Κάποτε οι κακές πωλήσεις οχημάτων με υψηλό περιθώριο κέρδους της Tesla προκάλεσαν φόβους για μεγάλες απώλειες. Η Δευτέρα, όμως, δεν έδειξε αυτό, καθώς ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανήκει στον Elon Musk παρουσίασε ρεκόρ κερδών πρώτου τριμήνου 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εξαιρουμένων των εξόδων αποζημίωσης σε μετοχές. Αυτό συμβαίνει παρά τα προβλήματα αναβάθμισης των μοντέλων S και X, με αποτέλεσμα να παραδοθούν μόλις 2.000 από αυτά, 89% λιγότερα από το προηγούμενο τρίμηνο. Η αξιοπρεπής εμφάνιση της Tesla της δίνει επιτέλους τη δυνατότητα να δικαιολογήσει την αποτίμησή της στο χρηματιστήριο – για πριν ένα χρόνο, δηλαδή.
Συνολικά, η Tesla προχωράει ομαλά. Οι συνολικές παραδόσεις έφτασαν σχεδόν τα 185.000 αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο, πάνω από τα διπλάσια της ίδιας περιόδου πέρυσι. Εργοστάσια υπό κατασκευή στο Ώστιν, Τέξας και έξω από το Βερολίνο θα αυξήσουν περαιτέρω την ικανότητα κατασκευής. Οι επενδύσεις έχουν επίσης αυξηθεί: Το κόστος έρευνας και ανάπτυξης, που διατηρήθηκε σταθερό για πολύ καιρό καθώς η εταιρεία πάλευε να κερδίσει χρήματα, διπλασιάστηκε περίπου από τα τέλη Μαρτίου του περασμένου έτους σε 666 εκατομμύρια δολάρια, που ελπίζουμε να μην είναι σημειολογικό.
Επιπλέον, ο Musk φαίνεται να ποδηγετεί τα κόστη. Αυτά αυξήθηκαν κατά 70% το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, πιο αργά από την αύξηση των εσόδων κατά 74%. Αυτό το κενό θα ήταν ευρύτερο αν έλειπε η μεγάλη πτώση των πωλήσεων των πιο κερδοφόρων μαρκών S και X. Χάρη κυρίως στις πολλαπλές πωλήσεις μετοχών πέρυσι, η εταιρεία έχει επίσης συγκεντρώσει 17 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά.
Συγκεντρώστε τα όλα αυτά και μια αποτίμηση στην περιοχή των 140 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν μοιάζει μακρινή πλέον. Βεβαίως, το 5,7% του λειτουργικού περιθωρίου του περασμένου τριμήνου βρίσκεται στο μέσο πιο παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Ford Motor και η Toyota Motor, που παράγουν αρκετά εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Όμως, η Tesla αναπτύσσεται γρήγορα και είναι πιο προηγμένη τόσο στην τεχνολογία μπαταρίας όσο και στην αυτο-οδήγηση. Έτσι, μια πολλαπλάσια απόδοση κατά 30 φορές των εκτιμώμενων κερδών ύψους 4,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος , σύμφωνα με την Refinitiv, θα ήταν συζητήσιμη.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτή ήταν η αξία της Tesla πριν από 12 μήνες. Έκτοτε, οι μέτοχοι έχουν αυξήσει την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας πέντε φορές σε περίπου 700 δισεκατομμύρια δολάρια – σχεδόν 150 φορές τα κέρδη. Ίσως ο Musk μπορεί να εξελιχθεί και προς αυτή την κατεύθυνση. Οι πωλήσεις τόσο ηλεκτρικών όσο και αυτόνομων οχημάτων που χρειάζονται για να φτάσει σε εκείνο το σημείο καθιστά την πορεία πολύ πιο δύσκολη.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος