Σε σημαντική τροχιά ανάπτυξης κινείται το ηλεκτρονικό εμπόριο, ορμώμενη από την συνεχώς ανοδική αύξηση των νέων χρηστών σε όλο και περισσότερες κατηγορίες εμπορίου.
Οι καταναλωτές μέσα σε λίγους μόνο μήνες άρχισαν να παραγγέλνουν τα ψώνια τους για το σπίτι μέσω διαδικτύου και όπως εκτιμούν οι ειδικοί της αγοράς η τάση αυτή θα παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Το κανάλι του Online Super Market στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021 συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group κατέγραψε ανάπτυξη 282% στην αξία των ηλεκτρονικών (online) αγορών.
Την ίδια στιγμή η εκτόξευση των πωλήσεων του διαδικτυακού καναλιού των σούπερ μάρκετ πυροδότησε τη «μάχη» των γιγάντων του online delivery.
Μέσα σε αυτό τον ένα χρόνο όλο και περισσότερες εταιρείες προσθέτουν στα διαδικτυακά τους ράφια είδη σούπερ μάρκετ και παντοπωλείου, διεκδικώντας μερίδιο από μια πίτα που όσο διαρκεί τουλάχιστον ο κορωνοϊός αυξάνει.
Οι Έλληνες καταναλωτές ξαφνικά έβαλαν στην καθημερινότητα τους τις Online αγορές, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown του περασμένου Μαρτίου, σε μία περίοδο μάλιστα που ο κλάδος δεν ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει την απότομη έκρηξη των παραγγελιών. Υπενθυμίζεται άλλωστε, ότι το πρώτο διάστημα η αναμονή στις παραδόσεις έφτανε ακόμη και τον έναν μήνα και τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ «μπλόκαραν» αδυνατώντας να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση.
Οι μεγάλες αλυσίδες έσπευσαν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που φαινόταν ότι διαμορφώνονται στην αγορά και με επενδύσεις στα online καταστήματα τους αλλά και μέσω συνεργασιών με ηλεκτρονικές πλατφόρμες οι οποίες είχαν ήδη τις κατάλληλες υποδομές, να επιταχύνουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού τους καναλιού, η οποία εάν δεν υπήρχε η πανδημία θα είχε γίνει σαφώς με πιο αργούς ρυθμούς.
Στο δεύτερο lockdown πλέον, τα Online σούπερ μάρκετ λειτουργήσαν χωρίς προβλήματα, με την αντίδραση ωστόσο των καταναλωτών να είναι και πιο ήπια όσον αφορά στις αγορές τους, σε σχέση με λίγους μήνες νωρίτερα.
Η έκρηξη στις online αγορές
Τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο σημειώθηκε αύξηση σε αξία (ευρώ) online αγορών στις εξής κατηγορίες: +402% σε ποτά και αναψυκτικά, +366% σε προϊόντα αρτοποιίας, +344% σε φρέσκα τρόφιμα, +313% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +271% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +248% σε προϊόντα για κατοικίδια, +239% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +175% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και +97% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως η συνήθεια των online αγορών από σούπερ μάρκετ, άλλαξε ανεπιστρεπτί με την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης και ήρθε για να μείνει στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή. Η εμφάνιση των πλατφορμών delivery μέσα στο 2020, με το ελάχιστο όριο παραγγελιών να φτάνει ακόμη και στα 5 ευρώ αλλά και οι πιο συχνές online παραγγελίες από τα νοικοκυριά, μείωσαν κατά 20 ευρώ τη μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ, από 100 ευρώ με το ΦΠΑ στο πρώτο τρίμηνο του 2020. Σχεδόν 9 στα 10 ηλεκτρονικά καλάθια φέτος περιέχει φρέσκα τρόφιμα, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά πως η τάση του καταναλωτή να εμπιστεύεται το online κανάλι για την ποιότητα της επιλογής των φρέσκων τροφίμων και την ταχύτητα της παράδοσής τους, ήρθε για να μείνει στην ελληνική καθημερινότητα
Οι ειδικοί του ηλεκτρονικού εμπορίου θα συναντήσουν ένα ακόμα δείκτη που αποτυπώνει την αύξηση της εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό κανάλι: ο δείκτης μετατροπής (conversion rate) επισκέπτη σε πελάτη έφτασε το 3,8% σε σχέση με τον μέσο όρο του 2,9% για το 12μηνο του 2020.
Αναφορικά με τα marketing κανάλια, σημειώθηκε ρεκόρ με το 36% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις, αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η τεράστια αύξηση επιβεβαιώνει την σταθερή πλέον σχέση εμπιστοσύνης των καταναλωτών με τους λιανεμπόρους της επιλογής τους. Ταυτόχρονα, σημειώνεται μια μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο) στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (25%) και μια σημαντική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων στην αξία των πωλήσεων που ήρθαν από οργανικά αποτελέσματα (21%).
Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των παραγγελιών τους, είναι αδιαμφισβήτητο πως το work from home έχει ενισχύσει desktop & laptops, από τα οποία προέρχονται το 71% των παραγγελιών. Η πιο δημοφιλής μέρα και ώρα μάλιστα αναδεικνύεται η Δευτέρα στις 11:00-12:00 εντείνοντας την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί τις παραγγελίες του νοικοκυριού εν ώρα εργασίας και πιθανόν από το σπίτι.
Latest News
Νέο deal: Τι φέρνει η συνεργασία της Ferryscanner με τη hoper στον ελληνικό τουρισμό
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση δημιουργούνται «νέες δυνατότητες και απεριόριστη ευελιξία με τους ταξιδιώτες να μπορούν πλέον να συνδυάσουν ταξίδια με πλοίο και ελικόπτερο»
Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία
Το έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov - Sighisoara θεωρείται εμβληματικό για τη Ρουμανία και στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη
Τρεις νέες επιχειρήσεις ανοίγουν για κάθε μία που κλείνει - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΕΒΕΠ
Σύμφωνα με το ΕΒΕΠ το 2024 αποτελεί το αποκορύφωμα του επιχειρείν μιας σταθερής πορείας την τελευταία πενταετία
Πρώτο βήμα από τις τράπεζες για τη μείωση των προμηθειών – Ποιες καταργούν, ποιες ακόμη διατηρούν
Oι τράπεζες εξομοίωσαν τις προμήθειες για τις μεταφορές χρημάτων κανονικής προτεραιότητας με τα instant εμβάσματα
Από την ΕΒΓΑ στη Menne - Το «πείσμα» του Κύρου Φιλίππου στο παγωτό
Η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου μετά από τις συνεχείς αυξήσεις και η αλλαγή ονόματος – Πού ποντάρει η πρώην EMFI -και πιο πριν ΕΒΓΑ- για το comeback στο παγωτό
Έφυγε από τη ζωή η Ελένη Λαδένη-Φιλίππου - Ήταν επί 20 χρόνια CEO της «Λαδένης - Minerva»
Όπως ανακοίνωσε η Λαδένης - Minerva, η εξόδιος ακολουθία θα τελεσθεί την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου
«Ταύρος» για την Ελλάδα η JP Morgan - Μεγάλη αύξηση μερισμάτων, ισχυρές οι τράπεζες
Kατά την JP Morgan, η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες χώρες της Ευρωζώνης που είναι πιθανό να δουν αύξηση του ΑΕΠ πάνω από 2% 2025
Έκλεισε κι άλλο η «ψαλίδα» τον Νοέμβριο - Οι αλλαγές σε δάνεια και καταθέσεις [γραφήματα]
Σύμφωνα με την ΤτΕ, τον Νοέμβριο του 2024, το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο των νέων καταθέσεων μειώθηκε στο 0,49%, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο των νέων δανείων μειώθηκε στο 5,27%
Ποιοι άνεργοι μπορούν να λάβουν 17.000 ευρώ για επιχείρηση - Πότε λήγουν οι αιτήσεις
Η διάρκεια της επιχορήγησης από τη ΔΥΠΑ είναι 12 μήνες, με έναρξη την ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας της επιχείρησης
ΙCAP: Στους πιο κερδοφόρους ομίλους η Alter Ego Media
Η παρθενική εμφάνιση της Alter Ego Media στη «Χρυσή Βίβλο» συνοδεύτηκε από ακόμη μια επιτυχία, καθώς αποτελεί τον μοναδικό εκπρόσωπο του κλάδου των MME