Ένα νέο μοντέλο το οποίο μπορεί να συμβάλει στην πιο αποτελεσματική συντήρηση των γεφυρών δημιούργησαν μηχανικοί επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια στις ΗΠΑ. Οι λεπτομέρειες παρουσιάστηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Performance of Constructed Facilities και σύμφωνα με τους ερευνητές μπορεί να συμβάλει στην εξοικονόμηση κρατικών πόρων.
Μια νέα προσέγγιση συντήρησης
Πιο συγκεκριμένα, το καινούριο μοντέλο εστιάζει στην αλληλεπίδραση των επιμέρους τμημάτων της γέφυρας και προσδιορίζει τα σημεία τα οποία χρειάζονται τακτική συντήρηση ώστε αυτή να υποστεί τις λιγότερες δυνατές φθορές μακροπρόσθεσμα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται μια τέτοια προσέγγιση για την συντήρηση των γεφυρών. «Αντί να θεωρεί την γέφυρα ως μία μονολιθική δομή, το μοντέλο που δημιουργήσαμε προσεγγίζει τη γέφυρα ως ένα σύστημα, στο οποίο η αλλαγή ενός δομικού στοιχείου επηρεάζει όχι μόνο την απόδοση όλης της γέφυρας αλλά και την απόδοση επιμέρους δομών οι οποίες εξαρτώνται από το στοιχείο που άλλαξε» σημείωσε ο πρώτος συγγραφέας της δημοσίευσης Μπράιαν Οϊεκμπιλ.
Μοντέλο για την πρόβλεψη φθορών
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός τέτοιου στοιχείου είναι οι αρμοί διαστολής, οι οποίοι χρησιμοποιούνται στις γέφυρες για να ενώσουν δύο ξεχωριστά τμήματα και να εξασφαλίσουν την ανεξάρτητη κίνησή τους, δηλαδή τις συστολές και τις διαστολές, η οποία προκαλείται είτε από την κίνηση των οχημάτων είτε από άλλους παράγοντες όπως οι αυξομειώσεις στη θερμοκρασία. Με το πέρασμα του χρόνου τέτοιου είδους αρμοί φθείρονται από διάφορους παράγοντες, μεταξύ των οποίων το θαλασσινό αλάτι το οποίο μπορεί να παρεισφρήσει στο εσωτερικό τους (στις περιπτώσεις που οι γέφυρες βρίσκονται πάνω από τη θάλασσα). Οι φθορές αυτές είναι πιθανό να επιταχύνουν τη φθορά άλλων δομικών στοιχείων της γέφυρας τα οποία συνδέονται με άμεσο ή έμμεσο τρόπο με τους αρμούς. Αντικαθιστώντας άμεσα τα τμήματα που έχουν φθαρεί, με σχετικά μικρό κόστος, παρόλο που βραχυπρόθεσμα δεν βελτιώνεται άμεσα η λειτουργικότητα της γέφυρας, αποφεύγεται η περεταίρω φθορά ενός μεγάλου μέρους της. Το νέο μοντέλο που δημιούργησαν οι ερευνητές συνδυάζει πολλά δεδομένα για να αναγνωρίσει ποια είναι τα σημεία τα οποία είναι πιθανότερο να συσσωρεύσουν φθορές κι ως εκ τούτου να επηρεάσουν συνολικά τη λειτουργία της γέφυρας.
Εξοικονόμηση στις εργασίες συντήρησης
Όπως σημειώνουν οι επιστήμονες, στην Αμερική η καλή λειτουργία των γεφυρών διατηρείται κατά μέσο όρο για 75 χρόνια. Με την χρήση του νέου μοντέλου, η διάρκεια «ζωής» των γεφυρών θα μπορούσε να αυξηθεί στα 100 χρόνια. Αυτό, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των μηχανικών, συνεπάγεται εξοικονόμηση περίπου 17 δισεκατομμυρίων ευρώ σε βάθος τριών ετών.
Latest News
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών