Τα απανωτά lockdown, αλλά και τα χαμηλά εισοδήματα έχουν εκτοξεύσει τη ζήτηση εργαλείων και προϊόντων για την ανακαίνιση και βελτίωση του σπιτιού (DIY – Do it yourself & Home Improvement).
Ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος, ο εντοπισμός προβλημάτων στο σπίτι -λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής σε αυτό- αλλά και λόγοι που προέρχονται από την ανάγκη παραμονής σε ενεργή δραστηριότητα, ενίσχυσαν τη σημασία του σπιτιού στην καθημερινότητα των πολιτών, μετατρέποντας τα είδη βελτίωσης για το σπίτι σε αναγκαία αγαθά.
Σε πρόσφατη μελέτη, η οποία συγκέντρωσε στοιχεία από περισσότερα από 700 νοικοκυριά σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτυπώνεται ξεκάθαρα η τρέχουσα σχέση των πολιτών με τις ιδιοκατασκευές, καθώς 9 στους 10 θεωρούν ιδιαίτερα σημαντική για το νοικοκυριό τους τη δυνατότητα να μπορούν να κάνουν εργασίες DIY και βελτίωσης σπιτιού.
Έγιναν όλοι μάστορες
Η μελέτη με τίτλο «Η Αγορά Καταστημάτων Ιδιοκατασκευών & Βελτίωσης Οικίας (DIY & Home Improvement) στην Ελλάδα και η Πανδημία COVID-19», η οποία είχε ως στόχο να διερευνήσει τη σχέση των καταναλωτών με τις ιδιοκατασκευές και τη σημασία που έχει στη ζωή τους, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Praktiker Hellas, την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ).
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 70% του κοινού πραγματοποίησε κάποια εργασία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο (φθινόπωρο 2020 – χειμώνας 2021), ενώ το 43% πραγματοποίησε κάποια εργασία μέσα στον τελευταίο μήνα.
Επιπλέον, η μελέτη ανέδειξε ότι το 58% του κοινού προτιμά να κάνει μόνο του ή με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας τις μικρές εργασίες στο σπίτι, παρά να τις αναθέσει σε κάποιον επαγγελματία, ενώ συνολικά το 94% επιλέγει να κάνει τουλάχιστον ένα μέρος των εργασιών του σπιτιού ιδιοχείρως.
Αναδεικνύεται ακόμα, ότι για την πλειοψηφία του κοινού, το 53%, τα είδη βελτίωσης σπιτιού αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης, εν καιρώ lockdown, με το ποσοστό να είναι ακόμη υψηλότερο στα νοικοκυριά με εισόδημα χαμηλότερο των 1.000 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι για το 89% του κοινού αποτελεί πρόβλημα η συνθήκη των κλειστών καταστημάτων με είδη βελτίωσης για το σπίτι, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 95%, ειδικότερα όταν πρόκειται για κάποια ζημιά ή φθορά στο σπίτι, καθώς οι αγορές εξ αποστάσεως ή με τη μέθοδο του click away ή ακόμη και το πλήρες ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν επαρκώς τη φυσική και άμεση παρουσία στο κατάστημα.
Latest News
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν