Ένα νέο μοντέλο το οποίο μπορεί να συμβάλει στην πιο αποτελεσματική συντήρηση των γεφυρών δημιούργησαν μηχανικοί επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια στις ΗΠΑ. Οι λεπτομέρειες παρουσιάστηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Performance of Constructed Facilities και σύμφωνα με τους ερευνητές μπορεί να συμβάλει στην εξοικονόμηση κρατικών πόρων.
Μια νέα προσέγγιση συντήρησης
Πιο συγκεκριμένα, το καινούριο μοντέλο εστιάζει στην αλληλεπίδραση των επιμέρους τμημάτων της γέφυρας και προσδιορίζει τα σημεία τα οποία χρειάζονται τακτική συντήρηση ώστε αυτή να υποστεί τις λιγότερες δυνατές φθορές μακροπρόσθεσμα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται μια τέτοια προσέγγιση για την συντήρηση των γεφυρών. «Αντί να θεωρεί την γέφυρα ως μία μονολιθική δομή, το μοντέλο που δημιουργήσαμε προσεγγίζει τη γέφυρα ως ένα σύστημα, στο οποίο η αλλαγή ενός δομικού στοιχείου επηρεάζει όχι μόνο την απόδοση όλης της γέφυρας αλλά και την απόδοση επιμέρους δομών οι οποίες εξαρτώνται από το στοιχείο που άλλαξε» σημείωσε ο πρώτος συγγραφέας της δημοσίευσης Μπράιαν Οϊεκμπιλ.
Μοντέλο για την πρόβλεψη φθορών
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός τέτοιου στοιχείου είναι οι αρμοί διαστολής, οι οποίοι χρησιμοποιούνται στις γέφυρες για να ενώσουν δύο ξεχωριστά τμήματα και να εξασφαλίσουν την ανεξάρτητη κίνησή τους, δηλαδή τις συστολές και τις διαστολές, η οποία προκαλείται είτε από την κίνηση των οχημάτων είτε από άλλους παράγοντες όπως οι αυξομειώσεις στη θερμοκρασία. Με το πέρασμα του χρόνου τέτοιου είδους αρμοί φθείρονται από διάφορους παράγοντες, μεταξύ των οποίων το θαλασσινό αλάτι το οποίο μπορεί να παρεισφρήσει στο εσωτερικό τους (στις περιπτώσεις που οι γέφυρες βρίσκονται πάνω από τη θάλασσα). Οι φθορές αυτές είναι πιθανό να επιταχύνουν τη φθορά άλλων δομικών στοιχείων της γέφυρας τα οποία συνδέονται με άμεσο ή έμμεσο τρόπο με τους αρμούς. Αντικαθιστώντας άμεσα τα τμήματα που έχουν φθαρεί, με σχετικά μικρό κόστος, παρόλο που βραχυπρόθεσμα δεν βελτιώνεται άμεσα η λειτουργικότητα της γέφυρας, αποφεύγεται η περεταίρω φθορά ενός μεγάλου μέρους της. Το νέο μοντέλο που δημιούργησαν οι ερευνητές συνδυάζει πολλά δεδομένα για να αναγνωρίσει ποια είναι τα σημεία τα οποία είναι πιθανότερο να συσσωρεύσουν φθορές κι ως εκ τούτου να επηρεάσουν συνολικά τη λειτουργία της γέφυρας.
Εξοικονόμηση στις εργασίες συντήρησης
Όπως σημειώνουν οι επιστήμονες, στην Αμερική η καλή λειτουργία των γεφυρών διατηρείται κατά μέσο όρο για 75 χρόνια. Με την χρήση του νέου μοντέλου, η διάρκεια «ζωής» των γεφυρών θα μπορούσε να αυξηθεί στα 100 χρόνια. Αυτό, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των μηχανικών, συνεπάγεται εξοικονόμηση περίπου 17 δισεκατομμυρίων ευρώ σε βάθος τριών ετών.
Latest News
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA