Η κινεζική ανταγωνίστρια της Nike εξαργύρωσε νωρίς λόγω ενός εθνικιστικό κυκεώνα που πλήττει την αγορά. Ο κύιος μέτοχος της Anta Sports, της αξίας $ 46 δισεκατομμυρίων κατασκευάστριας αθλητικών ειδών, θα κερδίσει ένα επιβλητικό 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια σε μια σπάνια πώληση μετοχών. Η συμφωνία έρχεται καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές απείλησαν μποϊκοτάζ δυτικών εμπορικών σημάτων που επικρίνουν την πολιτική του Πεκίνου στην επαρχία Ζιντζιάνγκ, η οποία θεωρήθηκε ότι ωφελεί την Anta και τους τοπικούς συναδέλφους. Είναι έξυπνος συγχρονισμός από μια εταιρεία που παλεύει.αντιμετωπίζει αντιξοότητες.Ding, η οποία ελέγχει την Anta International, η οποία με τη σειρά της ελέγχει την Anta Sports, σπανίως πούλησε περιουσιακά στοιχεία από τότε που η τελευταία εισήχθη στο χρηματιστήριο πριν από 14 χρόνια. Ωστόσο, αυτή τη φορά η ευκαιρία φάνηκε κατάλληλη. Η κίνηση πραγματοποιήθηκε μια εβδομάδα αφότου η Anta ανέφερε ότι οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων της σημείωσαν άνοδο έως και 45% το πρώτο τρίμηνο. Τον Μάρτιο, τα κρατικά μέσα ενημέρωσης στράφηκαν εναντίον εταιρειών από τη Nike έως την Adidas επειδή αρνούνται δημοσίως την προμήθεια βαμβακιού από την Ζιντζιάνγκ, μια περιοχή με μουσουλμανική μειονότητα για την οποία οι δυτικές κυβερνήσεις κατηγόρησαν το Πεκίνο ότι διεξάγει εθνοκάθαρση – ισχυρισμό που αρνείται η κυβέρνηση. Οι μετοχές της Anta έφτασαν σχεδόν το 30% καθώς οι εθνικιστές συγκεντρώθηκαν σε τοπικές μάρκες.

Η πώληση μεριδίου δείχνει ότι η οικογένεια Ding πιστεύει ότι το ράλι στα έσοδα και την τιμή της μετοχής ενδέχεται να μην διατηρηθεί. Αυτή είναι λογική παρατήρηση. Τα κινέζικα καταναλωτικά μποϊκοτάζ ξένων εμπορικών σημάτων είναι δυνατά αλλά συχνά βραχύβια. Το 2012, για παράδειγμα, οι πωλήσεις ιαπωνικών οχημάτων έπεσαν κατακόρυφα στην Κίνα καθώς εξαπλώθηκε ένα αντι Ιαπωνικό συναίσθημα λόγω εδαφικών διαφορών. Ωστόσο, οι πωλήσεις της Nissan Motor και της Toyota Motor στην Κίνα ανέκαμψαν με διψήφιο ρυθμό το επόμενο έτος, σύμφωνα με την CarSalesBase και έκτοτε παρέμειναν ισχυρές. Το ίδιο για εκστρατείες κατά της Apple, της Starbucks και ούτω καθεξής.

Υποθέτοντας ότι το ίδιο συμβαίνει με τη βιομηχανία μόδας και η πίεση στην H&M, Nike et al εξασθενίζει, τα επιχειρηματικά προβλήματα της Anta θα επιστρέψουν στο μυαλό των επενδυτών. Σύμφωνα με την Citigroup, η εταιρεία έχει οικονομικά χαμηλότερη απόδοση από την Li Ning, τον σημαντικότερο εγχώριο ανταγωνιστή της, παρά το ότι έχει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Οι πωλήσεις της Li Ning αυξήθηκαν δύο φορές πιο γρήγορα από την Anta στο πρώτο τρίμηνο. Πρέπει επίσης να αναπληρώσει τα ταμεία της, αφού ηγείται μιας κοινοπραξίας πουξόδεψε $ 5 δισ.  για τη φινλανδική εταιρεία Amer Sports το 2019, η οποία συνεχίζει να χάνει χρήματα. Τα νέα μετρητά θα είναι χρήσιμα και η οικογένεια Ding θα ανακτήσει τον έλεγχο. Σε κάθε περίπτωση, για την China Inc, είναι επικίνδυνο να βασίζεστε πάρα πολύ στις οργισμένες πατριωτικές εξάρσεις για να βγάζεις συμπεράσματα.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners