Οι διαφωνίες για τον τρόπο που θα μπει το σύγχρονο τρένο στο λιμάνι της Πάτρας καλά κρατούν. Ο σχεδιασμός όμως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωράει και στις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ, που θα ενώσει με ράγες την Αθήνα με το λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας. Ένα έργο που θεωρείται απαραίτητο για να καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας εμπορευματικό κέντρο και κόμβος ανάπτυξης.
Εχθές, σε μία ακόμα συνάντηση του αρμόδιου υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή με τον δήμαρχο Πατραίων κ. Κώστα Πελετίδη, δεν έλειψε μεν η διαφωνία, η συζήτηση όμως φαίνεται πως τίθεται πια σε ένα πλαίσιο ρεαλισμού. Διαχρονικό αίτημα του Δημάρχου Πατραίων είναι η υπογειοποίση της σιδηροδρομικής γραμμής σε όλο το τμήμα από το Ρίο ως την οδό Κανελλοπούλου, δηλαδή σε μήκος περίπου 11 χλμ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση το Δήμου, «κατά τη διάρκεια της συζήτησης διατυπώθηκαν διαφορετικές θέσεις και προσεγγίσεις από τον Δήμο και την ΕΡΓΟΣΕ, σε θέματα τεχνικά και οικονομικά. Ο κ. Υπουργός εξέφρασε την επιθυμία του να γίνει η υπογειοποίηση από το Ρίο, πλην όμως μέχρι σήμερα υπάρχουν, όπως είπε, μεγάλες δυσκολίες στην ανεύρεση της χρηματοδότησης του έργου». Σημειώνεται δε ότι, ο δήμαρχος τη χαρακτήρισε ως «μοναδική αποδεκτή λύση από την πόλη» και πρότεινε να αναλάβει ο Δήμος μέρος παράπλευρων έργων, όπως την ανάπλαση και κατασκευή του γραμμικού πάρκου, προκειμένου να μειωθεί το κόστος. Βεβαίως εκτιμάται ότι αυτό το επιπλέον κόστος ανέρχεται σε τουλάχιστον 150 εκατ.
Ο σχεδιασμός για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο ως το Νέο Λιμάνι της Πάτρας, όπως τον παρουσίασε ο ίδιος ο κ. Καραμανλής, προβλέπει την είσοδο του τρένου στον πυκνό αστικό ιστό της πόλης με υπογειοποίηση σε μήκος 5,16 χλμ. Τα επιφανειακά τμήματα του άξονα δεν θα είναι περισσότερα από 3,8 χιλιόμετρα και θα βρίσκονται εκτός πυκνής αστικής δόμησης.
Η σύγχρονη διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή θα πατήσει στην υφιστάμενη χάραξη, όμως ο σχεδιασμός αυτός θα απελευθερώσει έκταση 70 στρεμμάτων στην οποία θα γίνει ανάπλαση προκειμένου να αποδοθεί ξανά στους πολίτες.
Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και είναι ενταγμένος στο συνολικό πακέτο έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ που θα ενώσουν το δίκτυο με λιμάνια και βιομηχανίες.
Latest News
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων