Τα απανωτά lockdown, αλλά και τα χαμηλά εισοδήματα έχουν εκτοξεύσει τη ζήτηση εργαλείων και προϊόντων για την ανακαίνιση και βελτίωση του σπιτιού (DIY – Do it yourself & Home Improvement).
Ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος, ο εντοπισμός προβλημάτων στο σπίτι -λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής σε αυτό- αλλά και λόγοι που προέρχονται από την ανάγκη παραμονής σε ενεργή δραστηριότητα, ενίσχυσαν τη σημασία του σπιτιού στην καθημερινότητα των πολιτών, μετατρέποντας τα είδη βελτίωσης για το σπίτι σε αναγκαία αγαθά.
Σε πρόσφατη μελέτη, η οποία συγκέντρωσε στοιχεία από περισσότερα από 700 νοικοκυριά σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτυπώνεται ξεκάθαρα η τρέχουσα σχέση των πολιτών με τις ιδιοκατασκευές, καθώς 9 στους 10 θεωρούν ιδιαίτερα σημαντική για το νοικοκυριό τους τη δυνατότητα να μπορούν να κάνουν εργασίες DIY και βελτίωσης σπιτιού.
Έγιναν όλοι μάστορες
Η μελέτη με τίτλο «Η Αγορά Καταστημάτων Ιδιοκατασκευών & Βελτίωσης Οικίας (DIY & Home Improvement) στην Ελλάδα και η Πανδημία COVID-19», η οποία είχε ως στόχο να διερευνήσει τη σχέση των καταναλωτών με τις ιδιοκατασκευές και τη σημασία που έχει στη ζωή τους, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Praktiker Hellas, την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ).
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 70% του κοινού πραγματοποίησε κάποια εργασία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο (φθινόπωρο 2020 – χειμώνας 2021), ενώ το 43% πραγματοποίησε κάποια εργασία μέσα στον τελευταίο μήνα.
Επιπλέον, η μελέτη ανέδειξε ότι το 58% του κοινού προτιμά να κάνει μόνο του ή με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας τις μικρές εργασίες στο σπίτι, παρά να τις αναθέσει σε κάποιον επαγγελματία, ενώ συνολικά το 94% επιλέγει να κάνει τουλάχιστον ένα μέρος των εργασιών του σπιτιού ιδιοχείρως.
Αναδεικνύεται ακόμα, ότι για την πλειοψηφία του κοινού, το 53%, τα είδη βελτίωσης σπιτιού αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης, εν καιρώ lockdown, με το ποσοστό να είναι ακόμη υψηλότερο στα νοικοκυριά με εισόδημα χαμηλότερο των 1.000 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι για το 89% του κοινού αποτελεί πρόβλημα η συνθήκη των κλειστών καταστημάτων με είδη βελτίωσης για το σπίτι, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 95%, ειδικότερα όταν πρόκειται για κάποια ζημιά ή φθορά στο σπίτι, καθώς οι αγορές εξ αποστάσεως ή με τη μέθοδο του click away ή ακόμη και το πλήρες ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν επαρκώς τη φυσική και άμεση παρουσία στο κατάστημα.
Latest News
Έκλεισε το βιβλίο προσφορών της Eurobank - Αντλεί 400 εκατ.
Η ημερομηνία λήξης του ομολόγου Tier 2 είναι το 2035, με δικαίωμα ανάκλησης το 2030
Εμβάθυνση συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ - Προοπτικές για νέες συμφωνίες σε 7 κλάδους
Η στρατηγική συνεργασία ανάμεσα σε Ελλάδα – Ισραήλ, βασικός πυλώνας σταθερότητας και ανάπτυξης στη Αν. Μεσόγειο
Η Apple παραμένει το πολυτιμότερο brand στον κόσμο - Πρώτο ευρωπαϊκό brand η Telekom
Η Telekom, στον όμιλο της οποίας μέλος είναι η COSMOTE, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance Global 500» - Στην πρώτη θέση παραμένει η Apple
ΕΥΔΑΠ: Στο Υπερταμείο το 11,33% των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ
Το συνολικό ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου (άμεσα και έμμεσα) της ΕΥΔΑΠ που ελέγχεται από το Ελληνικό Δημόσιο (61,33%) δεν μεταβάλλεται
Τέλος χρόνου για το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας της ΔΥΠΑ - Δικαιούχοι και αιτήσεις για €17.000
Το νέο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας ανέργων της ΔΥΠΑ δίνει έμφαση στις άνεργες γυναίκες
Πιο ανθεκτικές οι ελληνικές επιχειρήσεις σε νέες κρίσεις [γραφήματα]
Υποχώρηση της τάξης των 13 μονάδων κατέγραψε ο Δείκτης Εμπιστοσύνης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024
Συνάντηση Μπρατάκου με Κοντογεώργη - Ο ρόλος των Επιμελητηρίων
Οι νέες προοπτικές ανάπτυξης για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Μνημόνιο συνεργασίας Pfizer με ΠΑΜΑΚ για την καινοτομία
Συν-δημιουργία μαθήματος με τίτλο «Ψηφιακή Καινοτομία και Συστήματα Μεταφοράς Τεχνολογίας» η πρώτη πρωτοποριακή δράση
Στις αγορές για τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ μέσω ομολόγου Tier II η Eurobank
Σύμφωνα με πληροφορίες, το συνολικό ύψος της έκδοσης μπορεί εν τέλει να υπερβεί τα 400 εκατ. ευρώ
Νέο μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ ο όμιλος ERMA FIRST
Το νέο Μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ συγκαταλέγεται στους κορυφαίους κατασκευαστές και παρόχους βιώσιμων ναυτιλιακών λύσεων