Το πρώτο τρίμηνο του 2021, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο. Η ζήτηση για ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών: τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αποτελούν το 5,7% όλων των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα υβριδικά plug-in αντιστοιχούσαν στο 8,2% των ταξινομήσεων στην ΕΕ.
Οι πωλήσεις των παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούν να αποτελούν το 65,4% της αγοράς των αυτοκινήτων.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, ο όγκος των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο και έφτασαν τα 593.559 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα ντιζελ κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση σε αυτό το τμήμα, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις σημαντικές: Γερμανία (-29,4%), Ισπανία ( -28,3%) και Γαλλία (-11,1%).
Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9% από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι στιγμής φέτος.
Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 42,2% κατά την ίδια περίοδο το 2021. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 8,3%), οι εγγραφές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες Αγορές της ΕΕ κατά την τρίμηνη περίοδο: Γερμανία (-30,0%), Ισπανία (-25,7%) και Ιταλία (-4,8%).
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να επωφελείται από τα κυβερνητικά κίνητρα για οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε από μεγάλα κέρδη σε βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία (+ 149,0%) και στην Ιταλία (+ 145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%) από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.
Οι εγγραφές των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων plug-in (PHEV) αυξήθηκαν κατά 175,0%, συνολικά 208.389 μονάδες. Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης ήταν η Ιταλία, όπου 16.103 αυτοκίνητα plug-in ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο – ετήσια αύξηση 445,7%.
Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης διπλά, ή και τριπλάσια, κέρδη στον τομέα PHEV μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+ 195,4%), Γαλλία (+ 231,4%) και Ισπανία (+ 116,1%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία όγκου επιβατικών αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος στην ΕΕ, με 469.784 μονάδες ταξινομημένες από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021 (αύξηση 101,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους).
Οι καταχωρίσεις υβριδίων αυξήθηκαν σχεδόν παντού στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+ 246,8%), της Γαλλίας (+ 135,0%), της Γερμανίας (+ 60,5%) και της Ισπανίας (+ 39,4%).
Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 10,1% σε 14.300 μονάδες κατά το πρώτο τρίμηνο, παρά τις εγγραφές που αυξήθηκαν κατά 24,5% στην Ιταλία (η μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτά τα οχήματα).
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο υγραέριο, από την άλλη πλευρά, σχεδόν διπλασιάστηκαν (+ 92,7%) φθάνοντας τις 46.037 μονάδες, ενισχύθηκαν από αξιοσημείωτα κέρδη στη Γαλλία (+ 1.748,6% τώρα η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην ΕΕ για LPG) και την Ιταλία (+23,9 %), που αντιστοιχούσαν σε πάνω από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υγραερίου.
Πηγή: ΑΠΕ
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας