
Η νέα προαστιακή γραμμή που θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τη Δυτική Αττική, η σύνδεση με τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου, καθώς και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1,5 δισ. ευρώ, θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής. Οι προοπτικές των εμπορευματικών μεταφορών με επίκεντρο το Θριάσιο Πεδίο, αλλά και οι αυξημένες ανάγκες μετακινήσεων μέσα στην πόλη λόγω της δημιουργίας νέων πόλων ανάπτυξης όπως το μεγάλο πρότζεκτ του Ελληνικού, φέρνουν νέα δεδομένα στην πρωτεύουσα.
Με τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να έχει μπει στις ράγες μετά από 4 χρόνια καθυστερήσεων, νέα συγκοινωνιακά έργα έχουν μπει στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Υποδομών, προκειμένου και να αποσυμφορηθούν κυκλοφοριακά βασικοί άξονες, αλλά και να ανοίξουν νέες προοπτικές.
Μέσα στο επόμενο διάστημα, όπως είπε χθες σε συνέντευξή του ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, θα δημοπρατηθεί η επέκταση του Προαστιακού σιδηρόδρομου στη Δυτική Αττική. Αυτή θα αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή των πολιτών στις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και της Νέας Περάμου ως και τα Μέγαρα, καθώς και τη μετακίνηση εργαζομένων στις εν λόγω περιοχές.
Παράλληλα, θα δώσει πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων Logistics, δεδομένης και της εγγύτητας των περιοχών με το Θριάσιο Πεδίο. Ουσιαστικά, το έργο θα αναβαθμίσει σε κανονικού εύρους, σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή, την παλιά μετρική γραμμή, που έχει εγκαταληφθεί εδώ και πάνω από 15 χρόνια.
Το έργο της νέας γραμμής, μήκους 36 χλμ., από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα έχει συμπεριληφθεί στις εθνικές προτάσεις του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο και συνοδεύεται από πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, με χρηματοδότηση ύψους 85 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 είχε υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΠΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Δήμου Ελευσίνας για από κοινού άμεση δράση για να φτάσει, σε πρώτη φάση, ο Προαστιακός ως την Ελευσίνα. Η ΕΡΓΟΣΕ ανέλαβε την ευθύνη για την επίβλεψη όλων των μελετών, με χρηματοδότηση των ΕΛΠΕ.
Προχωρούν οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Μέσα στους επόμενους μήνες, θα δημοπρατηθεί και η οδική επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μήκους 3,8 χλμ., εκ των οποίων άνω των 2 χλμ. θα είναι με αστική σήραγγα. Το έργο αναμένεται να εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς.
Σημειώνεται ότι η επέκταση της υφιστάμενης λεωφόρου Κύμης είχε σχεδιαστεί από την κατασκευή ήδη της Αττικής Οδού, με την οποία αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Σήμερα, σειρά κυκλοφοριακών μελετών δείχνουν ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027, θα υπάρχουν σημαντικοί πυρήνες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων τμημάτων της Λεωφόρου Κηφισού και της Αττικής Οδού. Αυτά θα αποσυμφορήσει η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, προχωρά η ωρίμανση των μελετών για τις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού που θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Μεταξύ των επεκτάσεων, σημαντική θέση κατέχει η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Βουλιαγμένης, με την αστική σήραγγα Ηλιούπολης, και παράλληλη αναβάθμιση της λεωφόρου μέχρι το Ελληνικό. Ακόμη, προβλέπεται επέκταση μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας.
Τέλος, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, πρόκειται να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι από την ΕΡΓΟΣΕ οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου με το δίκτυο του Προαστιακού. Ο προϋπολογισμός των δύο έργων ανέρχεται σε 300 εκατ. και 380 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.


Latest News

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA

Αλμα 4,4% στα οικοδομικά υλικά τον Ιανουάριο - Ποια ακρίβυναν έως και 10%
Ο μέσος δείκτης τιμών του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, στα οικοδομικά υλικά παρουσίασε αύξηση 5,5% σε ετήσια βάσηγ