Με το άρθρο 22Γ του Ν.4172/2013 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 11 του Ν.4728/2020, παρέχεται προσαυξημένη φορολογική έκπτωση σε ορισμένες διαφημιστικές δαπάνες. Για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή του άρθρου 22Γ, όπως επίσης των συναφών διατάξεων του άρθρου 22Δ και της περίπτωσης ιστ’ του άρθρου 23 του Ν.4172/2013, τα οποία προστέθηκαν με την παράγραφο 2 του άρθρου 189 του Ν.4764/2020, σχετικά με την έκπτωση διαφημιστικών δαπανών, δόθηκαν οδηγίες με την εγκύκλιο Ε.2033/2021 της Α.Α.Δ.Ε.
Ειδικότερα, η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, κατά το μέρος που η εν λόγω δαπάνη αφορά :
α) Στην ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων, ή
β) Στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώρηση δια των ακόλουθων μέσων ψυχαγωγίας :
αα) της τηλεόρασης,
ββ) του ραδιοφώνου,
γγ) του κινηματογράφου,
δδ) του διαδικτύου, εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015, δηλαδή από επιχείρηση που εν τέλει μεταδίδει ή καταχωρεί τη διαφήμιση και όχι από τυχόν επιχείρηση που μεσολαβεί όπως για παράδειγμα διαφημιστής ή διαφημιστική επιχείρηση,
εε) των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων, εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015, δηλαδή από επιχείρηση που εν τέλει μεταδίδει ή καταχωρεί τη διαφήμιση και όχι από τυχόν επιχείρηση που μεσολαβεί όπως για παράδειγμα διαφημιστής ή διαφημιστική επιχείρηση, και
στστ) των εφημερίδων και περιοδικών,
εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% για το φορολογικό έτος 2020 και προσαυξημένη κατά 60% για το φορολογικό έτος 2021 υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
i) Η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) της αντίστοιχης διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019, εκτός αν η επιχείρηση βάσει σχετικών κανονιστικών πράξεων της διοίκησης, έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, οπότε η προϋπόθεση αυτή πληρούται εφόσον το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον σε ποσοστό 70% της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης έτους 2019, και
ii) η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 ανέρχεται τουλάχιστον στο 105% του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) της αντίστοιχης διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019.
Οι ανωτέρω προϋποθέσεις (i) και (ii) εξετάζονται μεμονωμένα και δεν χρειάζεται να πληρούνται αθροιστικά, καθόσον κάθε προϋπόθεση εφαρμόζεται ξεχωριστά για κάθε ένα έτος προκειμένου οι δαπάνες να εκπέσουν από τα ακαθάριστα έσοδα κατά το έτος πραγματοποίησής τους. Επομένως, εάν μια επιχείρηση πληροί τις υπόψη προϋποθέσεις σε ένα εκ των δύο ετών, δικαιούται να εκπέσει τις δαπάνες διαφήμισης προσαυξημένες στο έτος αυτό, ανεξάρτητα εάν στο άλλο έτος δεν δικαιούται την αντίστοιχη έκπτωση.
Για την πλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων (i) και (ii) συγκρίνεται η προ έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστική δαπάνη των περιπτώσεων α’ και β’ του φορολογικού έτους 2019 (έτος βάσης) με την αντίστοιχη δαπάνη προ έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, αντίστοιχα.
Την προσαυξημένη φορολογική έκπτωση για τις υπόψη διαφημιστικές δαπάνες δικαιούνται και οι επιχειρήσεις οι οποίες κατά το φορολογικό έτος 2019 δεν διενήργησαν καμία αντίστοιχη δαπάνη διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων που εμφανίζονται στο μητρώο ως ευρισκόμενες «σε αδράνεια» εντός του 2019 (για όλο ή μέρος του έτους) καθώς και των επιχειρήσεων οι οποίες έκαναν έναρξη εργασιών μετά την 1.1.2020.
Η προσαυξημένη έκπτωση διενεργείται εξωλογιστικά με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος στα έτη πραγματοποίησης των εν λόγω δαπανών, δηλαδή θα έχουν προβλεφθεί ειδικοί κωδικοί στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος. Αν προκύψουν φορολογικές ζημιές μετά από την αφαίρεση αυτής της προσαύξησης, αυτές μεταφέρονται για να συμψηφιστούν με φορολογικά κέρδη σε επόμενα χρόνια με βάση το άρθρο 27 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Γιώργος Α. Κορομηλάς
Φορολογικός σύμβουλος – Συγγραφέας φορολογικών βιβλίων
Διευθυντής Φορολογικού τμήματος Tax Advisors I.K.E.
Πρόεδρος Ινστιτούτου Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών
Latest News
Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών διακίνησης (Ι’ Μέρος)
Η Ενιαία κωδικοποίηση ειδών
Ασθένεια εργαζόμενου: Υποχρεώσεις και δικαιώματα εργαζομένου και εργοδότη
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν εργαζόμενοι και εργοδότες
Για πόσο ακόμα θα συνεχιστεί η φρενίτιδα στη Wall Street
Κέρδη καταγράφουν οι βασικοί χρηματιστηριακοί δείκτες στις ΗΠΑ για το πρώτο εικοσαήμερο του έτους. Και τα πονταρίσματα για την ανοδική συνέχεια είναι χοντρά.
Η σημασία της Xρηματοοικονομικής εκπαίδευσης από το δημοτικό
Ο Χρηματοοικονομικός Αλφαβητισμός αυξάνει την κοινωνική και οικονομική κινητικότητα των πολιτών και μειώνει δραστικά τις υπάρχουσες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες
Να θέσουμε τον δάκτυλο επί των τύπων των ήλων
Παρέμβαση Προέδρου Ε.Β.Ε.Π., Βασίλη Κορκίδη στην Ημερίδα του ΣΕΕΝ στο Ίδρυμα Ευγενίδου «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές – Βιώσιμη Ανάπτυξη των Νησιών»
H οικονομία μπροστά στον εναπομείναντα 21ο αιώνα
Η ελληνική κοινωνία δεν είχε τις πνευματικές δυνάμεις να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά στην κρίση, την οποία, άλλωστε, μόνη της δημιούργησε. Είναι, όμως, αυτό καταδικαστικό για το μέλλον;
Διευθύνσεως πρόσωπα YA 90972/21 και ΑΠ 480/2023 Τμήμα Β1
Πώς προέκυψε η ανάγκη να θεσπιστούν κριτήρια για τον χαρακτηρισμό μισθωτού ως «διευθύνοντος υπαλλήλου»
Τι συμβαίνει με το δολάριο;
Οι προαναγγελθείσες πολιτικές του νέου Προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump, δείχνουν τον δρόμο για ένα πανίσχυρο δολάριο. Τα μακροοικονομικά συνεπικουρούν.
Η υπεραπόδοση του ΑΕΠ στην Ελλάδα δεν ακολουθεί την ευρωπαϊκή σύγκλιση
Η υπεραπόδοση της ανάπτυξης της περιόδου 2019 – 2024 στην Ελλάδα δεν συνέβαλε στην εξισορρόπηση των εισοδηματικών και κοινωνικών ανισοτήτων
Δικαστικό «μπλόκο» σε αναγκαστική εκτέλεση λόγω ελλείψεων στα νομιμοποιητικά έγγραφα
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας ακύρωσε το πλάνο αναγκαστικής εκτέλεσης που είχε καταστρωθεί σε βάρος οφειλέτη, λόγω προβληματικής νομιμοποίησης