Τα δισ. ευρώ που έβαλαν συνολικά στην άκρη οι καταναλωτές στις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου κατά την διάρκεια των lockdown που επιβλήθηκαν για να αντιμετωπιστεί η υγειονομική κρίση, αποτελούν ένα τεράστιο απόθεμα που θέτει τις βάσεις για μια ισχυρή ανάκαμψη.
Τα νοικοκυριά ξεκίνησαν να αποταμιεύσουν τα χρήματά τους όταν αναγκάστηκαν να μείνουν σπίτι στο πρώτο κύμα της πανδημίας που άφησε παράλληλα ανενεργή την οικονομία και κλειστά τα καταστήματα.
Σύμφωνα με την Moody’s η έξτρα εξοικονόμηση διεθνώς φτάνει το 6,5% του παγκοσμίου ΑΕΠ, με τα υψηλοτέρα ποσοστά να εντοπίζονται σε ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο. Ισχυρό ωστόσο είναι και το «όπλο» της Ελλάδας το οποίο διαμορφώνεται στο 3% του ελληνικού ΑΕΠ ή στα περίπου 5 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έως το πρώτο τρίμηνο του 2021, η Moody’s εκτιμά ότι οι επιπλέον αποταμιεύσεις σε ολόκληρο τον κόσμο αγγίζουν το 6,5% του παγκόσμιου ΑΕΠ ή τα 5,4 τρισ. δολάρια και το 8,4% του διαθέσιμου εισοδήματος.
Οι ΗΠΑ έχουν τη μεγαλύτερη επιπλέον εξοικονόμηση στον κόσμο, που αντιστοιχεί στο 12% του ΑΕΠ, με το Ηνωμένο Βασίλειο να ακολουθεί στο 10,4% του ΑΕΠ.
Μεταξύ του 7% και του 9,9% του ΑΕΠ είναι οι επιπλέον αποταμιεύσεις νοικοκυριών σε Κουβέιτ, Καναδά, Λετονία, Ισπανία, Κατάρ, Ισραήλ, Βέλγιο, Αυστραλία και Πορτογαλία, με χώρες όπως η Δανία, το Περού, η Μαλαισία, η Νέα Ζηλανδία, η Ρουμανία και η Λιθουανία να έχουν τα χαμηλότερα επίπεδα και κάτω του 1% του ΑΕΠ.
Σε ό,τι αφορά τα ελληνικά νοικοκυριά, η Moody’s εκτιμά ότι οι επιπλέον αποταμιεύσεις αγγίζουν τα 5,9 δισ. δολ. (4,9 δισ. ευρώ περίπου) και το 3% του ελληνικού ΑΕΠ, ή το 4,7% του διαθέσιμου εισοδήματος.
Αυτές οι αποταμιεύσεις αποτελούν το «καύσιμο» που θα τροφοδοτήσει την ανάκαμψη των οικονομιών αφού τεθεί υπό έλεγχο ο νέος κορωνοϊός και νικηθεί τελικά με την χορήγηση των εμβολίων σε επαρκή αριθμό ατόμων του παγκόσμιου πληθυσμού.
Η αισιόδοξη οπτική θέλει αυτά τα χρήματα να «σκάνε» στα ψώνια καθώς οι καταναλωτές επιστρέφουν στα καταστήματα λιανικής πώλησης, στα εστιατόρια, στους χώρους διασκέδασης, στα τουριστικά θέρετρα και τις αθλητικές εκδηλώσεις.
Η πιο συγκρατημένη οπτική θέλει αυτά τα χρήματα να χρησιμοποιούνται για την κάλυψη χρεών ή την εκ νέου αποταμίευσή τους έως ότου ο κορωνοϊός αποτελεί μακρινή ανάμνηση ή η αγορά εργασίας αποκτήσει νέα δυναμική.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες