Ενδεχόμενος αποκλεισμός από τις «πράσινες» η «βιώσιμες» χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών τραπεζών, των πλοίων που μεταφέρουν «μη πράσινα» προϊόντα όπως άνθρακα, πετρέλαιο ακόμη και υγροποιημένο φυσικό αέριο προβληματίζει την Ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα.
Την αρνητική αυτή προοπτική εισάγει ένα νέο πακέτο μέτρων που ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορά στη βελτίωση της ροής χρηματοδότησης προς βιώσιμες δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η δέσμη μέτρων γνωστή ως «EU taxonomy» (ταξινομία) αποσκοπεί στη στήριξη των βιώσιμων επενδύσεων που στοχεύουν στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ να είναι κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2050.
Η ταξινομία της ΕΕ είναι ένα ισχυρό και επιστημονικά τεκμηριωμένο εργαλείο διαφάνειας για τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές, αναφέρει η ΕΕ και επισημαίνει ότι με την ταξινομία της ΕΕ δημιουργείται μια κοινή γλώσσα την οποία μπορούν να χρησιμοποιούν οι επενδυτές όταν επενδύουν σε έργα και οικονομικές δραστηριότητες που έχουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο στο κλίμα και το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο των αποφάσεων αυτών η ναυτιλία αναγνωρίζεται ως ένας κλάδος που μπορεί να συμβάλει στη μετάβαση της ΕΕ στη νέα κλιματικά ουδέτερη εποχή. Το γεγονός αυτό χαιρετίζεται και από την ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την Ecsa, καθώς η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δεσμευτεί να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους.
Ωστόσο η Ecsa προειδοποιεί, ότι τα τρέχοντας τεχνικά κριτήρια ελέγχου για τις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν ένα προβληματισμό. μεταξύ άλλων όπως υπογραμμίζει δεν μπορεί στα κριτήρια χρηματοδότησης να περιλαμβάνεται και το φορτίο που μεταφέρει το πλοίο. Για παράδειγμα τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα ενδέχεται να μην έχουν χρηματοδότηση με βάση τα νέα κριτήρια, όπως επίσης και τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο ή ακόμη και φυσικό αέριο.
Αυτό ανεξάρτητα από το καύσιμο που θα χρησιμοποιεί το πλοίο και τις εκπομπές αερίων ρύπων που θα παράγει. Όμως από την ώρα που υπάρχει αγορά για τα φορτία αυτά δεν μπορεί να τιμωρείται το πλοίο που θα απασχοληθεί στη μεταφορά ενός φορτίου του είδους αυτιού.
Θα ήταν εξαιρετικά αντιπαραγωγικό και άδικο να επιβληθούν κυρώσεις στη χρηματοδότηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας με βάση τα μεταφερόμενα φορτία, τόνισε σε δηώσεις του ο Martin Dorsman γενικός γραμματέας της Ecsa και εκδήλωσε την ετοιμότητα της ναυτιλιακής κοινότητας να συνεχίσει το διάλογο με τις ρυθμιστικές αρχές για να διασφαλίσουμε μια ομαλότερη μετάβαση.
Η επιτροπή πάντως αναμένεται να υιοθετήσει επίσημα την νέα πρόταση περί ταξινομίας που θα ισχύει από τον Ιανουάριο του 2022, τον προσεχή Μάιο, ενώ θα υπόκειται σε τακτικές αναθεωρήσεις, γεγονός που η Ecsa χαρακτηρίζει ως θετικό στοιχείο.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων