Η κατάργηση θέσεων εργασίας στη Γερμανία από τη Lufthansa συναντά σθεναρή αντίσταση. Ο όμιλος θέλει να προχωρήσει στο κλείσιμο θυγατρικών εταιριών, ωστόσο πολλοί από τους εργαζόμενους έχουν συμβάσεις εργασίας που δεν μπορούν εύκολα να καταγγελθούν. Κάποιοι ζουν με βραχυπρόθεσμα επιδόματα ενώ σε κάποια τμήματα γίνονται ακόμα προσλήψεις.
Ο όμιλος είχε αποφασίσει να κινηθεί σχετικά γρήγορα και να κλείσει την θυγατρική Germanwings. Μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από ένα εκ των δύο πιλότων τον Μάρτιο του 2015 με 150 θανάτους, το εμπορικό σήμα της μετέπειτα Eurowings είχε υποστεί μεγάλη ζημιά. Επίσης η SunExpress Germany, μια κοινοπραξία με την Turkish Airlines δεν είχε επίσης καθόλου καλές προοπτικές με τις συνθήκες που επικρατούσαν στην πανδημία.
Δυσοίωνο μέλλον για τους εργαζόμενους
Τα πληρώματα της SunExpress έκαναν μεταξύ άλλων τουριστικές πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με το λογότυπο της Eurowings, θυγατρικής της Lufthansa.Περίπου 2.600 εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν τώρα αβέβαιες προοπτικές δουλειάς. Οι προοπτικές είναι εξαιρετικά δυσοίωνες ακόμα και εάν ο βασικός κορμός της εταιρείας και η Eurowings Discover, η νέα εταιρεία που συστήθηκε, χρειαστούν από περίπου 300 άτομα.
Ο δικηγόρος Μάρτιν Λόιφγκεν από το Ρομερσκίρχεν εκπροσωπεί περισσότερους από 150 πιλότους και αεροσυνοδούς που θέλουν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη. Είναι της άποψης ότι ορισμένες λειτουργίες της Lufthansa έχει περάσει σε άλλες εταιρείες, οι οποίες δεν έχουν καν το δικαίωμα να απολύσουν εργαζομένους. Από τον Ιούνιο και μετά τα Εργατικά Δικαστήρια στην Κολωνία και τη Φρανκφούρτη θα ασχοληθούν με αυτές τις υποθέσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν διαφάνηκε πάντως προθυμία για συμβιβασμό από την πλευρά της Germanwings.
Η Lufthansa, από την άλλη πλευρά, δεν θεωρεί πως υπήρξε μεταβίβαση εργασιών με αποτέλεσμα όλοι οι υπάλληλοι να υπαχθούν σε άλλη εταιρεία, όπως δήλωσε εκπρόσωπός της. Οι περίπου 600 θέσεις που διατηρούνται θα δίνονται κατά προτίμηση στους αιτούντες από τον όμιλο, ωστόσο η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να επιλέξει τον καλύτερο.
Η επαγγελματική εμπειρία λαμβάνεται υπόψη, επιδοκιμάζει το συνδικάτο Verdi, έστω και εάν δεν ζητούνται αυτή τη στιγμή επικεφαλής καμπίνας.
Πιλότοι και αεροσυνοδοί
Οι πιλότοι της SunExpress με άδεια για Boeing 737 δεν περιλαμβάνονται σε αυτούς που μπορούν να καταθέσουν αίτηση. Πρόκειται για ένα είδος αεροσκάφους που δεν χρησιμοποιείται πλέον σε ολόκληρο τον όμιλο της Lufthansa. Η Ένωση Πιλότων Cockpit τους προσφέρει νομική προστασία, αλλά θεωρεί ότι οι πιθανότητες να παραμείνουν είναι περιορισμένες λόγω της έλλειψης ευκαιριών εργασίας.
Στην καλύτερη περίπτωση, αυτοί που επηρεάζονται μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση σύμφωνα με ένα κοινωνικό πρόγραμμα ή να τους δοθούν ευκαιρίες περαιτέρω κατάρτισης. «Ικανοποιημένος δεν είναι κανένας», αναφέρει εκπρόσωπος του συνδικάτου των πιλότων VC.
Το συνδικάτο Verdi από την άλλη πλευρά εκτιμά ότι οι πιθανότητες των αεροσυνοδών για παραμονή στην Eurowings είναι σημαντικά υψηλότερες.
Η εταιρεία ελπίζει να κινήσει 80 τζετ. Εκτός από τους κλασικούς προορισμούς διακοπών στη Μεσόγειο υπάρχουν πλέον συνδέσεις και με την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Όσον αφορά τους τουριστικούς προορισμούς, η Ελλάδα και οι Κανάριοι Νήσοι καταγράφουν αύξηση.
Οι πιλότοι της μητρικής εταιρείας της Lufthansa έχουν ακόμη αρκετό χρόνο για να συμφωνήσουν σε ένα μοντέλο μερικής απασχόλησης. Εάν δεν υπάρξει όμως συμφωνία, τότε 1.200 από τους περισσότερους από τους 5.000 πιλότους θα πρέπει να φύγουν το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Πηγή: DW
Latest News
Πάνω από 33,7 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα στο 10μηνο - Σχεδόν 21 δισ. τα έσοδα [πίνακας]
Η μέση δαπάνη ανά παρουσιάζει μείωση της τάξης του 2,5% σε σχέση με πέρυσι και δαιμορφώνεται στα 589,5 ευρώ από 616 ευρώ το 2023 και 631,8 ευρώ το 2022
Πού θα ταξιδέψουν τα Χριστούγεννα οι Έλληνες - Πόσο θα τους κοστίσει
Τι δείχνουν στοιχεία της FedHATTA για τα ταξίδια Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά
Ο υπερτουρισμός «χτύπησε» και το χωριό του Άι Βασίλη - Τι λένε οι ντόπιοι
Οι τουρίστες φτάνουν να είναι 10 φορές περισσότεροι από τον πληθυσμό της πόλης, κάθε χρόνο την περίοδο των Χριστουγέννων - Για υπερτουρισμό διαμαρτύρονται οι κάτοικοι
Σκέψεις αναβάθμισης 4 αεροδρομίων από την Fraport – Έχουν φθάσει στα όριά τους
Τι ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος της Fraport στο περιθώριο του συνεδρίου του ΣΕΤΕ – Το νέο ρεκόρ κίνησης και τα ενθαρρυντικά σημάδια
Μύθοι και αλήθειες για τον υπερτουρισμό στην Ελλάδα - Τι δείχνει έρευνα του ΣΕΤΕ
Βλέπουν υπερτουρισμό στη χώρα μας, αλλά όχι στη δική τους περιοχή, λέει το 72,5% των ερωτηθέντων
Κεφαλογιάννη: Πάνω από 20 δισ. τα τουριστικά έσοδα το 2024
Ήδη τα πρώτα μηνύματα για το 2025 είναι θετικά, αναφέρει η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη
Οι «must» προορισμοί για τα Χριστούγεννα – Ποιες περιοχές μαγνητίζουν το ενδιαφέρον
Αλλαγή νοοτροπίας και τα Χριστούγεννα - Από το χειμερινό τουρισμό με την έννοια των χιονοδρομικών κέντρων, στον ορεινό, θεματικό τουρισμό
Οι 5+1 τάσεις για τον παγκόσμιο τουρισμό και το success story της Ελλάδας
Η έρευνα που εκπόνησε η Deloitte με την Google αναλύει την πορεία του τουρισμού από το 1995 και παρέχει εκτιμήσεις έως το 2040
Οι προοπτικές και οι προκλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας
Πως σκιαγράφησαν το τοπίο σε πρόσφατο επενδυτικό συνέδριο στελέχη της αγοράς
Με γεμάτα πορτοφόλια οι τουρίστες στην Ελλάδα - Πόσα ξοδεύουν [πίνακες]
Τουρισμός: Στα 20,935 δισ. ευρώ (από 19,84 δισ. πέρυσι- αύξηση 9,2%) έφτασαν οι τουρίστες στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ