Έργα που έμεναν κολλημένα στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, των δικαστικών εμπλοκών, αλλά και της έλλειψης μελετητικής ωριμότητας, έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μετά τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, για τρία ακόμη έργα έχει φανεί φως στην άκρη του τούνελ. Όπως είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, «με το μεγαλύτερο πακέτο έργων, δημιουργούμε τις συνθήκες για την επαναφορά της χώρας σε θετικό ρυθμό ανάπτυξης».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ : EKTENEΣ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ Ο.Τ. ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΡΓΑ

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) που πρωταγωνιστεί στις πολιτικές εξαγγελίες των τελευταίων 15 ετών, ελλείψει όμως οριστικών μελετών δεν ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί. «Η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ενός εμβληματικού έργου συνολικού μήκους 192 χιλιομέτρων, εκτιμώμενου κόστους 1,75 δισ. €, μετά από χρόνια καθυστερήσεων έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης, με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών μετά από δεκαετίες απραξίας».

Όσον αφορά στο βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, τον Ε65,  ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε:«η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου  Ε65, συνολικού μήκους 70,47 χλμ, που θα συμβάλλει στη ταχύτερη και ασφαλέστερη οδική διασύνδεση της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας με τη Κεντρική Ελλάδα, συμβατικής δαπάνης  443 εκατ. ευρώ και τους επόμενους κιόλας μήνες θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται».

Για τη δε υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, σημείωσε: «Η υποθαλάσσια Οδική Ζεύξη της Σαλαμίνας, με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,2 χλμ. θα συνδέει το Πέραμα με τη νησίδα του Αγ. Γεωργίου και την κατασκευή οδικού τμήματος 5 χλμ. από τη Λεωφόρο Σχιστού στο Πέραμα (είσοδος σήραγγας) και ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης με το οδικό δίκτυο Δήμου Περάματος, εκτιμώμενου κόστους 500 εκατ. ευρώ, όπου οι μελέτες ήδη ολοκληρώθηκαν και πριν λίγες ημέρες κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου».

Δύο νέα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα μπαίνουν στο πακέτο των ΣΔΙΤ 

Αναφερόμενος στα έργα ΣΔΙΤ, ο γενικός γραμματέας Υποδομών υπογράμμισε: «Ο πυρήνας του στρατηγικού σχεδιασμού των ΣΔΙΤ, ταιριάζει απόλυτα με την ευρύτερη λογική και νοοτροπία της κυβέρνησής μας και στο Υπουργείο προετοιμάζουμε ένα μεγάλο πακέτο έργων ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν, εκσυγχρονίσουν και θωρακίσουν τις υποδομές της χώρας. Η σημαντική αύξησή τους το τελευταίο διάστημα αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου και προσωπικά του Κώστα Καραμανλή καθώς και του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, που στοχεύει στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων, που θα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο. Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και η πρόσφατη ανακοίνωση από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη δύο νέων οδικών έργων ΣΔΙΤ, τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και το Δράμα – Αμφίπολη».

Ο κ. Καραγιάννης συνέχισε αναφερόμενος σε χαρακτηριστικά έργα ΣΔΙΤ και τόνισε: «Τα τρία οδικά έργα, FlyOver, Καλαμάτα – Ριζόμυλος και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΒΟΑΚ) βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του 2021. Τα κτηριακά έργα, των 17 σχολικών μονάδων της Κεντρικής Μακεδονίας, των 12 Δικαστικών Μεγάρων σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη και του νέου βιοκλιματικού κτηρίου της ΓΓΥ, που και για αυτά αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του Α’ τριμήνου του 2022. Τα έργα ύδρευσης, όπως το Φράγμα Χαβρία που η διαγωνιστική του διαδικασία βρίσκεται στην ολοκλήρωση της Α’ Φάσης και η λειτουργία και συντήρηση του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου της ΕΥΔΑΠ, που εντός Μαΐου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Τα έργα λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης και των ηλεκτρονικών διοδίων, που στο επόμενο διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθούν».

Σε ερώτηση δε για το μετρό και το Flyover στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε: «Και τα δύο έργα αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που θα αποσυμφορήσουν τον κυκλοφοριακό φόρτο της συμπρωτεύουσας και γνωρίζουμε πολύ καλά τον καθοριστικό ρόλο που θα έχουν στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Ήταν άλλωστε από τις πρώτες προτεραιότητες που θέσαμε στο Υπουργείο για την πόλη της Θεσσαλονίκης που περιμένει για χρόνια αυτά τα έργα».

«Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης επιλέξαμε να διατηρήσουμε και τα αρχαία και το έργο και έχουμε δεσμευτεί ότι το Μετρό θα λειτουργήσει εντός του 2023 αν σύντομα ξεμπλέξουμε και με τις δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ, ενώ ταυτόχρονα σύντομα θα υπογραφεί και η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες» είπε χαρακτηριστικά.

Για τη Νέα Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Λεωφόρο της Θεσσαλονίκης σημείωσε: «είναι ένα έργο τεράστιας προστιθέμενης αξίας για τη αναβάθμιση της κυκλοφορίας στην πόλη και ως το τέλος του 2021 αναμένεται να έχουμε ανάδοχο».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές