
Η πολυετής προσπάθεια του Βλάντιμιρ Πούτιν να μειώσει την έκθεση της Ρωσίας στο αμερικανικό δολάριο άγγιξε ένα σημαντικό ορόσημο καθώς το μερίδιο των ρωσικών εξαγωγών σε αξία δολαρίου έπεσε κάτω από το 50% για πρώτη φορά.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η εξέλιξη αυτή αντανακλά τις εμπορικές συναλλαγές της Ρωσίας με την Κίνα, καθώς περισσότερα από τα δύο-τρίτα των διμερών συναλλαγών έγιναν σε ευρώ σύμφωνα με στοιχεία της κεντρικής τράπεζας της Ρωσίας για το τέταρτο τρίμηνο του 2020. Το μερίδιο του ενιαίου νομίσματος στις συνολικές εξαγωγές της χώρας αυξήθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες στο 36%.
Πολλαπλοί γύροι κυρώσεων και η μόνιμη απειλή περισσότερο κυρώσεων ανάγκασε τη Ρωσία να αναζητήσει τρόπους ώστε να απομονώσει την οικονομία της από την παρέμβαση των ΗΠΑ. Η κεντρική τράπεζα, παράλληλα, μείωσε το μερίδιό της σε αμερικανικά κρατικά χρεόγραφα στο χαρτοφυλάκιο συναλλαγματικών αποθεμάτων, αντικαθιστώντας τα με χρυσό και ευρώ.
Η μείωση των εμπορικών συναλλαγών με την Κίνα σε δολάρια, επιταχύνθηκε το 2019 όταν ο πετρελαϊκός γίγας Rosneft μετέτρεψε τα συμβόλαια εξαγωγής αργού πετρελαίου σε ευρώ. Ενώ το μερίδιο του ενιαίου νομίσματος στις συναλλαγές με την Κίνα υποχώρησε στο α’ εξάμηνο του 2020, η εικόνα άλλαξε εντυπωσιακά στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Η Ουάσιγκτον επέβαλε νέες κυρώσεις στη Ρωσία αυτόν τον μήνα, περιλαμβανομένων περιορισμών στην αγορά νέων εκδόσεων κρατικού χρέους των ΗΠΑ, σε απάντηση για τους ισχυρισμούς ότι η Ρωσία βρισκόταν πίσω από την κυβερνοεπίθεση κατά της SolarWinds Corp και περί παρέμβασης της Μόσχας στις περυσινές προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ.
Η κυβέρνηση Μπάϊντεν ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη να κλιμακώσει αυτές τις κυρώσεις εάν το Κρεμλίνο δεν καταφέρει να ελέγξει τις κυβερνοεπιθέσεις και τις προσπάθειες παρέμβασης στις πολιτικές διαδικασίες των ΗΠΑ. Η Ρωσία θα πρέπει να λάβει επείγοντα μέτρα για να μειώσει τη χρήση του δολαρίου στο ελάχιστο, προκειμένου να ελαχιστοποιήσει την εξάρτησή της από «αυτές τις τοξικές πηγές μόνιμης επιθετικής δράσης,» όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέϊ Ριάμπκοφ σε συνέντευξή του τον Φεβρουάριο.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς