
Οι προοπτικές ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού (κρουαζιέρα, γιότινγκ και καταδύσεις) απασχόλησαν την 1η Δια-περιφερειακή Ημερίδα του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού. Στην Ημερίδα συμμετείχαν ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, η Υφυπουργός Τουρισμού κυρία Σοφία Ζαχαράκη, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κυρία Βίκυ Λοΐζου, Περιφερειάρχες και Αντιπεριφερειάρχες.
Ο κ. Θεοχάρης ανέφερε πως «με τη σημερινή 1η Δια-περιφερειακή Ημερίδα του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού υλοποιούμε τη νέα στρατηγική προσέγγιση της Κυβέρνησης στην ανάπτυξη του Ελληνικού Τουρισμού. Με τους φίλους Περιφερειάρχες και Αντιπεριφερειάρχες από την Κεντρική Μακεδονία, την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, αλλά και τη Θεσσαλία, ξεκινά η γόνιμη επεξεργασία ζητημάτων που αφορούν στον θαλάσσιο τουρισμό -με ιδιαίτερη έμφαση στην κρουαζιέρα, στο γιότινγκ και στις καταδύσεις. Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την απελευθέρωση των δυνάμεων και τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση μορφών τουρισμού οι οποίες ανέκαθεν παρέμεναν παραμελημένες».
Ο Υπουργός αναφέρθηκε επίσης στο εν εξελίξει άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού, τονίζοντας ότι «ο θαλάσσιος τουρισμός εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική της Κυβέρνησης για το άμεσο μέλλον. Μια στρατηγική, η οποία, όπως γνωρίζετε, εστιάζει κατ’ απόλυτη προτεραιότητα στο ασφαλές άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού το 2021».
Ο κ. Χάρης Θεοχάρης υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα από τις 14 Μαΐου, όπως έχουμε ανακοινώσει, ανοίγει τα σύνορά της και υποδέχεται τουρίστες από το εξωτερικό. Η Ελληνική Κυβέρνηση και το Υπουργείο Τουρισμού προχωρούν με προσεκτικά, μεθοδικά αλλά και αποφασιστικά βήματα στην επανεκκίνηση του τουριστικού κλάδου. Προσδοκούμε ότι το 2021 θα είναι πολύ καλύτερο από το 2020, από την άποψη των αφίξεων και των εσόδων για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τους εργαζομένους».
Τέλος, ο Υπουργός Τουρισμού σημείωσε ότι «πρωταρχική μας επιδίωξη και βασική μέριμνα είναι η υγειονομική ασφάλεια όλων. Εκτιμώ ότι πολύ σύντομα η τουριστική δραστηριότητα θα επιβεβαιώσει πως η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής και, όπως πάντα, ιδανικός προορισμός. Το μέγεθος και η σοβαρότητα της πρόκλησης δεν έχουν προηγούμενο για τον Ελληνικό Τουρισμό, αλλά θα τα καταφέρουμε. Είμαι σίγουρος γι’ αυτό».
Στο πλαίσιο της εισήγησής της στην Ημερίδα, η Υφυπουργός Τουρισμού κυρία Σοφία Ζαχαράκη είπε μεταξύ άλλων ότι «το Υπουργείο προωθεί σημαντικές επενδύσεις στις τουριστικές υποδομές, βελτιώνει την προσβασιμότητα των ελληνικών ακτών και ενισχύει συστηματικά νέες, εναλλακτικές μορφές θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού. Πάρα τις δεδομένες αντιξοότητες, η χώρα μας έχει την ευκαιρία και στο πεδίο του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία. Και σε αυτή την κατεύθυνση το Υπουργείο ήδη διαμορφώνει μία καινούργια στρατηγική ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού για τη νέα, μετά-COVID εποχή. Ο θαλάσσιος και παράκτιος τουρισμός αποτελούν χώρο στον οποίο, εύλογα, η χώρα μας μπορεί να αξιώνει έναν πρωταγωνιστικό αλλά και καινοτόμο ρόλο. Στρέφοντας το βλέμμα μας στην επόμενη ημέρα μετά την πανδημία, έχουμε τη μοναδική ίσως ευκαιρία, μέσα από αυτήν τη δοκιμασία, να βγούμε ακόμα πιο δυνατοί».
Η Υφυπουργός Τουρισμού επεσήμανε επιπλέον ότι «η στόχευσή μας και το στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε είναι η ουσιαστική αξιοποίηση των πολλών δυνατοτήτων και εμπειριών που μπορεί να προσφέρει η ελληνική θάλασσα, πάντα με όρους βιωσιμότητας και ασφάλειας».
Η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κυρία Βίκυ Λοΐζου παρουσίασε για πρώτη φορά τις βασικές κατευθύνσεις της νέας εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη των τουριστικών λιμένων. Η κυρία Λοΐζου ανέδειξε τη σημασία των υποδομών και την ανάγκη βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. Αναφέρθηκε περαιτέρω σε ένα συνολικό σχέδιο που περιλαμβάνει την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου, καθώς και σε ένα νέο μοντέλο διαχείρισης το οποίο θα επιτρέψει την προσέλκυση επενδύσεων αλλά και, τελικά, περισσότερων επισκεπτών με σημαντική κατά κεφαλή δαπάνη.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους