Η καθιερωμένη συνάντηση μεταξύ Ελλήνων και ξένων επαγγελματιών του ταξιδιού και του τουρισμού «Travel Trade Athens» που διοργανώνει για 7η συνεχή χρονιά η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), φέτος πραγματοποιείται στο μεγαλύτερο μέρος της διαδικτυακά, λόγω των ιδιαίτερων κανόνων που ισχύουν για τις μετακινήσεις.
Μιλώντας κατά το άνοιγμα των εργασιών, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογάννης ανέφερε ότι «το Travel Trade Athens είναι ο θεσμός που αποτυπώνει την τουριστική ταυτότητα της Αθήνας παγκοσμίως». «Είναι το όχημα που δημιουργήθηκε για να επιβιβαστούμε όλοι μαζί, ενώνοντας τις δυνάμεις μας, με κοινούς στόχους. Να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις της πανδημίας στον τουρισμό αλλά και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες που θα μας οδηγήσουν στην επόμενη μέρα. Σε αυτήν επενδύουμε και αυτήν σχεδιάζουμε» υπογράμμισε.
Το 7o Travel Trade Athens είναι μια κοινή προσπάθεια μεταξύ της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ). Παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες, συνολικά 60 εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων και επιχειρήσεων, διοργανωτές συνεδρίων αλλά και δημοσιογράφοι του εξωτερικού συμμετέχουν στις εργασίες, ενώ στο πλαίσιο των συναντήσεων εκπροσωπούνται περισσότερες από 80 ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, οι συμμετέχοντες των οποίων έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος και σε εξειδικευμένες επιμορφώσεις.
«Το 7ο Travel Trade Athens είναι ίσως το πιο σημαντικό στην ιστορία του θεσμού, γιατί καλείται να δώσει λύσεις και διεξόδους σε μία εποχή αβεβαιότητας, προβλημάτων και φόβου. Το γεγονός, όμως, ότι ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες είναι εδώ, δείχνει ότι η Αθήνα προσαρμόζεται, ανασκουμπώνεται και οργανώνεται για να κάνει βήματα προς τα εμπρός» σημείωσε ο κ. Μπακογιάννης.
Σχολιάζοντας τη στρατηγική του Δήμου Αθηναίων, ο Κώστας Μπακογιάννης τόνισε: «Η καθημερινότητα της πόλης συνδέεται άρρηκτα με τον τουρισμό. Κανένα επικοινωνιακό τέχνασμα ή καμία καμπάνια δεν μπορεί να δημιουργήσει νέο ή και σταθερό τουρισμό αν οι υποδομές, η ζωή και η καθημερινότητα δεν ικανοποιούν τον ίδιο τον κάτοικο της Αθήνας. Άρα, δεν επενδύουμε στον τουρισμό για να μπορέσουμε να αλλάξουμε την πόλη αλλά το αντίστροφο. Έχουμε ξεκινήσει τις αλλαγές που είχε ανάγκη εδώ και δεκαετίες η Αθήνα για να διαμορφώσουμε τις συνθήκες που θα προσελκύσουν τον τουρισμό. Μέρα με την ημέρα, συστηματικά, κάνουμε ουσιαστικές παρεμβάσεις για να γίνει η Αθήνα πιο ελκυστική. Ελκυστική, όχι μόνο ως προς την εικόνα της αλλά και ως προς την ποιότητα διαμονής των επισκεπτών της». Μάλιστα, ο δήμαρχος Αθηναίων είπε χαρακτηριστικά «επιδιώκουμε να έχουμε τουρισμό, όχι γι’ αυτό που ήταν κάποτε η Αθήνα αλλά και γι’ αυτό που είναι σήμερα», εξηγώντας ότι «καταβάλλουμε μία μεγάλη προσπάθεια να συνδέσουμε την προίκα που μας δίνουν η ιστορία και ο πολιτισμός της Αθήνας με τον σύγχρονο τρόπο ζωής και την προσπάθειά της».
Αναφερόμενος στις ενέργειες για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της πόλης, ο κ. Μπακογιάννης ανακοίνωσε ότι ο Δήμος μέσω της ΕΑΤΑ, «εγκαινίασε μία συνεργασία με το Global Sustainable Tourism Council» το οποίο σημαίνει ότι «η Αθήνα θα αξιολογείται πλέον με βάση τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, όπως τους έχουν θέσει από κοινού ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού» ενώ, όπως είπε, «εξίσου πολύτιμη είναι η συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, που μας προσφέρει την τεχνογνωσία και τις καλές πρακτικές στη διαχείριση του προορισμού, αλλά και η συμμετοχή μας στο World Council of Cultural Heritage, μέσω της οποίας ο Δήμος Αθηναίων επιδιώκει τον τουρισμό “ιδανικού μεγέθους”».
Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη, ο κ. Μπακογιάννης τόνισε ότι «κάνουμε μια πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια η Αθήνα να κερδίσει το χαμένο χρόνο και η επόμενη μέρα της κρίσης να βρει μια πόλη έτοιμη να τρέξει» επισημαίνοντας ότι «θα πρέπει πρώτα από όλα να συμφωνήσουμε ποιο είναι το πρόταγμα της σύγχρονης εποχής: είναι να έχουμε πόλεις οι οποίες είναι βιώσιμες, οι οποίες είναι ανθεκτικές, πόλεις υγιείς και πόλεις ασφαλείς». «Αν υπάρχει λοιπόν μια θεματική η οποία διατρέχει όλη αυτή την ατζέντα είναι προφανώς το περιβάλλον, το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό και για τον Αθηναίο και την Αθηναία, αλλά και για τον επισκέπτη. Η δικιά μας λοιπόν λογική είναι ότι δεν αρκεί απλώς η εικόνα που δημιουργούμε στο εξωτερικό μέσω της εξωστρέφειας, μέσω της προώθησης. Εμείς ως Δήμος οφείλουμε να επενδύσουμε στις υποδομές και στη λειτουργία της πόλης» προσέθεσε.
Ο κ. Μπακογιάννης ανέτρεξε και σε μερικά πρακτικά παραδείγματα, καθώς όπως είπε «αυτή τη στιγμή ανακαινίζουμε 33 σιντριβάνια σε όλη την πόλη, το σιντριβάνι της Ομόνοιας έχει ρίξει τη θερμοκρασία κατά 3 με 4 βαθμούς Κελσίου» στο μικροκλίμα της περιοχής. «Αντιλαμβάνεστε ότι πέρα από το αισθητικό, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι πάρα πολύ σημαντικό. Ταυτόχρονα, δίνουμε μια πολύ μεγάλη μάχη να ξανακερδίσουμε τους λόφους μας, τον Λυκαβηττό, τον λόφο του Στρέφη, έχουμε έργα σε εξέλιξη στον Εθνικό Κήπο, θα έχουμε έργα σε εξέλιξη πολύ σύντομα στην Ακαδημία Πλάτωνος» συμπλήρωσε ο δήμαρχος Αθηναίων.
Ο κ. Μπακογιάννης αναφέρθηκε στις ενέργειες που ήδη υλοποιεί ο Δήμος για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας με συμπράξεις μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, καταλήγοντας:
«Ανταποκρινόμενοι στη νέα πραγματικότητα της μετά-covid περιόδου, έχουμε ήδη ετοιμάσει διακριτή καμπάνια για τη διατήρηση της εικόνας του προορισμού. Αυτή η περίοδος είναι γεμάτη από δυσκολίες αλλά και πολλές προκλήσεις. Μας παρουσιάζεται μία μοναδική ευκαιρία να ανασυνταχθούμε, να είμαστε σε ετοιμότητα και να βάλουμε νέες βάσεις σε αυτό που ονομάζουμε τουριστικό προϊόν της Αθήνας».
Έντονο ενδιαφέρον για τον προορισμό της Αθήνας
Από την πλευρά της η Μελίνα Δασκαλάκη, πρόεδρος της ΕΑΤΑ τόνισε ότι «στο πλαίσιο του διαδικτυακού event, εκπρόσωποι από 81 ελληνικές επιχειρήσεις του Τουρισμού ήρθαν σε επαφή με τη διεθνή αγορά, πραγματοποιώντας περισσότερες από 1.400 online συναντήσεις με τους ξένους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου και κλείνοντας συμφωνίες για μελλοντικές συνεργασίες. Συνολικά 66 byers, εκπρόσωποι μεγάλων τουριστικών εταιρειών από την Αμερική, τον Καναδά, την Ασία και από χώρες κυρίως της Δυτικής Ευρώπης συμμετείχαν διαδικτυακά στο 7ο Travel Trade Athens, εκδηλώνοντας το έντονο ενδιαφέρον τους για τον προορισμό της Αθήνας».
Η κυρία Δασκαλάκη, επίσης, ανέφερε ότι οι ξένοι συμμετέχοντες θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα ψηφιακά μέσα από ψηφιακές ξεναγήσεις που ετοίμασε η ΕΑΤΑ στα σημαντικότερα ιστορικά σημεία της πόλης ενώ προγραμματίζονται και ταξίδια για τους επιχειρηματίες του τουρισμού και ξένους δημοσιογράφους, το αμέσως επόμενο διάστημα. «Η πόλη μας γίνεται μέρα με τη μέρα όλο και πιο ελκυστική για κατοίκους και επισκέπτες, δίνοντας ολοένα και περισσότερες αφορμές για θετικές αναφορές στον διεθνή Τύπο» είπε.
«Τα επόμενα χρόνια, η Αθήνα θα φιλοξενήσει μεγάλα διεθνή συνέδρια, που στο σύνολό τους θα βασίζονται σε βιώσιμες πρακτικές. Το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων, όλο αυτό το διάστημα, εργάζεται δυναμικά για να προσελκύσει νέα συνέδρια στην πόλη, επενδύοντας στη διοργάνωση των “green meetings”, που σχεδιάζονται και υλοποιούνται με στόχο να μην επιβαρύνουν στο ελάχιστο το περιβάλλον. Η Αθήνα, όπως φαίνεται και από τη σημερινή διοργάνωση, έχει τα εφόδια να αποτελέσει πρότυπο “πράσινης εμπειρίας” ανάμεσα σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, και αυτό μας κάνει περήφανους» υπογράμμισε η πρόεδρος της ΕΑΤΑ.
Οι φορείς του τουρισμού
Εκπροσωπώντας την Ευρωπαϊκή Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων ο Tim Fairhust, συνεχάρη την Αθήνα και την Ελλάδα για μια σειρά από ζητήματα, όπως την ετοιμότητα της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας μας. «Ο τομέας του ταξιδιού και του τουρισμού είναι μέρος της διαχείρισης ρίσκου» είπε ο κ. Fairhust για τις σημερινές συνθήκες, τονίζοντας ότι «η ολιστική προσέγγιση που ακολούθησε η Αθήνα και η Ελλάδα γενικά, σημαίνει ότι θα καταλήξετε σε έναν ασφαλή τρόπο να ανοίξετε και ότι υπάρχει μια καλή πιθανότητα να το κάνετε πριν τους υπόλοιπους, δεδομένης της σημασίας που έχει η τουριστική βιομηχανία για εσάς».
«Υπάρχει πραγματική αισιοδοξία και τεράστια ζήτηση, ειδικά από αγορές όπως η Βόρειος Αμερική» σημείωσε ο κ. Fairhust, προσθέτοντας «το επιχειρησιακό πρόβλημα που είναι πιο περίπλοκο είναι ο έλεγχος covid πριν επιστρέψουν στο σπίτι τους οι επισκέπτες. Όλοι είναι έτοιμοι να κάνουν τεστ, να εμβολιαστούν, να κάνουν ό,τι χρειάζεται για να φέρουν επισκέπτες στην Ευρώπη. Αλλά αυτό που θα ήταν εξαιρετικά βοηθητικό θα ήταν η μετατροπή αυτής της δυνατότητας και στον έλεγχο των ανθρώπων πριν γυρίσουν στο σπίτι τους. Η ελληνική τουριστική βιομηχανία είναι ήδη προχωρημένη σε αυτό τον τομέα και σας συγχαίρω γι αυτό» είπε ο κ. Fairhust.
Χαιρετίζοντας τις εργασίες του 7ου «Travel Trade Athens», ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης υπενθύμισε ότι η εταιρεία του «έχει δείξει μέσα και στην κρίση αυτή, ακόμα και στο δεύτερο lockdown το οποίο κανείς μας δεν περίμενε, από το Νοέμβριο και μέχρι σήμερα, ότι βάζει πλάτη στο να κρατήσει έστω και με σχεδόν άδεια αεροπλάνα την πόλη ανοιχτή, τηρώντας φυσικά όλους τους κανονισμούς ασφαλείας. Έχουμε κάνει ό,τι μπορούμε για να δώσουμε την αναγκαία τουλάχιστον μετακίνηση στο διάστημα που η πόλη, όπως και πολλές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, ήταν περιορισμένες από την πανδημία. Τώρα πια είμαστε κοντά στο τέλος, όμως έχει σημασία να πούμε ότι τα βήματα που πρέπει να κάνουμε όλοι πρέπει να είναι σε συνέχεια με τα βήματα που κάνει η κοινωνία της πόλης και της χώρας για να ανοίξει. Πρέπει η προσπάθειά μας για την υποδοχή των τουριστών να ακολουθήσει την προσπάθειά μας για την κανονική λειτουργία της πόλης, γιατί πράγματι το ειδικό πλεονέκτημα της Αθήνας αλλά και της Ελλάδας ολόκληρης είναι ότι ο επισκέπτης έρχεται για να ζήσει μια εμπειρία μαζί με τους Έλληνες. Αυτή είναι η διαφορά που θέλουμε να συνεχίσουμε να επιδεικνύουμε προς όλο τον κόσμο και να μας πηγαίνει μπροστά».
«Η προσπάθεια της Aegean για τη στήριξη της πόλης ξεκινάει από το “This is Athens” αλλά βέβαια το βάρος της είναι το δίκτυο μας, η προσπάθεια να πετάμε σε όλο περισσότερους προορισμούς. Όλοι ξέρουμε ότι η φετινή χρονιά θα είναι μια σταδιακή δύσκολη επαναφορά. Πρώτο μέλημα η υγεία, δεύτερο μέλημα η διατήρηση του brand της Αθήνας και της Ελλάδας, που τα πήγαν καλά στην πανδημία, τρίτο μέλημα η προοπτική του πώς χτίζουμε την πόλη, τη χώρα όσον αφορά να είναι ένας εξαιρετικός προορισμός για το μέλλον» σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.
Εκ μέρους του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών, ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Παράσχης σχολίασε ότι το 2013 «όταν ξεκίνησε η προσπάθεια του “This is Athens” η Αθήνα είχε περίπου 2,5 εκατ. επισκέπτες και το αεροδρόμιο της Αθήνας 12,5 εκατ. επιβάτες. Το 2019 μέσα από πολλές ενέργειες και προσπάθειες έφτασε το αεροδρόμιο στους 25,5 εκατ. επιβάτες και η πόλη της Αθήνας στους 6,7 εκατ. επισκέπτες». Ως προς τον αριθμό των επισκεπτών από την 1η Απριλίου 2020 έως και τις 31 Μαρτίου 2021, ο κ. Παράσχης ανέφερε ότι «είχαμε περίπου 5 εκατ. επιβάτες στο αεροδρόμιο της Αθήνας που δείχνει το μέγεθος του προβλήματος». Ο κ. Παράσχης παρατήρησε πως «η συνεργασία αυτή ουσιαστικά γεννήθηκε μέσα στις δυσκολίες της κρίσης», σημειώνοντας ότι τότε «οι συνθήκες μας έφεραν πιο κοντά και ανέδειξαν την ανάγκη να συνεργαστούμε όλοι, ο δήμος, ιδιωτικοί φορείς, ο σύνδεσμος των τουριστικών επιχειρήσεων για να στηρίξουμε την πόλη όλοι μαζί» και προσέθεσε: «Αυτό μας γεμίζει αισιοδοξία, ότι γεννηθήκαμε μέσα από μια κρίση σαν μια προσπάθεια κοινή κι έτσι και τώρα μέσα από μια κρίση, προφανώς πρωτοφανή και πολύ ιδιαίτερη που αντιμετωπίζουμε, όλοι θα μπορέσουμε και πάλι μέσα από μια κοινή προσπάθεια να συντονίσουμε την ανάπτυξη και την πορεία της ανόδου του τουριστικού προϊόντος της πόλης στην μετά-covid εποχή».
Ο ίδιος μίλησε για τις προσπάθειες του ΔΑΑ να ακολουθήσει μια βιώσιμη περιβαλλοντικά κατεύθυνση. «Είμαστε από το 2016 ένα αεροδρόμιο με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα και έχουμε σαν στόχο να κάνουμε τη μετάβαση σε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Παρά τις πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε σαν κλάδος, έχουμε ήδη επιλέξει στρατηγικά ότι θα συνεχίσουμε σε αυτό το δρόμο γιατί θεωρούμε ότι είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό κλειδί για την επόμενη μέρα και του αεροδρομίου και της Αθήνας. Επενδύοντας κατ’ αρχάς στην πρώτη φάση σε ένα φωτοβολταϊκό πάρκο θα μπορέσουμε να είμαστε αυτάρκεις και ανεξάρτητοι». Όπως είπε ο κ. Παράσχης, «έτσι θα συμβάλλουμε σημαντικά και στη βιωσιμότητα και στην εικόνα του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας».
«Γεννηθήκαμε σαν συνεργασία μεταξύ του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα μέσα από δυσκολίες και πιστεύω ότι και στις πρωτόγνωρες καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα θα βγούμε νικητές και θα ενισχύσουμε το προϊόν της πόλης την επόμενη ημέρα» κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος”.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα