Οι διαφωνίες για τον τρόπο που θα μπει το σύγχρονο τρένο στο λιμάνι της Πάτρας καλά κρατούν. Ο σχεδιασμός όμως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωράει και στις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ, που θα ενώσει με ράγες την Αθήνα με το λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας. Ένα έργο που θεωρείται απαραίτητο για να καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας εμπορευματικό κέντρο και κόμβος ανάπτυξης.
Εχθές, σε μία ακόμα συνάντηση του αρμόδιου υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή με τον δήμαρχο Πατραίων κ. Κώστα Πελετίδη, δεν έλειψε μεν η διαφωνία, η συζήτηση όμως φαίνεται πως τίθεται πια σε ένα πλαίσιο ρεαλισμού. Διαχρονικό αίτημα του Δημάρχου Πατραίων είναι η υπογειοποίση της σιδηροδρομικής γραμμής σε όλο το τμήμα από το Ρίο ως την οδό Κανελλοπούλου, δηλαδή σε μήκος περίπου 11 χλμ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση το Δήμου, «κατά τη διάρκεια της συζήτησης διατυπώθηκαν διαφορετικές θέσεις και προσεγγίσεις από τον Δήμο και την ΕΡΓΟΣΕ, σε θέματα τεχνικά και οικονομικά. Ο κ. Υπουργός εξέφρασε την επιθυμία του να γίνει η υπογειοποίηση από το Ρίο, πλην όμως μέχρι σήμερα υπάρχουν, όπως είπε, μεγάλες δυσκολίες στην ανεύρεση της χρηματοδότησης του έργου». Σημειώνεται δε ότι, ο δήμαρχος τη χαρακτήρισε ως «μοναδική αποδεκτή λύση από την πόλη» και πρότεινε να αναλάβει ο Δήμος μέρος παράπλευρων έργων, όπως την ανάπλαση και κατασκευή του γραμμικού πάρκου, προκειμένου να μειωθεί το κόστος. Βεβαίως εκτιμάται ότι αυτό το επιπλέον κόστος ανέρχεται σε τουλάχιστον 150 εκατ.
Ο σχεδιασμός για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο ως το Νέο Λιμάνι της Πάτρας, όπως τον παρουσίασε ο ίδιος ο κ. Καραμανλής, προβλέπει την είσοδο του τρένου στον πυκνό αστικό ιστό της πόλης με υπογειοποίηση σε μήκος 5,16 χλμ. Τα επιφανειακά τμήματα του άξονα δεν θα είναι περισσότερα από 3,8 χιλιόμετρα και θα βρίσκονται εκτός πυκνής αστικής δόμησης.
Η σύγχρονη διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή θα πατήσει στην υφιστάμενη χάραξη, όμως ο σχεδιασμός αυτός θα απελευθερώσει έκταση 70 στρεμμάτων στην οποία θα γίνει ανάπλαση προκειμένου να αποδοθεί ξανά στους πολίτες.
Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και είναι ενταγμένος στο συνολικό πακέτο έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ που θα ενώσουν το δίκτυο με λιμάνια και βιομηχανίες.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024