
Με απόφαση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη νέος Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ορίσθηκε ο μηχανικός χωροταξίας, πολεοδομίας και περιφερειακής ανάπτυξης κ. Μανώλης Κουτουλάκης.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης σε δήλωση του εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίηση του για τον ορισμό του κ. Κουτουλάκη στην θέση του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής υπογραμμίζοντας τα εξής :
«Ο κ. Μανώλης Κουτουλάκης γνώστης σε βάθος των θεμάτων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο αποτελεί σπάνιο κράμα τεχνοκράτη, που γνωρίζει να σχεδιάζει σωστά, διοικητικού στελέχους, που μπορεί να μετουσιώνει τους σχεδιασμούς σε έργο χειροπιαστό, συνεργάτη, με ορθή κρίση, και τεκμηριωμένη άποψη.
Ήδη, ως ειδικός σύμβουλος μου, έχει συνεισφέρει σημαντικά στη συνολική δράση του Υπουργείου μας και ειδικότερα στη μεγάλη νομοθετική πρωτοβουλία, που άλλαξε το τοπίο για τα νησιά και τους νησιώτες μας, με τη θεσμοθέτηση ολοκληρωμένης στρατηγικής για το νησιωτικό χώρο.
Τον καλωσορίζω στη νέα του θέση, βέβαιος ότι ως Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής θα δικαιώσει απόλυτα τις προσδοκίες του Πρωθυπουργού και θα αποτελέσει πολύτιμο σύμμαχο στις προσπάθειες μας για την υλοποίηση μιας πολιτικής που διασφαλίζει ανάπτυξη για τα νησιά μας και ευημερία για τους κατοίκους τους,
Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω την κυρία Χριστιάνα Καλογήρου η οποία αποχώρησε για να αναλάβει καθήκοντα Γενικού Γραμματέα στο Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την άψογη συνεργασία που είχαμε ως τώρα, αλλά και για το σημαντικό έργο της στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και να της ευχηθώ καλή επιτυχία στα νέα της καθήκοντα».
Ο κ. Κουτουλάκης από την πλευρά του ανέφερε : «Αποτελεί για εμένα, ύψιστη τιμή η απόφαση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη – και τον ευχαριστώ για αυτό – να με εντάξει στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας για την υλοποίηση του σχεδιασμού της κυβέρνησης για τον ευαίσθητο και εθνικά σημαντικό νησιωτικό χώρο.
Από τον Ιούλιο του 2019, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναδείξαμε και επαναπροσδιορίσαμε το ρόλο του κράτους στην άσκηση αποτελεσματικής ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής.
Δημιουργήσαμε τις βάσεις μίας διαφορετικής περιφερειακή πολιτικής, με ειδικά χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε η νησιωτικότητα να αποτελέσει όχημα ανάπτυξης και διαφύλαξης της εδαφικής συνοχής της χώρας μας. Παρουσιάσαμε, για πρώτη φορά, μια συνεκτική νομοθετική πρόταση, που φέρνει στο επίκεντρο το νησιωτική κάτοικο και το νησιώτη επιχειρηματία.
Χρέος και ευθύνη μας, είναι να εργαστούμε αποτελεσματικά για να δικαιώσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στην κυβέρνηση, χωρίς να χαθεί ούτε μία ημέρα. Η αναπτυξιακή πορεία των νησιών μας, αποτελεί πρόκληση, στην οποία, με τη βοήθεια των εργαζόμενων στη ΓΓ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε».
Ποιος είναι ο νέος Γεν. Γραμματέας
Ο νέος Γ.Γ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κουτουλάκης κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο ειδίκευσης στη Χωροταξία και στην Περιφερειακή Πολιτική και είναι υποψήφιος Διδάκτωρ Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς με αντικείμενο την έρευνα και ανάλυση των χωρικών και οικονομικών επιπτώσεων επιλεγμένων ευρωπαϊκών πολιτικών στην Ελλάδα.
Έχει διατελέσει Ειδικός Σύμβουλος στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (2010-2012) σε ζητήματα αξιολόγησης Δημόσιων και Ιδιωτικών Επενδύσεων, συμμετοχή στη διαμόρφωση ειδικών καθεστώτων ενίσχυσης επιχειρηματικότητας και συμμετοχή στη διαμόρφωση προγραμμάτωνΕΣΠΑ στο πλαίσιο των Διαρθρωτικών Ταμείων.
Την περίοδο 2014-2015 διετέλεσε Ειδικός Σύμβουλος στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας στον τομέα ανάλυσης και σχεδιασμού Πολιτικών Κοινωνικών Προγραμμάτων, Προγραμμάτων Ενεργητικής Απασχόλησης, Κατάρτισης τομεακών Πολιτικών, ενώ παράλληλα συμμετείχε στον επιχειρησιακό προγραμματισμό των πόρων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου για την περίοδο 2014-2020.
Έχει συμμετάσχει ως εμπειρογνώμονας Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οργανισμών σε θέματα μεταρρυθμίσεων δημοσίου τομέα με έμφαση στην Τοπική Ανάπτυξη και τη Δημόσια Διοίκηση. Επίσης, έχει συμμετάσχει ή συντονίσει την υλοποίηση πολυάριθμων αναπτυξιακών μελετών και προγραμμάτων για Δήμους, Περιφέρειες και έχει αποκτήσει εξειδίκευση σε θέματα ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού δημοσίων φορέων και διαθέτει εξειδίκευση σε θέματα γαλάζιας ανάπτυξης, νησιωτικότητας, περιφερειακής πολιτικής.
Έχει διδάξει στο πρώτο Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τοπική και Περιφερειακή Ανάπτυξη και Αυτοδιοίκηση» με τη σύμπραξη και της ΕΕΤΑΑ. Έχει συμμετάσχει σε διδασκαλία στο Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Παν. Πειραιώς, καθώς επίσης και στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ιδίου Πανεπιστημίου, ενώ διετέλεσε επικεφαλής του Γραφείου Διαμεσολάβησης και Καινοτομίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς (2017-2019) και συντονιστής του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Πειραιώς και Νήσων Αττικής.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.