Η EQT πήγε μια ασυνήθιστα ακριβή βόλτα με λεωφορείο. Ο βραχίονας υποδομών του σουηδικού ομίλου εξαγοράς δήλωσε την Παρασκευή ότι θα πληρώσει 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του χρέους, για να αγοράσει δύο αμερικανικές επιχειρήσεις από την εταιρεία μεταφορών FirstGroup. Η συμφωνία, η οποία περιλαμβάνει το εμβληματικό δίκτυο κίτρινων σχολικών λεωφορείων των ΗΠΑ, απαιτεί μεγάλη ώθηση προτού η EQT μπορεί να κερδίσει σοβαρά χρήματα.

Η τιμή φαίνεται αδύνατη. Η EQT πληρώνει 8,9 φορές το 2020 EBITDA για τις δύο μονάδες, τις First Student και First Transit. Αυτό είναι 12% περισσότερο από ό, τι πιστεύουν ότι αξίζουν οι αναλυτές της UBS. Η εισηγμένη αντίπαλη National Express αποτιμάται σε 8 φορές το 2020 EBITDA, σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv, ενώ άλλες όμιλοι λεωφορείων όπως η Go-Ahead και η Stagecoach διαπραγματεύονται σε ακόμη χαμηλότερα πολλαπλάσια.

Αυτή η συμφωνία είναι επομένως μια νίκη για τον διευθύνοντα σύμβουλο της FirstGroup Matthew Gregory. Ο ακτιβιστής μέτοχος Coast Capital ζητά από χρόνια για διάλυση της χρεωμένης εταιρείας. Μετά τη συμφωνία, ο Gregory θα έχει ένα μεγάλο σεντούκι μετρητών για να εξοφλήσει τα δάνεια και ακόμη και να επιστρέψει χρήματα στους μακροχρόνιους μετόχους. Οι μετοχές της FirstGroup αυξήθηκαν 11% το πρωί της Παρασκευής.

Η EQT, αντίθετα, έχει ένα δύσκολο ταξίδι μπροστά της. Η ομάδα υποδομής της στοχεύει συνήθως σε ένα εσωτερικό ποσοστό απόδοσης στα μέσα μέσα μεταξύ του 10% και του 20%, σύμφωνα με ένα άτομο που είναι εξοικειωμένο με το θέμα, και συχνά διατηρεί περιουσιακά στοιχεία για περίπου μια δεκαετία. Ας υποθέσουμε ότι οι διαπραγματευτές της χρηματοδοτούν τη συμφωνία με χρέος ισοδύναμο με 4 φορές το EBITDA, διατηρούν τα περιθώρια σταθερά, χρησιμοποιούν όλες τις ελεύθερες ταμειακές ροές για να πληρώσουν ένα ετήσιο μέρισμα και να πουλήσουν την επιχείρηση σε μια δεκαετία σε 9 φορές EBITDA. Για να επιτύχουν 15% IRR σε αυτή τη βάση, θα απαιτούσαν ετήσια αύξηση εσόδων σχεδόν 9%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Breakingviews. Αυτό είναι αισιόδοξο για μια επιχείρηση μεταφορών τύπου κοινής ωφέλειας.

Είναι αλήθεια, η First Student είναι ηγέτης στην αγορά κίτρινων σχολικών λεωφορείων της Βόρειας Αμερικής ύψους 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων: περίπου το ένα πέμπτο του μεριδίου που κατέχει στην αγορά είναι περίπου διπλάσιο από το πλησιέστερο ανταγωνιστή του. Αυτή η επιχείρηση είναι σχετικά απρόσβλητη από μια μετά την πανδημία πτώση στις συγκοινωνίες, καθώς τα παιδιά κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσουν να πηγαίνουν σχολείο. Επίσης επωφελείται από προβλέψιμες, μακροπρόθεσμες κρατικές συμβάσεις. Βασικά, η EQT θα μπορούσε να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και ενδεχομένως να μειώσει το κόστος λειτουργίας μετατρέποντας το στόλο σε ηλεκτρικά οχήματα.

Αλλά αυτό θα απαιτήσει βαριές επενδύσεις, κοι οποίες θα περιορίσουν τις αποδόσεις. Δεν είναι επίσης σαφές πόσο επιπλέον μερίδιο θα κερδίσει. Η EQT αναλαμβάνει τον κίνδυνο μιας μεγάλης αναθεώρησης σε μια σοκαριστική τιμή.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners