Καλά νέα για την ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και κυρίως τα πλοία που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα επεφύλαξε η World Steel Association (worldsteel) στο ετήσιο δελτίο της, καθώς προβλέπει ότι η ζήτηση χάλυβα θα αυξηθεί κατά 5,8% το 2021 και θα φθάσει τα 1.874,0 εκατομμύρια τόνους (Mt), μετά από μείωση κατά 0,2% το 2020. Το 2022 η ζήτηση χάλυβα θα σημειώσει περαιτέρω αύξηση 2,7% φθάνοντας τα 1.924,6 Mt.
Το σιδηρομετάλλευμα πρώτη υλη για τον χάλυβα αποτελεί βασικό προϊόν που μεταφέρουν κυρίως τα μεγαλύτερου μεγέθους (capesize) πλοία, οι ναύλοι των οποίων την τελευταία εβδομάδα κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα.
H θετική αυτή πρόβλεψη της worldsteel, στηρίζεται στην προϋπόθεση ότι το συνεχιζόμενο δεύτερο ή τρίτο κύμα της πανδημίας θα σταθεροποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο και ότι θα σημειωθεί σταθερή πρόοδος όσον αφορά τους εμβολιασμούς, επιτρέποντας τη σταδιακή επιστροφή στην ομαλότητα σε μεγάλες χώρες που χρησιμοποιούν χάλυβα.
Σχολιάζοντας τις προοπτικές, ο κ. Al Remeithi, Chairman of the worldsteel Economics Committee, δήλωσε ότι «παρά τις καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας στις ζωές και στην οικονομία, η παγκόσμια βιομηχανία χάλυβα ήταν αρκετά τυχερή που το 2020 κατέγραψε με μικρή μόνο μείωση της ζήτησης. Αυτό οφείλεται σε μια εκπληκτικά ισχυρή ανάκαμψη στην Κίνα, με αύξηση 9,1%. Στον υπόλοιπο κόσμο, η ζήτηση χάλυβα μειώθηκε κατά 10,0%.
Τα επόμενα χρόνια, η ζήτηση χάλυβα θα ανακάμψει σταθερά, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, υποστηριζόμενη από την συσσωρευμένη ζήτηση και τα δημοσιονομικά προγράμματα ανάκαμψης. Ωστόσο, για τις περισσότερες ανεπτυγμένες οικονομίες, η επιστροφή στα προ-πανδημίας επίπεδα ζήτησης χάλυβα θα χρειασθεί μερικά χρόνια.
Επισημαίνεται ότι στην ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου την προηγούμενη εβδομάδα οι ναύλοι στα μεγάλου μεγέθους πλοία, τα capesize, κατέγραψαν ένα άλμα. Ειδικότερα σύμφωνα με το report του Baltic Exchange ο ναυλος στο Capesize 5TC ξεκίνησε την εβδομάδα στα 23.911 δολ και έκλεισε την Παρασκευή με ισχυρά κέρδη 4.339 δολ στα 28.250 δολ. Επίσης ο δείκτης Baltic Exchange Capesize Index (ΒCI) έκλεισε την Παρασκευή στις 3.439 μονάδες από 2.883 μονάδες μια εβδομάδα πριν (+19,28%). Πρόκειται για μια άνοδο που οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.
Πάντως σε μία ανάλυση της η Allied Shipbroking αν και εκτιμά ότι η περίοδος που διανύει η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου προσφέρει ελπίδες για ακόμη καλύτερες προοπτικές προειδοποιεί ότι η αγορά είναι μεν bullish αλλά παραμένει εύθραυστη και συστήνει διαφοροποίηση χαρτοφυλακίου όσον αφορά τον στόλο.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.