
Ένα ακόμη μεγαλεπήβολο σχέδιο, στο οποίο εμμένει ο Τούρκος πρόεδρος παρά το τεράστιο κόστος, την αμφίβολη ωφέλεια και τις όποιες οικολογικές συνέπειες.
Αποφασισμένος να πραγματοποιήσει το μεγαλεπήβολο και δαπανηρό σχέδιό του για την κατασκευή της Διώρυγας στη Κωνσταντινούπολη εμφανίζεται σε κάθε ευκαιρία ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν. Επικαλείται μάλιστα τη βελτίωση της ασφάλειας στη μεγαλούπολη, μιας και από το Βόσπορο περνούν πολλά τάνκερ με πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ας σημειωθεί ωστόσο ότι το τελευταίο δυστύχημα στο Βόσπορο συνέβη πριν από περίπου 50 χρόνια.
Η πολεοδόμος Αισέ Γικίτσι από τη πρωτοβουλία «Είτε η διώρυγα είτε η Κωνσταντινούπολη» θεωρεί ότι το κόστος του έργου με προϋπολογισμό 8 δισεκατομμύρια δολάρια από κυβερνητικής πλευράς θα δεκαπλασιαστεί μέχρι να ολοκληρωθεί: «Η σημερινή οικονομική κατάσταση δεν επιτρέπει τη κατασκευή τέτοιων έργων. Είναι μια τρέλα. Εμείς όμως οργανώνουμε την αντίσταση στο εγχείρημα σαν να έχει ξεκινήσει ήδη το έργο, διότι η εμπειρία μας δείχνει ότι σε αυτή τη χώρα όλα είναι πιθανά».
Το σχέδιο κατασκευής της Διώρυγας – Όφελος μόνο για κατασκευαστικές εταιρείες;
Ένας από τους γνωστότερους αντιπάλους του φιλόδοξου σχεδίου είναι ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος κάνει λόγο για πρότζεκτ εφιάλτη: «Μιλάμε για ένα τσιμεντένιο κανάλι στον πυθμένα και στις όχθες. Παντού μπετόν. Το έργο δεν ωφελεί κανέναν εκτός από τις κατασκευαστικές εταιρείες και τους επενδυτές ακινήτων»
Απίθανο θεωρείται ότι μέρος της δαπάνης κατασκευής θα επιστρέψει στα δημόσια ταμεία μέσω τελών διέλευσης. Βάσει της Συνθήκης του Μοντρέ του 1936 η διέλευση από τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων είναι δωρεάν. Υπάρχουν ωστόσο σενάρια, σύμφωνα με τα οποία η Τουρκία ενδέχεται να αποχωρήσει από τη διεθνή Συνθήκη και να εισπράττει τέλη διέλευσης για τα εμπορικά που περνούν από τη Διώρυγα. Ίσως για αυτό το λόγο πρόσφατα 100 απόστρατοι ναύαρχοι του τουρκικού ναυτικού καλούσαν την Άγκυρα να μην αποσυρθεί από τη Συνθήκη του Μοντρέ. Η κυβέρνηση αντέδρασε με δεκάδες προσαγωγές ναυάρχων.
Όσοι επικροτούν τα σχέδια του τούρκου προέδρου ισχυρίζονται ότι τα στενά του Βοσπόρου δεν επαρκούν πλέον για τη διέλευση του αυξανόμενου αριθμού πλοίων. Την ώρα που η τουρκική κυβέρνηση υπολογίζει μέχρι το 2050 με τη διέλευση 78.000 πλοίων, τα πλοία που περνούν τα στενά έχουν μειωθεί τα τελευταία 15 χρόνια από περίπου 55.000 σε 41.000. Η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια όσο περιορίζεται η σημασία των ορυκτών καυσίμων.
Πηγή: DW


Latest News

Ποια ξένα πανεπιστήμια κατέθεσαν αίτηση για ίδρυση παραρτημάτων στην Ελλάδα
Τα 12 φαίνεται ότι έχουν φτάσει τα ξένα πανεπιστήμια που έχουν καταθέσει αίτηση για ίδρυση παραρτημάτων στην Ελλάδα – Πώς γίνεται η αξιολόγηση

MEGA: Στην κορυφή της τηλεθέασης και τον Μάρτιο
To MEGA αναδείχτηκε κορυφαίος σταθμός στην ελληνική τηλεόραση για το σύνολο του Α’ τριμήνου του 2025.

Διπλή αναβάθμιση της Πειραιώς από την DBRS - Σε BBB, σταθερό το outlook
Η αναβάθμιση 2 βαθμίδων και η σταθερή τάση αντικατοπτρίζουν τις ισχυρές και συνεχείς βελτιώσεις στην κερδοφορία και το προφίλ κινδύνου του Ομίλου

Μητσοτάκης: Ο κατώτατος μισθός θα είναι στα 950 ευρώ το 2027
«Στηρίζουμε σταθερά και στο πλαίσιο των δυνατοτήτων το διαθέσιμο εισόδημα όλων των πολιτών», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εργασίας

Ζημιές από τις πλημμύρες σε Πάρο και Μύκονο
Σοβαρά προβλήματα προκάλεσε η κακοκαιρία στην Μύκονο και την Πάρο, με τις πλημμύρες να αφήνουν πίσω τους σοβαρές ζημιές

«Δεν αστειεύομαι» – Ο Ντόναλντ Τραμπ, το Σύνταγμα και τα σχέδια για μια τρίτη προεδρική θητεία
Παρά το συνταγματικό όριο, ο Ντόναλντ Τραμπ και υποστηρικτές του μιλούν ήδη όλο και πιο συχνά για το πώς ο Αμερικανός νυν θα μπορούσε να παραμείνει στην εξουσία μετά το 2028

Συνάντηση Γεραπετρίτη-Φιντάν στη σκιά της φυλάκισης Ιμάμογλου
Στο περιθώριο της υπουργικής συνάντησης του ΝΑΤΟ ο Γεραπετρίτης θα δει το Φιντάν με ατζέντα και το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας

Τραμπ: Η καταδίκη της Λεπέν θυμίζει τη χώρα μας
«Πολύ μεγάλη υπόθεση» χαρακτήρισε ο Τραμπ την καταδίκη της Μαρίν Λεπέν, για την οποία όπως είπε «Ξέρω πολύ καλά πώς είναι» καθώς «θυμίζει τη χώρα μας».

«Έξυπνο» φανάρι καταγράφει όσους περνούν με κόκκινο
Η πρώτη ψηφιακή κάμερα εγκαταστάθηκε και λειτουργεί πιλοτικά στον Άλιμο – Προς το παρόν οι παραβάσεις όσων περνούν το κόκκινο φανάρι καταγράφονται χωρίς την επιβολή προστίμων

Κοινά διόδια για Ελλάδα και Σερβία
Ηλεκτρονική πληρωμή διοδίων χωρίς στάσεις και ουρές – Πώς η Σερβία ενοποιεί τα συστήματά της με Κροατία, Βόρεια Μακεδονία και άμεσα με την Ελλάδα