![Λύσεις τώρα για πιο «πράσινα» πλοία ζητά η διεθνής ναυτιλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/tanker-2-scaled.jpg)
Επιτάχυνση των διεργασιών προκειμένου να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να συμβάλλει και η ναυτιλία με αποτελεσματικό τρόπο στην μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου ζητούν οι μεγάλες διεθνείς εφοπλιστικές οργανώσεις από τους πολιτικούς ηγέτες 40 χωρών που χθες και σήμερα συζητούν για το κλίμα μετά από πρόσκληση του αμερικανού προέδρου Joe Biden.
Οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς BIMCO, CLIA, International Chamber of Shipping, World Shipping Council. επιδιώκουν η συζήτηση για το πώς θα συνεισφέρει η ναυτιλία στη μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου να έρθει «μπροστά» και να παραμείνει σε διεθνές επίπεδο εντός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που είναι το διεθνές ρυθμιστικό όργανο της ναυτιλίας..
Έτσι θα εξευρεθεί μία παγκόσμια λύση για ένα κλάδο με κατεξοχήν διεθνή δραστηριότητα και θα αποφευχθούν οι περιφερειακές ρυθμίσεις, όπως αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ζητά την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπόρους ρύπων(EU-ETS) .
Η επιστροφή των ΗΠΑ στις συζητήσεις για το κλίμα και η δήλωση του εκπροσώπου του αμερικανού προέδρου, κ. John Kerry ότι οι ΗΠΑ δεσμεύονται να εργαστούν με τις άλλες χώρες στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) για την αποδοχή ενός στόχου μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων άνθρακα μέχρι το 2050 από τη ναυτιλία, φέρνει και πάλι στο προσκήνιο τις σχετικές συζητήσεις στον IMO.
Οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς με αφορμή και την πρωτοβουλία Biden για τη σύγκλιση του διεθνούς συμβουλίου για το κλίμα υπέβαλλαν λοιπόν στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), πρόταση ζητώντας από τον ρυθμιστικό φορέα του ΟΗΕ να προωθήσει συζητήσεις γύρω από τα λεγόμενα global market-based measures (MBM), μέτρα που θα παράσχουν κίνητρα για την μετάβαση του παγκόσμιου στόλου σε νέα καύσιμα και τεχνολογίες, απεξαρτημένες από τον άνθρακα, οι οποίες όμως θα είναι πιο ακριβές από εκείνες που χρησιμοποιούνται σήμερα.
Οι φορείς ζητούν οι συζητήσεις να ξεκινήσουν άμεσα προκειμένου στα αμέσως επόμενα χρόνια να εξευρεθεί η βέλτιστη λύση. Τώρα είναι η ώρα για τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να εξετάσουν το ρόλο των ΜΒΜ, ώστε να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν μέτρα για να διευκολυνθεί η υιοθέτηση τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα και εμπορικά βιώσιμων πλοίων μηδενικού άνθρακα, υπογραμμίζουν οι ναυτιλιακοί φορείς.
Ακόμη υποστηρίζουν ότι για να λειτουργήσει μία τιμολόγηση του άνθρακα θα πρέπει να υπάρχουν και οι εναλλακτικές λύσεις έναντι των ορυκτών καυσίμων. Αυτές οι εναλλακτικές λύσεις δεν υπάρχουν ακόμη για μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Η ανάπτυξη εναλλακτικών τεχνολογιών θα μπορούσε να επιτευχθεί με τη μαζική επιτάχυνση μιας συντονισμένης έρευνας στο πλαίσιο του ΙΜΟ – που θα χρηματοδοτηθεί από τη βιομηχανία – έτσι ώστε τα πλοία που πλέουν στους ωκεανούς να μπορούν να στραφούν σε νέα καύσιμα.
Για τον λόγο αυτό οι διεθνείς φορείς υπενθυμίζουν την πρόταση τους για τη δημιουργία ενός ταμείου ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την χρηματοδότηση της έρευνας που απαιτείται για τη δημιουργία των τεχνολογιών για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Παραιτήθηκε ο CEO της εταιρείας Arie Koppelaar](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olth-scaled-1-600x400.jpg)
Παραιτήθηκε ο CEO του ΟΛΘ Arie Koppelaar
Τι αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας
![Κρουαζιέρα: Άνω κάτω ο Πειραιάς με πρόταση της Ε.Ε. για τον νέο προβλήτα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/396121953_881827319967534_9198009856198617419_n-1024x793-1024x793-1-600x465.jpg)
Κρουαζιέρα: Άνω κάτω ο Πειραιάς με πρόταση της Ε.Ε. για τον νέο προβλήτα
Παρέμβαση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη στον ΟΤ, ζητώντας να μην υποβαθμιστεί η πόλη ως βάση κρουαζιέρας.
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς