![Λύσεις τώρα για πιο «πράσινα» πλοία ζητά η διεθνής ναυτιλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/tanker-2-scaled.jpg)
Επιτάχυνση των διεργασιών προκειμένου να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να συμβάλλει και η ναυτιλία με αποτελεσματικό τρόπο στην μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου ζητούν οι μεγάλες διεθνείς εφοπλιστικές οργανώσεις από τους πολιτικούς ηγέτες 40 χωρών που χθες και σήμερα συζητούν για το κλίμα μετά από πρόσκληση του αμερικανού προέδρου Joe Biden.
Οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς BIMCO, CLIA, International Chamber of Shipping, World Shipping Council. επιδιώκουν η συζήτηση για το πώς θα συνεισφέρει η ναυτιλία στη μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου να έρθει «μπροστά» και να παραμείνει σε διεθνές επίπεδο εντός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που είναι το διεθνές ρυθμιστικό όργανο της ναυτιλίας..
Έτσι θα εξευρεθεί μία παγκόσμια λύση για ένα κλάδο με κατεξοχήν διεθνή δραστηριότητα και θα αποφευχθούν οι περιφερειακές ρυθμίσεις, όπως αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ζητά την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπόρους ρύπων(EU-ETS) .
Η επιστροφή των ΗΠΑ στις συζητήσεις για το κλίμα και η δήλωση του εκπροσώπου του αμερικανού προέδρου, κ. John Kerry ότι οι ΗΠΑ δεσμεύονται να εργαστούν με τις άλλες χώρες στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) για την αποδοχή ενός στόχου μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων άνθρακα μέχρι το 2050 από τη ναυτιλία, φέρνει και πάλι στο προσκήνιο τις σχετικές συζητήσεις στον IMO.
Οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς με αφορμή και την πρωτοβουλία Biden για τη σύγκλιση του διεθνούς συμβουλίου για το κλίμα υπέβαλλαν λοιπόν στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), πρόταση ζητώντας από τον ρυθμιστικό φορέα του ΟΗΕ να προωθήσει συζητήσεις γύρω από τα λεγόμενα global market-based measures (MBM), μέτρα που θα παράσχουν κίνητρα για την μετάβαση του παγκόσμιου στόλου σε νέα καύσιμα και τεχνολογίες, απεξαρτημένες από τον άνθρακα, οι οποίες όμως θα είναι πιο ακριβές από εκείνες που χρησιμοποιούνται σήμερα.
Οι φορείς ζητούν οι συζητήσεις να ξεκινήσουν άμεσα προκειμένου στα αμέσως επόμενα χρόνια να εξευρεθεί η βέλτιστη λύση. Τώρα είναι η ώρα για τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να εξετάσουν το ρόλο των ΜΒΜ, ώστε να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν μέτρα για να διευκολυνθεί η υιοθέτηση τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα και εμπορικά βιώσιμων πλοίων μηδενικού άνθρακα, υπογραμμίζουν οι ναυτιλιακοί φορείς.
Ακόμη υποστηρίζουν ότι για να λειτουργήσει μία τιμολόγηση του άνθρακα θα πρέπει να υπάρχουν και οι εναλλακτικές λύσεις έναντι των ορυκτών καυσίμων. Αυτές οι εναλλακτικές λύσεις δεν υπάρχουν ακόμη για μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Η ανάπτυξη εναλλακτικών τεχνολογιών θα μπορούσε να επιτευχθεί με τη μαζική επιτάχυνση μιας συντονισμένης έρευνας στο πλαίσιο του ΙΜΟ – που θα χρηματοδοτηθεί από τη βιομηχανία – έτσι ώστε τα πλοία που πλέουν στους ωκεανούς να μπορούν να στραφούν σε νέα καύσιμα.
Για τον λόγο αυτό οι διεθνείς φορείς υπενθυμίζουν την πρόταση τους για τη δημιουργία ενός ταμείου ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την χρηματοδότηση της έρευνας που απαιτείται για τη δημιουργία των τεχνολογιών για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του