
Η τραγωδία που πλήττει την Ινδία με την σαρωτική εξάπλωση του κορωνοϊού επηρεάζει και τη διεθνή ναυτιλία. Ήδη δυο χώρες, η μία μάλιστα παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο, η Σιγκαπούρη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα απαγορεύουν στα λιμάνια τους τις αλλαγές πληρωμάτων με ναυτικούς που έρχονται από την Ινδία, ενώ πολλοί είναι αυτοί που προειδοποιούν ότι αν δεν μπει φρένο στην εξάπλωση της ινδικής παραλλαγής του κορωνοϊου μέσω του εμβολιασμού των ναυτικών πολλά πλοία θα αρχίσουν να «δένουν».
Προς το παρόν πάντως η διεθνής κοινότητα καθυστερεί να λάβει μέτρα για τον εμβολιασμό των ναυτικών εντάσσοντας τους στις ομάδες που έχουν μια προτεραιότητα. Μολις δυο χώρες, το Βέλγιο και η Ινδία, ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν κατά προτεραιότητα στον εμβολιασμό των ναυτικών άμεσα.
Στην Ινδία οι ναυτικοί θα εμβολιάζονται στο Mumbai Port Trust Hospital, ενώ στο Βέλγιο πάνω στο πλοίο τους σύμφωνα με την Ένωση Εφοπλιστών Βελγίου.
Το πρόβλημα με τους ναυτικούς είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός αυτών προέρχεται από υπό ανάπτυξη χώρες όπου το εμβολιαστικό πρόγραμμα βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα. Όπως επισημαίνει η LloydsList, το International Maritime Employers’ Council σε συνεργασία και με άλλους διεθνείς φορείς «τρέχουν» προγράμματα ελέγχου των ναυτικών (tests) στη Μανίλα ενώ διαπραγματεύονται με τη διεθνή πρωτοβουλία ανταλλαγής εμβολίων Covax, για να εξασφαλίσουν δόσεις εμβολίων για τους ναυτικούς.
Τέλος να σημειωθεί ότι ο Ινδός Rajesh Unni διευθύνων σύμβουλος της Synergy Marine δηλωσε στο Tradewinds, ότι η ινδική μετάλλαξη τα κορωνοϊού αποτελεί συνταγή καταστροφής για τη ναυτιλία καθώς εξαπλώνεται πολύ πιο γρήγορα πάνω στα πλοία. Αν δεν εμβολιασθούν τα πληρώματα πολλά πλοία θα ακινητοποιούνται για τουλάχιστον δυο εβδομάδες προειδοποίησε.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)