
Το πρώτο τρίμηνο του 2021, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο. Η ζήτηση για ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών: τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αποτελούν το 5,7% όλων των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα υβριδικά plug-in αντιστοιχούσαν στο 8,2% των ταξινομήσεων στην ΕΕ.
Οι πωλήσεις των παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούν να αποτελούν το 65,4% της αγοράς των αυτοκινήτων.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, ο όγκος των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο και έφτασαν τα 593.559 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα ντιζελ κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση σε αυτό το τμήμα, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις σημαντικές: Γερμανία (-29,4%), Ισπανία ( -28,3%) και Γαλλία (-11,1%).
Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9% από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι στιγμής φέτος.
Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 42,2% κατά την ίδια περίοδο το 2021. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 8,3%), οι εγγραφές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες Αγορές της ΕΕ κατά την τρίμηνη περίοδο: Γερμανία (-30,0%), Ισπανία (-25,7%) και Ιταλία (-4,8%).
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να επωφελείται από τα κυβερνητικά κίνητρα για οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε από μεγάλα κέρδη σε βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία (+ 149,0%) και στην Ιταλία (+ 145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%) από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.
Οι εγγραφές των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων plug-in (PHEV) αυξήθηκαν κατά 175,0%, συνολικά 208.389 μονάδες. Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης ήταν η Ιταλία, όπου 16.103 αυτοκίνητα plug-in ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο – ετήσια αύξηση 445,7%.
Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης διπλά, ή και τριπλάσια, κέρδη στον τομέα PHEV μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+ 195,4%), Γαλλία (+ 231,4%) και Ισπανία (+ 116,1%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία όγκου επιβατικών αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος στην ΕΕ, με 469.784 μονάδες ταξινομημένες από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021 (αύξηση 101,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους).
Οι καταχωρίσεις υβριδίων αυξήθηκαν σχεδόν παντού στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+ 246,8%), της Γαλλίας (+ 135,0%), της Γερμανίας (+ 60,5%) και της Ισπανίας (+ 39,4%).
Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 10,1% σε 14.300 μονάδες κατά το πρώτο τρίμηνο, παρά τις εγγραφές που αυξήθηκαν κατά 24,5% στην Ιταλία (η μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτά τα οχήματα).
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο υγραέριο, από την άλλη πλευρά, σχεδόν διπλασιάστηκαν (+ 92,7%) φθάνοντας τις 46.037 μονάδες, ενισχύθηκαν από αξιοσημείωτα κέρδη στη Γαλλία (+ 1.748,6% τώρα η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην ΕΕ για LPG) και την Ιταλία (+23,9 %), που αντιστοιχούσαν σε πάνω από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υγραερίου.
Πηγή: ΑΠΕ


Latest News

Αλλάζουν τακτική οι ακτιβιστές για το κλίμα - Ξεκινούν τα σαμποτάζ
Πιο αποτελεσματικό θεωρούν πλέον το σαμποτάζ οι ακτιβιστές για την ενημέρωση του κόσμου σχετικά με την κλιματική κρίση, σε σχέση με τις απλές διαμαρτυρίες

Ένα στα είκοσι νοικοκυριά έχει υποβάλει αίτηση στα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας
Οι αιτήσεις για το «Εξοικονομώ 2025» και το «Αλλάζω σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» θα υποβάλλονται έως τις 20 Μαρτίου
![Χρηματιστήριο ενέργειας: Βουτιά πενταμήνου για τις τιμές στο ρεύμα – Οι ΑΠΕ φέρνουν μειώσεις στους λογαριασμούς [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/revmakwheuro-600x350-1-1-600x350-1-600x350-1-1.jpeg)
Βουτιά της τιμής ρεύματος στο χρηματιστήριο ενέργειας – Οι ΑΠΕ επιστρέφουν με μειώσεις στους λογαριασμούς [γράφημα]
Η μέση τιμή ρεύματος στο χρηματιστήριο ενέργειας έπεσε κατά 23% στα 83,7 ευρώ/MWh – Ακόμη και με 0,04 ευρώ/MWh οι συναλλαγές

Ο καταιγισμός έργων ΑΠΕ «φρακάρει» τα ηλεκτρικά δίκτυα έως το 2033
Έρχεται νέο θεσμικό πλαίσιο για τη χορήγηση όρων σύνδεσης σε νέα έργα ΑΠΕ

Γερμανικές μπαταρίες «made in Greece» για αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ – Το εργοστάσιο της CMBLu Energy
Ποια είναι η CMBLu Energy, ο ρόλος του Γ. Πατεράκη και η πιθανή συνεργασία με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και VIOHALCO

O Mασκ πέτυχε την... καταβαράθρωση της Tesla στη Γερμανία - Βουτιά 76% στις πωλήσεις
Ο Ιλον Μασκ υποστήριξε την ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία και αυτό είχε επιπτώσεις στις πωλήσεις της Tesla στη χώρα

Ποιοι πληγέντες προστίθενται στους δικαιούχους του «Εξοικονομώ 2025»
Με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας νέοι δικαιούχοι προστίθενται στους ωφελούμενους του «Εξοικονομώ 2025»

Από ΑΠΕ το 26% της θέρμανσης και ψύξης στην ΕΕ - Η θέση της Ελλάδας
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 15η της συνολικής κατάταξης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, και πίσω από χώρες όπως Βουλγαρία και Ρουμανία

Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Τι δείχνει μελέτη της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη

Βαριά πρόστιμα στους «απείθαρχους» παραγωγούς ΑΠΕ – Ο κίνδυνος για μπλακ αουτ στο ρεύμα
Έρχεται μεγάλο «ψαλίδι» στην παραγωγή ρεύματος από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας εν όψει Πάσχα.