Το πρώτο τρίμηνο του 2021, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο. Η ζήτηση για ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών: τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αποτελούν το 5,7% όλων των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα υβριδικά plug-in αντιστοιχούσαν στο 8,2% των ταξινομήσεων στην ΕΕ.
Οι πωλήσεις των παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούν να αποτελούν το 65,4% της αγοράς των αυτοκινήτων.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, ο όγκος των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο και έφτασαν τα 593.559 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα ντιζελ κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση σε αυτό το τμήμα, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις σημαντικές: Γερμανία (-29,4%), Ισπανία ( -28,3%) και Γαλλία (-11,1%).
Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9% από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι στιγμής φέτος.
Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 42,2% κατά την ίδια περίοδο το 2021. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 8,3%), οι εγγραφές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες Αγορές της ΕΕ κατά την τρίμηνη περίοδο: Γερμανία (-30,0%), Ισπανία (-25,7%) και Ιταλία (-4,8%).
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να επωφελείται από τα κυβερνητικά κίνητρα για οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε από μεγάλα κέρδη σε βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία (+ 149,0%) και στην Ιταλία (+ 145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%) από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.
Οι εγγραφές των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων plug-in (PHEV) αυξήθηκαν κατά 175,0%, συνολικά 208.389 μονάδες. Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης ήταν η Ιταλία, όπου 16.103 αυτοκίνητα plug-in ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο – ετήσια αύξηση 445,7%.
Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης διπλά, ή και τριπλάσια, κέρδη στον τομέα PHEV μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+ 195,4%), Γαλλία (+ 231,4%) και Ισπανία (+ 116,1%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία όγκου επιβατικών αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος στην ΕΕ, με 469.784 μονάδες ταξινομημένες από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021 (αύξηση 101,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους).
Οι καταχωρίσεις υβριδίων αυξήθηκαν σχεδόν παντού στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+ 246,8%), της Γαλλίας (+ 135,0%), της Γερμανίας (+ 60,5%) και της Ισπανίας (+ 39,4%).
Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 10,1% σε 14.300 μονάδες κατά το πρώτο τρίμηνο, παρά τις εγγραφές που αυξήθηκαν κατά 24,5% στην Ιταλία (η μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτά τα οχήματα).
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο υγραέριο, από την άλλη πλευρά, σχεδόν διπλασιάστηκαν (+ 92,7%) φθάνοντας τις 46.037 μονάδες, ενισχύθηκαν από αξιοσημείωτα κέρδη στη Γαλλία (+ 1.748,6% τώρα η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην ΕΕ για LPG) και την Ιταλία (+23,9 %), που αντιστοιχούσαν σε πάνω από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υγραερίου.
Πηγή: ΑΠΕ
Latest News
Μαύρος: Ο όμιλος ΔΕΗ θα αναπτύξει επιπλέον 6,3 GW ΑΠΕ σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη
Η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ είναι το φθηνότερο μέσο που έχουμε για παραγωγή ενέργειας, τόνισε ο Κ. Μαύρος, CEO της ΔΕΗ Ανανεώσιμες
H OGILVY GREECE επενδύει στην πράσινη ενέργεια & συνεργάζεται με τις Greenvolt Next & Globalsat για τον ενεργειακό μετασχηματισμό της
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα τη μεταμόρφωση του κτιρίου της Ogilvy στον Γέρακα
Η Κίνα πρωταγωνίστρια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αν και παραμένει ο μεγαλύτερος ρυπαντής παγκοσμίως, πέρυσι ο ασιατικός γίγαντας αύξησε κατά 28% την παραγωγή ηλιακής ενέργειας
Πώς κινείται ο τουρισμός στη Θεσσαλία στη μετά Daniel εποχή
Τα ζητήματα αυτά βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Φόρουμ για τη Θεσσαλία
Νέο κέντρο ελέγχου για ΑΠΕ στη Ρουμανία εγκαινίασε ο Όμιλος ΔΕΗ
Ο Όμιλος ΔΕΗ είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ενέργειας από ΑΠΕ στη Ρουμανία με 1,3 GW εγκατεστημένη ισχύς στη χώρα
Πολύ πιθανή η μείωση της κατανάλωσης άνθρακα το 2025 στην Κίνα
Η πρόβλεψη για την Κίνα, μπορεί να ανατραπεί καθώς οι ακραίες καιρικές συνθήκες ή η ισχυρότερη βιομηχανική ανάπτυξη θα μπορούσε να την ανατρέψει
O Μασκ «πήρε το όπλο του» - Στέλνει την ΕΕ στα δικαστήρια για τους δασμούς στα Tesla
Η απόφαση του Ίλον Μασκ σηματοδοτεί την τελευταία αντιπαράθεση μεταξύ του επικεφαλή της Tesla και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Schneider Electric: Για δεύτερη φορά ανακηρύχθηκε η πιο βιώσιμη εταιρεία στον κόσμο
Η Schneider Electric είναι η πρώτη εταιρεία που κατακτά για δεύτερη φορά την κορυφή της Corporate Knights Global 100 για το 2025, μετά το 2021
ΕΛΕΤΑΕΝ: Στα 5,35 GW η εγκατεστημένη ισχύς των αιολικών - Εγκαταστάσεις 125 MW το 2024 [χάρτης]
Η αιολική ισχύς έφθασε 5.355 ΜW - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΕΤΑΕΝ
«Τρέχει» η επιδότηση για νέο ηλιακό θερμοσίφωνα – Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι δείχνει μελέτη του ΙΟΒΕ για τα οφέλη από την εφαρμογή κινήτρων για ηλιακούς θερμοσίφωνες