Ενδεχόμενος αποκλεισμός από τις «πράσινες» η «βιώσιμες» χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών τραπεζών, των πλοίων που μεταφέρουν «μη πράσινα» προϊόντα όπως άνθρακα, πετρέλαιο ακόμη και υγροποιημένο φυσικό αέριο προβληματίζει την Ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα.
Την αρνητική αυτή προοπτική εισάγει ένα νέο πακέτο μέτρων που ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορά στη βελτίωση της ροής χρηματοδότησης προς βιώσιμες δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η δέσμη μέτρων γνωστή ως «EU taxonomy» (ταξινομία) αποσκοπεί στη στήριξη των βιώσιμων επενδύσεων που στοχεύουν στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ να είναι κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2050.
Η ταξινομία της ΕΕ είναι ένα ισχυρό και επιστημονικά τεκμηριωμένο εργαλείο διαφάνειας για τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές, αναφέρει η ΕΕ και επισημαίνει ότι με την ταξινομία της ΕΕ δημιουργείται μια κοινή γλώσσα την οποία μπορούν να χρησιμοποιούν οι επενδυτές όταν επενδύουν σε έργα και οικονομικές δραστηριότητες που έχουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο στο κλίμα και το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο των αποφάσεων αυτών η ναυτιλία αναγνωρίζεται ως ένας κλάδος που μπορεί να συμβάλει στη μετάβαση της ΕΕ στη νέα κλιματικά ουδέτερη εποχή. Το γεγονός αυτό χαιρετίζεται και από την ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την Ecsa, καθώς η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δεσμευτεί να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους.
Ωστόσο η Ecsa προειδοποιεί, ότι τα τρέχοντας τεχνικά κριτήρια ελέγχου για τις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν ένα προβληματισμό. μεταξύ άλλων όπως υπογραμμίζει δεν μπορεί στα κριτήρια χρηματοδότησης να περιλαμβάνεται και το φορτίο που μεταφέρει το πλοίο. Για παράδειγμα τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα ενδέχεται να μην έχουν χρηματοδότηση με βάση τα νέα κριτήρια, όπως επίσης και τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο ή ακόμη και φυσικό αέριο.
Αυτό ανεξάρτητα από το καύσιμο που θα χρησιμοποιεί το πλοίο και τις εκπομπές αερίων ρύπων που θα παράγει. Όμως από την ώρα που υπάρχει αγορά για τα φορτία αυτά δεν μπορεί να τιμωρείται το πλοίο που θα απασχοληθεί στη μεταφορά ενός φορτίου του είδους αυτιού.
Θα ήταν εξαιρετικά αντιπαραγωγικό και άδικο να επιβληθούν κυρώσεις στη χρηματοδότηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας με βάση τα μεταφερόμενα φορτία, τόνισε σε δηώσεις του ο Martin Dorsman γενικός γραμματέας της Ecsa και εκδήλωσε την ετοιμότητα της ναυτιλιακής κοινότητας να συνεχίσει το διάλογο με τις ρυθμιστικές αρχές για να διασφαλίσουμε μια ομαλότερη μετάβαση.
Η επιτροπή πάντως αναμένεται να υιοθετήσει επίσημα την νέα πρόταση περί ταξινομίας που θα ισχύει από τον Ιανουάριο του 2022, τον προσεχή Μάιο, ενώ θα υπόκειται σε τακτικές αναθεωρήσεις, γεγονός που η Ecsa χαρακτηρίζει ως θετικό στοιχείο.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας