
Η τραγωδία που πλήττει την Ινδία με την σαρωτική εξάπλωση του κορωνοϊού επηρεάζει και τη διεθνή ναυτιλία. Ήδη δυο χώρες, η μία μάλιστα παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο, η Σιγκαπούρη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα απαγορεύουν στα λιμάνια τους τις αλλαγές πληρωμάτων με ναυτικούς που έρχονται από την Ινδία, ενώ πολλοί είναι αυτοί που προειδοποιούν ότι αν δεν μπει φρένο στην εξάπλωση της ινδικής παραλλαγής του κορωνοϊου μέσω του εμβολιασμού των ναυτικών πολλά πλοία θα αρχίσουν να «δένουν».
Προς το παρόν πάντως η διεθνής κοινότητα καθυστερεί να λάβει μέτρα για τον εμβολιασμό των ναυτικών εντάσσοντας τους στις ομάδες που έχουν μια προτεραιότητα. Μολις δυο χώρες, το Βέλγιο και η Ινδία, ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν κατά προτεραιότητα στον εμβολιασμό των ναυτικών άμεσα.
Στην Ινδία οι ναυτικοί θα εμβολιάζονται στο Mumbai Port Trust Hospital, ενώ στο Βέλγιο πάνω στο πλοίο τους σύμφωνα με την Ένωση Εφοπλιστών Βελγίου.
Το πρόβλημα με τους ναυτικούς είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός αυτών προέρχεται από υπό ανάπτυξη χώρες όπου το εμβολιαστικό πρόγραμμα βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα. Όπως επισημαίνει η LloydsList, το International Maritime Employers’ Council σε συνεργασία και με άλλους διεθνείς φορείς «τρέχουν» προγράμματα ελέγχου των ναυτικών (tests) στη Μανίλα ενώ διαπραγματεύονται με τη διεθνή πρωτοβουλία ανταλλαγής εμβολίων Covax, για να εξασφαλίσουν δόσεις εμβολίων για τους ναυτικούς.
Τέλος να σημειωθεί ότι ο Ινδός Rajesh Unni διευθύνων σύμβουλος της Synergy Marine δηλωσε στο Tradewinds, ότι η ινδική μετάλλαξη τα κορωνοϊού αποτελεί συνταγή καταστροφής για τη ναυτιλία καθώς εξαπλώνεται πολύ πιο γρήγορα πάνω στα πλοία. Αν δεν εμβολιασθούν τα πληρώματα πολλά πλοία θα ακινητοποιούνται για τουλάχιστον δυο εβδομάδες προειδοποίησε.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες