
Ενδεχόμενος αποκλεισμός από τις «πράσινες» η «βιώσιμες» χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών τραπεζών, των πλοίων που μεταφέρουν «μη πράσινα» προϊόντα όπως άνθρακα, πετρέλαιο ακόμη και υγροποιημένο φυσικό αέριο προβληματίζει την Ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα.
Την αρνητική αυτή προοπτική εισάγει ένα νέο πακέτο μέτρων που ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορά στη βελτίωση της ροής χρηματοδότησης προς βιώσιμες δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η δέσμη μέτρων γνωστή ως «EU taxonomy» (ταξινομία) αποσκοπεί στη στήριξη των βιώσιμων επενδύσεων που στοχεύουν στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ να είναι κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2050.
Η ταξινομία της ΕΕ είναι ένα ισχυρό και επιστημονικά τεκμηριωμένο εργαλείο διαφάνειας για τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές, αναφέρει η ΕΕ και επισημαίνει ότι με την ταξινομία της ΕΕ δημιουργείται μια κοινή γλώσσα την οποία μπορούν να χρησιμοποιούν οι επενδυτές όταν επενδύουν σε έργα και οικονομικές δραστηριότητες που έχουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο στο κλίμα και το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο των αποφάσεων αυτών η ναυτιλία αναγνωρίζεται ως ένας κλάδος που μπορεί να συμβάλει στη μετάβαση της ΕΕ στη νέα κλιματικά ουδέτερη εποχή. Το γεγονός αυτό χαιρετίζεται και από την ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την Ecsa, καθώς η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δεσμευτεί να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους.
Ωστόσο η Ecsa προειδοποιεί, ότι τα τρέχοντας τεχνικά κριτήρια ελέγχου για τις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν ένα προβληματισμό. μεταξύ άλλων όπως υπογραμμίζει δεν μπορεί στα κριτήρια χρηματοδότησης να περιλαμβάνεται και το φορτίο που μεταφέρει το πλοίο. Για παράδειγμα τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα ενδέχεται να μην έχουν χρηματοδότηση με βάση τα νέα κριτήρια, όπως επίσης και τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο ή ακόμη και φυσικό αέριο.
Αυτό ανεξάρτητα από το καύσιμο που θα χρησιμοποιεί το πλοίο και τις εκπομπές αερίων ρύπων που θα παράγει. Όμως από την ώρα που υπάρχει αγορά για τα φορτία αυτά δεν μπορεί να τιμωρείται το πλοίο που θα απασχοληθεί στη μεταφορά ενός φορτίου του είδους αυτιού.
Θα ήταν εξαιρετικά αντιπαραγωγικό και άδικο να επιβληθούν κυρώσεις στη χρηματοδότηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας με βάση τα μεταφερόμενα φορτία, τόνισε σε δηώσεις του ο Martin Dorsman γενικός γραμματέας της Ecsa και εκδήλωσε την ετοιμότητα της ναυτιλιακής κοινότητας να συνεχίσει το διάλογο με τις ρυθμιστικές αρχές για να διασφαλίσουμε μια ομαλότερη μετάβαση.
Η επιτροπή πάντως αναμένεται να υιοθετήσει επίσημα την νέα πρόταση περί ταξινομίας που θα ισχύει από τον Ιανουάριο του 2022, τον προσεχή Μάιο, ενώ θα υπόκειται σε τακτικές αναθεωρήσεις, γεγονός που η Ecsa χαρακτηρίζει ως θετικό στοιχείο.


Latest News

Χαλαρώνει τους κανόνες αειφορίας η Κομισιόν - Οι 8 προτάσεις για ESG και due dilligence
Οι εταιρείες στην ΕΕ έχουν προειδοποιήσει ότι η συμμόρφωση με το CSDDD θα καταστήσει δυσκολότερο τον ανταγωνισμό με τις ΗΠΑ και την Ασία

Μέτρα για την ταχύτερη σύνδεση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων υλοποιεί η κυβέρνηση στη Βρετανία
Η Βρετανία έχει ήδη 30,7 GW υπεράκτιας αιολικής ενέργειας με επιπλέον 7,2 GW δυναμικότητας που έχει εγκριθεί - Στοχεύει σε ισχύ 43-50 GW «καθαρή ισχύ» έως το 2030

Κομισιόν: 5+1 μέτρα για την «καθαρή» βιομηχανία
«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν το σχέδιο της Κομισιόν, που συνδυάζει την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας
![ΑΠΕ: Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 – Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ape_ola-1024x600-1-600x352.png)
Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 - Η επίδοση της Ελλάδας [γραφήματα]
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την έναρξη της καταμέτρησης, το 2004

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα