Το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Τα πρώτα εργοτάξια που θα δει η πρωτεύουσα μετά τη δεκαετία της οικονομικής ύφεσης, αναμένονται στις αρχές του καλοκαιρού. Όπως είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, κατά τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εντός του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια στην Κατεχάκη, στο Άλσος Βεΐκου, στα Εξάρχεια και στο Κολωνάκι.
Αναφερόμενος σε «ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», εκτίμησε ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια για την επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό, από το Γουδή ως τη Βεΐκου και την Κατεχάκη. Ο προϋπολογισμός του έργου, που αναμένεται ότι θα αναζωογονήσει τον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας, ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ (με ΦΠΑ).
«Θα ξεκινήσει ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα που έγιναν ποτέ στη χώρα» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας πως το επόμενο διάστημα αναμένεται να στηθούν 15 εργοτάξια. Πρόκειται για την έναρξη της εργολαβίας για τις πρόδρομες εργασίες, που υπεγράφη πριν έναν μήνα, η οποία και θα προετοιμάσει το έδαφος στο οποίο θα «πατήσουν» τα μεγάλα εργοτάξια του κυρίως έργου. Οι πρόδρομες εργασίες περιλαμβάνουν μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, αρχαιολογικές εργασίες, μετατόπιση κυκλοφορίας όπου είναι απαραίτητο.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της σύμβασης για το κύριο έργο, οι χώροι των σταθμών δεν παραδίδονται στην ανάδοχο κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM από την Αττικό Μετρό όλοι ταυτόχρονα. Η πρώτη προθεσμία είναι 6 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, μετά ακολουθούν παραδόσεις στους 8-10-12 μήνες. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, η ΕΡΕΤΒΟ (ανάδοχος των πρόδρομων εργασιών) θα δουλεύει, ώστε να ετοιμάσει τους χώρους για να στηθούν τα εργοτάξια του κυρίως έργου.
Εκτιμάται ότι το μεγάλο κατασκευαστικό έργο της α’ φάσης της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, συνολικού μήκους 13 χλμ. με 15 σταθμούς, μπορεί να ξεκινήσει, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, στις αρχές του 2022.
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε, επίσης, στον Πειραιά, λέγοντας πως το επόμενο καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθούν στο κοινό οι τρείς τελευταίοι σταθμοί του Μετρό. «Ο Πειραιάς πλέον θα είναι ένας πλήρης συγκοινωνιακός κόμβος όπου εκεί πέρα θα μπορεί κάποιος να φεύγει από το λιμάνι του Πειραιά και σε 55 λεπτά να είναι στο αεροδρόμιο», τόνισε χαρακτηριστικά.
Αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά η Δυτική Αττική
Δύο σημαντικά συγκοινωνιακά έργα σταθερής τροχιάς θα αναβαθμίσουν τα επόμενα χρόνια τη Δυτική Αττική. Όπως είπε ο κ. Καραγιάννης, εκτιμάται ότι στις αρχές του 2022 ίσως και νωρίτερα, θα προκηρυχθεί η επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες, με τη δημιουργία τριών νέων σταθμών προς το Ίλιον και την Ανθούπολη. «Αυτές οι συνοικίες θα έρθουν πολύ κοντύτερα στο κέντρο, πολύ κοντύτερα στο αεροδρόμιο. Οι μετακινήσεις θα είναι πολύ ευκολότερες πλέον και θα αναβαθμιστούν όλες αυτές οι περιοχές της Αττικής», δήλωσε σε τηλεοπτική του συνέντευξη.
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι, στις αρχές του επόμενου έτους, θα δημοπρατηθεί και το έργο της επέκτασης του προαστιακού της Δυτικής Αττικής, προς την περιοχή του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας και των Μεγάρων. «Θα έρθουν και αυτές οι περιοχές πολύ κοντύτερα προς το κέντρο της Αθήνας και θα προσφέρουμε υπηρεσίες σε αυτούς τους κατοίκους, με γρήγορες μετακινήσεις αναβαθμίζοντας και αυτές τις περιοχές», ανέφερε.
«Μόλις ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια, θα έχουμε καινούργιες θέσεις εργασίας. Πολύ απλά, θα πέσουν, χρήματα στην αγορά και θα κινηθεί όλη η οικονομία. Το κομμάτι των υποδομών κινεί παραπάνω από 100 επαγγέλματα περίπου. Άρα, αυτά τα χρήματα θα φτάνουν στην κοινωνία, ο κόσμος θα βρει νέες δουλειές και όλα θα κυλήσουνε πολύ καλύτερα», υπογράμμισε.
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας