Στην τελική ευθεία βρίσκεται η καινοτόμος δράση του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου για την σήμανση των τοπικά παραγόμενων προϊόντων, τροφίμων και ποτών, στο πλαίσιο του Δικτύου Aegean Cuisine, καθώς ξεκίνησε ήδη η διαδικασία ελέγχου.
Όπως έκανε γνωστό, μιλώντας στην εφημερίδα της Ρόδου «Δημοκρατική», η υπεύθυνη της Επιτροπής για το Aegean Cuisine, μέλος δ.σ. του ΕΒΕΔ, κ. Μαριτάνα Αλακιώτου Ανθοπούλου, η ανταπόκριση ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς οι συμμετοχές έφτασαν τις 150.
«Εχουμε καταρτίσει ένα φιλόδοξο πλάνο για την ανάπτυξη της παραγωγής των τοπικών προϊόντων ωστόσο λόγω του κορωνοϊού και των περιορισμών που έχουν επιβληθεί, κινούμαστε αναγκαστικά σε ένα στενό πλαίσιο. Παρόλα αυτά, η ανταπόκριση για το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν πέρα από ικανοποιητική. Το ακόμα πιο ενθαρρυντικό είναι ότι πολλά νέα παιδιά που ασχολήθηκαν με τις επιχειρήσεις σε αυτόν τον τομέα, έδωσαν νέα πνοή και νέα ώθηση στα τοπικά προϊόντα».
Όπως ανέφερε η κ. Μ. Αλακιώτου, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από επιχειρήσεις για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα αλλά και από εστιατόρια για τη συμμετοχή τους στο δίκτυο Aegean Cuisine, ωστόσο επί του παρόντος, οι διαδικασίες έχουν παγώσει λόγω της πανδημίας.
Στόχος της δράσης του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου μέσω του Δικτύου Aegean Cuisine, για την σήμανση των τοπικά παραγόμενων προϊόντων, τροφίμων και ποτών, προσφέροντας στον επισκέπτη-καταναλωτή, ένα σημείο αναφοράς, ώστε να μπορεί να ξεχωρίσει ένα δωδεκανησιακό προϊόν.
Καταγράφεται ήδη τεράστιο ενδιαφέρον για την πιστοποίηση των τοπικών προϊόντων, γεγονός που είναι σε άμεση συνάρτηση με τη δραστηριοποίηση μικρών παραγωγών στα Δωδεκάνησα, που κόντρα στα σημεία των καιρών, επιλέγουν να επενδύσουν στην ποιότητα και όχι στην μαζική παραγωγή.
Τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί για πιστοποίηση προϊόντων αφορούν κυρίως κρασί, ελαιόλαδο και παράγωγά του, μέλι και παράγωγά του και εδέσματα, φτιαγμένα με παραδοσιακές συνταγές από Ρόδο, Κω, Κάλυμνο, Κάσο, Αστυπάλαια κ.ά.
Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό για την τοπική οικονομία, ότι υπάρχουν στα Δωδεκάνησα μικρές μονάδες παραγωγής τοπικών προϊόντων, που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και ανάδειξη των τοπικών προϊόντων, εμπλουτίζοντας το τουριστικό μας προϊόν με παραδοσιακά στοιχεία, προσδίδοντας γαστρονομική ταυτότητα στην περιοχή μας, η οποία πληροί όλα τα απαιτούμενα κριτήρια για να ξεχωρίσει.
Το δίκτυο Aegean Cuisine, με την νέα δράση, που βρήκε μεγάλη ανταπόκριση, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της προβολής και ανάδειξης της γαστρονομικής παράδοσης των νησιών μας, της στήριξης της τοπικής παραγωγής και της ανάπτυξης των τοπικά παραγόμενων προϊόντων, σκοπό έχει να αναδείξει τα προϊόντα αυτά στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
Τα περισσότερα από τα προϊόντα αυτά αντικατοπτρίζουν την κουλτούρα και τη γαστρονομική παράδοση των Δωδεκανήσων και είναι τυποποιημένα ενώ αρκετά από αυτά διαθέτουν και πιστοποιήσεις.
Το εμπορικό σήμα Aegean Cuisine αποτελεί κατοχυρωμένη ιδιοκτησία των Επιμελητηρίων Δωδεκανήσου και Κυκλάδων. Στη βάση αυτή έχουν υλοποιηθεί και συνεχίζουν να υλοποιούνται δράσεις και έργα και να τίθενται όλο και υψηλότεροι στόχοι. Ενδεικτική είναι η συμβολή του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου στη διεκδίκηση του τίτλου της Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης για το έτος 2019, από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Η σήμανση των τοπικά παραγόμενων προϊόντων, μέσα από μια πιστοποιημένη διαδικασία, με τρόπο που να αναδεικνύει όχι μόνο την ποιότητα αλλά και την ιστορία που αυτά περικλείουν και τη σύνδεσή τους με την τοπική παράδοση είναι το επόμενο βήμα για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του Δικτύου Aegean Cuisine. Στο δίκτυο Aegean Cuisine εντάσσονται αυτόματα και αυτοδικαίως όσα προϊόντα είναι χαρακτηρισμένα ως ΠΟΠ (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) ή ΠΓΕ (Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης).
Η πρωτοβουλία AegeanCuisine, είναι ένα Δίκτυο μελών-επιχειρήσεων των νησιών του Νοτίου Αιγαίου οι οποίες επιθυμούν και υπόσχονται να προσφέρουν στους επισκέπτες αιγαιοπελαγίτικο συναίσθημα και εμπειρία και ήδη αριθμεί 120 πιστοποιημένα εστιατόρια σε 13 νησιά.
Γεννήθηκε με σκοπό την αξιοποίηση της ιδιαίτερα πλούσιας αιγαιοπελαγίτικης οινο-γαστρονομίας, προς όφελος της ανάδειξης και προβολής των τοπικά παραγόμενων προϊόντων, αλλά και της δημιουργίας και προώθησης του θεματικού τουρισμού των νησιών μας. Ανήκει στα Επιμελητήρια Δωδεκανήσου και Κυκλάδων και υποστηρίζεται από πλήθος τοπικών φορέων
Πηγή:www.dimokratiki.gr
Latest News
Η επόμενη μέρα της Κάμπος Χίου – Τι σχεδιάζει η οικογένεια Σαράντη
Πού στοχεύει η οικογένεια Σαράντη με την εξαγορά της Κάμπος Χίου - Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στους χυμούς ψυγείου – Μέχρι και 50% οι ανατιμήσεις
Το big bang της πανδημίας δεν είχε συνέχεια - Στο 3,1% το μερίδιο του e-grocery [Γραφήματα]
Oι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, εκτιμά η NielsenIQ
Καραμολέγκος για πυρκαγιά: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών - Το εργοστάσιο λειτουργεί κανονικά
Εξαρχής, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα που να επηρεάζει την παραγωγική διαδικασία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Καραμολέγκος»
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»
Με Victoria's Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro - Ποια αρώματα προτιμούν οι έφηβοι
Από τα body mists της Victoria's Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, οι πωλήσεις αρωμάτων «χτυπούν κόκκινο»
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι