Οι διαφωνίες για τον τρόπο που θα μπει το σύγχρονο τρένο στο λιμάνι της Πάτρας καλά κρατούν. Ο σχεδιασμός όμως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωράει και στις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ, που θα ενώσει με ράγες την Αθήνα με το λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας. Ένα έργο που θεωρείται απαραίτητο για να καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας εμπορευματικό κέντρο και κόμβος ανάπτυξης.
Εχθές, σε μία ακόμα συνάντηση του αρμόδιου υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή με τον δήμαρχο Πατραίων κ. Κώστα Πελετίδη, δεν έλειψε μεν η διαφωνία, η συζήτηση όμως φαίνεται πως τίθεται πια σε ένα πλαίσιο ρεαλισμού. Διαχρονικό αίτημα του Δημάρχου Πατραίων είναι η υπογειοποίση της σιδηροδρομικής γραμμής σε όλο το τμήμα από το Ρίο ως την οδό Κανελλοπούλου, δηλαδή σε μήκος περίπου 11 χλμ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση το Δήμου, «κατά τη διάρκεια της συζήτησης διατυπώθηκαν διαφορετικές θέσεις και προσεγγίσεις από τον Δήμο και την ΕΡΓΟΣΕ, σε θέματα τεχνικά και οικονομικά. Ο κ. Υπουργός εξέφρασε την επιθυμία του να γίνει η υπογειοποίηση από το Ρίο, πλην όμως μέχρι σήμερα υπάρχουν, όπως είπε, μεγάλες δυσκολίες στην ανεύρεση της χρηματοδότησης του έργου». Σημειώνεται δε ότι, ο δήμαρχος τη χαρακτήρισε ως «μοναδική αποδεκτή λύση από την πόλη» και πρότεινε να αναλάβει ο Δήμος μέρος παράπλευρων έργων, όπως την ανάπλαση και κατασκευή του γραμμικού πάρκου, προκειμένου να μειωθεί το κόστος. Βεβαίως εκτιμάται ότι αυτό το επιπλέον κόστος ανέρχεται σε τουλάχιστον 150 εκατ.
Ο σχεδιασμός για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο ως το Νέο Λιμάνι της Πάτρας, όπως τον παρουσίασε ο ίδιος ο κ. Καραμανλής, προβλέπει την είσοδο του τρένου στον πυκνό αστικό ιστό της πόλης με υπογειοποίηση σε μήκος 5,16 χλμ. Τα επιφανειακά τμήματα του άξονα δεν θα είναι περισσότερα από 3,8 χιλιόμετρα και θα βρίσκονται εκτός πυκνής αστικής δόμησης.
Η σύγχρονη διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή θα πατήσει στην υφιστάμενη χάραξη, όμως ο σχεδιασμός αυτός θα απελευθερώσει έκταση 70 στρεμμάτων στην οποία θα γίνει ανάπλαση προκειμένου να αποδοθεί ξανά στους πολίτες.
Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και είναι ενταγμένος στο συνολικό πακέτο έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ που θα ενώσουν το δίκτυο με λιμάνια και βιομηχανίες.
Latest News
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)