Η πανδημία άδειασε πέρσι το ποτήρι των κερδών της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, καθώς τα οικονομικά της μεγέθη, όπως συνέβη σε όλο το κλάδο των αλκοολούχων ποτών, επηρεάστηκαν σημαντικά από το ανενεργό κανάλι της κρύας αγοράς για την περίοδο των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόστηκαν καθολικά στην εστίαση και τη δραματική πτώση του τουρισμού.
Ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας εμφάνισε μείωση κατά 9% συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς το εξωτερικό, ενώ o όγκος πωλήσεων στην εγχώρια αγορά μειώθηκε κατά 26%, ποσοστό αντίστοιχο με τη συνολική πτώση της εγχώριας αγοράς ζύθου.
Αναλυτικά, οι καθαρές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 31,3% στα 71,4 εκατ. ευρώ (χωρίς την προσμέτρηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης), ενώ σε επίπεδο κερδοφορίας σημείωσε προ φόρων ζημιές στα 11 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 9,1 εκατ. ευρώ το 2019. Αντίστοιχα τα καθαρά αποτελέσματα ήταν εξίσου ζημιογόνα της τάξεως των 9,4 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,6 ευρώ τη προηγούμενη χρήση.
Τις αντιξοότητες στην εγχώρια αγορά περιόρισαν εν μέρει οι εξαγωγές, οι οποίες, όπως σημειώνει η εταιρεία, κινήθηκαν πέρυσι σε ικανοποιητικά επίπεδα αντιπροσωπεύοντας το 9,5% της παραγωγής της.
Επενδύσεις
Παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούσαν το 2020, η ζυθοποιία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ που αφορούσαν σε εξοπλισμό για τον συνεχή εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, σε τεχνολογικό εξοπλισμό και εκσυγχρονισμό των συστημάτων της και σε εξοπλισμό σχετικά με την Υγεία & Ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις της.
Τα σχέδια για εφέτος
Η φετινή πορεία της ζυθοποιίας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, όπως καταγράφονται στην οικονομική έκθεση του 2020, παραμένει συνδεδεμένη με την εξέλιξη της πορείας της εξάπλωση του κορωνοϊού.
« Η πανδημία COVID-19 συνεχίζει να επηρεάζει την επιχειρηματική απόδοση, πράγμα που σημαίνει μια δύσκολη αρχή για το 2021.Η αβεβαιότητα που σχετίζεται με την έκταση και το μήκος της πανδημίας, τις περαιτέρω κυβερνητικές ενέργειες, τις αντιδράσεις των καταναλωτών και τις μακροοικονομικές εξελίξεις παραμένει υψηλή και μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην επιχειρηματική απόδοση».
Ωστόσο η εταιρεία σημειώνει ότι «Δεδομένου ότι η βιομηχανία ποτών είναι ανθεκτική και οι όγκοι έχουν μεταφερθεί σε κάποιο βαθμό από το χονδρεμπόριο στο κανάλι του λιανεμπορίου, αναμένεται ότι θα μεταφερθούν πίσω στο χονδρεμπόριο και τα κέρδη θα επιστρέψουν στο επίπεδο πριν από την πανδημία. Ο αναμενόμενος χρόνος και η ταχύτητα της ανάκαμψης εξαρτάται από την έκταση των συνεχιζόμενων κρατικών περιορισμών, καθώς και από τη συμπεριφορά των καταναλωτών».
Παράλληλα, όπως σημειώνεται, βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα για την υλοποίηση των εμπορικών της πλάνων σε όλα τα κανάλια δραστηριοποίησής της, σύμφωνα και με τη σταδιακή επανεκκίνηση της αγοράς, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στο κομμάτι των εξαγωγών, με ενίσχυση της παρουσίας της σε υφιστάμενες και είσοδο σε νέες αγορές.
Πάντως η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει να έχει τη στήριξη του μητρικού ομίλου Carlsberg, ο οποίος όπως επισημαίνεται «επαναπροσδιόρισε τους στόχους με κύριο μέλημα να παραμείνει σε χρηματοοικονομική ισχυρή θέση για να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε επίδραση της παρουσίας της COVID-19».
Παραγωγή
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει 2 ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες, στη Βόρεια Ελλάδα στην περιοχή της Σίνδου και στην κεντρική Ελλάδα στην περιοχή της Ριτσώνας αντίστοιχα, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα που ξεπερνά τα 2,1 εκατ. εκατόλιτρα, όπου παράγονται 12 προϊόντα (FIX Hellas, FIX Dark, FIX Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos 0.0%, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά φυσικών αναψυκτικών της Tuborg) από τα συνολικά 18 που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό της.
Κατά το έτος 2020, και πριν την έξαρση του Covid-19, η εταιρεία εστίασε τόσο στην περαιτέρω διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της, στις κατηγορίες της μπύρας και της μπύρας χωρίς αλκοόλ, όσο και σε επενδύσεις που αφορούν στην παραγωγική διαδικασία των προϊόντων της.
Latest News
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»
Με Victoria's Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro - Ποια αρώματα προτιμούν οι έφηβοι
Από τα body mists της Victoria's Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, οι πωλήσεις αρωμάτων «χτυπούν κόκκινο»
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%