Η Ελλάδα δείχνει να αποτελεί μία από τις πρώτες επιλογές των ξένων ταξιδιωτών, σαν τουριστικός προορισμός, για μια σειρά από λόγους: το ταχύτερο έναντι άλλων χωρών άνοιγμα του τουρισμού με «πιστοποιητικά υγείας», τον σχεδιασμό για τη δημιουργία covid-free νησιών και την επιτάχυνση του εμβολιασμού στις νεαρότερες και πιο παραγωγικές ηλικίες.
Αυτά, οδηγούν τον ξένο Τύπο να επικροτεί τον ελληνικό σχεδιασμό προτείνοντας μάλιστα να τον υιοθετήσουν και οι άλλες μεσογειακές χώρες. Αν και μένει να αποδειχθεί στην πράξη η αποτελεσματικότητα του ελληνικού σχεδίου, δεδομένου ότι η πανδημία κάθε άλλο παρά θα αποτελεί παρελθόν στα μέσα Μαΐου, οι αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν να εκμεταλλευτούν την τάση που διαμορφώνεται.
Άλλωστε το σημαντικό πλήγμα που κατάφερε στον συγκεκριμένο κλάδο η πανδημία, με πολλές εταιρείες να σχεδιάζουν περικοπές θέσεων εργασίας και να ζητούν κρατική αρωγή, δεν αφήνει κανένα περιθώριο για λάθη και χάσιμο ευκαιριών.
Ποντάρουν στο ελληνικό καλοκαίρι
Στο πλαίσιο αυτό οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς προγραμματίζουν μεγάλη αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων στα δρομολόγιά τους προς την Ελλάδα. Την ίδια τακτική όμως ακολουθούν και οι περιφερειακές αεροπορικές και οι εταιρείες χαμηλού κόστους.
Το στοίχημά τους, που συμπίπτει με αυτό του ελληνικού τουρισμού, είναι πως, καθώς η Γηραιά Ηπειρος θα μπαίνει στο καλοκαίρι, η διάθεση για ταξίδια αναψυχής στη Μεσόγειο, που είναι ήδη υψηλή, θα εκτοξευθεί.
Και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, που, όπως αναφέρει η εφημερίδα Καθημερινή επικαλούμενη πηγές της αγοράς, ορισμένοι αερομεταφορείς όχι μόνον έχουν αυξήσει σε σχέση με πέρυσι τη δυναμικότητά τους, αλλά την έχουν διπλασιάσει.
Επιπλέον, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν φέτος μεγαλύτερα αεροσκάφη και καλύπτουν περισσότερους προορισμούς προς την Ελλάδα από περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, είτε απευθείας είτε μέσω ενδιάμεσων στάσεων.
Πλήθος νέων δρομολογίων
Είναι χαρακτηριστικό το πλήθος των νέων δρομολογίων: οι μεγάλες εθνικές αεροπορικές εταιρείες, οι legacy carriers, με εκτενές διεθνές δίκτυο μέσω των μεγάλων κόμβων που λειτουργούν, θα έχουν διευρυμένη παρουσία το καλοκαίρι του 2021 στα 14 αεροδρόμια διαχείρισης της Fraport Greece.
Πιο συγκεκριμένα, η Air France έχει εισαγάγει στο πρόγραμμά της και ήδη πωλεί από το σύστημα κρατήσεών της νέα τακτικά δρομολόγια από το Παρίσι (CDG) προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη και Κέρκυρα.
Από την πλευρά της η Lufthansa έχει προγραμματίσει νέα τακτικά δρομολόγια από το Μόναχο προς Χανιά, Μύκονο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθο, Καβάλα και Ακτιο, ενώ νέα δρομολόγια από τη Φρανκφούρτη θα προστεθούν προς Χανιά, Κω, Καβάλα και Ακτιο.
Η Swiss έβαλε νέα τακτικά δρομολόγια από τη Γενεύη προς Κέρκυρα, Μύκονο, Κω, Ρόδο, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο, ενώ η British Airways θα πραγματοποιεί φέτος και πάλι δρομολόγια από το Gatwick, το Heathrow και το London City Airport προς Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Μύκονο, Σκιάθο, Σαντορίνη, Κω, Ακτιο, Ρόδο, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο.
Πολλές και οι νέες βάσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια: η Aegean Airlines ενισχύει για τη νέα τουριστική περίοδο τη δραστηριότητά της στην περιφέρεια προσφέροντας τακτικά δρομολόγια εξωτερικού από τις 4 νέες βάσεις σε Κέρκυρα (7 νέα δρομολόγια), Μύκονο (9 νέα δρομολόγια), Σαντορίνη (8 νέα δρομολόγια) και Ρόδο (6 νέα δρομολόγια).
Η υπάρχουσα βάση της Θεσσαλονίκης ενισχύεται με ένα επιπλέον αεροσκάφος (σύνολο 4) και με 4 νέα δρομολόγια εξωτερικού. Οι νέες αυτές βάσεις έρχονται να προστεθούν στις υπάρχουσες βάσεις σε Κέρκυρα, Χανιά και Ρόδο που εξυπηρετούν πτήσεις τσάρτερ.
Η Ryanair ανακοίνωσε τη δημιουργία 3 νέων καλοκαιρινών βάσεων σε Κέρκυρα (2 αεροσκάφη, 18 νέα δρομολόγια, 42 δρομολόγια συνολικά και 97 εβδομαδιαίες πτήσεις), Χανιά (1 αεροσκάφος, 15 νέα δρομολόγια, 38 δρομολόγια συνολικά και 90 εβδομαδιαίες πτήσεις) και Ρόδο (1 αεροσκάφος, 13 νέα δρομολόγια, 27 δρομολόγια συνολικά και 56 εβδομαδιαίες πτήσεις). Με τη στρατηγική αυτή, η Ryanair προσφέρει συνολικά ένα δίκτυο 107 προορισμών και 46 νέων δρομολογίων. Η παρουσία της εταιρείας στις βάσεις αυτές θα πραγματοποιηθεί από Ιούλιο έως και Οκτώβριο.
Διασυνδέσεις και με αεροδρόμια εκτός ΕΕ
Όμως ενθαρρυντικό είναι και το πλήθος των διασυνδέσεων με αεροδρόμια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη Μέση Ανατολή, η Qatar επαναφέρει τα δρομολόγια από Ντόχα προς Μύκονο. Η Gulf Air ξεκινάει νέα δρομολόγια από Μπαχρέιν προς Μύκονο και Σαντορίνη, ενώ η WizzAir έχει εγκαινιάσει τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με Αμπου Ντάμπι από τη χειμερινή περίοδο.
Στο Ισραήλ, η WizzAir ξεκινάει νέα δρομολόγια από Τελ Αβίβ προς Σαντορίνη, Ρόδο, Κέρκυρα, Μύκονο και Ζάκυνθο. Ο συγκεκριμένος προορισμός ενισχύεται περαιτέρω και από τη Ryanair προς Κέρκυρα, Χανιά, Ρόδο και Σαντορίνη.
Από Ρωσία και Ουκρανία, η S7 έχει ξεκινήσει απευθείας πτήσεις από Μόσχα προς Θεσσαλονίκη, ενώ η Sky Up ξεκινάει απευθείας δρομολόγια από Κίεβο προς Ρόδο, Κέρκυρα, Κω και Ζάκυνθο, ενώ στη Ρόδο θα πετάει επιπλέον από Λβιβ και Χάρκοβο.
Εκτός των παραπάνω, όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες χαμηλού κόστους (Ryanair, WizzAir, Eurowings, Easyjet) παρουσιάζουν ενισχυμένη παρουσία στα 14 αεροδρόμια με νέα δρομολόγια και επιπλέον συχνότητες. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ότι η πλειονότητα των εταιρειών προσφέρει πτήσεις έως και αρχές Νοεμβρίου, γεγονός που αναμένεται να αντισταθμίσει μέρος των απωλειών στην αρχή της καλοκαιρινής περιόδου.
Latest News
Πόσο αυξήθηκε η περιουσία των Ελλήνων - Τι δείχνουν οι καταθέσεις
Αύξηση των καταθέσεων και των επενδύσεων σε αμοιβαία κεφάλαια για 7η διαδοχική χρονιά - Τι προτιμούν οι αποταμιευτές
Alpha Bank: Με ψηφιακό βοηθό που χρησιμοποιεί Generative AI
Σύμφωνα με την Alpha Bank, περισσότερες από 5.500 ψηφιακές συνομιλίες την εβδομάδα διεκπεραιώνει ο νέος ψηφιακός βοηθός από τους πρώτους μήνες που τέθηκε σε εφαρμογή
Αποκλειστική συμφωνία διανομής του ομίλου Mantis με το Κτήμα Άλφα
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Mantis εμφάνισε το 2023 άνοδο κατά 17,8% έναντι του 2022, φθάνοντας στα 54,38 εκατ. ευρώ
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF
Η ανάδειξη της DBC Diadikasia επιβράβευσε τη συμβολή της στην ελληνική οικονομία, τιμώντας την ως μία από τις εταιρείες που σημείωσαν εντυπωσιακή ανάπτυξη και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις απαιτήσεις της αγοράς.
Ολοκληρώθηκε η πρωτοβουλία του ΣΕΒ «Skills4Jobs» στη Θράκη
Δημιουργήθηκε, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του ΣΕΒ «Skills4Jobs» ένα οικοσύστημα τεχνικής κατάρτισης – απασχόλησης προσαρμοσμένο στις ανάγκες των επιχειρήσεων της περιοχής
Για τον σχεδιασμό «πράσινης» φορολογικής πολιτικής - Πώς η ΕΥ στηρίζει το Υπουργείο Οικονομικών
Οι βασικοί στόχοι του έργου περιλαμβάνουν την ανάπτυξη προτάσεων για μία πράσινη φορολογική πολιτική
Σε Premia, Dimand και ΕBRD 460 ακίνητα του Skyline – Πώς θα αξιοποιηθούν
Πρόκειται για την ολοκλήρωση της μεγαλύτερης συναλλαγής χαρτοφυλακίου ακινήτων που πραγματοποιήθηκε υπό όρους ανοιχτής αγοράς στην Ελλάδα τα τελευταία έτη
ΑΔΜΗΕ: Έως το 2028 παραμένει CEO ο Μάνος Μανουσάκης - Επιβεβαίωση ΟΤ
Ο Μάνος Μανουσάκης βρίσκεται αδιαλείπτως στη θέση του προέδρου και CEO του ΑΔΜΗΕ από τον Ιούνιο του 2017.
Με 55% η Dimand στην κοινοπραξία για το Skyline - Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση από την Alpha Bank
Για τη Dimand η συναλλαγή σηματοδοτεί μία στρατηγική διεύρυνση του αντικειμένου της ανάπτυξης και μεταβίβασης επενδυτικών ακινήτων