Το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Τα πρώτα εργοτάξια που θα δει η πρωτεύουσα μετά τη δεκαετία της οικονομικής ύφεσης, αναμένονται στις αρχές του καλοκαιρού. Όπως είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, κατά τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εντός του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια στην Κατεχάκη, στο Άλσος Βεΐκου, στα Εξάρχεια και στο Κολωνάκι.
Αναφερόμενος σε «ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», εκτίμησε ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια για την επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό, από το Γουδή ως τη Βεΐκου και την Κατεχάκη. Ο προϋπολογισμός του έργου, που αναμένεται ότι θα αναζωογονήσει τον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας, ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ (με ΦΠΑ).
«Θα ξεκινήσει ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα που έγιναν ποτέ στη χώρα» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας πως το επόμενο διάστημα αναμένεται να στηθούν 15 εργοτάξια. Πρόκειται για την έναρξη της εργολαβίας για τις πρόδρομες εργασίες, που υπεγράφη πριν έναν μήνα, η οποία και θα προετοιμάσει το έδαφος στο οποίο θα «πατήσουν» τα μεγάλα εργοτάξια του κυρίως έργου. Οι πρόδρομες εργασίες περιλαμβάνουν μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, αρχαιολογικές εργασίες, μετατόπιση κυκλοφορίας όπου είναι απαραίτητο.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της σύμβασης για το κύριο έργο, οι χώροι των σταθμών δεν παραδίδονται στην ανάδοχο κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM από την Αττικό Μετρό όλοι ταυτόχρονα. Η πρώτη προθεσμία είναι 6 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, μετά ακολουθούν παραδόσεις στους 8-10-12 μήνες. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, η ΕΡΕΤΒΟ (ανάδοχος των πρόδρομων εργασιών) θα δουλεύει, ώστε να ετοιμάσει τους χώρους για να στηθούν τα εργοτάξια του κυρίως έργου.
Εκτιμάται ότι το μεγάλο κατασκευαστικό έργο της α’ φάσης της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, συνολικού μήκους 13 χλμ. με 15 σταθμούς, μπορεί να ξεκινήσει, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, στις αρχές του 2022.
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε, επίσης, στον Πειραιά, λέγοντας πως το επόμενο καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθούν στο κοινό οι τρείς τελευταίοι σταθμοί του Μετρό. «Ο Πειραιάς πλέον θα είναι ένας πλήρης συγκοινωνιακός κόμβος όπου εκεί πέρα θα μπορεί κάποιος να φεύγει από το λιμάνι του Πειραιά και σε 55 λεπτά να είναι στο αεροδρόμιο», τόνισε χαρακτηριστικά.
Αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά η Δυτική Αττική
Δύο σημαντικά συγκοινωνιακά έργα σταθερής τροχιάς θα αναβαθμίσουν τα επόμενα χρόνια τη Δυτική Αττική. Όπως είπε ο κ. Καραγιάννης, εκτιμάται ότι στις αρχές του 2022 ίσως και νωρίτερα, θα προκηρυχθεί η επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες, με τη δημιουργία τριών νέων σταθμών προς το Ίλιον και την Ανθούπολη. «Αυτές οι συνοικίες θα έρθουν πολύ κοντύτερα στο κέντρο, πολύ κοντύτερα στο αεροδρόμιο. Οι μετακινήσεις θα είναι πολύ ευκολότερες πλέον και θα αναβαθμιστούν όλες αυτές οι περιοχές της Αττικής», δήλωσε σε τηλεοπτική του συνέντευξη.
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι, στις αρχές του επόμενου έτους, θα δημοπρατηθεί και το έργο της επέκτασης του προαστιακού της Δυτικής Αττικής, προς την περιοχή του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας και των Μεγάρων. «Θα έρθουν και αυτές οι περιοχές πολύ κοντύτερα προς το κέντρο της Αθήνας και θα προσφέρουμε υπηρεσίες σε αυτούς τους κατοίκους, με γρήγορες μετακινήσεις αναβαθμίζοντας και αυτές τις περιοχές», ανέφερε.
«Μόλις ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια, θα έχουμε καινούργιες θέσεις εργασίας. Πολύ απλά, θα πέσουν, χρήματα στην αγορά και θα κινηθεί όλη η οικονομία. Το κομμάτι των υποδομών κινεί παραπάνω από 100 επαγγέλματα περίπου. Άρα, αυτά τα χρήματα θα φτάνουν στην κοινωνία, ο κόσμος θα βρει νέες δουλειές και όλα θα κυλήσουνε πολύ καλύτερα», υπογράμμισε.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο