Αρχικά χάραξε ανοδική ρότα στους ναύλους ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ακολουθεί τώρα ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, έπονται τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου τα οποία θα δώσουν στη συνέχεια τη σκυτάλη της ανάπτυξης, στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Αυτόν τον αναπτυξιακό κύκλο βλέπουν στη ναυτιλία οι ειδικοί, σαν αποτέλεσμα της επιστροφής στην κανονικότητα όσο θα υποχωρεί ο κίνδυνος της πανδημίας του κορωνοϊού, κύκλο που φαίνεται να ακολουθούν και οι μετοχές του τομέα που γνωρίζουν αποδόσεις μέχρι και 265%!
Η σειρά λοιπόν ακολουθείται με συνέπεια καθώς μετά τα containerships, τα bulkers έχουν την τιμητική τους, με τους ναύλους στα capesize στην spot αγορά να κλείνουν την προηγούμενη Παρασκευή σε υψηλό εξαμήνου. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου στα capes έφτασε στο υψηλότερο σημείο από τον περασμένο Οκτώβριο σε ένα συνεχιζόμενο ράλι που οφείλεται κυρίως στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ο Baltic Dry Index (BDI) συνέχισε να καταγράφει νέα ρεκόρ δεκαετίας κλείνοντας στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας στις 2.788 μονάδες.
Η αγορά των Capesize σημείωσε την τελευταία εβδομάδα άνοδο κατά 19,3% καθώς η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος αυξάνεται λόγω εποχικότητας, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal και εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχισθεί και τις επόμενες ημέρες. Στα panamax, αναφέρει το Baltic Exchange, η εβδομάδα είχε μία αντίθεση καθώς ξεκίνησε ανοδικά, ωστόσο προς το τέλος της εβδομάδας διόρθωσε λίγο.νΣτα Ultramax / Supramax καταγράφηκε μια θετική εβδομάδα γενικά για τον κλάδο, κυρίως λόγω της έντονης ζήτησης σε ολόκληρη την περιοχή της Ασίας, όπου καταγράφηκε αυξημένη έρευνα για τα φορτία. Τέλος, ο κλάδος των Handy, όπως σημειώνει το Baltic Exchange, συνέχισε να βελτιώνεται αυτή την εβδομάδα, με τον BSI να κερδίζει 86 μονάδες μέσα σε μία εβδομάδα.
Υψηλές αποδόσεις στις μετοχές
Η άνοδος στους ναύλους στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, μια τάση που έχει καταγραφεί από την αρχή του έτους επηρεάζει θετικά και τις μετοχές των εισηγμένων στο αμερικανικό χρηματιστήριο των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών του τομέα.
Έτσι ενδεικτικά η τιμή της μετοχής της Navios Maritime Partners που έχει ένα στόλο και με Bulkers και με conatinerships από 10,84 δολ στην αρχή του έτους έκλεισε την προηγούμενη Παρασκευή στα 31,80 δολ σημνειώνοντας άνοδο 193,3%. Η τιμή της μετοχής της Safe Bulkers από τα 1,35 δολ στις αρχές Ιανουαρίου βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στα 2,8 δολ σημειώνοντας άνοδο 107,4%, ενώ η τιμή της μετοχής της Diana shipping «πέταξε» στα 3,61 δολ την προηγούμενη Παρασκευή από 1,89 δολ στις 4 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους (άνοδος 91%).
Τέλος, απόδοση 265,6% κατέγραψε η μετοχή της Navios Holdings που από 2,21 δολ. στις αρχές του έτους βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στα 8,08 δολ.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.