![Στην τελική ευθεία έργα 2,6 δισ. ευρώ: ΒΟΑΚ, Ε65 και Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/e65-1.jpg)
Έργα που έμεναν κολλημένα στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, των δικαστικών εμπλοκών, αλλά και της έλλειψης μελετητικής ωριμότητας, έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μετά τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, για τρία ακόμη έργα έχει φανεί φως στην άκρη του τούνελ. Όπως είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, «με το μεγαλύτερο πακέτο έργων, δημιουργούμε τις συνθήκες για την επαναφορά της χώρας σε θετικό ρυθμό ανάπτυξης».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ : EKTENEΣ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ Ο.Τ. ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΡΓΑ
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) που πρωταγωνιστεί στις πολιτικές εξαγγελίες των τελευταίων 15 ετών, ελλείψει όμως οριστικών μελετών δεν ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί. «Η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ενός εμβληματικού έργου συνολικού μήκους 192 χιλιομέτρων, εκτιμώμενου κόστους 1,75 δισ. €, μετά από χρόνια καθυστερήσεων έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης, με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών μετά από δεκαετίες απραξίας».
Όσον αφορά στο βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, τον Ε65, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε:«η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, συνολικού μήκους 70,47 χλμ, που θα συμβάλλει στη ταχύτερη και ασφαλέστερη οδική διασύνδεση της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας με τη Κεντρική Ελλάδα, συμβατικής δαπάνης 443 εκατ. ευρώ και τους επόμενους κιόλας μήνες θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται».
Για τη δε υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, σημείωσε: «Η υποθαλάσσια Οδική Ζεύξη της Σαλαμίνας, με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,2 χλμ. θα συνδέει το Πέραμα με τη νησίδα του Αγ. Γεωργίου και την κατασκευή οδικού τμήματος 5 χλμ. από τη Λεωφόρο Σχιστού στο Πέραμα (είσοδος σήραγγας) και ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης με το οδικό δίκτυο Δήμου Περάματος, εκτιμώμενου κόστους 500 εκατ. ευρώ, όπου οι μελέτες ήδη ολοκληρώθηκαν και πριν λίγες ημέρες κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου».
Δύο νέα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα μπαίνουν στο πακέτο των ΣΔΙΤ
Αναφερόμενος στα έργα ΣΔΙΤ, ο γενικός γραμματέας Υποδομών υπογράμμισε: «Ο πυρήνας του στρατηγικού σχεδιασμού των ΣΔΙΤ, ταιριάζει απόλυτα με την ευρύτερη λογική και νοοτροπία της κυβέρνησής μας και στο Υπουργείο προετοιμάζουμε ένα μεγάλο πακέτο έργων ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν, εκσυγχρονίσουν και θωρακίσουν τις υποδομές της χώρας. Η σημαντική αύξησή τους το τελευταίο διάστημα αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου και προσωπικά του Κώστα Καραμανλή καθώς και του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, που στοχεύει στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων, που θα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο. Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και η πρόσφατη ανακοίνωση από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη δύο νέων οδικών έργων ΣΔΙΤ, τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και το Δράμα – Αμφίπολη».
Ο κ. Καραγιάννης συνέχισε αναφερόμενος σε χαρακτηριστικά έργα ΣΔΙΤ και τόνισε: «Τα τρία οδικά έργα, FlyOver, Καλαμάτα – Ριζόμυλος και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΒΟΑΚ) βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του 2021. Τα κτηριακά έργα, των 17 σχολικών μονάδων της Κεντρικής Μακεδονίας, των 12 Δικαστικών Μεγάρων σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη και του νέου βιοκλιματικού κτηρίου της ΓΓΥ, που και για αυτά αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του Α’ τριμήνου του 2022. Τα έργα ύδρευσης, όπως το Φράγμα Χαβρία που η διαγωνιστική του διαδικασία βρίσκεται στην ολοκλήρωση της Α’ Φάσης και η λειτουργία και συντήρηση του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου της ΕΥΔΑΠ, που εντός Μαΐου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Τα έργα λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης και των ηλεκτρονικών διοδίων, που στο επόμενο διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθούν».
Σε ερώτηση δε για το μετρό και το Flyover στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε: «Και τα δύο έργα αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που θα αποσυμφορήσουν τον κυκλοφοριακό φόρτο της συμπρωτεύουσας και γνωρίζουμε πολύ καλά τον καθοριστικό ρόλο που θα έχουν στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Ήταν άλλωστε από τις πρώτες προτεραιότητες που θέσαμε στο Υπουργείο για την πόλη της Θεσσαλονίκης που περιμένει για χρόνια αυτά τα έργα».
«Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης επιλέξαμε να διατηρήσουμε και τα αρχαία και το έργο και έχουμε δεσμευτεί ότι το Μετρό θα λειτουργήσει εντός του 2023 αν σύντομα ξεμπλέξουμε και με τις δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ, ενώ ταυτόχρονα σύντομα θα υπογραφεί και η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες» είπε χαρακτηριστικά.
Για τη Νέα Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Λεωφόρο της Θεσσαλονίκης σημείωσε: «είναι ένα έργο τεράστιας προστιθέμενης αξίας για τη αναβάθμιση της κυκλοφορίας στην πόλη και ως το τέλος του 2021 αναμένεται να έχουμε ανάδοχο».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Λιμάνια: 17 λιμενικά έργα ύψους 110 εκατ. ευρώ στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/amorgosklik-600x371.jpg)
Από την Κρήτη έως τον Άη Στράτη: Τα λιμενικά έργα που παίρνουν... προτεραιότητα
Στόχος είναι η βελτίωση της ασφάλειας και της διασυνδεσιμότητας στα λιμάνια των νησιωτικών περιοχών
![Στρατόπεδο Γκόνου: Στα σκαριά ο διαγωνισμός για το κέντρο logistics – Η επένδυση των 200 εκατ. και τα οφέλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/thumbnail_logistics3-600x404.png)
Στα σκαριά ο διαγωνισμός για κέντρο Logistic στον Γκόνο - Τα οφέλη της επένδυσης
Πότε αναμένεται να προκηρυχτεί ο διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ - Η σημασία του project και ο αναπτυξιακός διάδρομος που ανοίγει
![ΔΕΘ: Η ανάπλαση των 300 εκατ. ευρώ, το roadmap και το στοίχημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/deth-2048x1365-1-600x400.jpg)
Στα σκαριά η «ΔΕΘ 2.0» - Η ανάπλαση των 300 εκατ. ευρώ, το roadmap και το στοίχημα
Η ΔΕΘ αλλάζει, η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται - Η κρίσιμη αναπτυξιακή πρόκληση της πόλης
![Mιναγιώτικο φράγμα: Στην τελική ευθεία για προσφορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/fragmata-600x337.jpg)
Στην τελική ευθεία για προσφορές το νέο Φράγμα Μιναγιώτικο στη Μεσσηνία
«Ένα εμβληματικό έργο μπαίνει σε σταθερή τροχιά υλοποίησης», επεσήμανε ο υπουργός αγροτικής ανάπτυξης, Κώστας Τσιάρας
![ΔΕΘ: Υπεγράφη η Σύμβαση για την τεχνική προετοιμασία του διαγωνισμού του Έργου Ανάπλασης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/ot_deth24-600x352.png)
Ακόμη ένα βήμα για την ανάπλαση της ΔΕΘ - Ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ στο έργο
Η ΔΕΘ/Helexpo αναθέτει στην Μονάδα PPF του ΤΑΙΠΕΔ να λειτουργήσει ως φορέας ωρίμανσης στο Έργο της Ανάπλασης της ΔΕΘ
![Περιφερειακά αεροδρόμια: 3η φάση εργασιών ανακατασκευής διαδρόμων από τη Fraport Greece](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/airplane-2745898_1280-600x400.jpg)
Περιφερειακά αεροδρόμια: 3η φάση εργασιών ανακατασκευής διαδρόμων από τη Fraport Greece
Η διακοπή της λειτουργίας των διαδρόμων είναι απολύτως απαραίτητη, λόγω του μεγέθους και της πολυπλοκότητας των έργων.
![ΑΒΑΞ – Metlen: Διαψεύδουν πληροφορίες περί συνεργασίας στον τομέα των κατασκευών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/αβαξ1-3-768x290-1-600x227.jpg)
ΑΒΑΞ και Metlen διαψεύδουν τα σενάρια συνεργασίας
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ δηλώνει ότι οι πληροφορίες για διεξαγωγή συζητήσεων μετοχικής συνεργασίας με άλλο επιχειρηματικό όμιλο, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα
![Δικαστικό μέγαρο Ηρακλείου: Στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου μπαίνει ο διαγωνισμός](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ-600x397.jpg)
Στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου ο διαγωνισμός για το δικαστικό μέγαρο Ηρακλείου
Στη Β’ φάση έχουν προκριθεί και οι 5 κατασκευαστικοί οικονομικοί φορείς που είχαν καταθέσει φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος
![Mετρό Θεσσαλονίκης: Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση – «Πυρετός» για να μπει στις ράγες τον Νοέμβριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/metro-thessalonikis-600x338.jpg)
Μετρό Θεσσαλονίκης, ώρα μηδέν - «Πυρετός» δοκιμών για να μπει στις ράγες τον Νοέμβριο
To ιστορικό στοίχημα για το πλέον πολύπαθο έργο - Πώς εξελίσσονται οι δοκιμές, πόσο θα κοστίζει το εισιτήριο, κάθε πότε θα περνούν οι συρμοί
![Αττική Οδός: «Πράσινο» από Ελεγκτικό Συνέδριο για τη σύμβαση παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/attiki-odos-600x400.jpg)
Άνοιξε ο δρόμος για το deal των 3,3 δισ. στην Αττική Οδό
Τον Σεπτέμβριο οι υπογραφές για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου «Αττική Οδός» στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ