![Έλληνες επικεφαλής επιχειρήσεων συζητούν για την εταιρική ηγεσία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ACG150.jpg)
Ο ρόλος της ηγεσίας στην επιτυχή εφαρμογή του ψηφιακού μετασχηματισμού βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης που διοργάνωσε το ACG Institute for Hellenic Growth and Prosperity και το Office of Public Affairs του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος με τίτλο «Digital Leadership is Not Just Digital».
Στην εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του σχεδίου ACG150, συναντήθηκαν τρεις ηγέτες επιχειρήσεων με ξεχωριστή και ευρεία γνώση για το πώς η τεχνολογία καθορίζει σχεδόν κάθε κλάδο: η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Mondelēz International για Ελλάδα και Κύπρο και απόφοιτος του Deree και του Alba Graduate Business School, Κατερίνα Βλάχου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας και απόφοιτος του Alba Graduate Business School, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος.
Με τον συντονισμό της Ιωάννας Κωνσταντίνου, Associate Lecturer II στο MIS Department του School of Business and Economics του Deree-ACG και Digital Leadership Coach, οι τρεις επικεφαλής μοιράστηκαν τις απόψεις τους για το πώς η ψηφιακή εποχή απαιτεί να ξαναγραφεί το «εγχειρίδιο» της εταιρικής ηγεσίας.
Η ηγεσία στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι ζωτικής σημασίας
Όπως εξήγησε η Κατερίνα Βλάχου, η ηγεσία στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι ζωτικής σημασίας, καθώς οι ηγέτες είναι εκεί για να καλλιεργήσουν μια νοοτροπία ανάπτυξης εντός της εταιρείας και να οδηγήσουν την εταιρική κουλτούρα σε μια πορεία εξέλιξης στο πλαίσιο της διαδικασίας μετασχηματισμού.
Σύμφωνα με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της Mondelēz International για Ελλάδα και Κύπρο, ο αντίκτυπος του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι τεράστιος σε κάθε οργανισμό: διαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία επαναπροσδιορίζει τα ταλέντα, τις δεξιότητες και τις ικανότητες που χρειάζεται στο δυναμικό της, καθορίζει τους τρόπους που η εταιρεία θα προσελκύσει, θα διατηρήσει και θα κατανείμει αυτά τα ταλέντα, καθώς και την εκπαίδευση των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων, προκειμένου αυτοί να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Επιπλέον, ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει και τα οργανωτικά σχήματα, οδηγώντας στη μετάβαση από τυπικές ιεραρχίες σε πιο ευέλικτες ομάδες που λειτουργούν διατμηματικά. Η νέα ψηφιακή εποχή οδηγεί σε περισσότερη εμπλοκή των εργαζομένων, αυτοματοποίηση δραστηριοτήτων και πιο αποτελεσματική ανακατανομή πόρων, και επομένως, σε μια αλλαγή κουλτούρας. Για να γίνει αυτό, οι ηγέτες πρέπει να έχουν ένα σαφές στρατηγικό όραμα και να το μοιράζονται με τους ανθρώπους της εταιρείας – και η εγγύτητα με ολόκληρη την ομάδα που στελεχώνει μια επιχείρηση παίζει ζωτικό ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση.
Η ψηφιοποίηση και η απομακρυσμένη εργασία δημιουργούν μια μεγαλύτερη δεξαμενή επιλογής στελεχών αλλά και δυνατότητες για την εξαγωγή ταλέντων σε κεντρικές ομάδες μιας πολυεθνικής εταιρείας. «Οι εργαζόμενοι που εντάσσονται στις κεντρικές ομάδες ενώ εδρεύουν στη χώρα προέλευσής τους είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές για τη χώρα και την τοπική ομάδα, με θετικό αντίκτυπο σε ευρύτερο επίπεδο», επισήμανε η κα. Βλάχου. Ο ευέλικτος χώρος εργασίας και η συνεργασία είναι, σύμφωνα με την ίδια, δύο βασικοί όροι στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται χάρη στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Η ψηφιοποίηση είναι θέμα επιβίωσης και όχι πολυτέλεια
Η ψηφιοποίηση είναι θέμα επιβίωσης και όχι πολυτέλεια, σημείωσε ο Μιχάλης Τσαμάζ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ. Ο κ. Τσαμάζ τόνισε ότι, για να ξεκινήσει κανείς το ταξίδι του μετασχηματισμού, πρέπει να «αγκαλιάσει» την αλλαγή. Ο μετασχηματισμός μέσω ενός σχεδίου 360ο υπήρξε ο μοναδικός δρόμος σωτηρίας για τον ΟΤΕ το 2010, όταν ο όμιλος αντιμετώπιζε μεγάλες προκλήσεις λόγω των οικονομικών προβλημάτων της χώρας εκείνη την περίοδο. Και ήταν αυτός που κατέστησε τον ΟΤΕ σύγχρονο, αποτελεσματικό και έναν από τους πιο επιτυχημένους ομίλους τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη.
Τα χρόνια της κρίσης και παρά το γεγονός ότι τα διεθνή ιδρύματα – λόγω της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης της χώρας – φαίνονταν απρόθυμα να χρηματοδοτήσουν την εταιρεία, η τελευταία δεν σταμάτησε να επενδύει σε υποδομές και συστήματα. Αυτές οι επενδύσεις έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ψηφιοποίηση που εξελίσσεται όλα αυτά τα χρόνια.
Σε γενικές γραμμές, ο κ. Τσαμάζ περιέγραψε τον ψηφιακό μετασχηματισμό ως μια μακροπρόθεσμη διαδικασία, μια δύσκολη υπόθεση που απαιτεί επενδύσεις και υψηλή δέσμευση από τους υπαλλήλους – μια δέσμευση που απορρέει από την πίστη των ανθρώπων στο όραμα της ηγεσίας.
Μιλώντας για τις σύγχρονες δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά στην ψηφιακή εποχή, ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε στην αγαπημένη του εξίσωση: η επιτυχία του καθενός ισούται με την πρόσθεση ταλέντου και εξάσκησης πολλαπλασιασμένη επί τη σωστή στάση απέναντι στα πράγματα (attitude).
Περιέγραψε τη «στάση» αυτή, ως ένα μίγμα που αποτελείται από την αποφασιστικότητα, την ικανότητα κάποιου να διαχειρίζεται την αποτυχία, την αποτελεσματική ανταπόκριση στις προκλήσεις και τις ποιότητες που φέρνει κανείς στην αλληλεπίδρασή του με συναδέλφους και ανωτέρους. «Αντιμετωπίστε τους άλλους με τον τρόπο που θέλετε να σας αντιμετωπίσουν, ανεξάρτητα από την ιεραρχική βαθμίδα στην οποία βρίσκεστε», υπογράμμισε.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αναδιαμορφώνει την εταιρική κουλτούρα
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, τόνισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ιδίως υπό το φως των εξελίξεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αναδιαμορφώνει την εταιρική κουλτούρα. «Κατά τη διάρκεια αυτού του έτους, κλήθηκαν και οι ίδιοι οι ηγέτες να αλλάξουν», δήλωσε. «Έχουν κληθεί να δείξουν περισσότερη ενσυναίσθηση και να καταλάβουν πώς να κινητοποιούν τους ανθρώπους σε ένα διαφορετικό, πρωτόγνωρο πλαίσιο».
Σύμφωνα με τον κ. Μιχαλόπουλο, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, οι ηγέτες των επιχειρήσεων έπρεπε να αντιμετωπίσουν τρεις κύριες προκλήσεις σε σχέση με την ψηφιοποίηση των λειτουργιών: τη μεγαλύτερη κόπωση που συνεπάγεται η ψηφιακή σε σύγκριση με τη διά ζώσης εργασία, τα προβλήματα ισορροπίας ανάμεσα στην επαγγελματική και την προσωπική ζωή και την προσπάθεια να επικοινωνηθεί αποτελεσματικά το σκεπτικό της ηγεσίας γύρω από την ανάπτυξη και το εταιρικό όραμα στους εργαζομένους, έτσι ώστε να παραμένουν όλοι συγχρονισμένοι και συνδεδεμένοι.
Καθιστώντας την επικοινωνία με τους υπαλλήλους πιο συχνή και πιο προσωπική και καλλιεργώντας το ομαδικό πνεύμα μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων και λειτουργιών, μια εταιρεία μπορεί να διευκολύνει τη διατμηματική συνεργασία, όπως τόνισε ο κ. Μιχαλόπουλος, και να καταπολεμήσει τον «φυλετισμό» («tribalism» που περιγράφεται ως η τάση των ομάδων που εργάζονται εξ αποστάσεως να συνδέονται μόνο με τον στενό πυρήνα τους και απομακρύνονται από τις υπόλοιπες ομάδες που λειτουργούν εντός της εταιρείας). Υιοθετώντας μια αισιόδοξη οπτική, ο κ. Μιχαλόπουλος θεωρεί ότι οι καλές πτυχές τόσο της απομακρυσμένης όσο και της παραδοσιακής μορφής εργασίας θα διατηρηθούν, διαμορφώνοντας, μεταξύ άλλων, την επιχειρηματική ηγεσία και το όραμα του αύριο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![KPMG: Η αβεβαιότητα σε Εξαγορές και Συγχωνεύσεις δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336-1.jpg)
Η αβεβαιότητα σε M&A δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG - Ανάλυση KPMG
Περισσότεροι από τους μισούς dealmakers αναμένουν ότι τα επόμενα δύο χρόνια το due diligence στο ESG θα εντάσσεται στις περισσότερες συναλλαγές
![Δημιουργική AI: Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις για να την υποδεχθούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/George-Tsopelas_Chairman-–-McKinsey-Company-Greece-and-Cyprus-600x344.jpg)
Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να υποδεχθούν την AI
Ελλείψεις αλλά και δυνατότητες για την Ελλάδα αποκαλύπτει έρευνα της QuantumBlack, AI by McKinsey για τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις
![Εργαζόμενοι: Περισσότεροι από 7 στους 10 νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ergasia-ergazomenos-600x300.jpg)
Περισσότεροι από 7 στους 10 εργαζόμενους νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους
Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι - Τι δείχνει έρευνα της Reborrn
![Τεχνητή Νοημοσύνη: Πόσοι εργοδότες στην Ελλάδα την υιοθετούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/artificial-intelligence-e1709568324747-600x400.jpg)
Πόσοι εργοδότες στην Ελλάδα υιοθετούν την ΑΙ - Ποιοι είναι οι πιο δραστήριοι κλάδοι
Οι προοπτικές και οι προκλήσεις από την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στον εργασιακό χώρο αποτυπώνονται σε έρευνα της ManpowerGroup
![4ημερη εργασία: Σε πειραματική εφαρμογή προχωρεί η Admine](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/IMG_3228-1-600x364.jpg)
Πειραματική 4ημερη εργασία εφαρμόζει η Admine
Πώς σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας
![Αγορά εργασίας: Ποιος κλάδος ζητά… επειγόντως εργαζόμενους – Tα εμπόδια και ο ρόλος της AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/work-5382501_1280-600x361.jpg)
Ποιος κλάδος ζητά... επειγόντως εργαζόμενους - Tα εμπόδια και ο ρόλος της AI
Πρόθυμες για αυξήσεις αποδοχών δηλώνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις - Τι αποκαύπτει έρευνα της Randstad για τις προοπτικές στην αγορά εργασίας
![Τεχνητή νοημοσύνη: Οι εργαζόμενοι «αγκαλιάζουν» την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Οι εργαζόμενοι είναι έτοιμοι για τις αλλαγές που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη - Οι ηγέτες;
Ενώ βρισκόμαστε στο τρίτο έτος της «μεγάλης παραίτησης» έρευνα της PwC δείχνει τις αλλαγές στάσης εργαζομένων και ηγετών απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη
![IWG: Η υβριδική εργασία βελτιώνει την ευεξία των εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/tilergasia-768x330-768x330-1-600x258.jpeg)
Η υβριδική εργασία βελτιώνει την ευεξία των εργαζομένων - Η έρευνα της IWG
Τέσσερις στους πέντε (80%) λένε ότι η ζωή τους έχει βελτιωθεί
![Εργασία: Τέσσερις στις δέκα εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες αγγελίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/job-2860035_1280-600x400.jpg)
Γιατί 4 στις 10 εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες αγγελίες για εργασία
Οι διευθυντές προσλήψεων δημοσιεύουν αγγελίες για εργασία ακόμα κι αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις