Επιτάχυνση των διεργασιών προκειμένου να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να συμβάλλει και η ναυτιλία με αποτελεσματικό τρόπο στην μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου ζητούν οι μεγάλες διεθνείς εφοπλιστικές οργανώσεις από τους πολιτικούς ηγέτες 40 χωρών που χθες και σήμερα συζητούν για το κλίμα μετά από πρόσκληση του αμερικανού προέδρου Joe Biden.
Οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς BIMCO, CLIA, International Chamber of Shipping, World Shipping Council. επιδιώκουν η συζήτηση για το πώς θα συνεισφέρει η ναυτιλία στη μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου να έρθει «μπροστά» και να παραμείνει σε διεθνές επίπεδο εντός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που είναι το διεθνές ρυθμιστικό όργανο της ναυτιλίας..
Έτσι θα εξευρεθεί μία παγκόσμια λύση για ένα κλάδο με κατεξοχήν διεθνή δραστηριότητα και θα αποφευχθούν οι περιφερειακές ρυθμίσεις, όπως αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ζητά την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπόρους ρύπων(EU-ETS) .
Η επιστροφή των ΗΠΑ στις συζητήσεις για το κλίμα και η δήλωση του εκπροσώπου του αμερικανού προέδρου, κ. John Kerry ότι οι ΗΠΑ δεσμεύονται να εργαστούν με τις άλλες χώρες στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) για την αποδοχή ενός στόχου μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων άνθρακα μέχρι το 2050 από τη ναυτιλία, φέρνει και πάλι στο προσκήνιο τις σχετικές συζητήσεις στον IMO.
Οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς με αφορμή και την πρωτοβουλία Biden για τη σύγκλιση του διεθνούς συμβουλίου για το κλίμα υπέβαλλαν λοιπόν στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), πρόταση ζητώντας από τον ρυθμιστικό φορέα του ΟΗΕ να προωθήσει συζητήσεις γύρω από τα λεγόμενα global market-based measures (MBM), μέτρα που θα παράσχουν κίνητρα για την μετάβαση του παγκόσμιου στόλου σε νέα καύσιμα και τεχνολογίες, απεξαρτημένες από τον άνθρακα, οι οποίες όμως θα είναι πιο ακριβές από εκείνες που χρησιμοποιούνται σήμερα.
Οι φορείς ζητούν οι συζητήσεις να ξεκινήσουν άμεσα προκειμένου στα αμέσως επόμενα χρόνια να εξευρεθεί η βέλτιστη λύση. Τώρα είναι η ώρα για τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να εξετάσουν το ρόλο των ΜΒΜ, ώστε να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν μέτρα για να διευκολυνθεί η υιοθέτηση τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα και εμπορικά βιώσιμων πλοίων μηδενικού άνθρακα, υπογραμμίζουν οι ναυτιλιακοί φορείς.
Ακόμη υποστηρίζουν ότι για να λειτουργήσει μία τιμολόγηση του άνθρακα θα πρέπει να υπάρχουν και οι εναλλακτικές λύσεις έναντι των ορυκτών καυσίμων. Αυτές οι εναλλακτικές λύσεις δεν υπάρχουν ακόμη για μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Η ανάπτυξη εναλλακτικών τεχνολογιών θα μπορούσε να επιτευχθεί με τη μαζική επιτάχυνση μιας συντονισμένης έρευνας στο πλαίσιο του ΙΜΟ – που θα χρηματοδοτηθεί από τη βιομηχανία – έτσι ώστε τα πλοία που πλέουν στους ωκεανούς να μπορούν να στραφούν σε νέα καύσιμα.
Για τον λόγο αυτό οι διεθνείς φορείς υπενθυμίζουν την πρόταση τους για τη δημιουργία ενός ταμείου ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την χρηματοδότηση της έρευνας που απαιτείται για τη δημιουργία των τεχνολογιών για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς