Στην Ευρώπη κυκλοφορούν 1,8 εκατομμύρια ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, με ιδιαίτερα ανοδική τάση πωλήσεων τα τελευταία δύο χρόνια. Όλα αυτά την στιγμή που κάποιες χώρες της Ευρώπης έχουν ορίσει ημερομηνίες λήξης για την πώληση καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Η ΕΕ θα επιδιώξει να έχει τουλάχιστον 30 εκατομμύρια οχήματα μηδενικών εκπομπών στους δρόμους της έως το 2030, στην προσπάθεια που κάνει να περιθωριοποιήσει τα ορυκτά καύσιμα και να μειώσει τους ρύπους.
Όμως, από την πλευρά τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν ότι η έλλειψη υποδομής θα μπορούσε να εμποδίσει τις μελλοντικές πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Έγγραφο της ΕΕ εκτιμά ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί 3 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης και 1.000 σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου έως το 2030, όταν σήμερα έχει περίπου 200.000 σημεία φόρτισης. Για να υλοποιηθεί το παραπάνω πλάνο χρειάζεται καλή οργάνωση, έξυπνη στρατηγική και μεγάλα ποσά επένδυσης.
Το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη γίνεται όλο και πιο ανησυχητικό, με αποτέλεσμα οι κυβερνήσεις των περισσότερων χωρών να αναγκάζονται να παίρνουν μέτρα για τη μείωση των ρύπων. Τα κίνητρα που δίνουν στον τομέα της αυτοκίνησης είναι προς την σωστή κατεύθυνση, στρέφοντας όλο και περισσότερα άτομα προς την κινητική βιωσιμότητα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από την άλλη, μεγάλοι κατασκευαστές έχουν δηλώσει ότι πολύ σύντομα θα εξηλεκτρίσουν όλα τους τα μοντέλα.
Εκτός Ευρώπης
Χώρες, όπως η Κίνα, έχουν ξεκινήσει έρευνα πάνω στην κατάρτιση χρονοδιαγράμματος για την παύση της παραγωγής και πώλησης συμβατικών κινητήρων.
Τα λιγοστά σημεία φόρτισης αποτελούν το σημαντικότερο πρόβλημα των επεκτατικών σχεδίων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως αυτή την στιγμή καθημερινά τοποθετούνται σε καίρια σημεία σε όλη την Ευρώπη δημόσια σημεία φόρτισης, τα οποία στέκονται αφορμή για την εξάπλωση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. έχει τεθεί στόχος να μειωθεί η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 80% μέχρι το 2050. Για να επιτευχθεί αυτό υπάρχει σχέδιο, όπου βλέπει την σταδιακή κατάργηση όλων των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων κινητήρων.
Στην Βρετανία προγραμματίζουν να απαγορεύσουν την πώληση αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες μέχρι το 2040, ενώ η Σκωτία προτίθεται να εφαρμόσει την ίδια απαγόρευση, αλλά αρκετά νωρίτερα, μέχρι το 2032.
Τέλος, η Νορβηγία που μπορεί να θεωρηθεί ως η χώρα όπου η ηλεκτροκίνηση ανθεί εδώ και πολλά χρόνια, θέλει να σταματήσει τα επόμενα χρόνια την πώληση συμβατικών αυτοκινήτων.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων