Παρά το γεγονός ότι έχει περάσει ένας και πλέον χρόνος από την εμφάνισης της πανδημίας, πάνω από 200.000 ναυτικοί εξακολουθούν να είναι εγκλωβισμένοι είτε στα πλοία είτε στη στεριά λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Για μια ακόμη φορά ενόψει αυτής της κατάστασης πλοιοκτήτες και ναυτεργατικά συνδικάτα, ενώνουν τις φωνές τους και καλούν όσες κυβερνήσεις δεν το έχουν κάνει ακόμη, να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως «ουσιώδεις εργαζόμενους», προκειμένου να εξασφαλιστούν διευκολύνσεις για τα ταξίδια τους, να γίνει δυνατή η αλλαγή πληρωμάτων, η παροχή ιατρικής βοήθειας και ο επαναπατρισμός τους.
Με κοινή ανακοίνωση τους η συνομοσπονδία των εργατικών ενώσεων ETF και η ένωση των εφοπλιστικών φορέων των χωρών μελών της ΕΕ, η European Community Shipowners’ Associations (ECSA), κάλεσαν επίσης τα κράτη να συμπεριλάβουν τους ναυτικούς στις ομάδες προτεραιότητας για εμβολιασμό, λαμβάνοντας υπόψη τον κύριο ρόλο που επιτελούν στη διατήρηση της ομαλής ροής του παγκόσμιου εμπορίου.
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι, εφοπλιστές και συνδικάτα ναυτικών συναντώνται αυτήν την εβδομάδα στην Ειδική Τριμερή Επιτροπή της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (Special Tripartite Committee of the Maritime Labour Convention-MLC 2006) για να ανταλλάξουν πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή της MLC-2006 ενόψει των προκλήσεων από την πανδημία.
Με την ευκαιρία αυτή, η ECSA και το ETF – οι Ευρωπαίοι Κοινωνικοί Εταίροι στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών – εξέδωσαν κοινή δήλωση σχετικά με την αναγνώριση των ναυτικών ως «ουσιωδών εργαζόμενων».
Ενώ ορισμένες κυβερνήσεις έχουν ορίσει ναυτικούς με αυτόν τον τρόπο, επιτρέποντας απρόσκοπτα ταξίδια μέσω αεροδρομίων, λιμανιών, κ.λ.π., για να διατηρηθεί το παγκόσμιο εμπόριο σε κίνηση, δεν υπάρχει καθολικός ορισμός του όρου «ουσιώδης εργαζόμενος», με την κάθε χώρα να δίνει το δικό της ορισμό, επισημαίνουν. Ως εκ τούτου, οι ευρωπαίοι κοινωνικοί εταίροι της ναυτιλίας, πιστεύουν ότι είναι πιο ωφέλιμο να εστιάσουν οι κυβερνήσεις την προσοχή τους, στα συγκεκριμένα δικαιώματα που οι ναυτικοί πρέπει να απολαμβάνουν παντού.
Στην κοινή ανακοίνωση των δυο φορέων έχουν εντοπισθεί επτά τομείς που αναφέρονται στην συνέχεια και στους οποίους τα κράτη θα πρέπει να δώσουν έμφαση για να αντιμετωπισθούν τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται:
-Ταξίδια: ζητείται από τα κράτη μέλη της σύμβασης, μεταξύ άλλων να διασφαλίζουν ότι οι ναυτικοί μπορούν να ταξιδέψουν από και προς τη χώρα κατοικίας τους και τον τόπο εργασίας τους χωρίς περιορισμούς.
Καραντίνα: Οι ναυτικοί θα πρέπει να απαλλάσσονται από την καραντίνα όταν φτάνουν σε χώρα στην οποία πρόκειται να συναντήσουν το πλοίο τους
Ιατρική περίθαλψη: Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν την ύπαρξη διαδικασιών που συμφωνούν με τις σχετικές οδηγίες για την προστασία της υγείας των ναυτικών που έχει εκδώσει το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο.
Τεστ: Τα κράτη μέλη της MLC 2006, πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στους ναυτικούς για τεστ ανίχνευσης Covid-19, ιδίως πριν από την είσοδο ενός ναυτικού στο πλοίο του
Μονάδες πρόνοιας: Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι ναυτικοί μπορούν να έχουν πρόσβαση στις εγκαταστάσεις πρόνοιας στην ξηρά ή ότι οι οργανισμοί κοινωνικής πρόνοιας μπορούν να προσεγγίζουν με ασφάλεια τα πλοία.
Εμβολιασμός: Τα κράτη, κατά τον σχεδιασμό του εμβολιαστικού προγράμματος πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί θα έχουν πρόσβαση στους εμβολιασμούς κατά προτεραιότητα, προκειμένου να διευκολυνθεί περαιτέρω η χαλάρωση των περιορισμών που τους εμποδίσουν σήμερα. Επίσης τα κράτη μέλη, σε συνεργασία με τους εφοπλιστές και τα συνδικάτα, θα πρέπει να σχεδιάσουν ένα εμβολιαστικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς που βρίσκονται πάνω στα πλοία.
Οικονομική υποστήριξη: Όλα τα κράτη μέλη της σύμβασης πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί που διαμένουν στην επικράτειά τους και δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην απασχόληση λόγω παύσης ή μείωσης της δραστηριότητας, κλειστών συνόρων ή άλλων δυσκολιών όπως στη μη αλλαγή πληρώματος, δυσκολίες που οφείλονται στην πανδημία, μπορούν να έχουν πρόσβαση σε προγράμματα οικονομικής υποστήριξης που είναι διαθέσιμα στους κατοίκους των χωρών που απασχολούνται σε άλλα επαγγέλματα.
Latest News
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του