Περίπου το 7% του παγκοσμίου tonnage των εν λειτουργία πλοίων αναμένεται να αλλάξει χέρια το 2021 εάν συνεχισθεί αυτός ο ρυθμός στις αγοραπωλησίες πλοίων.
Η αγορά έχει να ξαναζήσει κάτι τέτοιο την περίοδο 2003 και μέχρι λίγο πριν την κατάρρευση του 2008, όταν έσπαγε όλα τα ρεκόρ σε ναύλους, αξίες και εμπορικές συναλλαγές.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Clarkson Research Services, σε 590 υπολογίζονται τα πλοία (40 εκατ.. Dwt) που πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 ενώ και τον Απρίλιο ο ρυθμός αγοραπωλησιών εξακολουθεί να είναι καταιγιστικός. Ανάλογη εικόνα έχουν να παρουσιάσουν οι συναλλαγές από το 2007
Ανά κατηγορία πλοίων οι πωλήσεις στα bulker έφτασαν στα 19 εκατ. dwt , ενώ στα containerships 122 πλοία, 0,4 εκατ. Teu, άλλαξαν χέρια, με τους charter owners να αντιπροσωπεύουν το 90% της πωληθείσας χωρητικότητας. Καλή ήταν η εικόνα των συναλλαγών και στα δεξαμενόπλοια παρά την πίεση που δέχεται ο συγκεκριμένος κλάδος.
Με τον τρέχοντα ρυθμό, πάνω από το 7% των συνολικών dwt του παγκόσμιου στόλου θα άλλαζε τα χέρια το 2021, το υψηλότερο επίπεδο από το 2007, σε σύγκριση με ένα μέσο όρο 4% κατά την τελευταία δεκαετία με το 2004 να σημειώνεται το απόλυτο ρεκόρ του 9%, αναφέρει η έκθεση του Clarkson Research Services.
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό