Διπλασιασμό των κερδών της «βλέπει» η κορυφαία στον κόσμο εμπορική ναυτιλιακή AP Moller-Maersk, σαν αποτέλεσμα της εκτόξευσης των ναυτιλιακών δαπανών μετά την πολυήμερη κρίση στη Διώρυγα του Σουέζ.
Μάλιστα, ο δανέζικος κολοσσός επεσήμανε ότι οι επιπτώσεις από το κλείσιμο της Διώρυγας, τον περασμένο μήνα, όταν το εμπορικό πλοίο Ever Given «σφήνωσε» με αποτέλεσμα το κανάλι να κλείσει για περίπου μία εβδομάδα, για τον ναυτιλιακό κλάδο συνολικά θα διαρκέσουν όλη τη χρονιά, ίσως και πέρα από αυτή.
Συγκεκριμένα, η Maersk αναθεώρησε επί τα βελτίω τις εκτιμήσεις της ανεβάζοντας τα προβλεπόμενα κέρδη της στα 9 με 11 δισ. δολάρια για τη φετινή χρονιά, από τα 4,3 με 6,3 δισ. δολάρια που είχε ανακοινώσει το Φεβρουάριο.
Όσον αφορά τις επιδόσεις της για το πρώτο τρίμηνο, τα έσοδα της εκτοξεύτηκαν στα 12 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση και τα ΕΒΙΤ κέρδη της στα 3,1 δισ. δολάρια, όταν συγκριτικά για το σύνολο του 2020 τα EBIT δεν ξεπέρασαν τα 4,2 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με την εταιρία, η εξέλιξη αυτή έρχεται σαν αποτέλεσμα της εξαιρετικής εικόνας που παρουσιάζει ο κλάδος με τα επίπεδα ζήτησης να έχουν ενισχυθεί σημαντικά, ενώ η κρίση στο Σουέζ αύξησε περαιτέρω το κόστος των ναύλων προς όφελος της ίδιας αλλά και όλων των εταιριών του κλάδου.
Υπολογίζεται πως η παγκόσμια ζήτηση για container, που είναι ενδεικτική για την κίνηση του εμπορίου, έχει ανέβει κατά περίπου 5-7%, γεγονός που καθιστά τη φετινή χρονιά μια από τις καλύτερες για το διεθνές εμπόριο και την ναυτιλία από την μεγάλη κρίση του 2008-09.
Δεν είναι τυχαίο ότι μετά την εξέλιξη αυτή η μετοχή της Maersk σημείωσε άλμα περίπου 3%, φτάνοντας έως την τιμή ρεκόρ των 15.958 δανέζικων κορόνων στο χρηματιστήριο της Κοπεγχάγης. Όμως, θετικές είναι οι προβλέψεις για τα οικονομικά αποτελέσματα και τις μετοχές έτερων κορυφαίων ναυτιλιακών εταιριών.
Latest News
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια