Στην Ευρώπη κυκλοφορούν 1,8 εκατομμύρια ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, με ιδιαίτερα ανοδική τάση πωλήσεων τα τελευταία δύο χρόνια. Όλα αυτά την στιγμή που κάποιες χώρες της Ευρώπης έχουν ορίσει ημερομηνίες λήξης για την πώληση καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Η ΕΕ θα επιδιώξει να έχει τουλάχιστον 30 εκατομμύρια οχήματα μηδενικών εκπομπών στους δρόμους της έως το 2030, στην προσπάθεια που κάνει να περιθωριοποιήσει τα ορυκτά καύσιμα και να μειώσει τους ρύπους.
Όμως, από την πλευρά τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν ότι η έλλειψη υποδομής θα μπορούσε να εμποδίσει τις μελλοντικές πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Έγγραφο της ΕΕ εκτιμά ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί 3 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης και 1.000 σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου έως το 2030, όταν σήμερα έχει περίπου 200.000 σημεία φόρτισης. Για να υλοποιηθεί το παραπάνω πλάνο χρειάζεται καλή οργάνωση, έξυπνη στρατηγική και μεγάλα ποσά επένδυσης.
Το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη γίνεται όλο και πιο ανησυχητικό, με αποτέλεσμα οι κυβερνήσεις των περισσότερων χωρών να αναγκάζονται να παίρνουν μέτρα για τη μείωση των ρύπων. Τα κίνητρα που δίνουν στον τομέα της αυτοκίνησης είναι προς την σωστή κατεύθυνση, στρέφοντας όλο και περισσότερα άτομα προς την κινητική βιωσιμότητα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από την άλλη, μεγάλοι κατασκευαστές έχουν δηλώσει ότι πολύ σύντομα θα εξηλεκτρίσουν όλα τους τα μοντέλα.
Εκτός Ευρώπης
Χώρες, όπως η Κίνα, έχουν ξεκινήσει έρευνα πάνω στην κατάρτιση χρονοδιαγράμματος για την παύση της παραγωγής και πώλησης συμβατικών κινητήρων.
Τα λιγοστά σημεία φόρτισης αποτελούν το σημαντικότερο πρόβλημα των επεκτατικών σχεδίων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως αυτή την στιγμή καθημερινά τοποθετούνται σε καίρια σημεία σε όλη την Ευρώπη δημόσια σημεία φόρτισης, τα οποία στέκονται αφορμή για την εξάπλωση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. έχει τεθεί στόχος να μειωθεί η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 80% μέχρι το 2050. Για να επιτευχθεί αυτό υπάρχει σχέδιο, όπου βλέπει την σταδιακή κατάργηση όλων των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων κινητήρων.
Στην Βρετανία προγραμματίζουν να απαγορεύσουν την πώληση αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες μέχρι το 2040, ενώ η Σκωτία προτίθεται να εφαρμόσει την ίδια απαγόρευση, αλλά αρκετά νωρίτερα, μέχρι το 2032.
Τέλος, η Νορβηγία που μπορεί να θεωρηθεί ως η χώρα όπου η ηλεκτροκίνηση ανθεί εδώ και πολλά χρόνια, θέλει να σταματήσει τα επόμενα χρόνια την πώληση συμβατικών αυτοκινήτων.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»