
Οι διαφωνίες για τον τρόπο που θα μπει το σύγχρονο τρένο στο λιμάνι της Πάτρας καλά κρατούν. Ο σχεδιασμός όμως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωράει και στις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ, που θα ενώσει με ράγες την Αθήνα με το λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας. Ένα έργο που θεωρείται απαραίτητο για να καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας εμπορευματικό κέντρο και κόμβος ανάπτυξης.
Εχθές, σε μία ακόμα συνάντηση του αρμόδιου υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή με τον δήμαρχο Πατραίων κ. Κώστα Πελετίδη, δεν έλειψε μεν η διαφωνία, η συζήτηση όμως φαίνεται πως τίθεται πια σε ένα πλαίσιο ρεαλισμού. Διαχρονικό αίτημα του Δημάρχου Πατραίων είναι η υπογειοποίση της σιδηροδρομικής γραμμής σε όλο το τμήμα από το Ρίο ως την οδό Κανελλοπούλου, δηλαδή σε μήκος περίπου 11 χλμ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση το Δήμου, «κατά τη διάρκεια της συζήτησης διατυπώθηκαν διαφορετικές θέσεις και προσεγγίσεις από τον Δήμο και την ΕΡΓΟΣΕ, σε θέματα τεχνικά και οικονομικά. Ο κ. Υπουργός εξέφρασε την επιθυμία του να γίνει η υπογειοποίηση από το Ρίο, πλην όμως μέχρι σήμερα υπάρχουν, όπως είπε, μεγάλες δυσκολίες στην ανεύρεση της χρηματοδότησης του έργου». Σημειώνεται δε ότι, ο δήμαρχος τη χαρακτήρισε ως «μοναδική αποδεκτή λύση από την πόλη» και πρότεινε να αναλάβει ο Δήμος μέρος παράπλευρων έργων, όπως την ανάπλαση και κατασκευή του γραμμικού πάρκου, προκειμένου να μειωθεί το κόστος. Βεβαίως εκτιμάται ότι αυτό το επιπλέον κόστος ανέρχεται σε τουλάχιστον 150 εκατ.
Ο σχεδιασμός για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο ως το Νέο Λιμάνι της Πάτρας, όπως τον παρουσίασε ο ίδιος ο κ. Καραμανλής, προβλέπει την είσοδο του τρένου στον πυκνό αστικό ιστό της πόλης με υπογειοποίηση σε μήκος 5,16 χλμ. Τα επιφανειακά τμήματα του άξονα δεν θα είναι περισσότερα από 3,8 χιλιόμετρα και θα βρίσκονται εκτός πυκνής αστικής δόμησης.
Η σύγχρονη διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή θα πατήσει στην υφιστάμενη χάραξη, όμως ο σχεδιασμός αυτός θα απελευθερώσει έκταση 70 στρεμμάτων στην οποία θα γίνει ανάπλαση προκειμένου να αποδοθεί ξανά στους πολίτες.
Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και είναι ενταγμένος στο συνολικό πακέτο έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ που θα ενώσουν το δίκτυο με λιμάνια και βιομηχανίες.


Latest News

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ