Διπλασιασμό των κερδών της «βλέπει» η κορυφαία στον κόσμο εμπορική ναυτιλιακή AP Moller-Maersk, σαν αποτέλεσμα της εκτόξευσης των ναυτιλιακών δαπανών μετά την πολυήμερη κρίση στη Διώρυγα του Σουέζ.
Μάλιστα, ο δανέζικος κολοσσός επεσήμανε ότι οι επιπτώσεις από το κλείσιμο της Διώρυγας, τον περασμένο μήνα, όταν το εμπορικό πλοίο Ever Given «σφήνωσε» με αποτέλεσμα το κανάλι να κλείσει για περίπου μία εβδομάδα, για τον ναυτιλιακό κλάδο συνολικά θα διαρκέσουν όλη τη χρονιά, ίσως και πέρα από αυτή.
Συγκεκριμένα, η Maersk αναθεώρησε επί τα βελτίω τις εκτιμήσεις της ανεβάζοντας τα προβλεπόμενα κέρδη της στα 9 με 11 δισ. δολάρια για τη φετινή χρονιά, από τα 4,3 με 6,3 δισ. δολάρια που είχε ανακοινώσει το Φεβρουάριο.
Όσον αφορά τις επιδόσεις της για το πρώτο τρίμηνο, τα έσοδα της εκτοξεύτηκαν στα 12 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση και τα ΕΒΙΤ κέρδη της στα 3,1 δισ. δολάρια, όταν συγκριτικά για το σύνολο του 2020 τα EBIT δεν ξεπέρασαν τα 4,2 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με την εταιρία, η εξέλιξη αυτή έρχεται σαν αποτέλεσμα της εξαιρετικής εικόνας που παρουσιάζει ο κλάδος με τα επίπεδα ζήτησης να έχουν ενισχυθεί σημαντικά, ενώ η κρίση στο Σουέζ αύξησε περαιτέρω το κόστος των ναύλων προς όφελος της ίδιας αλλά και όλων των εταιριών του κλάδου.
Υπολογίζεται πως η παγκόσμια ζήτηση για container, που είναι ενδεικτική για την κίνηση του εμπορίου, έχει ανέβει κατά περίπου 5-7%, γεγονός που καθιστά τη φετινή χρονιά μια από τις καλύτερες για το διεθνές εμπόριο και την ναυτιλία από την μεγάλη κρίση του 2008-09.
Δεν είναι τυχαίο ότι μετά την εξέλιξη αυτή η μετοχή της Maersk σημείωσε άλμα περίπου 3%, φτάνοντας έως την τιμή ρεκόρ των 15.958 δανέζικων κορόνων στο χρηματιστήριο της Κοπεγχάγης. Όμως, θετικές είναι οι προβλέψεις για τα οικονομικά αποτελέσματα και τις μετοχές έτερων κορυφαίων ναυτιλιακών εταιριών.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών