Στο υψηλότερο σημείο εδώ και μία δεκαετία εκτοξεύτηκε χθες Τετάρτη 21 Απριλίου, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index που έκλεισε στις 2.710 μονάδες με άνοδο 238 μονάδων ή 9,62% υψηλότερα από την προηγούμενη ημέρα.
Είναι το υψηλότερο σημείο στο οποίο βρέθηκε ο BDI από τον Οκτώβριο του 2010.
Η μεγάλη άνοδος του BDI οφείλεται στη αύξηση των ναύλων των capesize πλοίων που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, την πρώτη ύλη για την παραγωγή χάλυβα. Οι αυξημένες ανάγκες της Κίνας σε χάλυβα ώθησαν σε υψηλά επίπεδα τη ζήτηση φορτίων κυρίως από τη Βραζιλία.
Είναι ενδεικτικό ότι ο αντίστοιχος με τον BDI δείκτης των capesize πλοίων, ο Baltic Exchange Capesize Index σημείωσε χθες άνοδο 16,17% και βρέθηκε στις 4.014 μονάδες, κάτι που είχε να συμβεί από τις 7 Οκτωβρίου του 2020. Ανοδικά κινήθηκαν χθες και οι υπόλοιποι δείκτες που αφορούν τα μικρότερου μεγέθους πλοία
Όπως αναφέρει το Reuters ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα capesize πλοία αναρριχήθηκε χθες στα 33.290 δολ. κερδίζοντας 4.638 δολ. από την προηγούμενη ημέρα.
Η αγορά των Capesize σημείωσε την τελευταία εβδομάδα μία άνοδο κατά 19,3% καθώς η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος αυξάνεται λόγω εποχικότητας αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal και εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχισθεί και τις επόμενες ημέρες.
Latest News
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα