Κάποτε οι κακές πωλήσεις οχημάτων με υψηλό περιθώριο κέρδους της Tesla προκάλεσαν φόβους για μεγάλες απώλειες. Η Δευτέρα, όμως, δεν έδειξε αυτό, καθώς ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανήκει στον Elon Musk παρουσίασε ρεκόρ κερδών πρώτου τριμήνου 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εξαιρουμένων των εξόδων αποζημίωσης σε μετοχές. Αυτό συμβαίνει παρά τα προβλήματα αναβάθμισης των μοντέλων S και X, με αποτέλεσμα να παραδοθούν μόλις 2.000 από αυτά, 89% λιγότερα από το προηγούμενο τρίμηνο. Η αξιοπρεπής εμφάνιση της Tesla της δίνει επιτέλους τη δυνατότητα να δικαιολογήσει την αποτίμησή της στο χρηματιστήριο – για πριν ένα χρόνο, δηλαδή.
Συνολικά, η Tesla προχωράει ομαλά. Οι συνολικές παραδόσεις έφτασαν σχεδόν τα 185.000 αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο, πάνω από τα διπλάσια της ίδιας περιόδου πέρυσι. Εργοστάσια υπό κατασκευή στο Ώστιν, Τέξας και έξω από το Βερολίνο θα αυξήσουν περαιτέρω την ικανότητα κατασκευής. Οι επενδύσεις έχουν επίσης αυξηθεί: Το κόστος έρευνας και ανάπτυξης, που διατηρήθηκε σταθερό για πολύ καιρό καθώς η εταιρεία πάλευε να κερδίσει χρήματα, διπλασιάστηκε περίπου από τα τέλη Μαρτίου του περασμένου έτους σε 666 εκατομμύρια δολάρια, που ελπίζουμε να μην είναι σημειολογικό.
Επιπλέον, ο Musk φαίνεται να ποδηγετεί τα κόστη. Αυτά αυξήθηκαν κατά 70% το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, πιο αργά από την αύξηση των εσόδων κατά 74%. Αυτό το κενό θα ήταν ευρύτερο αν έλειπε η μεγάλη πτώση των πωλήσεων των πιο κερδοφόρων μαρκών S και X. Χάρη κυρίως στις πολλαπλές πωλήσεις μετοχών πέρυσι, η εταιρεία έχει επίσης συγκεντρώσει 17 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά.
Συγκεντρώστε τα όλα αυτά και μια αποτίμηση στην περιοχή των 140 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν μοιάζει μακρινή πλέον. Βεβαίως, το 5,7% του λειτουργικού περιθωρίου του περασμένου τριμήνου βρίσκεται στο μέσο πιο παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Ford Motor και η Toyota Motor, που παράγουν αρκετά εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Όμως, η Tesla αναπτύσσεται γρήγορα και είναι πιο προηγμένη τόσο στην τεχνολογία μπαταρίας όσο και στην αυτο-οδήγηση. Έτσι, μια πολλαπλάσια απόδοση κατά 30 φορές των εκτιμώμενων κερδών ύψους 4,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος , σύμφωνα με την Refinitiv, θα ήταν συζητήσιμη.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτή ήταν η αξία της Tesla πριν από 12 μήνες. Έκτοτε, οι μέτοχοι έχουν αυξήσει την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας πέντε φορές σε περίπου 700 δισεκατομμύρια δολάρια – σχεδόν 150 φορές τα κέρδη. Ίσως ο Musk μπορεί να εξελιχθεί και προς αυτή την κατεύθυνση. Οι πωλήσεις τόσο ηλεκτρικών όσο και αυτόνομων οχημάτων που χρειάζονται για να φτάσει σε εκείνο το σημείο καθιστά την πορεία πολύ πιο δύσκολη.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Ακριβή μου καφεΐνη - Το αυξανόμενο κόστος μίας δόσης
Το κλίμα, οι ασθένειες και οι λανθασμένοι κανονισμοί στριμώχνουν τους λάτρεις του καφέ και της σοκολάτας
Πώς ο Μασκ απειλεί την ευρωπαϊκή δημοκρατία
Η προάσπιση της ελευθερίας του λόγου, που τώρα υποστηρίζεται από τον Ζάγκερμπεργκ, κινδυνεύει να διασπείρει την παραπληροφόρηση
Ρίσκο και η ανθεκτικότητα, οι λέξεις-κλειδιά για το 2025
Όπως πάντα, η χρονιά που έρχεται θα επιφυλάσσει εκπλήξεις που δεν υπήρχαν ούτε στα πιο περίτεχνα σενάρια
Αυτή θα είναι η χρονιά του vivere pericolosamente στις επενδύσεις
Οι επενδυτές δεν έχουν ιδέα τι θα κάνει στην πραγματικότητα ο επανερχόμενος πρόεδρος Τραμπ
Γιατί η πολιτική κληρονομιά του Τζίμι Κάρτερ είναι πιο επίκαιρη από ποτέ
Ο Κάρτερ έμαθε με τον δύσκολο τρόπο ότι οι ψηφοφόροι δίνουν προτεραιότητα στις θέσεις εργασίας και στους λογαριασμούς παντοπωλείων σε σχέση με μακροπρόθεσμα ζητήματα
Τα «ήξεις, αφήξεις» Πάουελ και οι παλινωδίες της Fed
Η ιδιαίτερα αντιδραστική πολιτική προσέγγιση της κεντρικής τράπεζας των τελευταίων ετών ενισχύει τη χρηματοπιστωτική αστάθεια
Πώς ο Πάουελ έκλεψε τα... Χριστούγεννα
Η προφανής χαλάρωση της Fed αναφορικά με τις περαιτέρω μειώσεις των επιτοκίων έχει κάτσει άσχημα στις αγορές