![Τα μεγάλα έργα που θα αλλάξουν τον χάρτη της Αττικής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/προαστιακός.jpg)
Η νέα προαστιακή γραμμή που θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τη Δυτική Αττική, η σύνδεση με τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου, καθώς και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1,5 δισ. ευρώ, θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής. Οι προοπτικές των εμπορευματικών μεταφορών με επίκεντρο το Θριάσιο Πεδίο, αλλά και οι αυξημένες ανάγκες μετακινήσεων μέσα στην πόλη λόγω της δημιουργίας νέων πόλων ανάπτυξης όπως το μεγάλο πρότζεκτ του Ελληνικού, φέρνουν νέα δεδομένα στην πρωτεύουσα.
Με τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να έχει μπει στις ράγες μετά από 4 χρόνια καθυστερήσεων, νέα συγκοινωνιακά έργα έχουν μπει στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Υποδομών, προκειμένου και να αποσυμφορηθούν κυκλοφοριακά βασικοί άξονες, αλλά και να ανοίξουν νέες προοπτικές.
Μέσα στο επόμενο διάστημα, όπως είπε χθες σε συνέντευξή του ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, θα δημοπρατηθεί η επέκταση του Προαστιακού σιδηρόδρομου στη Δυτική Αττική. Αυτή θα αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή των πολιτών στις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και της Νέας Περάμου ως και τα Μέγαρα, καθώς και τη μετακίνηση εργαζομένων στις εν λόγω περιοχές.
Παράλληλα, θα δώσει πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων Logistics, δεδομένης και της εγγύτητας των περιοχών με το Θριάσιο Πεδίο. Ουσιαστικά, το έργο θα αναβαθμίσει σε κανονικού εύρους, σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή, την παλιά μετρική γραμμή, που έχει εγκαταληφθεί εδώ και πάνω από 15 χρόνια.
Το έργο της νέας γραμμής, μήκους 36 χλμ., από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα έχει συμπεριληφθεί στις εθνικές προτάσεις του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο και συνοδεύεται από πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, με χρηματοδότηση ύψους 85 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 είχε υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΠΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Δήμου Ελευσίνας για από κοινού άμεση δράση για να φτάσει, σε πρώτη φάση, ο Προαστιακός ως την Ελευσίνα. Η ΕΡΓΟΣΕ ανέλαβε την ευθύνη για την επίβλεψη όλων των μελετών, με χρηματοδότηση των ΕΛΠΕ.
Προχωρούν οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Μέσα στους επόμενους μήνες, θα δημοπρατηθεί και η οδική επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μήκους 3,8 χλμ., εκ των οποίων άνω των 2 χλμ. θα είναι με αστική σήραγγα. Το έργο αναμένεται να εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς.
Σημειώνεται ότι η επέκταση της υφιστάμενης λεωφόρου Κύμης είχε σχεδιαστεί από την κατασκευή ήδη της Αττικής Οδού, με την οποία αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Σήμερα, σειρά κυκλοφοριακών μελετών δείχνουν ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027, θα υπάρχουν σημαντικοί πυρήνες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων τμημάτων της Λεωφόρου Κηφισού και της Αττικής Οδού. Αυτά θα αποσυμφορήσει η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, προχωρά η ωρίμανση των μελετών για τις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού που θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Μεταξύ των επεκτάσεων, σημαντική θέση κατέχει η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Βουλιαγμένης, με την αστική σήραγγα Ηλιούπολης, και παράλληλη αναβάθμιση της λεωφόρου μέχρι το Ελληνικό. Ακόμη, προβλέπεται επέκταση μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας.
Τέλος, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, πρόκειται να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι από την ΕΡΓΟΣΕ οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου με το δίκτυο του Προαστιακού. Ο προϋπολογισμός των δύο έργων ανέρχεται σε 300 εκατ. και 380 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
![Υπερταμείο: Στο «σφυρί» 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/pyrkal-600x309.jpg)
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)