
Επιτάχυνση των διεργασιών προκειμένου να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να συμβάλλει και η ναυτιλία με αποτελεσματικό τρόπο στην μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου ζητούν οι μεγάλες διεθνείς εφοπλιστικές οργανώσεις από τους πολιτικούς ηγέτες 40 χωρών που χθες και σήμερα συζητούν για το κλίμα μετά από πρόσκληση του αμερικανού προέδρου Joe Biden.
Οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς BIMCO, CLIA, International Chamber of Shipping, World Shipping Council. επιδιώκουν η συζήτηση για το πώς θα συνεισφέρει η ναυτιλία στη μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου να έρθει «μπροστά» και να παραμείνει σε διεθνές επίπεδο εντός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που είναι το διεθνές ρυθμιστικό όργανο της ναυτιλίας..
Έτσι θα εξευρεθεί μία παγκόσμια λύση για ένα κλάδο με κατεξοχήν διεθνή δραστηριότητα και θα αποφευχθούν οι περιφερειακές ρυθμίσεις, όπως αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ζητά την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπόρους ρύπων(EU-ETS) .
Η επιστροφή των ΗΠΑ στις συζητήσεις για το κλίμα και η δήλωση του εκπροσώπου του αμερικανού προέδρου, κ. John Kerry ότι οι ΗΠΑ δεσμεύονται να εργαστούν με τις άλλες χώρες στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) για την αποδοχή ενός στόχου μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων άνθρακα μέχρι το 2050 από τη ναυτιλία, φέρνει και πάλι στο προσκήνιο τις σχετικές συζητήσεις στον IMO.
Οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς με αφορμή και την πρωτοβουλία Biden για τη σύγκλιση του διεθνούς συμβουλίου για το κλίμα υπέβαλλαν λοιπόν στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), πρόταση ζητώντας από τον ρυθμιστικό φορέα του ΟΗΕ να προωθήσει συζητήσεις γύρω από τα λεγόμενα global market-based measures (MBM), μέτρα που θα παράσχουν κίνητρα για την μετάβαση του παγκόσμιου στόλου σε νέα καύσιμα και τεχνολογίες, απεξαρτημένες από τον άνθρακα, οι οποίες όμως θα είναι πιο ακριβές από εκείνες που χρησιμοποιούνται σήμερα.
Οι φορείς ζητούν οι συζητήσεις να ξεκινήσουν άμεσα προκειμένου στα αμέσως επόμενα χρόνια να εξευρεθεί η βέλτιστη λύση. Τώρα είναι η ώρα για τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να εξετάσουν το ρόλο των ΜΒΜ, ώστε να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν μέτρα για να διευκολυνθεί η υιοθέτηση τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα και εμπορικά βιώσιμων πλοίων μηδενικού άνθρακα, υπογραμμίζουν οι ναυτιλιακοί φορείς.
Ακόμη υποστηρίζουν ότι για να λειτουργήσει μία τιμολόγηση του άνθρακα θα πρέπει να υπάρχουν και οι εναλλακτικές λύσεις έναντι των ορυκτών καυσίμων. Αυτές οι εναλλακτικές λύσεις δεν υπάρχουν ακόμη για μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Η ανάπτυξη εναλλακτικών τεχνολογιών θα μπορούσε να επιτευχθεί με τη μαζική επιτάχυνση μιας συντονισμένης έρευνας στο πλαίσιο του ΙΜΟ – που θα χρηματοδοτηθεί από τη βιομηχανία – έτσι ώστε τα πλοία που πλέουν στους ωκεανούς να μπορούν να στραφούν σε νέα καύσιμα.
Για τον λόγο αυτό οι διεθνείς φορείς υπενθυμίζουν την πρόταση τους για τη δημιουργία ενός ταμείου ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την χρηματοδότηση της έρευνας που απαιτείται για τη δημιουργία των τεχνολογιών για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ