Τον εκρηκτικό ρυθμό ανάπτυξης +282% στην αξία των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του Online Super Market στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021 συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύει σήμερα η Convert Group. Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, αναδεικνύονται οι εξής: +402% σε ποτά και αναψυκτικά, +366% σε προϊόντα αρτοποιίας, +344% σε φρέσκα τρόφιμα, +313% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +271% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +248% σε προϊόντα για κατοικίδια, +239% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +175% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και +97% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα κατέγραψε η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το Ηλ. Εμπόριο Καταναλωτικών Αγαθών και Φαρμάκων, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit, που δημιουργεί αξία παγκοσμίως σε εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές. Στο δείγμα του eRetail Audit περιλαμβάνονται 7 από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online Super Market.
Στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως η συνήθεια των online αγορών από Super Market, άλλαξε ανεπιστρεπτί με την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης και ήρθε για να μείνει στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή. Η εμφάνιση των πλατφορμών delivery μέσα στο 2020, με το ελάχιστο όριο παραγγελιών να φτάνει ακόμη και στα €5, αλλά και οι πιο συχνές online παραγγελίες από τα νοικοκυριά, μείωσαν κατά €20 τη μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στα €78,70 με το ΦΠΑ, από €100 με το ΦΠΑ στο πρώτο τρίμηνο του 2020.
Σχεδόν 9 στα 10 ηλεκτρονικά καλάθια φέτος περιέχει φρέσκα τρόφιμα, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά πως η τάση του καταναλωτή να εμπιστεύεται το online κανάλι για την ποιότητα της επιλογής των φρέσκων τροφίμων και την ταχύτητα της παράδοσής τους, ήρθε για να μείνει στην ελληνική καθημερινότητα.
Οι ειδικοί του ηλεκτρονικού εμπορίου θα συναντήσουν ένα ακόμα δείκτη που αποτυπώνει την αύξηση της εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό κανάλι: ο δείκτης μετατροπής (conversion rate) επισκέπτη σε πελάτη έφτασε το 3,8% σε σχέση με τον μέσο όρο του 2,9% για το 12μηνο του 2020.
Αναφορικά με τα marketing κανάλια, σημειώθηκε ρεκόρ με το 36% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις, αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η τεράστια αύξηση επιβεβαιώνει την σταθερή πλέον σχέση εμπιστοσύνης των καταναλωτών με τους λιανεμπόρους της επιλογής τους.
Ταυτόχρονα, σημειώνεται μια μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο) στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (25%) και μια σημαντική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων στην αξία των πωλήσεων που ήρθαν από οργανικά αποτελέσματα (21%).
Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των παραγγελιών τους, είναι αδιαμφισβήτητο πως το work from home έχει ενισχύσει desktop & laptops, από τα οποία προέρχονται το 71% των παραγγελιών. Η πιο δημοφιλής μέρα και ώρα μάλιστα αναδεικνύεται η Δευτέρα στις 11:00-12:00 εντείνοντας την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί τις παραγγελίες του νοικοκυριού εν ώρα εργασίας και πιθανόν από το σπίτι.
Η δωρεάν εκδοχή του τριμηνιαίου Report της Convert Group για τον κλάδο του Online Super Μarket δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/insights. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή.
Βραβεύεται για 3 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας και απασχολεί 50 άτομα επιστημονικό προσωπικό στην Αθήνα, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts.
Latest News
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το tap2ride μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής