Η νέα προαστιακή γραμμή που θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τη Δυτική Αττική, η σύνδεση με τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου, καθώς και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1,5 δισ. ευρώ, θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής. Οι προοπτικές των εμπορευματικών μεταφορών με επίκεντρο το Θριάσιο Πεδίο, αλλά και οι αυξημένες ανάγκες μετακινήσεων μέσα στην πόλη λόγω της δημιουργίας νέων πόλων ανάπτυξης όπως το μεγάλο πρότζεκτ του Ελληνικού, φέρνουν νέα δεδομένα στην πρωτεύουσα.

Με τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να έχει μπει στις ράγες μετά από 4 χρόνια καθυστερήσεων, νέα συγκοινωνιακά έργα έχουν μπει στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Υποδομών, προκειμένου και να αποσυμφορηθούν κυκλοφοριακά βασικοί άξονες, αλλά και να ανοίξουν νέες προοπτικές.

Μέσα στο επόμενο διάστημα, όπως είπε χθες σε συνέντευξή του ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, θα δημοπρατηθεί η επέκταση του Προαστιακού σιδηρόδρομου στη Δυτική Αττική. Αυτή θα αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή των πολιτών στις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και της Νέας Περάμου ως και τα Μέγαρα, καθώς και τη μετακίνηση εργαζομένων στις εν λόγω περιοχές.

Παράλληλα, θα δώσει πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων Logistics, δεδομένης και της εγγύτητας των περιοχών με το Θριάσιο Πεδίο. Ουσιαστικά, το έργο θα αναβαθμίσει σε κανονικού εύρους, σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή, την παλιά μετρική γραμμή, που έχει εγκαταληφθεί εδώ και πάνω από 15 χρόνια.

Το έργο της νέας γραμμής, μήκους 36 χλμ., από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα έχει συμπεριληφθεί στις εθνικές προτάσεις του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο και συνοδεύεται από πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, με χρηματοδότηση ύψους 85 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 είχε υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΠΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Δήμου Ελευσίνας για από κοινού άμεση δράση για να φτάσει, σε πρώτη φάση, ο Προαστιακός ως την Ελευσίνα. Η ΕΡΓΟΣΕ ανέλαβε την ευθύνη για την επίβλεψη όλων των μελετών, με χρηματοδότηση των ΕΛΠΕ.

Προχωρούν οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Μέσα στους επόμενους μήνες, θα δημοπρατηθεί και η οδική επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μήκους 3,8 χλμ., εκ των οποίων άνω των 2 χλμ. θα είναι με αστική σήραγγα. Το έργο αναμένεται να εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς.

Σημειώνεται ότι η επέκταση της υφιστάμενης λεωφόρου Κύμης είχε σχεδιαστεί από την κατασκευή ήδη της Αττικής Οδού, με την οποία αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Σήμερα, σειρά κυκλοφοριακών μελετών δείχνουν ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027, θα υπάρχουν σημαντικοί πυρήνες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων τμημάτων της Λεωφόρου Κηφισού και της Αττικής Οδού. Αυτά θα αποσυμφορήσει η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, προχωρά η ωρίμανση των μελετών για τις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού που θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Μεταξύ των επεκτάσεων, σημαντική θέση κατέχει η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Βουλιαγμένης, με την αστική σήραγγα Ηλιούπολης, και παράλληλη αναβάθμιση της λεωφόρου μέχρι το Ελληνικό. Ακόμη, προβλέπεται επέκταση μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας.

Τέλος, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, πρόκειται να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι από την ΕΡΓΟΣΕ οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου με το δίκτυο του Προαστιακού. Ο προϋπολογισμός των δύο έργων ανέρχεται σε 300 εκατ. και 380 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές