Αν και σε επίπεδο υποδομών φόρτισης η Ελλάδα βαθμολογείται κάτω από τη βάση, η αγορά των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Μόνο μέσα στους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους έχουν καλυφθεί σε ποσοστό 60,7% οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (είτε με συσσωρευτές – BEV, είτε επαναφορτιζόμενα – PHEV) που πραγματοποιήθηκαν ολόκληρο το 2020!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), την περίοδο Ιανουάριος – Μάρτιος 2021, ταξινομήθηκαν 1.297 καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV και PHEV), όταν καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους είχαν ταξινομηθεί 2.135 οχήματα της εν λόγω κατηγορίας.
Πλέον το μερίδιο των ταξινομήσεων ηλεκτρικών μοντέλων έφθασε το 5,53% το πρώτο τρίμηνο του έτους (5,05% τον Ιανουάριο, 4,12% τον Φεβρουάριο και 6,43% τον Μάρτιο).
Αναλυτικά, στη χώρα μας τον Ιανουάριο του 2021 πωλήθηκαν 67 καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά έναντι 18 νέων μοντέλων του είδους που είχαν ταξινομηθεί τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Τον Φεβρουάριο εφέτος τα καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έφθασαν τα 68 από 33 BEV τον περσινό Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2021 πωλήθηκαν 281 έναντι μόλις 20 τον Μάρτιο του 2020.
Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των πωλήσεων που εμφάνισαν τα αυτοκίνητα διπλής ενέργειας (υβριδικά plug-in), καθώς τον πρώτο μήνα του 2021 έφθασαν τις 325 ταξινομήσεις από μόλις 38 τον Ιανουάριο του 2020. Τον Φεβρουάριο οι νέες ταξινομήσεις διαμορφώθηκαν σε 252 από μόλις 28 τον Φεβρουάριο του 2020, ενώ τον Μάρτιο εφέτος άγγιξαν τις 297 από 22 πέρσι τον Μάρτιο.
Τη μεγάλη διαφορά τον Μάρτιο έκαναν οι ταξινομήσεις των 164 νέων Tesla, όταν τους δύο προηγούμενους μήνες του τρέχοντος έτους κυμάνθηκαν σε μόλις 4 αυτοκίνητα!
Με τις 164 ταξινομήσεις, το Tesla Model 3 έφτασε το 2021 τις 168, όταν το δεύτερο στη σχετική κατάταξη Volvo XC40 Plug-in Hybrid έχει σημειώσει τους τρεις πρώτους μήνες του έτους 123 ταξινομήσεις, η BMW X1 Plug-in Hybrid 94 ταξινομήσεις, η Land Rover Range Rover Evoque Phev 85 ταξινομήσεις και η Mercedes GLC‐Series Phev 54 ταξινομήσεις συμπληρώνοντας το top5 της κατηγορίας.
Πίσω στις υποδομές φόρτισης
Πάντως, να σημειωθεί ότι στο δείκτη EV Readiness Index της LeasePlan, μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης της ετοιμότητας 22 ευρωπαϊκών χωρών για την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 17η θέση (+2 θέσεις) με συνολική βαθμολογία 16 (+1 βαθμός).
Ωστόσο, στις υποδομές φόρτισης πήρε κάτω από τη βάση.
Αυτό βέβαια δεν αποτελεί αποκλειστικά χαρακτηριστικό που αφορά στη «νεαρή» ακόμη ελληνική αγορά αλλά εντοπίζεται και σε κορυφαίες ως προς την ηλεκτροκίνηση χώρες όπου οι υποδομές φόρτισης συνεχίζουν να απέχουν πολύ από τα επιθυμητά επίπεδα.
Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στα κίνητρα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα, μαζί με την Αυστρία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι χώρες όπου οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων δεν πληρώνουν καθόλου φόρους για τη χρήση των οχημάτων αυτών, ενώ στη χώρα μας εκτός από τη φορολογική ελάφρυνση υπάρχει και η επιδότηση αγοράς, όπως και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Latest News
Ποιοι άνεργοι μπορούν να λάβουν 17.000 ευρώ για επιχείρηση - Πότε λήγουν οι αιτήσεις
Η διάρκεια της επιχορήγησης από τη ΔΥΠΑ είναι 12 μήνες, με έναρξη την ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας της επιχείρησης
ΙCAP: Στους πιο κερδοφόρους ομίλους η Alter Ego Media
Η παρθενική εμφάνιση της Alter Ego Media στη «Χρυσή Βίβλο» συνοδεύτηκε από ακόμη μια επιτυχία, καθώς αποτελεί τον μοναδικό εκπρόσωπο του κλάδου των MME
Πώς διαμορφώνονται τα ποσοστά της Reggeborg στην Ελλάκτωρ μετά το call option
Το δικαίωμα προαίρεσης αγοράς 15.600.000 κοινών ονομαστικών μετοχών με δικαίωμα ψήφου της Ελλάκτωρ Α.Ε. που χορηγήθηκε από την Motor Oil Hellas στη Reggeborgh, θα ασκήσει η τελευταία
Τι απαντούν οι ασφαλιστικές για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα - Μετά τις αποκαλύψεις ΟΤ [πίνακας]
Η λύση απαιτεί τη συμμετοχή της Πολιτείας, της Εποπτείας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων που διαμορφώνουν το κόστος σημειώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες
Σ. Καφούνης: Tο 2025 να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την επιχειρηματικότητα
«Είναι γεγονός ότι ο δείκτης επισκεψιμότητας στις αγορές την φετινή εορταστική περίοδο ήταν ικανοποιητικός», δήλωσε ο Σταύρος Καφούνης
Τι συμβαίνει με το κόστος κινδύνου των ελληνικών τραπεζών; - Η ανάλυση της DBRS [γραφήματα]
Όπως διαπιστώνει η DBRS, οι ευρωπαϊκές τράπεζες βελτίωσαν το κόστος κινδύνου (COR) το 2024 σε επίπεδο που θεωρείται ιστορικά χαμηλό
The Ilisian, Μινιόν, The Grid και Στοά Αρσακείου «κόβουν κορδέλα» το 2025
Τέσσερα ακίνητα - τοπόσημα ανοίγουν τις πύλες τους μέσα στο 2025 – Το ύψος των επενδύσεων και οι νέοι χρήστες
Οι 5 μεγάλοι παίκτες που αλλάζουν επίπεδο το 2025 - Τι σχεδιάζουν
Κάτι περισσότερο από απλές επενδύσεις θεωρούνται τα projects που δρομολογούν πέντε ισχυροί όμιλοι – Τι σχεδιάζουν Metlen, Titan, Bespoke, TEMES και Fais
Σε ποιο ζαχαροπλαστείο έπεσε το φλουρί… των κερδών
Ανεβασμένοι οι τζίροι και τα κέρδη των γλυκών - Τα μερίσματα που διανέμουν 6 γνωστά ζαχαροπλαστεία
Τα 4 στοιχήματα για το 2025 από τις τράπεζες
Οι τράπεζες έχουν έτοιμα τα σχέδια τους για τη διατήρηση της κερδοφορίας στα πολυετή υψηλά του 2024 κόντρα στη μείωση των επιτοκίων που θα ασκήσει πίεση στα έντοκα έσοδα