Την κατάργηση όλων των «click» για να δουλέψει η αγορά καλύτερα έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση. Η πιθανότερη ημερομηνία της «απελευθέρωσης» είναι η 5η Μαΐου, αν και οι τελικές αποφάσεις θα εξαρτηθούν από το πότε θα δώσουν το «πράσινο φως» οι ειδικοί.
Το click away και click inside περιορίζει και κουράζει εμπόρους και καταναλωτές, με αποτέλεσμα να καθηλώνει σε χαμηλά επίπεδα τις εποχικές πωλήσεις, λένε εδώ και μέρες οι καταστηματάρχες, κάτι που σήμερα παραδέχθηκε και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
«Οι πρώτες ημέρες του εμπορίου ήταν εξαιρετικά υποτονικές. Το Σάββατο και η Κυριακή ήταν καλές ημέρες, αλλά όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν υποτονικό. Αυτό οφείλεται στο SMS; Οφείλεται στο ότι ο κόσμος δεν θέλει να βρεθεί σε συνθήκες συνωστισμού; Δεν μπορώ να το πω. Η αγορά δεν κινήθηκε πάντως σε πολύ υψηλά επίπεδα» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στον Realfm 97,8.
Υπογράμμισε πάντως ότι «εάν δεν πετύχουν οι εμβολιασμοί, δεν θα ξεμπερδέψουμε από την πανδημία», συμπληρώνοντας πως «αν ο κόσμος εμβολιαστεί θα γυρίσουμε γρήγορα, δεν λέω στην παλιά μας ζωή, αλλά σε μια ζωή με μεγαλύτερες ελευθερίες».
Να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα το επιτελείο του υπουργείου Ανάπτυξης έχει θέσει δύο φορές το θέμα του πλήρους ανοίγματος της αγοράς στους ειδικούς, ωστόσο έχει λάβει ισάριθμες αρνητικές απαντήσεις από την επιτροπή.
Σε κάθε περίπτωση οι αποφάσεις θα ληφθούν μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Γκρίνια από μικρούς και μεγάλους
Την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου με τις υβριδικές μεθόδους των click away και click inside μόνο ως λύση ανάγκης τη δέχτηκαν μικρότεροι και μεγαλύτεροι έμποροι. Δεδομένου ότι στους 14 μήνες που διαρκεί η πανδημία από το λιανεμπόριο έχουν χαθεί περί τα 10 δισ. ευρώ, όλοι ήθελαν να σηκώσουν ρολά μια ώρα αρχύτερα .
Επί του πρακτέου όμως, φαίνεται ότι τα ραντεβού για αγορές εντός των καταστημάτων δεν είναι και η πιο αποδοτική μέθοδος λειτουργίας και ειδικά για τις μεγάλες αλυσίδες. Από τη μια, πολλά ραντεβού χάνονται, ενώ από την άλλη, το μισάωρο δεν φτάνει, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ουρές από όσους περιμένουν έξω από το κατάστημα για να βγουν οι προηγούμενοι πελάτες που καθυστέρησαν.
Πότε θα καταργηθεί το sms
Εκτός από τα «click», ο χρόνος μέτρα αντίστροφα και για την κατάργηση της αποστολής sms. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες μετά την επανεκκίνηση της εστίασης από τη Δευτέρα, 3 Μαΐου, είμαστε πλέον πολύ κοντά στο να αποτελέσουν παρελθόν και τα sms.
Για την αποστολή sms, καθώς και την επικείμενη άρση της απαγόρευσης των διαδημοτικών μετακινήσεων από τη Δευτέρα του Πάσχα μίλησε σήμερα η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη.
«Το θέμα του sms θα εξεταστεί και θα υπάρξουν ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες. Ως προς τις διαπεριφερειακές μετακινήσεις δεν έχει αλλάξει κάτι κι έτσι η άρση του μέτρου θα έρθει με το άνοιγμα του τουρισμού. Ως προς τις διαδημοτικες μετακινήσεις το λογικό είναι πως με το άνοιγμα της εστίασης θα αρθεί και αυτό το μέτρο. Θα υπάρξουν ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες», είπε χαρακτηριστικά η κα. Πελώνη.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης είχε επισημάνει πως από την άλλη Δευτέρα θα επιτρέπονται και οι διαδημοτικές μετακινήσεις, ενώ ο πολίτης δεν θα χρειάζεται να στέλνει SMS για να πάει σε κάποιο εστιατόριο ή μπαρ.
Latest News
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος