Σε αναμονή για την προσθήκη στον στόλο επιπλέον 30 οχημάτων από το χρησιδάνειο του Δήμου Θεσσαλονίκης, οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης μετρούν, για πρώτη φορά από το 2013, συνολικά 478 ανανεωμένα λεωφορεία. Στον στόλο, που στα τέλη του 2019 αριθμούσε περί τα 320 οχήματα, εκ των οποίων ορισμένα απαρχαιωμένα, ηλικίας και 23 ετών, έχουν ήδη ενταχθεί περίπου 135 οχήματα από τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, καθώς και τα περισσότερα μισθωμένα λεωφορεία.
Εντωμεταξύ, ενόψει της ολοκλήρωσης της πρώτης σύμβασης που είχε υπογράψει ο ΟΣΕΘ με τα ΚΤΕΛ, πριν δύο χρόνια, για την ανάθεση εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου 6 περιαστικών λεωφορειακών γραμμών, έχει εγκριθεί και βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση νέα σύμβαση για τις ίδιες γραμμές. Αυτές αφορούν τις περιοχές των δήμων Δέλτα, Ωραιοκάστρου, Λαγκαδά και Χαλκηδόνας, με σχεδόν 380 δρομολόγια από και προς τη Θεσσαλονίκη. Η σχετική σύμβαση, με διάρκεια μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022, προβλέπει την κάλυψη 5.357.933 οχηματοχιλιομέτρων από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Τα συστήματα εποπτείας στόλου και τηλεματικής ενημέρωσης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) λειτουργούν απρόσκοπτα και αναβαθμίζεταιτο λογισμικό τηλεματικής για τη διαχείριση των γραμμών σε πραγματικό χρόνο και την καθημερινή δρομολόγηση των οχημάτων και των οδηγών.
Επίσης, επιλύθηκαν ζητήματα που προέκυπταν (αντιστοιχίσεις γραμμών, πληροφόρηση, ωράρια, ενημερώσεις ιστών), μέσω των επίσημων εφαρμογών oasth.gr και oasthbusmobile, ώστε να λειτουργεί σωστά η τηλεματική και να βελτιώνεται η ενημέρωση προς το επιβατικό κοινό.
Ικανοποίηση από τους επιβάτες για τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης
Συγχρόνως, όπως ενημερώνει ο ΟΣΕΘ, το επιβατικό κοινό βαθμολογεί με άριστα τις υπηρεσίες αστικής μετακίνησης που παρέχουν τα ΚΤΕΛ στη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, απόλυτα ικανοποιημένοι εμφανίζονται, σύμφωνα με «έρευνα μυστικού επιβάτη» που έλαβε χώρα στα τέλη Μαρτίου 2021, επιβάτες των γραμμών του δικτύου αστικών συγκοινωνιών τη λειτουργία των οποίων διαχειρίζονται τα ΚΤΕΛ, στο πλαίσιο σύμβασης που έγινε στην αρχή της πανδημίας.
Οι «μυστικοί επιβάτες» που συμμετείχαν στη διαδικασία χρησιμοποίησαν δύο ειδικά διαμορφωμένα έντυπα μετρήσεων, προκειμένου να γίνει η αξιολόγηση της κατάστασης των λεωφορείων, της ακρίβειας των δρομολογίων και της συμπεριφοράς των οδηγών.
Οι σχετικές μετρήσεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τον Ανεξάρτητο Ελεγκτή έγιναν σε δέκα διαφορετικές γραμμές λεωφορείων των ΚΤΕΛ. Μάλιστα, προκειμένου να καλυφθεί μεγάλο εύρος της λειτουργίας τους (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ), πραγματοποιήθηκαν κυκλικά, σε διάφορες ώρες της ημέρας.
Οι μετρήσεις έγιναν απευθείας από ειδικά εκπαιδευμένους ερευνητές, οι οποίοι προσποιήθηκαν πραγματικούς επιβάτες και αφορούν μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή και συγκεκριμένο λεωφορείο. Όπως προκύπτει από τα ποσοτικοποιημένα αποτελέσματα της έρευνας, η κατάσταση των λεωφορείων ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των επιβατών. Οι προσδοκίες αυτές αφορούν τόσο στην καθαριότητα των χώρων, όσο και στην επιμέλεια του λεωφορείου σε ό,τι αφορά στην κατάσταση των καθισμάτων και τη λειτουργικότητα των εκδοτικών μηχανημάτων.
Άριστη ήταν η βαθμολογία που προέκυψε για τη συμπεριφορά των οδηγών και την ακρίβεια των δρομολογίων των ΚΤΕΛ. Ειδικότερα, προέκυψε αυστηρή τήρηση του προγράμματος δρομολογίων και έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τυχόν αλλαγές, πράξεις που συμβάλλουν στη διευκόλυνση της οργάνωσης των μετακινήσεων των επιβατών και κατά συνέπεια στην αύξηση της ελκυστικότητας του λεωφορείου ως μέσου αστικών μετακινήσεων. Η καλή εικόνα συμπληρώνεται από τη σχεδόν υποδειγματική συμπεριφορά των οδηγών, τόσο σε επίπεδο αλληλεπίδρασης με τους επιβάτες, όσο και σε επίπεδο οδήγησης.
«Ενόψει της σταδιακής επαναφοράς των δραστηριοτήτων, οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης βρίσκονται πλέον σε πολύ καλό επίπεδο, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Η προσπάθεια βεβαίως συνεχίζεται» τόνισε ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, κ. Γιάννης Καλογερούδης.
«Τα θετικά αποτελέσματα αποτελούν προϊόν συνολικής προσπάθειας και συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του ΟΣΕΘ και των παρόχων. Συνεχίζουμε και, στο ίδιο πλαίσιο, ο ΟΣΕΘ συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία προμήθειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναγκαία ενίσχυση του στόλου της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, κατά 200 νέα οχήματα σε πρώτη φάση. Μάλιστα, το ένα τρίτο από αυτά αναμένονται να είναι ηλεκτρικά, δίνοντας έτσι το σύνθημα της μετάβασης των Δημόσιων Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης σε μια νέα, σύγχρονη εποχή με ‘‘καθαρά’’ λεωφορεία”» υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γιάννης Τόσκας.
Latest News
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μίλησε στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Στο «μικροσκόπιο» του Ε.Β.Ε.Π. η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Αναγκαίες οι προσαρμογές εφαρμογής για επιχειρήσεις με επιχειρησιακές ιδιομορφίες
Ξαναζωντανεύει το Κτήμα Νάσιουτζικ - Το σχέδιο του Μουσείου Μπενάκη
Το υπό μελέτη Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Νάσιουτζικ στοχεύει στην προώθηση ενός προτύπου ήπιας ανάπτυξης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις
Πώς έφθασε στο σημείο «μηδέν» η Επίλεκτος - Αγώνας δρόμου για συμφωνία με τράπεζες
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις της Επίλεκτος με τις τράπεζες – Απειλείται με λουκέτο εάν δεν βρεθεί λύση - Ο έλεγχος του ορκωτού
Ανεβαίνει και χωρίς τη Reebok η Adidas - Με πόσο «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Ανθεκτική αποδείχθηκε η Adidas Hellas στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας του 2023 - Πού ποντάρει για το μέλλον
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Σε νέα guidance οι τράπεζες για τα έσοδα - Το σκηνικό μετά τη μείωση των επιτοκίων
Οι τράπεζες καλούνται να ποσοτικοποιήσουν την επίδραση που θα έχει το μειούμενο κόστος χρήματος στα καθαρά έσοδα από τόκους