Στην προκήρυξη μιας νέας επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής, η οποία θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες προχωράει η κυβέρνηση. Θα πρόκειται για 3 δρομολόγια την εβδομάδα, με έναρξη την 1η Ιουνίου μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Μακεδονίας και Θράκης, Σταύρο Καλαφάτη, στο Διοικητήριο.
«Οι κάτοικοι της Βόρειας Ελλάδας θα έχουν απευθείας πρόσβαση στις Σποράδες με ένα γρήγορο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο και με αυτόν τον τρόπο επικυρώνεται ο κεντρικός ρόλος που μπορεί να παίξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε επίπεδο ακτοπλοϊκών συνδέσεων και διασφαλίζουμε άριστες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, δημιουργώντας ένα πλέγμα αναβάθμισης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε επίπεδο Θεσσαλονίκης και, βέβαια, άριστες μεταφορικές υπηρεσίες και για τους κατοίκους της Β. Ελλάδας και τους νησιώτες μας», επισήμανε ο κ. Πλακιωτάκης. Ταυτόχρονα, υπογράμμισε πως είναι ήδη δρομολογημένη η γραμμή που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το ΒΑ Αιγαίο.
Επενδυτικό πρόγραμμα
Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είπε ότι «είναι σε εξέλιξη ένα πολύ μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 300.000.000 ευρώ και ήδη η πρώτη φάση των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι στο τελευταίο στάδιο ανάδειξης αναδόχου και επομένως πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες, μετατρέποντας με αυτό τον τρόπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όχι μόνο σε εμπορευματικό κόμβο των Βαλκανίων, αλλά και συνολικά της ΝΑ Μεσογείου». Πρόσθεσε δε, ότι είναι αντιληπτό πως τα οφέλη τόσο για την τοπική οικονομία και απασχόληση αλλά και συνολικά για την εθνική μας οικονομία θα είναι πάρα πολλά.
Σχέδιο για λιμάνια
Ο υπουργός σημείωσε ότι είναι σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο και καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών της χώρας. Ηδη είναι σε εξέλιξη τρεις διεθνείς διαγωνισμοί των περιφερειακών λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας, με πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και εξωχώριους επενδυτικούς ομίλους και, όπως τόνισε, «το γεγονός αυτό πιστοποιεί και την ορθότητα της πολιτικής μας επιλογής, αλλά και γενικότερα την αναβάθμιση και τις δυνατότητες αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων».
Ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε, επίσης, ότι αυξήθηκε το κονδύλι για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές στη χώρα και από 90.000.000 ευρώ που ήταν το 2019 έφτασε στα 138.000.000 το 2021. Και με αυτό τον τρόπο αυξήθηκαν σε 24 οι άγονες γραμμές δημιουργώντας ένα ισχυρό σύγχρονο ακτοπλοϊκό δίκτυο και στο ΒΑ και στο ΝΑ Αιγαίο.
Ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης χαρακτήρισε πολύ σημαντικό το γεγονός ότι θα παραμείνει ως έχει η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου, ενώ θα ενισχυθεί η σύνδεση με τις Σποράδες, όπως και την αναβάθμιση των λιμένων της Β. Ελλάδας. Η Θεσσαλονίκη καθίσταται πραγματικός κόμβος ανάπτυξης και αυτό έχει βαρύνουσα σημασία και για την ευρύτερη περιοχή, είπε ο κ. Καλαφάτης.
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες