Η πανδημία άδειασε πέρσι το ποτήρι των κερδών της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, καθώς τα οικονομικά της μεγέθη, όπως συνέβη σε όλο το κλάδο των αλκοολούχων ποτών, επηρεάστηκαν σημαντικά από το ανενεργό κανάλι της κρύας αγοράς για την περίοδο των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόστηκαν καθολικά στην εστίαση και τη δραματική πτώση του τουρισμού.
Ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας εμφάνισε μείωση κατά 9% συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς το εξωτερικό, ενώ o όγκος πωλήσεων στην εγχώρια αγορά μειώθηκε κατά 26%, ποσοστό αντίστοιχο με τη συνολική πτώση της εγχώριας αγοράς ζύθου.
Αναλυτικά, οι καθαρές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 31,3% στα 71,4 εκατ. ευρώ (χωρίς την προσμέτρηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης), ενώ σε επίπεδο κερδοφορίας σημείωσε προ φόρων ζημιές στα 11 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 9,1 εκατ. ευρώ το 2019. Αντίστοιχα τα καθαρά αποτελέσματα ήταν εξίσου ζημιογόνα της τάξεως των 9,4 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,6 ευρώ τη προηγούμενη χρήση.
Τις αντιξοότητες στην εγχώρια αγορά περιόρισαν εν μέρει οι εξαγωγές, οι οποίες, όπως σημειώνει η εταιρεία, κινήθηκαν πέρυσι σε ικανοποιητικά επίπεδα αντιπροσωπεύοντας το 9,5% της παραγωγής της.
Επενδύσεις
Παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούσαν το 2020, η ζυθοποιία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ που αφορούσαν σε εξοπλισμό για τον συνεχή εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, σε τεχνολογικό εξοπλισμό και εκσυγχρονισμό των συστημάτων της και σε εξοπλισμό σχετικά με την Υγεία & Ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις της.
Τα σχέδια για εφέτος
Η φετινή πορεία της ζυθοποιίας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, όπως καταγράφονται στην οικονομική έκθεση του 2020, παραμένει συνδεδεμένη με την εξέλιξη της πορείας της εξάπλωση του κορωνοϊού.
« Η πανδημία COVID-19 συνεχίζει να επηρεάζει την επιχειρηματική απόδοση, πράγμα που σημαίνει μια δύσκολη αρχή για το 2021.Η αβεβαιότητα που σχετίζεται με την έκταση και το μήκος της πανδημίας, τις περαιτέρω κυβερνητικές ενέργειες, τις αντιδράσεις των καταναλωτών και τις μακροοικονομικές εξελίξεις παραμένει υψηλή και μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην επιχειρηματική απόδοση».
Ωστόσο η εταιρεία σημειώνει ότι «Δεδομένου ότι η βιομηχανία ποτών είναι ανθεκτική και οι όγκοι έχουν μεταφερθεί σε κάποιο βαθμό από το χονδρεμπόριο στο κανάλι του λιανεμπορίου, αναμένεται ότι θα μεταφερθούν πίσω στο χονδρεμπόριο και τα κέρδη θα επιστρέψουν στο επίπεδο πριν από την πανδημία. Ο αναμενόμενος χρόνος και η ταχύτητα της ανάκαμψης εξαρτάται από την έκταση των συνεχιζόμενων κρατικών περιορισμών, καθώς και από τη συμπεριφορά των καταναλωτών».
Παράλληλα, όπως σημειώνεται, βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα για την υλοποίηση των εμπορικών της πλάνων σε όλα τα κανάλια δραστηριοποίησής της, σύμφωνα και με τη σταδιακή επανεκκίνηση της αγοράς, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στο κομμάτι των εξαγωγών, με ενίσχυση της παρουσίας της σε υφιστάμενες και είσοδο σε νέες αγορές.
Πάντως η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει να έχει τη στήριξη του μητρικού ομίλου Carlsberg, ο οποίος όπως επισημαίνεται «επαναπροσδιόρισε τους στόχους με κύριο μέλημα να παραμείνει σε χρηματοοικονομική ισχυρή θέση για να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε επίδραση της παρουσίας της COVID-19».
Παραγωγή
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει 2 ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες, στη Βόρεια Ελλάδα στην περιοχή της Σίνδου και στην κεντρική Ελλάδα στην περιοχή της Ριτσώνας αντίστοιχα, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα που ξεπερνά τα 2,1 εκατ. εκατόλιτρα, όπου παράγονται 12 προϊόντα (FIX Hellas, FIX Dark, FIX Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos 0.0%, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά φυσικών αναψυκτικών της Tuborg) από τα συνολικά 18 που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό της.
Κατά το έτος 2020, και πριν την έξαρση του Covid-19, η εταιρεία εστίασε τόσο στην περαιτέρω διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της, στις κατηγορίες της μπύρας και της μπύρας χωρίς αλκοόλ, όσο και σε επενδύσεις που αφορούν στην παραγωγική διαδικασία των προϊόντων της.
Latest News
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024