
Τα απανωτά lockdown, αλλά και τα χαμηλά εισοδήματα έχουν εκτοξεύσει τη ζήτηση εργαλείων και προϊόντων για την ανακαίνιση και βελτίωση του σπιτιού (DIY – Do it yourself & Home Improvement).
Ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος, ο εντοπισμός προβλημάτων στο σπίτι -λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής σε αυτό- αλλά και λόγοι που προέρχονται από την ανάγκη παραμονής σε ενεργή δραστηριότητα, ενίσχυσαν τη σημασία του σπιτιού στην καθημερινότητα των πολιτών, μετατρέποντας τα είδη βελτίωσης για το σπίτι σε αναγκαία αγαθά.
Σε πρόσφατη μελέτη, η οποία συγκέντρωσε στοιχεία από περισσότερα από 700 νοικοκυριά σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτυπώνεται ξεκάθαρα η τρέχουσα σχέση των πολιτών με τις ιδιοκατασκευές, καθώς 9 στους 10 θεωρούν ιδιαίτερα σημαντική για το νοικοκυριό τους τη δυνατότητα να μπορούν να κάνουν εργασίες DIY και βελτίωσης σπιτιού.

Έγιναν όλοι μάστορες
Η μελέτη με τίτλο «Η Αγορά Καταστημάτων Ιδιοκατασκευών & Βελτίωσης Οικίας (DIY & Home Improvement) στην Ελλάδα και η Πανδημία COVID-19», η οποία είχε ως στόχο να διερευνήσει τη σχέση των καταναλωτών με τις ιδιοκατασκευές και τη σημασία που έχει στη ζωή τους, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Praktiker Hellas, την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ).
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 70% του κοινού πραγματοποίησε κάποια εργασία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο (φθινόπωρο 2020 – χειμώνας 2021), ενώ το 43% πραγματοποίησε κάποια εργασία μέσα στον τελευταίο μήνα.
Επιπλέον, η μελέτη ανέδειξε ότι το 58% του κοινού προτιμά να κάνει μόνο του ή με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας τις μικρές εργασίες στο σπίτι, παρά να τις αναθέσει σε κάποιον επαγγελματία, ενώ συνολικά το 94% επιλέγει να κάνει τουλάχιστον ένα μέρος των εργασιών του σπιτιού ιδιοχείρως.
Αναδεικνύεται ακόμα, ότι για την πλειοψηφία του κοινού, το 53%, τα είδη βελτίωσης σπιτιού αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης, εν καιρώ lockdown, με το ποσοστό να είναι ακόμη υψηλότερο στα νοικοκυριά με εισόδημα χαμηλότερο των 1.000 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι για το 89% του κοινού αποτελεί πρόβλημα η συνθήκη των κλειστών καταστημάτων με είδη βελτίωσης για το σπίτι, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 95%, ειδικότερα όταν πρόκειται για κάποια ζημιά ή φθορά στο σπίτι, καθώς οι αγορές εξ αποστάσεως ή με τη μέθοδο του click away ή ακόμη και το πλήρες ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν επαρκώς τη φυσική και άμεση παρουσία στο κατάστημα.


Latest News

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.

Χατζηθεοδοσίου: Ανεβασμένοι οι τζίροι, μικρότερες οι ποσότητες στην αγορά
Επίσκεψη του Γ. Χατζηθεοδοσίου στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών και συζητήσεις με εμπόρους για την κίνηση στην αγορά

Σε σώμα συγκροτήθηκε το ΔΣ της ΔΕΗ - Πρόεδρος και CEO o Γιώργος Στάσσης
Ο Γιώργος Στάσσης συνεχίζει τη θητεία του ως CEO της ΔΕΗ

Γιατί πέφτουν με ταχύτητα τα επιτόκια στα δάνεια επιχειρήσεων και επαγγελματιών
Πρόκειται για εξέλιξη που δεν συνδέεται αποκλειστικά με τις μειώσεις στα επιτόκια στη ζώνη του ευρώ, αλλά και με άλλους παράγοντες

Τι ανησυχεί την ΚΡΙ-ΚΡΙ για τους δασμούς του Τραμπ - Το guidance για το 2025
Σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε η ΚΡΙ-ΚΡΙ, ο CFO της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης μίλησε για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Οι άλλες business της AS Company πίσω από τα παιχνίδια
Η AS Company κινείται πέρα από το τεράστιο πρόβλημα της υπογεννητικότητας - Τα ελληνικά παιχνίδια, η αγορά της Ρουμανίας και τα τουριστικά ακίνητα

«Διαβατήριο» για νέες επενδύσεις και μετοχική διασπορά η ΑΜΚ για την Premia
Μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να «τρέξει» η ΑΜΚ της Premia Properties – Εκφράζεται ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον