Ένα ακόμη μεγαλεπήβολο σχέδιο, στο οποίο εμμένει ο Τούρκος πρόεδρος παρά το τεράστιο κόστος, την αμφίβολη ωφέλεια και τις όποιες οικολογικές συνέπειες.
Αποφασισμένος να πραγματοποιήσει το μεγαλεπήβολο και δαπανηρό σχέδιό του για την κατασκευή της Διώρυγας στη Κωνσταντινούπολη εμφανίζεται σε κάθε ευκαιρία ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν. Επικαλείται μάλιστα τη βελτίωση της ασφάλειας στη μεγαλούπολη, μιας και από το Βόσπορο περνούν πολλά τάνκερ με πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ας σημειωθεί ωστόσο ότι το τελευταίο δυστύχημα στο Βόσπορο συνέβη πριν από περίπου 50 χρόνια.
Η πολεοδόμος Αισέ Γικίτσι από τη πρωτοβουλία «Είτε η διώρυγα είτε η Κωνσταντινούπολη» θεωρεί ότι το κόστος του έργου με προϋπολογισμό 8 δισεκατομμύρια δολάρια από κυβερνητικής πλευράς θα δεκαπλασιαστεί μέχρι να ολοκληρωθεί: «Η σημερινή οικονομική κατάσταση δεν επιτρέπει τη κατασκευή τέτοιων έργων. Είναι μια τρέλα. Εμείς όμως οργανώνουμε την αντίσταση στο εγχείρημα σαν να έχει ξεκινήσει ήδη το έργο, διότι η εμπειρία μας δείχνει ότι σε αυτή τη χώρα όλα είναι πιθανά».
Το σχέδιο κατασκευής της Διώρυγας – Όφελος μόνο για κατασκευαστικές εταιρείες;
Ένας από τους γνωστότερους αντιπάλους του φιλόδοξου σχεδίου είναι ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος κάνει λόγο για πρότζεκτ εφιάλτη: «Μιλάμε για ένα τσιμεντένιο κανάλι στον πυθμένα και στις όχθες. Παντού μπετόν. Το έργο δεν ωφελεί κανέναν εκτός από τις κατασκευαστικές εταιρείες και τους επενδυτές ακινήτων»
Απίθανο θεωρείται ότι μέρος της δαπάνης κατασκευής θα επιστρέψει στα δημόσια ταμεία μέσω τελών διέλευσης. Βάσει της Συνθήκης του Μοντρέ του 1936 η διέλευση από τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων είναι δωρεάν. Υπάρχουν ωστόσο σενάρια, σύμφωνα με τα οποία η Τουρκία ενδέχεται να αποχωρήσει από τη διεθνή Συνθήκη και να εισπράττει τέλη διέλευσης για τα εμπορικά που περνούν από τη Διώρυγα. Ίσως για αυτό το λόγο πρόσφατα 100 απόστρατοι ναύαρχοι του τουρκικού ναυτικού καλούσαν την Άγκυρα να μην αποσυρθεί από τη Συνθήκη του Μοντρέ. Η κυβέρνηση αντέδρασε με δεκάδες προσαγωγές ναυάρχων.
Όσοι επικροτούν τα σχέδια του τούρκου προέδρου ισχυρίζονται ότι τα στενά του Βοσπόρου δεν επαρκούν πλέον για τη διέλευση του αυξανόμενου αριθμού πλοίων. Την ώρα που η τουρκική κυβέρνηση υπολογίζει μέχρι το 2050 με τη διέλευση 78.000 πλοίων, τα πλοία που περνούν τα στενά έχουν μειωθεί τα τελευταία 15 χρόνια από περίπου 55.000 σε 41.000. Η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια όσο περιορίζεται η σημασία των ορυκτών καυσίμων.
Πηγή: DW
Latest News
Γερμανία: Αυξάνονται τα ακροδεξιά εγκλήματα
Σύμφωνα με απάντηση του υπ. Εσωτερικών μετά από ερώτηση του κόμματος "Η Αριστερά", ο αριθμός των εγκλημάτων με ακροδεξιό υπόβαθρο στη Γερμανία πέρυσι σημείωσε νέο ανησυχητικό ρεκόρ.
Τέσσερα χρόνια από την εισβολή στο Καπιτώλιο – Ο Τραμπ υπόσχεται χάρη στους φυλακισθέντες
Η υπόσχεση του Τραμπ να δώσει χάρη σε όσους κρίθηκαν ένοχοι για την εισβολή στο Καπιτώλιο έχει προκαλέσει αντιδράσεις
Ο Μασκ ξαναχτυπά - Σε τι ζητάει να απαντήσουν οι followers του στο X
Σε μια νέα παρέμβασή του στα εσωτερικά πράγματα της Βρετανίας ο Μασκ ζητάει από το κοινό του να πάρει θέση
Ισχυρός σεισμός στην Ηλεία
Το επίκεντρο του σεισμού ήταν 3χλμ ΒΔΒ του Γιαννιτσοχωρίου Ηλείας
Το βαρύ ποδαρικό της Δικαιοσύνης
Υποθέσεις ποινικού, διοικητικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος εναλλάσσονται, σχεδόν σε καθημερινή βάση, στον καμβά της Θέμιδος
Θέμα ωρών η παραίτηση του πρωθυπουργού του Καναδά Τζάστιν Τριντό
Ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζάστιν Τριντό αναμένεται να παραιτηθεί, ίσως και σήμερα
100 χρόνια διαβατήριο
Το διάσημο ταξιδιωτικό έγγραφο μετρά έναν αιώνα ζωής. Η ιστορία του ξεκινά γύρω στο 1920. Σκοπός του ήταν να διευκολύνει μετακινήσεις και συνοριακούς ελέγχους
Γιατί μένουν άδεια τα έδρανα της Βουλής;
Ποια μέτρα έρχονται για να σφίξουν τα λουριά – Επιστροφή στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες στη Βουλή στις 8 Ιανουαρίου
Αίθριος ο καιρός σε όλη τη χώρα – Αναλυτική πρόγνωση ανά περιοχή
Καλός θα είναι ο καιρός ανήμερα των Θεοφανείων με τη θερμοκρασία να φτάνει κατά τόπους έως τους 18 βαθμούς
Πετρελαιοκηλίδα: Νεκρά βρέθηκαν 30 θαλάσσια κήτη στη Μαύρη Θάλασσα
Από τη ρύπανση που προκάλεσε η πετρελαιοκηλίδα εκτιμάται πως περίπου 200.000 τόνοι εδάφους θα μπορούσαν να έχουν πληγεί