
Καλά νέα για την ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και κυρίως τα πλοία που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα επεφύλαξε η World Steel Association (worldsteel) στο ετήσιο δελτίο της, καθώς προβλέπει ότι η ζήτηση χάλυβα θα αυξηθεί κατά 5,8% το 2021 και θα φθάσει τα 1.874,0 εκατομμύρια τόνους (Mt), μετά από μείωση κατά 0,2% το 2020. Το 2022 η ζήτηση χάλυβα θα σημειώσει περαιτέρω αύξηση 2,7% φθάνοντας τα 1.924,6 Mt.
Το σιδηρομετάλλευμα πρώτη υλη για τον χάλυβα αποτελεί βασικό προϊόν που μεταφέρουν κυρίως τα μεγαλύτερου μεγέθους (capesize) πλοία, οι ναύλοι των οποίων την τελευταία εβδομάδα κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα.
H θετική αυτή πρόβλεψη της worldsteel, στηρίζεται στην προϋπόθεση ότι το συνεχιζόμενο δεύτερο ή τρίτο κύμα της πανδημίας θα σταθεροποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο και ότι θα σημειωθεί σταθερή πρόοδος όσον αφορά τους εμβολιασμούς, επιτρέποντας τη σταδιακή επιστροφή στην ομαλότητα σε μεγάλες χώρες που χρησιμοποιούν χάλυβα.
Σχολιάζοντας τις προοπτικές, ο κ. Al Remeithi, Chairman of the worldsteel Economics Committee, δήλωσε ότι «παρά τις καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας στις ζωές και στην οικονομία, η παγκόσμια βιομηχανία χάλυβα ήταν αρκετά τυχερή που το 2020 κατέγραψε με μικρή μόνο μείωση της ζήτησης. Αυτό οφείλεται σε μια εκπληκτικά ισχυρή ανάκαμψη στην Κίνα, με αύξηση 9,1%. Στον υπόλοιπο κόσμο, η ζήτηση χάλυβα μειώθηκε κατά 10,0%.
Τα επόμενα χρόνια, η ζήτηση χάλυβα θα ανακάμψει σταθερά, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, υποστηριζόμενη από την συσσωρευμένη ζήτηση και τα δημοσιονομικά προγράμματα ανάκαμψης. Ωστόσο, για τις περισσότερες ανεπτυγμένες οικονομίες, η επιστροφή στα προ-πανδημίας επίπεδα ζήτησης χάλυβα θα χρειασθεί μερικά χρόνια.
Επισημαίνεται ότι στην ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου την προηγούμενη εβδομάδα οι ναύλοι στα μεγάλου μεγέθους πλοία, τα capesize, κατέγραψαν ένα άλμα. Ειδικότερα σύμφωνα με το report του Baltic Exchange ο ναυλος στο Capesize 5TC ξεκίνησε την εβδομάδα στα 23.911 δολ και έκλεισε την Παρασκευή με ισχυρά κέρδη 4.339 δολ στα 28.250 δολ. Επίσης ο δείκτης Baltic Exchange Capesize Index (ΒCI) έκλεισε την Παρασκευή στις 3.439 μονάδες από 2.883 μονάδες μια εβδομάδα πριν (+19,28%). Πρόκειται για μια άνοδο που οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.
Πάντως σε μία ανάλυση της η Allied Shipbroking αν και εκτιμά ότι η περίοδος που διανύει η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου προσφέρει ελπίδες για ακόμη καλύτερες προοπτικές προειδοποιεί ότι η αγορά είναι μεν bullish αλλά παραμένει εύθραυστη και συστήνει διαφοροποίηση χαρτοφυλακίου όσον αφορά τον στόλο.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ