Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ο άξονας που θα διατρέχει από τα Χανιά (και από τον Κίσσαμο μελλοντικά) μέχρι τον Αγ. Νικόλαο είναι σήμερα το μεγαλύτερο οδικό έργο που ετοιμάζεται να υλοποιηθεί στην Ευρώπη.
Αυτή τη στιγμή, από τα τρία υποτμήματα που αποτελείται ο ΒΟΑΚ, το 2ο (Χερσόνησος –Νεάπολη) είναι πιο ώριμο μελετητικά, και για το λόγο αυτό, κατατέθηκε ήδη προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το πιο δύσκολο τμήμα είναι το Χερσόνησος – Χανιά για το οποίο αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες να συνταχθεί και κατατεθεί – και εδώ- η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος. Το υπουργείο Υποδομών, εξασφάλισε 1,027 δις. ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου. Τα 427 εκατομμύρια αφορούν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ τα υπόλοιπα 600 εκατομμύρια ευρώ θα καλυφθούν από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το πλάνο του Υποδομών
Όπως προαναφέρθηκε, ήδη, έχει κατατεθεί προς έγκριση προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο Χερσόνησος –Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5 χιλιομέτρων και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.
Το επόμενο στάδιο του σχεδιασμού προβλέπει την κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος –Ηράκλειο που θα υλοποιηθεί και αυτό- μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, καθώς και οι μελέτες των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.
Τι επιτυγχάνεται με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ
Κατά το Υποδομών με την υλοποίηση του έργου θα επιτευχθεί:
- Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως σε θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
- Σημαντική μείωση στο χρόνο μετακινήσεων των κύριων πόλεων του βόρειου μετώπου της Κρήτης αλλά και βελτίωση της άνεσης των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
- Μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
- Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στη βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.
Τι έχει γίνει έως τώρα
Στα τέλη Μαρτίου «βγήκε στον αέρα» η Β’ φάση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη προκειμένου να αναδειχθεί έως το τέλος του χρόνου ο ανάδοχος.
Επίσης μέσα σε διάστημα ενάμιση χρόνου ανατέθηκαν 14 μελέτες , ενώ από το Υποδομών υποστηρίζουν πως έως το ερχόμενο καλοκαίρι θα κατατεθούν μελέτες και για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο αλλά και τη βελτίωση των ήδη υλοποιημένων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.
Η ακτινογραφία τού έργου
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) χωρίζεται σε τρία υποτμήματα:
Α) Το τμήμα Χανιά –Χερσόνησος. Αυτό το τμήμα θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης ενώ θα υπάρχουν και σταθμοί διοδίων.
Β) Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη. Γι’ αυτό το τμήμα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, η Β’ φάση ξεκίνησε ήδη με στόχο την επιλογή αναδόχου.
Γ) Το τμήμα Νεάπολη –Άγιος Νικόλαος. Το μήκος του ανέρχεται σε 14,5 χιλιόμετρα, και θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Σημειώνεται πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024