Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ο άξονας που θα διατρέχει από τα Χανιά (και από τον Κίσσαμο μελλοντικά) μέχρι τον Αγ. Νικόλαο είναι σήμερα το μεγαλύτερο οδικό έργο που ετοιμάζεται να υλοποιηθεί στην Ευρώπη.
Αυτή τη στιγμή, από τα τρία υποτμήματα που αποτελείται ο ΒΟΑΚ, το 2ο (Χερσόνησος –Νεάπολη) είναι πιο ώριμο μελετητικά, και για το λόγο αυτό, κατατέθηκε ήδη προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το πιο δύσκολο τμήμα είναι το Χερσόνησος – Χανιά για το οποίο αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες να συνταχθεί και κατατεθεί – και εδώ- η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος. Το υπουργείο Υποδομών, εξασφάλισε 1,027 δις. ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου. Τα 427 εκατομμύρια αφορούν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ τα υπόλοιπα 600 εκατομμύρια ευρώ θα καλυφθούν από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το πλάνο του Υποδομών
Όπως προαναφέρθηκε, ήδη, έχει κατατεθεί προς έγκριση προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο Χερσόνησος –Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5 χιλιομέτρων και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.
Το επόμενο στάδιο του σχεδιασμού προβλέπει την κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος –Ηράκλειο που θα υλοποιηθεί και αυτό- μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, καθώς και οι μελέτες των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.
Τι επιτυγχάνεται με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ
Κατά το Υποδομών με την υλοποίηση του έργου θα επιτευχθεί:
- Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως σε θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
- Σημαντική μείωση στο χρόνο μετακινήσεων των κύριων πόλεων του βόρειου μετώπου της Κρήτης αλλά και βελτίωση της άνεσης των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
- Μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
- Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στη βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.
Τι έχει γίνει έως τώρα
Στα τέλη Μαρτίου «βγήκε στον αέρα» η Β’ φάση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη προκειμένου να αναδειχθεί έως το τέλος του χρόνου ο ανάδοχος.
Επίσης μέσα σε διάστημα ενάμιση χρόνου ανατέθηκαν 14 μελέτες , ενώ από το Υποδομών υποστηρίζουν πως έως το ερχόμενο καλοκαίρι θα κατατεθούν μελέτες και για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο αλλά και τη βελτίωση των ήδη υλοποιημένων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.
Η ακτινογραφία τού έργου
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) χωρίζεται σε τρία υποτμήματα:
Α) Το τμήμα Χανιά –Χερσόνησος. Αυτό το τμήμα θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης ενώ θα υπάρχουν και σταθμοί διοδίων.
Β) Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη. Γι’ αυτό το τμήμα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, η Β’ φάση ξεκίνησε ήδη με στόχο την επιλογή αναδόχου.
Γ) Το τμήμα Νεάπολη –Άγιος Νικόλαος. Το μήκος του ανέρχεται σε 14,5 χιλιόμετρα, και θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Σημειώνεται πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.
Latest News
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων