά το ναυπηγείο διευκρίνισε ότι η τελική υπογραφή στο συμβόλαιο θα πέσει όταν θα έχει αποκρυσταλλωθεί η τελική επενδυτική απόφαση για το σχέδιο.
Τον Ιανουάριο η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών για την δημιουργία της FSRU πάγωσε εξαιτίας της αναθεώρησης της στρατηγικής μεταφοράς ενέργειας από τη Uniper.
Την εβδομάδα αυτή η Uniper, η οποία σχεδιάζει να μετατρέψει έως το 2035 τις ευρωπαϊκές ενεργειακές δραστηριότητές της σε κλάδο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ανακοίνωσε ότι ξεκινά μια μελέτη σκοπιμότητας για να αναπτύξει έναν κόμβο (hub) μεταφοράς υδρογόνου στις εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της βόρειας Γερμανίας.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να συμπεριλάβει στις εγκαταστάσεις την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού για την εισαγωγή πράσινης αμμωνίας καθώς και μια γεννήτρια υδρογόνου (ammonia cracker).
Η εταιρεία σημείωσε ότι η ανάθεση για την κατασκευή του νέου τέρμιναλ πρόκειται να γίνει το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας που διανύουμε.
Η Uniper μελετά επίσης την χρήση πράσινης μεθανόλης ως καύσιμο για τη ναυσιπλοΐα.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες