Καλά νέα για την ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και κυρίως τα πλοία που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα επεφύλαξε η World Steel Association (worldsteel) στο ετήσιο δελτίο της, καθώς προβλέπει ότι η ζήτηση χάλυβα θα αυξηθεί κατά 5,8% το 2021 και θα φθάσει τα 1.874,0 εκατομμύρια τόνους (Mt), μετά από μείωση κατά 0,2% το 2020. Το 2022 η ζήτηση χάλυβα θα σημειώσει περαιτέρω αύξηση 2,7% φθάνοντας τα 1.924,6 Mt.

Το σιδηρομετάλλευμα πρώτη υλη για τον χάλυβα αποτελεί βασικό προϊόν που μεταφέρουν κυρίως τα μεγαλύτερου μεγέθους (capesize) πλοία, οι ναύλοι των οποίων την τελευταία εβδομάδα κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

H θετική αυτή πρόβλεψη της worldsteel, στηρίζεται στην προϋπόθεση ότι το συνεχιζόμενο δεύτερο ή τρίτο κύμα της πανδημίας θα σταθεροποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο και ότι θα σημειωθεί σταθερή πρόοδος όσον αφορά τους εμβολιασμούς, επιτρέποντας τη σταδιακή επιστροφή στην ομαλότητα σε μεγάλες χώρες που χρησιμοποιούν χάλυβα.

Σχολιάζοντας τις προοπτικές, ο κ. Al Remeithi, Chairman of the worldsteel Economics Committee, δήλωσε ότι «παρά τις καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας στις ζωές και στην οικονομία, η παγκόσμια βιομηχανία χάλυβα ήταν αρκετά τυχερή που το 2020 κατέγραψε με μικρή μόνο μείωση της ζήτησης. Αυτό οφείλεται σε μια εκπληκτικά ισχυρή ανάκαμψη στην Κίνα, με αύξηση 9,1%. Στον υπόλοιπο κόσμο, η ζήτηση χάλυβα μειώθηκε κατά 10,0%.

Τα επόμενα χρόνια, η ζήτηση χάλυβα θα ανακάμψει σταθερά, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, υποστηριζόμενη από την συσσωρευμένη ζήτηση και τα δημοσιονομικά προγράμματα ανάκαμψης. Ωστόσο, για τις περισσότερες ανεπτυγμένες οικονομίες, η επιστροφή στα προ-πανδημίας επίπεδα ζήτησης χάλυβα θα χρειασθεί μερικά χρόνια.

Επισημαίνεται ότι στην ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου την προηγούμενη εβδομάδα οι ναύλοι στα μεγάλου μεγέθους πλοία, τα capesize, κατέγραψαν ένα άλμα. Ειδικότερα σύμφωνα με το report του Baltic Exchange ο ναυλος στο Capesize 5TC ξεκίνησε την εβδομάδα στα 23.911 δολ και έκλεισε την Παρασκευή με ισχυρά κέρδη 4.339 δολ στα 28.250 δολ. Επίσης ο δείκτης Baltic Exchange Capesize Index (ΒCI) έκλεισε την Παρασκευή στις 3.439 μονάδες από 2.883 μονάδες μια εβδομάδα πριν (+19,28%). Πρόκειται για μια άνοδο που οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.

Πάντως σε μία ανάλυση της η Allied Shipbroking αν και εκτιμά ότι η περίοδος που διανύει η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου προσφέρει ελπίδες για ακόμη καλύτερες προοπτικές προειδοποιεί ότι η αγορά είναι μεν bullish αλλά παραμένει εύθραυστη και συστήνει διαφοροποίηση χαρτοφυλακίου όσον αφορά τον στόλο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης