
Η Ελλάδα δείχνει να αποτελεί μία από τις πρώτες επιλογές των ξένων ταξιδιωτών, σαν τουριστικός προορισμός, για μια σειρά από λόγους: το ταχύτερο έναντι άλλων χωρών άνοιγμα του τουρισμού με «πιστοποιητικά υγείας», τον σχεδιασμό για τη δημιουργία covid-free νησιών και την επιτάχυνση του εμβολιασμού στις νεαρότερες και πιο παραγωγικές ηλικίες.
Αυτά, οδηγούν τον ξένο Τύπο να επικροτεί τον ελληνικό σχεδιασμό προτείνοντας μάλιστα να τον υιοθετήσουν και οι άλλες μεσογειακές χώρες. Αν και μένει να αποδειχθεί στην πράξη η αποτελεσματικότητα του ελληνικού σχεδίου, δεδομένου ότι η πανδημία κάθε άλλο παρά θα αποτελεί παρελθόν στα μέσα Μαΐου, οι αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν να εκμεταλλευτούν την τάση που διαμορφώνεται.
Άλλωστε το σημαντικό πλήγμα που κατάφερε στον συγκεκριμένο κλάδο η πανδημία, με πολλές εταιρείες να σχεδιάζουν περικοπές θέσεων εργασίας και να ζητούν κρατική αρωγή, δεν αφήνει κανένα περιθώριο για λάθη και χάσιμο ευκαιριών.
Ποντάρουν στο ελληνικό καλοκαίρι
Στο πλαίσιο αυτό οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς προγραμματίζουν μεγάλη αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων στα δρομολόγιά τους προς την Ελλάδα. Την ίδια τακτική όμως ακολουθούν και οι περιφερειακές αεροπορικές και οι εταιρείες χαμηλού κόστους.
Το στοίχημά τους, που συμπίπτει με αυτό του ελληνικού τουρισμού, είναι πως, καθώς η Γηραιά Ηπειρος θα μπαίνει στο καλοκαίρι, η διάθεση για ταξίδια αναψυχής στη Μεσόγειο, που είναι ήδη υψηλή, θα εκτοξευθεί.
Και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, που, όπως αναφέρει η εφημερίδα Καθημερινή επικαλούμενη πηγές της αγοράς, ορισμένοι αερομεταφορείς όχι μόνον έχουν αυξήσει σε σχέση με πέρυσι τη δυναμικότητά τους, αλλά την έχουν διπλασιάσει.
Επιπλέον, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν φέτος μεγαλύτερα αεροσκάφη και καλύπτουν περισσότερους προορισμούς προς την Ελλάδα από περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, είτε απευθείας είτε μέσω ενδιάμεσων στάσεων.
Πλήθος νέων δρομολογίων
Είναι χαρακτηριστικό το πλήθος των νέων δρομολογίων: οι μεγάλες εθνικές αεροπορικές εταιρείες, οι legacy carriers, με εκτενές διεθνές δίκτυο μέσω των μεγάλων κόμβων που λειτουργούν, θα έχουν διευρυμένη παρουσία το καλοκαίρι του 2021 στα 14 αεροδρόμια διαχείρισης της Fraport Greece.
Πιο συγκεκριμένα, η Air France έχει εισαγάγει στο πρόγραμμά της και ήδη πωλεί από το σύστημα κρατήσεών της νέα τακτικά δρομολόγια από το Παρίσι (CDG) προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη και Κέρκυρα.
Από την πλευρά της η Lufthansa έχει προγραμματίσει νέα τακτικά δρομολόγια από το Μόναχο προς Χανιά, Μύκονο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθο, Καβάλα και Ακτιο, ενώ νέα δρομολόγια από τη Φρανκφούρτη θα προστεθούν προς Χανιά, Κω, Καβάλα και Ακτιο.
Η Swiss έβαλε νέα τακτικά δρομολόγια από τη Γενεύη προς Κέρκυρα, Μύκονο, Κω, Ρόδο, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο, ενώ η British Airways θα πραγματοποιεί φέτος και πάλι δρομολόγια από το Gatwick, το Heathrow και το London City Airport προς Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Μύκονο, Σκιάθο, Σαντορίνη, Κω, Ακτιο, Ρόδο, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο.
Πολλές και οι νέες βάσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια: η Aegean Airlines ενισχύει για τη νέα τουριστική περίοδο τη δραστηριότητά της στην περιφέρεια προσφέροντας τακτικά δρομολόγια εξωτερικού από τις 4 νέες βάσεις σε Κέρκυρα (7 νέα δρομολόγια), Μύκονο (9 νέα δρομολόγια), Σαντορίνη (8 νέα δρομολόγια) και Ρόδο (6 νέα δρομολόγια).
Η υπάρχουσα βάση της Θεσσαλονίκης ενισχύεται με ένα επιπλέον αεροσκάφος (σύνολο 4) και με 4 νέα δρομολόγια εξωτερικού. Οι νέες αυτές βάσεις έρχονται να προστεθούν στις υπάρχουσες βάσεις σε Κέρκυρα, Χανιά και Ρόδο που εξυπηρετούν πτήσεις τσάρτερ.
Η Ryanair ανακοίνωσε τη δημιουργία 3 νέων καλοκαιρινών βάσεων σε Κέρκυρα (2 αεροσκάφη, 18 νέα δρομολόγια, 42 δρομολόγια συνολικά και 97 εβδομαδιαίες πτήσεις), Χανιά (1 αεροσκάφος, 15 νέα δρομολόγια, 38 δρομολόγια συνολικά και 90 εβδομαδιαίες πτήσεις) και Ρόδο (1 αεροσκάφος, 13 νέα δρομολόγια, 27 δρομολόγια συνολικά και 56 εβδομαδιαίες πτήσεις). Με τη στρατηγική αυτή, η Ryanair προσφέρει συνολικά ένα δίκτυο 107 προορισμών και 46 νέων δρομολογίων. Η παρουσία της εταιρείας στις βάσεις αυτές θα πραγματοποιηθεί από Ιούλιο έως και Οκτώβριο.
Διασυνδέσεις και με αεροδρόμια εκτός ΕΕ
Όμως ενθαρρυντικό είναι και το πλήθος των διασυνδέσεων με αεροδρόμια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη Μέση Ανατολή, η Qatar επαναφέρει τα δρομολόγια από Ντόχα προς Μύκονο. Η Gulf Air ξεκινάει νέα δρομολόγια από Μπαχρέιν προς Μύκονο και Σαντορίνη, ενώ η WizzAir έχει εγκαινιάσει τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με Αμπου Ντάμπι από τη χειμερινή περίοδο.
Στο Ισραήλ, η WizzAir ξεκινάει νέα δρομολόγια από Τελ Αβίβ προς Σαντορίνη, Ρόδο, Κέρκυρα, Μύκονο και Ζάκυνθο. Ο συγκεκριμένος προορισμός ενισχύεται περαιτέρω και από τη Ryanair προς Κέρκυρα, Χανιά, Ρόδο και Σαντορίνη.
Από Ρωσία και Ουκρανία, η S7 έχει ξεκινήσει απευθείας πτήσεις από Μόσχα προς Θεσσαλονίκη, ενώ η Sky Up ξεκινάει απευθείας δρομολόγια από Κίεβο προς Ρόδο, Κέρκυρα, Κω και Ζάκυνθο, ενώ στη Ρόδο θα πετάει επιπλέον από Λβιβ και Χάρκοβο.
Εκτός των παραπάνω, όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες χαμηλού κόστους (Ryanair, WizzAir, Eurowings, Easyjet) παρουσιάζουν ενισχυμένη παρουσία στα 14 αεροδρόμια με νέα δρομολόγια και επιπλέον συχνότητες. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ότι η πλειονότητα των εταιρειών προσφέρει πτήσεις έως και αρχές Νοεμβρίου, γεγονός που αναμένεται να αντισταθμίσει μέρος των απωλειών στην αρχή της καλοκαιρινής περιόδου.


Latest News

Πράσινο φως στον Στάσση για άλλα τρία χρόνια στο τιμόνι της ΔΕΗ - Η απόφαση των μετόχων
Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ ανανέωσε τη θητεία του Γιώργου Στάσση ως CEO της εταιρείας μέχρι της 15 Απριλίου 2028 - Οι νέες μπίζνες του ομίλου

Η Intralot επεκτείνει το συμβόλαιό της με τη Λοταρία του New Hampshire μέχρι το 2033
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η τεχνολογική υποδομή της Λοταρίας θα αναβαθμιστεί με νέα τερματικά της Intralot

Συνεργασία ψηφιακής διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο Digital Realty - Space Hellas
Η συνεργασία Digital Realty - Space Hellas ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο της δεύτερης και αναδεικνύει την Κρήτη σε κομβικό σημείο διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο

Ψήφος εμπιστοσύνης στον Στάσση – Νέα τριετής θητεία για τον Πρόεδρο και CEO της ΔΕΗ
Πραγματοποιείται σήμερα 16 Απριλίου η ΕΓΣ των μετόχων για τη σύνθεση του νέου ΔΣ της ΔΕΗ – «Άρωμα γυναίκας» στη διοίκηση – Ο νέος ρόλος για Καρακούση

Ευκαιρίες και κίνδυνοι για τις τράπεζες από νέες μειώσεις επιτοκίων
Σε ετοιμότητα για τα επιτόκια βρίσκονται οι διοικήσεις των τραπεζών - Τα σχέδια που επεξεργάζονται και τα σενάρια

Έδωσαν τα χέρια «Γαλαξίας» και Παπαγεωργίου - Τι απομένει για την εξαγορά
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Γαλαξίας έχει υπογράψει προσύμφωνο εξαγοράς - Έχει γίνει οικονομικός έλεγχος και έχει καθοριστεί το τίμημα

S&P Global: Υψηλές οι αποδόσεις των ελληνικών τραπεζών – Οδηγός τα υψηλά κεφάλαια και η μείωση του κινδύνου
Όπως εξηγεί η Tedeschi, οι τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Ελλάδας θα επιστρέψουν περισσότερα κεφάλαια στους επενδυτές το 2025

Δεσμεύσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΒΙΠΕ
Δεσμεύσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης μετα την κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών Λευτέρη Αυγενάκη και Γιώργου Κοτρωνιά

Κρι Κρι: Στα 256 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024, αυξημένος κατά 18,5%
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΡΙ ΚΡΙ πρότεινε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Alpha Trust Ανδρομέδα: Τη διανομή μερίσματος 0,32 ευρώ/ μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Η καταβολή θα αρχίσει την Παρασκευή 13.06.2025 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της Τράπεζας Πειραιώς