Ενδεχόμενος αποκλεισμός από τις «πράσινες» η «βιώσιμες» χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών τραπεζών, των πλοίων που μεταφέρουν «μη πράσινα» προϊόντα όπως άνθρακα, πετρέλαιο ακόμη και υγροποιημένο φυσικό αέριο προβληματίζει την Ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα.
Την αρνητική αυτή προοπτική εισάγει ένα νέο πακέτο μέτρων που ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορά στη βελτίωση της ροής χρηματοδότησης προς βιώσιμες δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η δέσμη μέτρων γνωστή ως «EU taxonomy» (ταξινομία) αποσκοπεί στη στήριξη των βιώσιμων επενδύσεων που στοχεύουν στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ να είναι κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2050.
Η ταξινομία της ΕΕ είναι ένα ισχυρό και επιστημονικά τεκμηριωμένο εργαλείο διαφάνειας για τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές, αναφέρει η ΕΕ και επισημαίνει ότι με την ταξινομία της ΕΕ δημιουργείται μια κοινή γλώσσα την οποία μπορούν να χρησιμοποιούν οι επενδυτές όταν επενδύουν σε έργα και οικονομικές δραστηριότητες που έχουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο στο κλίμα και το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο των αποφάσεων αυτών η ναυτιλία αναγνωρίζεται ως ένας κλάδος που μπορεί να συμβάλει στη μετάβαση της ΕΕ στη νέα κλιματικά ουδέτερη εποχή. Το γεγονός αυτό χαιρετίζεται και από την ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την Ecsa, καθώς η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δεσμευτεί να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους.
Ωστόσο η Ecsa προειδοποιεί, ότι τα τρέχοντας τεχνικά κριτήρια ελέγχου για τις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν ένα προβληματισμό. μεταξύ άλλων όπως υπογραμμίζει δεν μπορεί στα κριτήρια χρηματοδότησης να περιλαμβάνεται και το φορτίο που μεταφέρει το πλοίο. Για παράδειγμα τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα ενδέχεται να μην έχουν χρηματοδότηση με βάση τα νέα κριτήρια, όπως επίσης και τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο ή ακόμη και φυσικό αέριο.
Αυτό ανεξάρτητα από το καύσιμο που θα χρησιμοποιεί το πλοίο και τις εκπομπές αερίων ρύπων που θα παράγει. Όμως από την ώρα που υπάρχει αγορά για τα φορτία αυτά δεν μπορεί να τιμωρείται το πλοίο που θα απασχοληθεί στη μεταφορά ενός φορτίου του είδους αυτιού.
Θα ήταν εξαιρετικά αντιπαραγωγικό και άδικο να επιβληθούν κυρώσεις στη χρηματοδότηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας με βάση τα μεταφερόμενα φορτία, τόνισε σε δηώσεις του ο Martin Dorsman γενικός γραμματέας της Ecsa και εκδήλωσε την ετοιμότητα της ναυτιλιακής κοινότητας να συνεχίσει το διάλογο με τις ρυθμιστικές αρχές για να διασφαλίσουμε μια ομαλότερη μετάβαση.
Η επιτροπή πάντως αναμένεται να υιοθετήσει επίσημα την νέα πρόταση περί ταξινομίας που θα ισχύει από τον Ιανουάριο του 2022, τον προσεχή Μάιο, ενώ θα υπόκειται σε τακτικές αναθεωρήσεις, γεγονός που η Ecsa χαρακτηρίζει ως θετικό στοιχείο.
Latest News
Αναβιώνουν τα πυρηνικά εργοστάσια στο πρόγραμμα του γερμανικού CDU
Η επαναλειτουργία κλειστών ατομικών εργοστασίων αναμένεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα του κόμματος των Σοσιαλδημοκρατών
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29