![Σούπερ μάρκετ: Οι καταναλωτές εγκαταλείπουν τις online αγορές και επιστρέφουν στα καταστήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/supermarket-6032035_1920.jpg)
Οι καταναλωτές στη Βρετανία πραγματοποιούν περισσότερες επισκέψεις πλέον σε σούπερ μάρκετ και αγοράζουν λιγότερα από το διαδίκτυο, καθώς τα μέτρα περιορισμού αίρονται και οι εμβολιασμοί του πληθυσμού εντείνονται στη χώρα, με βάση έρευνα της εταιρείας Kantar.
Τα τελευταία στοιχεία της Kantar δείχνουν ότι η αύξηση των πωλήσεων στο διαδίκτυο στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά το ήμισυ (46%), από το υψηλότερο σημείο που είχαν φτάσει στην πανδημία, ενώ ο αριθμός των επισκέψεων σε σούπερ μάρκετ και παντοπωλεία αυξήθηκε κατά 4% τον μήνα στις τέσσερις εβδομάδες έως τις 18 Απριλίου.
Ανάλογες τάσεις και σε άλλες χώρες
Πάντως οι αναλυτές της εταιρείας εκτιμούν ότι αυτή η τάση θα αυξηθεί και σε άλλες χώρες καθώς η άρση των lockdown και των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης δημιουργούν πιο ευνοϊκό κλίμα σε περισσότερους ανθρώπους να βγαίνουν από το σπίτι τους και να επισκέπτονται τα καταστήματα όπου θα ψωνίσουν.
Ουσιαστικά συντελούνται νέες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες όσο περισσότερο χαλαρώνουν τα περιοριστικά μέτρα.
Η εταιρεία Καντάρ είπε ότι οι ηλικιωμένοι αγοραστές αντιπροσώπευαν μεγάλο μέρος της αύξησης των επιπτώσεων, με μεγάλο μέρος της κοινότητας άνω των 65 ετών να έχει εμβολιαστεί. Πάνω από 33 εκατομμύρια άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν λάβει τουλάχιστον μία δόση εμβολίου κορωνοϊού, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου προγράμματος εμβολιασμού που έχει πραγματοποιήσει ποτέ η χώρα.
Επιβράδυνση των πωλήσεων
Συνολικά, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 5,7% σε 31,6 δισεκατομμύρια λίρες τις 12 εβδομάδες έως τις 18 Απριλίου, σηματοδοτώντας μια επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης που παρατηρήθηκε πριν από ένα χρόνο, όταν οι καταναλωτές αγόραζαν προϊόντα σε κλίμα πανικού, στην αρχή της κρίσης.
Ο Φρέιζερ Μακκέβιτ, επικεφαλής λιανικών πωλήσεων και καταναλωτών στην Kantar, δήλωσε: «Υπάρχει μια αυξανόμενη αίσθηση ότι τα χειρότερα της πανδημίας βρίσκονται πίσω μας και οι άνθρωποι νιώθουμε πιο άνετα με την έξοδο στο σούπερ μάρκετ».
Και πρόσθεσε: «Ενώ η αγορά μπορεί να κυμανθεί μεταξύ ανάπτυξης και πτώσης τους επόμενους μήνες, ανάλογα με τη σύγκριση από έτος σε έτος, το γεγονός ότι οι αριθμοί των μετακινήσεων είναι αυξημένοι και τα μεγέθη του καλαθιού των καταναλωτών υποδηλώνουν ότι οι συνήθειες επιστρέφουν σιγά σιγά στο φυσιολογικό. ”
Να σημειωθεί πάντως ότι τα στοιχεία αποκάλυψαν ότι οι τιμές των καταστημάτων παντοπωλείου στη Βρετανία μειώθηκαν κατά 0,3% – η πρώτη πτώση από τον Δεκέμβριο του 2016.
«Αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις προσφορές, καθώς οι λιανοπωλητές πέρυσι έδωσαν προτεραιότητα στην πλήρωση των ραφιών των καταστημάτων τους σε σχέση με την εκτέλεση συμφωνιών», εξήγησε ο κ. Μακκέβιτ.
Υποχωρούν οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου
Τα στοιχεία δείχνμουν λοιπόν ότι ο αριθμός των ατόμων που ψωνίζουν στο διαδίκτυο μειώθηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα.
Το μερίδιο των ειδών παντοπωλείου που παραγγέλθηκαν μέσω του διαδικτύου μειώθηκε στο 13,9% τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, από το ανώτατο όριο του 15,4% τον Φεβρουάριο.
Τα καταστήματα ψιλικών ειδών – τόσο τα ανεξάρτητα όσο και εκείνα που ανήκουν σε μεγάλους εμπόρους λιανικής πώλησης – είδαν επίσης τις πωλήσεις να μειώνονται, κατά 19% τον περασμένο μήνα, καθώς οι αγοραστές έγιναν λιγότερο εξαρτημένοι από τα τοπικά καταστήματα από ό, τι κατά την περίοδο των lockdown.
Η αλυσίδα καταστημάτων Coop είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται 3,1% από έτος σε έτος στις 12 εβδομάδες έως τις 18 Απριλίου, με το μερίδιο αγοράς της να πέφτει στο 6,2% από 6,7% πριν από ένα χρόνο.
Η Asda σημείωσε ταχύτερη αύξηση πωλήσεων, κατά 8% την ίδια χρονική περίοδο, ενώ το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε στο 14,8% από 14,4% ένα χρόνο νωρίτερα.
Η Morrisons ακολούθησε με αύξηση πωλήσεων 7,2% και σημείωσε άνοδο μεριδίου αγοράς έως και 10% από 9,9%.
Το μερίδιο αγοράς της Tesco αυξήθηκε στο 27% από 26,8% πριν από ένα χρόνο, καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 6,4%, ενώ η Sainsbury είδε τις πωλήσεις της να επιβραδύνονται – αύξηση 6% – αν και διατηρούσε το μερίδιο αγοράς της σταθερό στο 15,3%.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΗΠΑ – λιανεμπόριο: Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/retail-usa-600x400.jpg)
Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Ιούνιο
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο στις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των οχημάτων και του φυσικού αερίου, αυξήθηκαν κατά 0,8%, με εκτιμήσεις +0,2%
![Hugo Boss: Πτώση 10% στη μετοχή και μείωση προβλέψεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/hugo-boss-1-600x337.jpg)
Και η Hugo Boss σε πτώση - Τι ανακοίνωσε ο γερμανικός οίκος μόδας
Η δεύτερη αναθεώρηση της χρονιάς μετριάζει εκ νέου τον στόχο πωλήσεων σε αύξηση 1% έως 4%
![TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/totalenergies-600x375.jpg)
TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου
Η TotalEnergies αναμένει ότι η παραγωγή ορυκτών καυσίμων θα φτάσει κοντά στα 2,45 χιλιάδες βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου την ημέρα
![Shein: Τι κρύβεται πίσω από την νέα πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/shein-1-600x434.png)
Ενοχές ή επενδύσεις; Τι κρύβεται πίσω από την πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας της Shein
Μήπως η επένδυση ύψους 216 εκατομμυρίων δολαρίων είναι ένα ακόμη τρικ του κολοσσού της γρήγορης μόδας;
![ΕΚΤ: Αύξηση της ζήτησης καταναλωτικών δανείων στην ευρωζώνη για πρώτη φορά από το 2022](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Για πρώτη φορά μετά το 2022 - Αύξηση ζήτησης καταναλωτικών δανείων βλέπει η ΕΚΤ
Η ΕΚΤ άρχισε να μειώνει τα επιτόκια τον Ιούνιο, αλλά το κόστος δανεισμού στις χρηματοπιστωτικές αγορές άρχισε να μειώνεται πολύ νωρίτερα
![Kaspersky: Κλείνει το γραφείο στις ΗΠΑ – Απολύσεις εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Kaspersky-600x391.jpg)
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
![Κίνα: Οι μάρκες ειδών πολυτελείας προσφέρουν εκπτώσεις 50%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
![Ντίμον: Μήνυμα ενότητας και εναντίωσης σε πράξεις μίσους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
![Ιαπωνία: Έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι – Αφήστε τις να αποτύχουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kishida-japan-600x340.png)
Κι όμως η Ιαπωνία έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι: Αφήστε τις να αποτύχουν
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε δίλημμα: συγχωνεύσεις και εξαγορές ή χρεοκοπίες και απολύσεις μεγάλης κλίμακας;
![Ημιαγωγοί: Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/asml1-600x400.jpg)
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού