Αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι του Κινγκντάο στην Κίτρινη Θάλασσα ήταν το δεξαμενόπλοιο A – Symphony της εταιρείας NGM Energy συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Νικολάου Μουνδρέα, όταν προσέκρουσε πάνω του το bulk carrier Sea Justice.
Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Goodwood Ship Management, manager του A Symphony με έδρα την Σιγκαπούρη.
Η Υπηρεσία Ναυτικής Ασφάλειας της Κίνας Shandong ανακοίνωσε ότι από την σύγκρουση το πλοίο καταστράφηκε με αποτέλεσμα μέρος του πετρελαίου που μετέφερε να διαρρεύσει στη θάλασσα.
Ήδη έχει δημιουργηθεί μια ζώνη αποκλεισμού 10 ναυτικών μιλίων γύρω από το πλοίο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μετέφερε περίπου 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Το πετρελαιοφόρο μήκους 272 μέτρων και πλάτους 46 μέτρων πωλήθηκε τον Μάιο του 2019 στους νέους ιδιοκτήτες Symphony Shipholding SA και NGM Energy, και σύμφωνα με το Equasis το διαχειρίζεται η NGM ENERGY SA, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Νικόλαου Μουνδρέα.
Το πρακτορείο Bloomberg επικαλούμενο πληροφορίες από τις αρμόδιες αρχές αναφέρει ότι η διαρροή βρισκόταν σε στάδιο αντιμετωπίσης έκτακτης ανάγκης, ωστόσο ακόμα δεν έχει αποσαφηνιστεί το μέγεθος της ρύπανσης.
Αναφέρεται επίσης ότι τους τελευταίους 4 μήνες το τάνκερ είχε ένα «ασυνήθιστο ιστορικό συναλλαγών» από τη Σικελία στη Μαλαισία μέσω Ελλάδας, Αιγύπτου και Σενεγάλης. Υποστηρίζεται ότι το φορτίο επί του σκάφους ήταν αργό πετρέλαιο της Βενεζουέλας φορτωμένο στη Μαλαισία.
Σε ανακοίνωση που απέστειλε η Goodwood στην Trade Winds, αναφέρει ότι από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης προκλήθηκαν ρωγμές στις δεξαμενές με αποτέλεσμα μια ποσότητα πετρελαίου να διαρρεύσει στη θάλασσα. Επίσης, όλο το προσωπικό είναι καλά στην υγεία του και δεν υπάρχουν τραυματισμοί.
Στην ανακοίνωση προστίθεται, ότι αμέσως ενεργοποιήθηκαν στο πλοίο οι διαδικασίες έκτακτης ανάγκης, και κινητοποιήθηκε η αρμόδια ομάδα, ώστε να μεταφερθεί το πετρέλαιο και να περιοριστούν οι απώλειες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Kpler το τάνκερ μετέφερε ένα εκατομμύριο βαρέλια και επρόκειτο να φτάσει στο Κινγκντάο την Πέμπτη.
Η Goodwood αναφέρει επίσης, ότι άρχισαν αμέσως οι διαδικασίες απορρύπανσης, προσθέτοντας ότι υπήρξε άμεση ενημέρωση των αντιπροσώπων ασφάλειας και αποzημιώσεων του πλοίου, αλλά και την αρμόδια αρχή της Λιβερίας, σημαία της οποία φέρει το δεξαμενόπλοιο.
«Το A Symphony παραμένει αγκυροβολημένο αναμένοντας να γίνει αυτοψία από όλους τους φορείς» τονίζει η Good Wood.
Η σύγκρουση έρχεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για την NGM Energy η οποία νωρίτερα αυτόν τον μήνα, πούλησε το πλοίο, μαζί με το δίδυμό του A Melody προς 14,8 εκατ. δολάρια έκαστο σε άγνωστο ασιατικό fund.
Η NGM ανακοίνωσe ότι ετοιμάζει διευκρινιστικό δελτίο, που θα διανείμει στον Τύπο.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς