Δύο νέα οδικά ΣΔΙΤ για τη Βόρεια Ελλάδα μπήκαν σε τροχιά υλοποίησης. Οι νέοι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκης-Έδεσσας και Δράμας-Αμφίπολης θα αναβαθμίσουν τις οδικές συνδέσεις της Κεντρικής Μακεδονίας κι εν γένει της Βόρειας Ελλάδας. Η βελτίωσή τους κυρίως για λόγους οδικής ασφάλειας, αλλά και αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των εμπορευματικών μεταφορών, αποτελεί πάγιο έτοιμα των τοπικών κοινωνιών.
Οι δύο διαγωνισμοί αναμένεται να προκηρυχθούν το φθινόπωρο, όπως ανέφεραν σε ειδική εκδήλωση, σήμερα, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής. Ενώ οι δύο νέες οδικές συνδέσεις δεν θα έχουν διόδια, καθώς τα έργα πρόκειται να υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικά ΣΔΙΤ.
«Όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές» τόνισε ο Πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι και για την Έδεσσα και για τη Δράμα οι σύγχρονοι δρόμοι θα βοηθήσουν «να σπάσει η απομόνωση των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το οδικό δίκτυο που τις συνέδεε με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό».
«Τα έργα που παρουσιάζουμε σήμερα, αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη Μακεδονία μας. Ενός σχεδίου με δύο ξεκάθαρους, συγκεκριμένους στόχους. Από τη μία πλευρά, ανάπτυξη. Σε βάθος χρόνου, να φέρουμε τη Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή, στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία, με σύγχρονες υποδομές που θα βοηθούν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα» είπε με τη σειρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Η ακτινογραφία των δύο έργων
Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης–Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει σήμερα τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων. Οι παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν μέσω σύμπραξης Δημόσιου-Ιδιωτικού τομέα, αφορούν συνολικά σε 25 χλμ. του άξονα από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και συγκεκριμένα:
1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών
Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ. και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά στην κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.
2. Μαυροβούνι – Έδεσσα
Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ. και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.
Αναβαθμίζεται και η πρόσβαση στην Αμφίπολη
Το δεύτερο έργο αφορά σε αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υφιστάμενης οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη–Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη–Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.
Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα 16,5 χλμ. της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χλμ. αφορούν στην κατασκευή του τμήματος Δράμα–Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.
Τα οφέλη στη διάρκεια του ταξιδιού θα είναι σημαντικά. Αυτή θα μειωθεί κατά 6 με 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη–Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη-Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη–Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα–Αμφίπολη.
Όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής, σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα δύο έργα μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμα να περάσουν από τη Διϋπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών. Τα δύο έργα ως ανταποδοτικά ΣΔΙΤ δεν θα επιβαρύνονται με διόδια τέλη, αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια.
«ΣΔΙΤ σημαίνει ότι το έργο θα γίνει στην ώρα του και με το μικρότερο δυνατό κόστος για την τσέπη του φορολογούμενου. Έτσι, θα έχουμε δρόμους καλοσυντηρημένους, φωτισμένους και με υψηλές προδιαγραφές λειτουργίας και ασφαλείας, τα οποία θα διασφαλίζονται με πολύ αυστηρό έλεγχο» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Τι σημαίνουν τα έργα για τη Μακεδονία
Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας στην ευρύτερη περιοχή. «Σκεφτείτε πόσο ενισχύεται ο τουρισμός, πόσο πιο εύκολο θα είναι για παράδειγμα αύριο να επισκεφτεί κανείς την Αμφίπολη. Πόσο διευκολύνεται η διάθεση των αγροτικών προϊόντων μας. Πόσο διευκολύνει για παράδειγμα ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές. Μιλάμε δηλαδή για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την Ανατολική Μακεδονία» τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Latest News
Αυστρία: Ένας ακροδεξιός στο κατώφλι της καγκελαρίας
Νέος πονοκέφαλος στην Ευρώπη - Ποιος είναι, τι πρεσβεύει ο Χέρμπερτ Κικλ ηγέτης του ακροδεξιού Κόμματος της Ελευθερίας (FPÖ) στην Αυστρία
Κοντογεώργης: Να διατηρήσουμε έναν ρυθμό ανάπτυξης που βοηθά και την οικονομία και τους πολίτες
Ο Θανάσης Κοντογεώργης τονίζει ακόμα ότι «ο πληθωρισμός σιγά σιγά υποχωρεί. Τα εισοδήματα θα παραμείνουν και θα συνεχίσουν να αυξάνονται»
Πολεμικό Ναυτικό: Βίντεο με την αεροδιακομιδή ασθενούς από φορτηγό πλοίο με ελικόπτερο
Η επιχείρηση για την αεροδιακομιδή του ασθενή πραγματοποιήθηκε στα 80 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Παλαιόχωρας
Η πρώτη ανασκόπηση Μητσοτάκη για το 2025 - Τι αναφέρει για τη φορολογία
Στην πρώτη του εβδομαδιαία ανασκόπηση για το 2025, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαρίθμησε τις κυβερνητικές προτεραιότητες για τη νέα χρονιά.
Τι σκέφτονται οι κάτοικοι της Γροιλανδίας για την εξαγορά τους; - Η ανάλυση του Economist
Στη Γροιλανδία αναφέρουν ότι η παγκόσμια προσοχή της τελευταίας εβδομάδας επανέφερε το ζήτημα της ανεξαρτησίας στο προσκήνιο
Πότε θα τελειώσει ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας;
Εάν ένα τέλος σημαίνει μία συμφωνία για ειρήνη διαρκείας, η απάντηση είναι όχι, λένε πολλοί αναλυτές - Τι θέλει ο Πούτιν
Ισχυρές καταιγίδες προ των πυλών – Πού θα εκδηλωθούν χιονοπτώσεις
Αλλάζει από σήμερα το σκηνικό του καιρού, καθώς αναμένονται βροχές και καταιγίδες, ενώ χιονοπτώσεις θα σημειωθούν σε συγκεκριμένες περιοχές
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Στους 11 οι νεκροί από την πύρινη κόλαση στο Λος Άντζελες - Στους 13 οι αγνοούμενοι
Το Μεξικό στέλνει βοήθεια - Έξι πυρκαγιές μαίνονται στην κομητεία του Λος Άντζελες από την Τρίτη
Μειωμένο προβάδισμα CDU-CSU βλέπει νέα δημοσκόπηση στη Γερμανία - Άνοδος για το AfD
Την υποψηφιότητά τους ανακοίνωσαν και επίσημα οι Όλαφ Σολτς και Αλίς Βάιντελ για τις εκλογές στη Γερμανία