
Η φετινή, προγραμματισμένη για σήμερα, Κυριακή 25 Απριλίου απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (93η κατά σειρά!) θα κινηθεί σε ήρεμους και «σεμνούς» τόνους, καθώς οι συνθήκες δεν επιτρέπουν μεγάλη φιέστα.
Στο Αθηνόραμα γράφτηκε το εξής εύστοχο:
«Φέτος, το ανεξάρτητο, «μικρού μεγέθους» και ανθρωποκεντρικό σινεμά παίρνει την εκδίκησή του. «Επιτέλους!» αναφωνούν πολλοί, χαιρετίζοντας τις όλο και πιο arty οσκαρικές επιλογές, «έλεος!» αναθεματίζουν οι υπόλοιποι, εξοργισμένοι για το «μίζερο», πολιτικά ορθό και… αντιτουριστικό φετινό «συνονθύλευμα» των υποψήφιων ταινιών, από τις οποίες απουσιάζουν οι σταρ, το glamour και το φαντασμαγορικό παραμύθι.»
Φαβορί σχεδόν από την πρώτη μέρα της ανακοίνωσης των υποψηφιών είναι το Nomadland της Chloe Zhao με την Frances McDormand. Έχει ήδη κερδίσει 217 βραβεία, ανάμεσά τους και το BAFTA, το «βρετανικό Όσκαρ».
Οι δυο Χρυσές Σφαίρες (δραματική ταινία και σκηνοθεσία) ενίσχυσαν τη φόρα αυτού του συγκινητικού και εικαστικά πανέμορφου road movie, το οποίο απέσπασε έξι πρωτοκλασάτες οσκαρικές υποψηφιότητες (ταινία, σκηνοθεσία, διασκευασμένο σενάριο, α΄ γυναικείος ρόλος, μοντάζ και φωτογραφία), σε καμιά από τις οποίες δεν θα πέσει αμαχητί.
Από την άλλη, πολλοί αναμένουν τη νίκη του Minari.
Οι φετινές υποψηφιότητες στην κατηγορία Πρώτου Ανδρικού Ρόλου έχουν μπερδέψει το κοινό. Οι περισσότεροι χρήστες του ίντερνετ έχουν αποθεώσει την ερμηνεία του Riz Ahmed στο Sound of Metal (διαβάστε την κριτική μας για την ταινία εδώ) και επίσης πολλοί μιλούν για το πόσο καλός ήταν ο Anthony Hopkins ως ασθενής που πάσχει από άνοια στο The Father.
Ωστόσο, ο αναπάντεχος θάνατος του Chadwick Boseman δίνει μεγαλύτερο βάρος στην τελευταία του – συγκινητική – ερμηνεία, οπότε είναι παραπάνω από πολλές οι πιθανότητες να πάει στο όνομά του το Χρυσό Αγαλματίδιο.
Ως προς τον Πρώτο Γυναικείο Ρόλο, αναμένεται το βραβείο να «παιχτεί» ανάμεσα στις φανταστικές Carey Mulligan στο Promising Young Woman και της Viola Davis στο Ma Rainey’s Black Bottom.
Πάντως, η πολυσυζητημένη ταινία Ma Rainey’s Black Bottom αξίζει άνετα το Όσκαρ Καλύτερων Κοστουμιών, για το οποία άλλωστε θεωρείται φαβορί.

Πολλοί, πάντως, δεν ενθουσιάστηκαν ούτε από την ερμηνεία, ούτε από την ταινία
Και τώρα για το πολυαναμενόμενο βραβείο σκηνοθεσίας…
Γυναίκα φαίνεται πως θα κερδίσει φέτος το – πολύ σημαντικό – βραβείο σκηνοθεσίας. Η μόνη άλλη γυναίκα υποψήφια που το κατάφερε αυτό ήταν η Kathryn Bigelow του The Hurt Locker, είναι η μόνη γυναίκα που έχει κερδίσει ποτέ, το 2010.
Φυσικά, η Chloe Zhao (Nomadland) θα είναι και η πρώτη Κινέζα σκηνοθέτιδα που κερδίζει τέτοιο βραβείο.
Μπορεί η «Δίκη των 7 του Σικάγου» να απέσπασε το βραβείο καλύτερης ομαδικής ερμηνείας από τους Αμερικανούς ηθοποιούς, οι βλέψεις του για Όσκαρ περιορίζονται όμως στις κατηγορίες πρωτότυπου σεναρίου και μοντάζ.
Αμυδρές είναι οι σεναριακές πιθανότητες της Έμεραλντ Φένελ και του Λι Άιζακ Τσουνγκ, σκηνοθετών των «Promising Young Woman» και «Minari», αντίστοιχα, ενώ η μονταζιακή υποψηφιότητα της Chloe Zhao θα είναι πιθανότατα η μόνη (από τις τέσσερις προσωπικές της) η οποία δεν θα συνοδευτεί από το αντίστοιχο βραβείο.
Να σημειωθεί ότι, για πρώτη φορά στην ιστορία των Όσκαρ, και οι πέντε υποψήφιοι για το καλύτερο πρωτότυπο σενάριο είναι υποψήφιοι και για καλύτερη ταινία.
H ταινία Soul της Pixar θεωρείται φαβορί για βραβείο καλύτερης ταινίας animation.
Τα Όσκαρ αγαπούν τις αυτο-αναφορικές ταινίες. Έτσι, είναι σχεδόν σίγουρο ότι το βραβείο Καλύτερης Παραγωγής θα λάβει το Mank, μία ταινία του David Fincher, μία ταινία για μία ταινία. Η ιστορία επαναλαμβάνεται, καθώς πέρσι το αντίστοιχο βραβείο είχε πάρει το «One Upon A Time In Hollywood» του Quentin Tarantino, άλλη μία ταινία που μιλάει για τον κινηματογράφο.
Αδικημένος έχει θεωρηθεί ο Mads Mikkelsen που δεν έλαβε υποψηφιότητα για τον πρωταγωνιστικό του ρόλου στην δανέζικη ταινία «Another Round» που τουλάχιστον φαίνεται πως θα πάρει το βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Μπορεί επίσης να κάνει την έκπληξη το (κακοσχολιασμένο και «ενοχλητικό» για αρκετούς Αμερικανούς) Hillibilly Elegy και να κερδίσει εκείνο το Όσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ και Χτενισμάτων παρά τις υψηλές αποδόσεις.
Για καλύτερο ντοκιμαντέρ, πηγαίνει με φόρα το «ο Δάσκαλός μου, το Χταπόδι»-μία από τις δεκάδες υποψηφιότητες που διατίθενται στο Netflix.


Latest News

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Επίσημο: Ο Ντιαλό ανανέωσε για τρία χρόνια με τη Μονακό
Ο Άλφα Ντιαλό παραμένει και επίσημα στο Μόντε Κάρλο, καθώς η Μονακό ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Ράιαν Γκόσλινγκ: Από το οσκαρικό La La Land στο Star Wars
Μετά από μήνες συζητήσεων, ο σταρ του Χόλιγουντ Ράιαν Γκόσλινγκ συμφώνησε να πρωταγωνιστήσει στην επερχόμενη ταινία του franchise Star Wars.

Τι είναι Skinnytok και γιατί προσφεύγει το Παρίσι στην Κομισιόν
Το Skinnytok είναι μία νέα επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία τάση που κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

ΕΕ: Με δύο ογκολογικά φάρμακα ξεκίνησε η πρώτη κοινή αξιολόγηση τεχνολογιών υγείας
Η κοινή αξιολόγηση θα είναι έτοιμη σε 30 μέρες από την χορήγηση άδειας κυκλοφορίας των φαρμάκων από την Επιτροπή