Η κατάργηση θέσεων εργασίας στη Γερμανία από τη Lufthansa συναντά σθεναρή αντίσταση. Ο όμιλος θέλει να προχωρήσει στο κλείσιμο θυγατρικών εταιριών, ωστόσο πολλοί από τους εργαζόμενους έχουν συμβάσεις εργασίας που δεν μπορούν εύκολα να καταγγελθούν. Κάποιοι ζουν με βραχυπρόθεσμα επιδόματα ενώ σε κάποια τμήματα γίνονται ακόμα προσλήψεις.
Ο όμιλος είχε αποφασίσει να κινηθεί σχετικά γρήγορα και να κλείσει την θυγατρική Germanwings. Μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από ένα εκ των δύο πιλότων τον Μάρτιο του 2015 με 150 θανάτους, το εμπορικό σήμα της μετέπειτα Eurowings είχε υποστεί μεγάλη ζημιά. Επίσης η SunExpress Germany, μια κοινοπραξία με την Turkish Airlines δεν είχε επίσης καθόλου καλές προοπτικές με τις συνθήκες που επικρατούσαν στην πανδημία.
Δυσοίωνο μέλλον για τους εργαζόμενους
Τα πληρώματα της SunExpress έκαναν μεταξύ άλλων τουριστικές πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με το λογότυπο της Eurowings, θυγατρικής της Lufthansa.Περίπου 2.600 εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν τώρα αβέβαιες προοπτικές δουλειάς. Οι προοπτικές είναι εξαιρετικά δυσοίωνες ακόμα και εάν ο βασικός κορμός της εταιρείας και η Eurowings Discover, η νέα εταιρεία που συστήθηκε, χρειαστούν από περίπου 300 άτομα.
Ο δικηγόρος Μάρτιν Λόιφγκεν από το Ρομερσκίρχεν εκπροσωπεί περισσότερους από 150 πιλότους και αεροσυνοδούς που θέλουν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη. Είναι της άποψης ότι ορισμένες λειτουργίες της Lufthansa έχει περάσει σε άλλες εταιρείες, οι οποίες δεν έχουν καν το δικαίωμα να απολύσουν εργαζομένους. Από τον Ιούνιο και μετά τα Εργατικά Δικαστήρια στην Κολωνία και τη Φρανκφούρτη θα ασχοληθούν με αυτές τις υποθέσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν διαφάνηκε πάντως προθυμία για συμβιβασμό από την πλευρά της Germanwings.
Η Lufthansa, από την άλλη πλευρά, δεν θεωρεί πως υπήρξε μεταβίβαση εργασιών με αποτέλεσμα όλοι οι υπάλληλοι να υπαχθούν σε άλλη εταιρεία, όπως δήλωσε εκπρόσωπός της. Οι περίπου 600 θέσεις που διατηρούνται θα δίνονται κατά προτίμηση στους αιτούντες από τον όμιλο, ωστόσο η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να επιλέξει τον καλύτερο.
Η επαγγελματική εμπειρία λαμβάνεται υπόψη, επιδοκιμάζει το συνδικάτο Verdi, έστω και εάν δεν ζητούνται αυτή τη στιγμή επικεφαλής καμπίνας.
Πιλότοι και αεροσυνοδοί
Οι πιλότοι της SunExpress με άδεια για Boeing 737 δεν περιλαμβάνονται σε αυτούς που μπορούν να καταθέσουν αίτηση. Πρόκειται για ένα είδος αεροσκάφους που δεν χρησιμοποιείται πλέον σε ολόκληρο τον όμιλο της Lufthansa. Η Ένωση Πιλότων Cockpit τους προσφέρει νομική προστασία, αλλά θεωρεί ότι οι πιθανότητες να παραμείνουν είναι περιορισμένες λόγω της έλλειψης ευκαιριών εργασίας.
Στην καλύτερη περίπτωση, αυτοί που επηρεάζονται μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση σύμφωνα με ένα κοινωνικό πρόγραμμα ή να τους δοθούν ευκαιρίες περαιτέρω κατάρτισης. «Ικανοποιημένος δεν είναι κανένας», αναφέρει εκπρόσωπος του συνδικάτου των πιλότων VC.
Το συνδικάτο Verdi από την άλλη πλευρά εκτιμά ότι οι πιθανότητες των αεροσυνοδών για παραμονή στην Eurowings είναι σημαντικά υψηλότερες.
Η εταιρεία ελπίζει να κινήσει 80 τζετ. Εκτός από τους κλασικούς προορισμούς διακοπών στη Μεσόγειο υπάρχουν πλέον συνδέσεις και με την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Όσον αφορά τους τουριστικούς προορισμούς, η Ελλάδα και οι Κανάριοι Νήσοι καταγράφουν αύξηση.
Οι πιλότοι της μητρικής εταιρείας της Lufthansa έχουν ακόμη αρκετό χρόνο για να συμφωνήσουν σε ένα μοντέλο μερικής απασχόλησης. Εάν δεν υπάρξει όμως συμφωνία, τότε 1.200 από τους περισσότερους από τους 5.000 πιλότους θα πρέπει να φύγουν το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Πηγή: DW
Latest News
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια
Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη - Βουλιάζει από τουρίστες
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει ο αριθμός τουριστών στην Ιταλία - Οι αρχές εξετάζουν μέτρα, όπως περιορισμούς πρόσβασης και εισιτήρια σε αξιοθέατα
Λίφτινγκ 20 εκατ. σε «Athens Crowne Plaza» και «Holiday Inn» - Και νέο ξενοδοχείο από την οικογένεια Μουσαμά
Στον ΟΤ μιλά ο Απόστολος Μουσαμάς για το Athens Crowne Plaza αλλά και για τα σχέδια για νέα μονάδα
Ποιους τουρίστες μαγνητίζει η Ευρώπη - Το top5 των χωρών [γραφήματα]
Ο τουρισμός αναμένεται να ξεπεράσει τα ρεκόρ του 2019 σε ορισμένους από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης
Ανοίγει φτερά για νέες αγορές o Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
Στο πρώτο δεκαμήνο η επιβατική κίνηση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε σε 27,5 εκατομμύρια επιβάτες, αυξημένη κατά 12,9% σε σχέση με το 2023
Ανάσα για την Αθήνα ο Μαραθώνιος - Γίνεται σταδιακά city break προορισμός
Ο 41ος Αυθεντικός Μαραθώνιος που διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ φέρνει ώθηση στον τουρισμό της πρωτεύουσας
Από την Ρόδο έως την Κέρκυρα - «Αλλάζουν πίστα» οι μαρίνες με επενδύσεις άνω των 500 εκατ.
Ριζικό λίφτινγκ στις υποδομές που διαθέτουν οι μαρίνες σε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας - Τα σχέδια για Ρόδο, Κέρκυρα, Άγιο Κοσμά και Πύλο