
Η δημόσια συζήτηση υποδέχεται με ελπίδες και υψηλές προσδοκίες τον «Οικονομικό Ταχυδρόμο». Γιατί η κοινωνία, έχοντας γυρίσει σελίδα, μετά τη διπλή περιπέτεια της κρίσης και των ανέξοδων συνθημάτων, αναζητά πραγματικά προοδευτικές μεταρρυθμίσεις. Αλλά και ο πολιτικός κόσμος έγκυρες εισηγήσεις, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», με αφορμή την ψηφιακή επαναλειτουργία του.
Ενας ιστορικός δημοσιογραφικός τίτλος, σε ηλεκτρονική, πλέον, μορφή, ξανασυναντά τη χώρα σε ένα καθοριστικό σταυροδρόμι της: στο τέλος μιας μεγάλης περιπέτειας και στην αυγή μιας μεγάλης ευκαιρίας. Για ένα άλμα προς τα εμπρός, που θα μεταμορφώσει την Ελλάδα, επεσήμανε ο πρωθυπουργός.
Ολόκληρη η δήλωση του Πρωθυπουργού:
Ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος» επιστρέφει σε μια συγκυρία κρίσιμη για την ελληνική οικονομία. Και ένας ιστορικός δημοσιογραφικός τίτλος, σε ηλεκτρονική, πλέον, μορφή, ξανασυναντά τη χώρα σε ένα καθοριστικό σταυροδρόμι της: στο τέλος μιας μεγάλης περιπέτειας και στην αυγή μιας μεγάλης ευκαιρίας. Για ένα άλμα προς τα εμπρός, που θα μεταμορφώσει την Ελλάδα.
Με διευθυντές προσωπικότητες όπως ο Αθανάσιος Κανελλόπουλος και, αργότερα, ο Γιάννης Μαρίνος, ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος» υπήρξε ανέκαθεν μια φωνή λογικής, μένοντας μακριά από δημαγωγίες και λαϊκισμούς. Στήριζε με πάθος προοδευτικές μεταρρυθμίσεις, ανεξάρτητα αν αυτές φάνταζαν συχνά αδιανόητες. Και, κυρίως, παρείχε στους αναγνώστες τα ερμηνευτικά μέσα, ώστε να κρίνουν και να αξιολογούν οι ίδιοι τις επιλογές των κυβερνήσεων και των κομμάτων στο πεδίο της οικονομίας.
Έχοντας αρθρογράφους κύρους όπως ο Ξενοφών Ζολώτας, ο Φαίδων Βεγλερής και ο Γιάγκος Πεσμαζόγλου, αλλά και διεισδυτικούς ερευνητές, συνδύαζε την επιστημονική τεκμηρίωση με τη δημοσιογραφική ματιά. Έτσι, εκτός από «οικονομικός» ήταν και βαθύτατα «πολιτικός». Με αναφορές στην Ιστορία, στις ιδέες και στα ρεύματα σκέψης της μεταπολεμικής περιόδου. Ενώ, ταυτόχρονα, αντίκρυζε την επικαιρότητα με το πρίσμα της ευθύνης και όχι των εντυπώσεων.
Σήμερα, η δημόσια συζήτηση υποδέχεται με ελπίδες και υψηλές προσδοκίες τον «Οικονομικό Ταχυδρόμο». Γιατί η κοινωνία, έχοντας γυρίσει σελίδα, μετά τη διπλή περιπέτεια της κρίσης και των ανέξοδων συνθημάτων, αναζητά πραγματικά προοδευτικές μεταρρυθμίσεις. Αλλά και ο πολιτικός κόσμος έγκυρες εισηγήσεις. Με πρώτη, την ίδια την κυβέρνηση. Που δίπλα στις τολμηρές της πολιτικές για ψηφιοποίηση του κράτους, ανάπτυξη των επενδύσεων και τόνωση της απασχόλησης θεωρεί χρήσιμο κάθε γόνιμο προβληματισμό. Πολύ περισσότερο, όταν το τέλος της πανδημίας θα σημάνει και την αρχή της «κοσμογονίας» με το όνομα «Ελλάδα 2.0».
Πρόκειται για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης που φιλοδοξεί να αλλάξει συνολικά το παραγωγικό μοντέλο του τόπου, βελτιώνοντας τη ζωή όλων των Ελλήνων. Με την κινητοποίηση 57 δις. Και την ενεργοποίηση τόσο του δημόσιου, όσο και του ιδιωτικού τομέα. Σε 4 κατευθύνσεις: Πράσινη οικονομία. Ψηφιακή μετάβαση. Απασχόληση και κοινωνική φροντίδα. Και μεγάλα έργα με ιδιωτικές επενδύσεις σε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο.
Είναι το αίσιο τέλος μιας δύσκολης πορείας, που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2020, όταν, μαζί με με 8 άλλους ηγέτες της ΕΕ, συνυπογράψαμε το αίτημα του κοινού Ευρωπαϊκού Δανεισμού ως απάντηση στις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Κάτι που κάποιοι θεώρησαν, τότε, πολύ «προωθημένο». Αλλά, σήμερα, αποτελεί πραγματικότητα. Μία πραγματικότητα-πρόκληση για τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές δυνάμεις της χώρας. Αλλά και μία πραγματικότητα-πρόσκληση για έναν δημιουργικό δημόσιο διάλογο με επίκεντρο το μέλλον της. Οι συνθήκες, συνεπώς, είναι κατάλληλες για δημοσιογραφικές παρεμβάσεις που θα ευνοούν την ψύχραιμη ενημέρωση αντί των fake news. Και την πολύπλευρη ανάλυση αντί των εύκολων εντυπώσεων.
Με αυτές τις σκέψεις καλωσορίζω την ψηφιακή επιστροφή του «Οικονομικού Ταχυδρόμου». Τον διάβαζα στην έντυπη μορφή του ως νεαρός αναγνώστης. Και, πιο ώριμος σήμερα, είμαι έτοιμος να τον παρακολουθήσω και στη δική του νέα και πιο ώριμη διαδρομή του.
Καλή αρχή!


Latest News

Το... χαρέμι του Μασκ και οι «λεγεώνες» παιδιών – Το συγκρότημα στο Όστιν
Ποιες τακτικές χρησιμοποιεί ο Μασκ για να διαχειριστεί τη «λεγεώνα» των μωρών του - και τις μητέρες τους. Έχει ήδη αποκτήσει 14 παιδιά, αλλά μπορεί να έχει πολλά περισσότερα

Άνοδος της θερμοκρασίας και τοπικές λασποβροχές
Ο καιρός ανά περιοχή – Η πρόγνωση της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για σήμερα Μεγάλη Τετάρτη

Από σήμερα η επιστροφή των πινακίδων για το Πάσχα - Ποιοι εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Δένδιας – Πιτσιλής υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας: Στόχος η διαφάνεια στις αγορές των εξοπλιστικών
Πρέπει «να προστατεύσουμε τελικά το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου» τόνισε ο Δένδιας

Μποϊκοτάζ της Κίνας στην Boeing - Σταματά να παραλαμβάνει αεροσκάφη
Κλιμακώνεται η εμπορική διαμάχη μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών

Μητσοτάκης: Χτίζουμε πάνω στα θεμέλια της δημοσιονομικής πειθαρχίας
Αισιόδοξος για τις προοπτικές της οικονομίας εμφανίστηκε ο Κ. Μητσοτάκης κατά την πρώτη του συνάντηση με τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ .Τασούλα

Από 16 Απριλίου σε ισχύ η επιστροφή πινακίδων - Ποιοι περιπτώσεις εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Μικρή πτώση της θερμοκρασίας και αφρικανική σκόνη – Πού θα βρέξει
Τοπικές βροχές αναμένονται στην Αττική κυρίως τις μεσημβρινές ώρες οπότε είναι πιθανό να σημειωθεί μικρής διάρκειας καταιγίδα. Ο καιρός σήμερα

Αντίστροφη μέτρηση για τον Προσωπικό Αριθμό: Πότε έρχεται, πώς θα τον αποκτήσετε
Έρχεται να αντικαταστήσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα – Σύμφωνα με τον νόμο, ο Προσωπικός Αριθμός θα εμφανίζεται στις νέες ψηφιακές ταυτότητες

Απεργία στα ταξί σήμερα για τη διέλευση από τις λεωφορειολωρίδες
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας