Dead line λίγων ημερών δίνουν στην κυβέρνηση οι έμποροι ζητώντας μέσα στον Μάιο ένα στοχευμένο πρόγραμμα για κεφάλαια κίνησης, όπως έχει εξαγγελθεί για την εστίαση και τον τουρισμό, προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος των λουκέτων.
Η μοιρασιά της ζημίας δεν έχει γίνει δίκαια δήλωσαν σε όλους τους τόνους οι έμποροι σε κοινή συνέντευξη τύπου που έδωσαν προ ολίγου, υπογραμμίζοντας πως τα οριζόντια μέτρα που ελήφθησαν, δεν καλύπτουν το λιανικό και χονδρικό εμπόριο, τον τομέα της οικονομίας που δέχθηκε το μεγαλύτερο πλήγμα κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, χάνοντας 10 δισ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, τα 4,5 δισ. ήταν οι απώλειες του λιανεμπορικών επιχειρήσεων.
Στη συνέντευξη συμμετείχαν ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Γιώργος Καρανίκας και οι πρόεδροι των τριών μεγαλύτερων Εμπορικών Συλλόγων της χώρας, Αθήνας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, κ.κ. Σταύρος Καφούνης, Θεόδωρος Καπράλος και Παντελής Φιλιππίδης.
Σύμφωνα με τον κ. Καρανίκα, δεν πρέπει να γίνονται διαχωρισμοί σε ότι αφορά τη στήριξη, ενώ ανέφερε ότι το λιανικό εμπόριο χρειάζεται άμεσα μία ένεση ρευστότητας τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ, ποσό ίδιο με αυτό της εστίασης, για να κάνει την επανεκκίνησή του. Σε διαφορετική περίπτωση η πιθανότητα των λουκέτων είναι μεγάλη.
Η στοχευμένη στήριξη όπως είπε ο κ. Καφούνης θα πρέπει να βασίζεται στη βάση των εξής τριών κριτηρίων: εποχικότητα, μείωση τζίρου και κάποιου «κόφτη γιατί δεν υπάρχουν λεφτόδενδρα» π.χ. εξαίρεση επιχειρήσεων με μεγάλο κύκλο εργασιών μέσα στην πανδημία ή με πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό μέσω προγραμμάτων που επιδοτούνται από δημόσιους πόρους.
Από την πλευρά του ο κ. Καπράλος τόνισε το θέμα των μεταχρονολογημένων επιταγών που το χαρακτήρισε ως ωρολογιακή βόμβα. «Σε αυτή τη φάση δεν βοηθούν ούτε οι φορολογικές ελαφρύνσεις, ούτε ο τραπεζικός δανεισμός στον οποίο ούτως ή άλλως δεν μπορεί να προσεγγίσει το 96% των επιχειρήσεων» ανέφερε.
Επιπλέον ο ίδιος ανέφερε πως ενδεικτικό για την έλλειψη ρευστότητας που βιώνουν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου είναι το γεγονός ότι δεν εξαντλήθηκε ο συνολικός προϋπολογισμός των 80 εκατ. για τη δράση e-λιανικό. Η εν λόγω δράση αφορά την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος. Οι καταστηματάρχες δεν διέθεταν τα απαραίτητα κεφάλαια για να αγοράσουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό ή τις υπηρεσίες και να περιμένουν να τους επιστραφούν τα χρήματα από το ΕΣΠΑ.
Ο κ. Φιλιππίδης εκτίμησε ότι ένα πρόγραμμα στήριξης της τάξης των 300 εκατ. ευρώ, θα καλύψει ίσως τις πρώτες ανάγκες των κλάδων ένδυσης και υπόδησης.
Latest News
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών